یوتاب

یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

نشانی وبگاه: http://www.utab.ir

اخلاق، قواعد ارزشی و هنجاری یک جامعه می­ باشد که رفتار افراد در آن منعکس می­ شود. مشکلات اخلاقی در حقیقت یکی از مشکلات عمده بنگاه­های تجاری محسوب می­شود، زیرا بیانگر تقابل عملکرد اقتصادی (که بوسیله درآمد، هزینه و سود اندازه ­گیری شده) و عملکرد اجتماعی (که در قالب تعهدات آن سازمان در داخل و خارج نسبت به دیگران بیان می­ شود) می­ب اشد. پیچیده­ تر شدن سازمان­ ها و افزایش کارهای غیراخلاقی و غیرمسئولانه در محیط کار موجب افزایش توجه مدیران به مسائل اخلاقی شده است. رعایت اصول اخلاقی برای کلیه بخش­ های سازمان­ ها لازم و ضروری است، بخش فروش بنگاه­ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر چه، ممکن است در بنگاه­های بازرگانی رویه­ هایی برای اطمینان از رعایت اصول اخلاقی از سوی کارمندان فروش وجود داشته باشد اما در بعضی شرایط، عواملی سبب می­ شوند تا اصول اخلاقی از جانب این فروشندگان نادیده گرفته شود، چرا که کارکنان بخش فروش بنگاه ­های تجاری نقش موثری بر افزایش فروش و سودآوری این بنگاه ­ها برعهده دارند، به همین دلیل فشار زیادی را برای بهبود عملکرد خود و سازمان متحمل می­ شوند. گاهی این فشار سبب بکارگیری روش­ هایی نادرست و غیراخلاقی برای فروش بیشتر از جانب کارکنان این بخش می­ شود. این عمل نه تنها از نظر اصول انسانی و اخلاقی ناپسند است بلکه سبب تخریب تصویر بنگاه در اذهان مشتریان می­ شود چرا که کارکنان بخش فروش به عنوان نمایندگان این بنگاه­ها بیشترین ارتباط را با مشتریان دارند. پیامد نهایی رفتار غیراخلاقی کارکنان بخش فروش، نابودی بنگاه در بازار رقابتی می­ باشد. از سویی دیگر، رفتار درستکارانه، منصفانه و صادقانه کارکنان بخش فروش با مشتریان بر تمایل آن­ها به حفظ رابطه بلندمدت با بنگاه، توانمندسازی مشتریان، رضایتمندی مشتریان، کسب مزیت رقابتی و در نهایت موفقیت بلندمدت بنگاه منجر می شود.

 

دیتر زیچه (Dieter Zetsch) مدیر عامل مرسدس بنز در یک سخنرانی آینده رقبای خود را این چنین خود تصور کرد.

وی مرگ، مالیات و نرم­ افزارهای موبایلی را از مهم ­ترین رقبای شرکت بنز دانست!

دیتر زیچه بیان نمود امروزه دیگر شرکت های خودروسازی اصلی ترین رقبای شرکت ما محسوب نمی شوند؛ بلکه شرکت هایی همچون اپل، گوگل، سیکو و امثال این ها رقبای اصلی شرکت ما هستند. او اشاره کرد شرکت اوبر بزرگ ترین شرکت تاکسیرانی جهان که صاحب یک خودرو هم نیست موفقیت خود را مدیون تنها یک نرم ­افزار است. این شرکت خودروهای آماده را در اختیار شرکت­ های دیگر قرار می ­­دهد اما در آینده خواهان تغییر کلی در وضعیت خود هستند. شرکت Watson با یک نرم افزار تشخیصی مناسب و دقیق به پزشکان در تشخیص انواع سرطان کمک می­ نماید. با توسعه هوش مصنوعی وقت بیشتری برای اوقات فراغت ایجاد می­ شود. با توسعه فناوری هوشمند کاهش ۸۰ درصدی حمل و نقل را شاهد خواهیم بود. با حذف ۸۰ درصدی حمل و نقل ترافیکی وجود نخواهد داشت. با کاهش شدید حمل و نقل در آینده درگیر آلایندگی خودروها نخواهد بود. پیش‌بینی دقیق هوش مصنوعی از آینده و اتفاقات پیش‌ رو نیاز انسان به بیمه را کاهش می­ دهد. هوش مصنوعی به کشاورزان اطلاعاتی با دقت ۹۹ درصدی می­ دهد. با سیستم های هوشمند، کشاورزی فوق مدرن جای کشاورزی سنتی را می گیرد. پول دیجیتالی یا اطلاعات جای اسکناس‌­ها و سکه‌­های امروزی را می­ گیرد. پول دیجیتالی در آینده نقش مهمی در بازار ارزی جهان بازی می­ کند. گردشگری تنها کسب و کار فیزیکی است که در آینده رشد خواهد کرد.

انواع بازاریابی از نظر فعالان عرصه بازاریابی در ایران و جهان به دسته­ های مختلفی تقسیم شده است که تشریح تمامی این روش ­ها در یک مقاله نمی­ گنجد بنابراین ما در این مقاله به معرفی مهم ­ترین روش ­های بازاریابی پرداختیم.

 

بازاریابی عصبی (Neuromarketing)

بازاریابی عصبی یکی از شیوه ­های نوین بازاریابی است که تلفیقی از دو علم بازاریابی و عصب‌شناسی می­ باشد. بازاریابی عصبی با انتقال پیام و مفهوم بازاریابی به افراد به افزایش هر چه بیشتر احتمال خرید توسط مخاطبین و کاهش بودجه تبلیغات و بازاریابی کمک می ­نماید. پس می­ توان این روش را در گروه انواع بازاریابی ارزان قیمت قرار داد.

 

بازاریابی سبز  (Green Marketing) 

بازاریابی سبز با هدف ایجاد محیط ­زیستی سالم بنیان­گذاری شده است. این نوع بازاریابی شامل طیف وسیعی از فعالیت‌ها هم‌چون اصلاح و بهبود محصول، تغییر فرآیند تولید، بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست و هم‌چنین بهبود شیوه‌های تبلیغاتی است که در نهایت منجر به تحویل یک محصول سالم و موثر به جامعه می‌شود.

 

بازاریابی اجتماعی (Social Marketing)            

بازاریابی اجتماعی، یک مفهوم بازاریابی است که یک شرکت یا سازمان باید تصمیمات بازاریابی را نه تنها با در نظر گرفتن خواسته‌های مصرف‌کننده، بلکه نیازهای شرکت، و همچنین منافع بلندمدت جامعه تعیین کند. سپس باید ارزشی برتر به مشتری ارائه کند به گونه ­ای که جنبه‌های رفاهی مشتری و جامعه را حفظ نماید یا آنها را بهبود بخشد. دیدگاه بازاریابی اجتماعی یکی از جدیدترین فلسفه‌های مدیریت بازاریابی است.

 

 

بازاریابی حسی (Sensetive Marketing)

بازاریابی حسی یک روش بازاریابی است که به صورت یکپارچه و سیستمی، مشتریان بازار هدف را از طریق ارتباطات مرتبط با برند که به ارزش آفرینی منجر می شود به خود معطوف می نماید.

 

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

در این نوع بازاریابی از تجهیزاتی مثل تلفن همراه هوشمند،  رایانه، تبلت و بیلبوردهای دیجیتالی برای اطلاع­رسانی به مشتریان و شرکای تجاری در مورد کالا و خدمات استفاده می­ شود. یکی از عناصر کلیدی در بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی می­ باشد.

 

بازاریابی اَبری (Cloud Marketing)

بازاریابی ابری نوعی بازاریابی در فضای وب است که تمام منابع و امکانات بازریابی تحت شبکه آنلاین جابه­ جا می­ شود و مشارکت‌کنندگان در فرآیند این نوع بازاریابی قادر به توسعه، اصلاح، استفاده و یا به اشتراک‌گذاری آن هستند.

 

بازاریابی شبکه ای (Network Marketing)

یکی از رایج ­ترین انواع بازاریابی در سال­ های اخیر بازاریابی شبکه ­ای است. این نوع بازاریابی، نوعی شیوه فروش می­ باشد که در آن محصولات و کالاها، بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می‌رسند، افراد پس از خرید می‌توانند محصولات را بازاریابی کنند و سود دریافت نمایند. در این روش درآمد، هم از فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود.

دکتر جیمز بتمن (متولد 1943 در کالیفرنیا) استاد مدیریت کسب و کار و عضو هیئت علمی در دانشکده Fuqua و نیز استاد روانشناسی و عصب شناسی در دانشگاه دوک است. او برای کارش بر روی رفتار مصرف کننده و تصمیم گیری شناخته می شود. وی مدرک کارشناسی در رشته ریاضیات و اقتصاد و نیز مدرک PhD خود را از دانشگاه ییل دریافت کرد. قبل از شروع به کار در دانشگاه دوک، او عضو هیئت علمی دانشگاه UCLA بود. تحقیقات دکتر بتمن بر پردازش اطلاعات مصرف کننده و تصمیم گیری، به ویژه ترجیحات سازنده، چگونگی تطبیق پیدا کردن تصمیم گیرندگان با موقعیت های مختلف، تاثیرات احساس و فشار بر تصمیم گیری، نقش فرآیندهای ناآگاه در رفتار مصرف کننده و چگونگی تاثیر مصرف بر روی مردم برای شکل دادن به هویت ها تمرکز دارد. او تا کنون دو کتاب با عنوان های  An Information Processing Theory of Consumer Choice و The Adaptive Decision Maker و یک مونوگراف با عنوان Emotional Decisions: Tradeoff Difficulty and Coping in Consumer Choice منتشر کرده است. بیش از 120 مقاله پژوهشی از او در زمینه های بازاریابی، تحقیقات مصرف کننده، روانشناسی، مدیریت و نوروساینس در ژرنال های معتبر به چاپ رسیده است. او عضو هیئت تحریریه Journal of Consumer Research، Journal of Marketing Research و Journal of Consumer Psychology است. دکتر بتمن در سال 2006موفق به دریافت جایزه Dean از دانشگاه دوک و نیز جایزه NCBC Faculty شد. همچنین به عنوان معلم/دانشمند سال دانشگاه دوک انتخاب شد. او رییس و نایب رییس 40 کمیته PhD در Fuqua و UCLA بوده است. وی عضو American Psychological Association، the American Psychological Society و  the Association for Consumer Research است. دکتر بتمن تا کنون جایزه Converse، جایزه مربی نمونه بازاریابی AMA/Irwin/McGraw-Hill، جایزه یک عمر دستاورد از Consumer Behavior Special Interest Group و ... را نصیب خود کرده است. وی تا کنون با کمپانی های متعددی همکاری داشته است.

دنیل استارچ (1979-1883 در آمریکا) یک روانشناس و پژوهشگر بازاریابی بود. او به عنوان یکی از پیشگامان بازاریابی و تحقیقات مصرف کننده در اوایل قرن بیستم شناخته می شود.دستاوردهای او باعث تحول "تحقیقات بازار" و تبدیل آن به ابزاری قدرتمند برای فعالین صنعت تبلیغات شد. استارچ در مقطع کارشناسی رشته ریاضیات و روانشناسی از کالج Morning Side در ایالت آیووا فارغ التحصیل شد. پس از آن برای تحصیلات تکمیل به دانشگاه آیووا رفت و درجه دکتری خود را در رشته روانشناسی در سال 1906 دریافت کرد. بعد از آن مدت کوتاهی در آیووا تدریس کرد. او همزمان با تحصیل در هاروارد، در کالج ولسلی در ماساچوست مشغول به تدریس شد. در سال 1908 تا 1919 استاد دانشگاه ویسکنسین و از 1920 تا 1926 استاد دانشگاه هاروارد بود. در سال 1923 او کمپانی تحقیقات مشتری Daniel Starch and Staff را تاسیس کرد. متعاقبا از سمت خود در دانشگاه هاروارد استعفا داد تا بر روی کمپانی خود تمرکز کرده و در بخش خصوصی کار کند. در سال 1932 استارچ به عنوان مشاور و نیز مدیر دپارتمان تحقیق "انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکا" فعالیت کرد. او کمپانی خود را به مدت 50 سال تا زمان بازنشستگی اش در سن 90 سالگی (سال 1973) اداره می کرد. استارچ چندین کتاب در زمینه های روانشناسی، تبلیغات و تحقیقات بازار تالیف کرد که مشهورترین آنها Experiments Psychology، کتاب Advertising: Its Principles, Practice, and Technique که اثری پیشرو در تبلیغات بود و اثر تکمیلی آن با نام Principles of Advertising هستند. او با استفاده از پژوهش های خود متدهایی را برای ارزیابی اثرگذاری تبلیغات روزنامه ها و مجلات طراحی کرد که از بین آنها “Starch test” یا “Starch recognition procedure” شناخته شده هستند.

آرچ ویلکینسون شاو (1962-1876) یک کارآفرین، تئوریسین مدیریت، ناشر و ویراستار آمریکایی بود که ایده های مدیریت علمی را در بخش های اداری و خدمات به کار برد. در طول جنگ جهانی اول به عنوان دبیر هیئت اقتصاد و تجاری و سپس به عنوان عضو هیئت مدیره دانشکده کسب وکار هاروارد فعالیت کرد. او پس از دبیرستان وارد کالج اولیوت شد اما تحصیلات خود را نیمه کاره رها کرد و در سن 23 سالگی به همراه لوییس واکر کمپانی شاو-واکر را با تخصص در زمینه لوازم اداری تاسیس کرد. او در نهایت مدرک کارشناسی ارشد خود را از کالج اولیوت در سال 1914 دریافت کرد و در سال 1927 در مقطع دکترای حقوق از دانشگاه نورث وسترن فارغ التحصیل شد. 4 سال بعد از تاسیس شاو-واکر، زمانی که هنوز در هیئت مدیره این شرکت بود، کمپانی شاو را تاسیس کرد که در آن مجلات System،  The Magazine of Business و Factory منتشر می شد به علاوه کتاب هایی درباره مدیریت. شاو این کمپانی را نهایتا به کمپانی مک گراو-هیل فروخت. او مدتی در دانشگاه هاروارد مشغول به تحصیل در رشته اقتصاد شد. شاو استاد خود فرانک تاسیگ را تحسین می کرد که می توانیم تاثیر او را در نوشته های شاو ببینیم. در سال 1911 شاو تدریس خود را در هاروارد شروع کرد و برای اولین بار درس "سیاست کسب وکار" را در این دانشگاه تدریس کرد. او مقاله “Some Problems in Distribution Market” را در سال 1912 در Quarterly Journal of Economics منتشر کرد که برای اولین بار کاربردهای بازاریابی را به طور گسترده مورد بحث قرار می داد و به یک مقاله اندیشه آفرین در مطالعات بازاریابی تبدیل شد. او به کمک ادوین گی، دفتر تحقیقات کسب و کار هاروارد را تاسیس کرد. شاو در کتاب های خود و ژرنال System تاکید می کرد که دولت فدرال باید در جمع آوری و پردازش داده برای کسب و کارها مشارکت داشته باشد.

ورو آلدرسون (متولد سال 1898 در آمریکا) نویسنده، استاد دانشگاه و نظریه پردازی بود که آثارش تحول بزرگی در علم مارکتینگ به وجود آورد. تقریبا نیم قرن از کتاب تحول آفرین “Marketing Behavior and Executive Action” می گذرد که بی شک جامع ترین تفصیل نظری از بازاریابی تا آن زمان بود. به سبب کاهش تمایل نسبت به مطالعه تاریخچه بازاریابی، آلدرسون و آثارش در بین دانشجویان کمتر شناخته شده اند و تحولاتی که او ایجاد کرد امروزه چنان در بطن بازاریابی جای گرفته اند که عادی به نظر می رسند اما واقعیت این است که این تحولات چنان چشمگیر بوده اند که آلدرسون را "پدر بازاریابی مدرن" می نامند. تحولات اساسی آلدرسون در مارکتینگ را می توان در سه گروه وسیع تقسیم بندی کرد: از توزیع (ماکرو) به مدیریت مارکیتنگ (میکرو)؛ از اقتصاد به علوم رفتاری؛ و از توصیف و طبقه بندی به توضیح و ساخت نظریه.

او در سال 1925 در رشته اقتصاد و آمار از دانشگاه جورج واشنگتن فارغ التحصیل شد. او در دپارتمان تجارت آمریکا در زمان وزیر (و بعد رییس جمهور) هربرت هوور مشغول فعالیت شد. سپس شرکت مشاوره بازاریابی خود به نام Alderson Associates را تاسیس کرد که با داشتن مشتریان شناخته شده ای چون Dupont، the Rockefeller Foundation، Standard Oil of New Jersey، US Rubber در سطح ملی به شهرت رسید. آلدرسون یک سال رییس انجمن AMA بود و در برگزاری سمینارهای مارکتینگ که از سال 1951 تا 1965 برگزار می شد، نقش فعالی داشت؛ در سال 1959 وارد دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا شد و تا سال 1965 عضو هیئت علمی این دانشگاه بود. همچنین نقش موثری در تاسیس Marketing Science Institute در سال 1962 داشت. او موفق شد چندین جایزه آکادمیک را نصیب خود کند از جمله جایزه Parlin برای خدمات ممتازش به مارکتینگ (1954)، دو بار جایزه Paul D. Converse در سال های 1955 و 1967 و جایزه Pabst در سال 1944 . آلدرسون نگاهی بین رشته ای به تفکر مارکتینگ داشت که باعث جلب علاقه دانشمندان از رشته های دیگری چون روانشناسی، فلسفه و مردم شناسی به مارکتینگ شد.

شلبی هانت (متولد 1939 در آمریکا) نظریه پرداز سازمانی و استاد رشته مارکتینگ در دانشگاه فناوری تگزاس (TTU) است. پژوهش های او از پرارجاع ترین پژوهش ها در حوزه مارکتینگ به شمار می رود. او بیش از همه برای دستاوردهایش در زمینه نظریه رقابت و رویکرد منبع محور شناخته می شود. هانت در سال 1962 در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه اوهایو فارغ التحصیل شد. در سال 1968 موفق به دریافت درجه دکتری از دانشگاه ایالتی میشیگان شد. پس از مدتی کار کردن در سمت نمایندگی فروش فنی در کمپانی پلاستیک Hercules، او کار آکادمیک خود را در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون در سال 1969 آغاز کرد و از سال 1974 تا 1980 رییس دپارتمان مارکتینگ این دانشگاه بود. در سال 1980 به دانشگاه فناوری تگزاس رفت و اکنون استاد این دانشگاه است. او از سال 1984 تا 1987 ویراستار the Journal of Marketing بود. زمینه های پژوهشی مورد علاقه وی شامل رقابت، استراتژی، نظریه مارکتینگ، اخلاقیات، ماکرومارکتینگ و فلسفه علم می شود. کتابی درباره هانت و دستاوردهایش به نام Legends in Marketing: Shelby D. Hunt در سال 2011 توسط دکتر جاگدیش شث گردآوری و منتشر شده است. در سال 2017 انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) از او به عنوان یک "اسطوره بازاریابی" تقدیر کرد. در سال 2015، نام جایزه Harold H. Maynard توسط AMA به جایزه Shelby D. Hunt/Harold H. Maynard تغییر کرد. این جایزه هر سال به تاثیرگذارترین مقاله در حوزه مارکتینگ که در the Journal of Marketing چاپ می شود، تعلق می گیرد. او تا کنون 9 کتاب تالیف کرده و آخرین اثر او کتاب  Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory است که در سال 2010 منتشر شده است. همچنین مقالات او در معتبرترین ژرنال هال مارکتینگ به چاپ رسیده است. دکتر هانت تا کنون جوایز متعددی دریافت کرده است از جمله جایزه مربی ممتاز بازاریابی McGraw-Hill/Irwin Distinguished Marketing Educator و جایزه Paul D. Converse از انجمن AMA.

جاگدیش شث (متولد سال 1938 در برمه) محقق و استاد رشته بازاریابی دانشکده کسب وکار Goizueta در دانشگاه اموری است. وی پیش از این عضو هیئت علمی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (7 سال)، دانشگاه ایلینویز (15 سال)، دانشگاه کلمبیا (5 سال) و دانشگاه MIT (2 سال) بوده است. شهرت او برای ارائه مطالب علمی در موضوعات رفتار مصرف کننده، بازاریابی ارتباطات، استراتژی رقابتی و تحلیل ژئوپلتیکی است. او در سال 1962 در رشته MBA از دانشگاه پیتسبورگ فارغ التحصیل شد. او که علاقمند به نظریات روانشناسی بود، فعالیت حرفه ای خود را در دانشگاه آغاز کرد و در اواسط دهه 60 در دانشگاه های MIT، کلمبیا و پیتسبورگ مشغول مطالعه و تحقیق شد و درجه PhD خود را در سال 1966 دانشکده کسب و کار کاتز دانشگاه پیتسبورگ اخذ کرد. در این دوران بود که او "نظریه رفتار خریدار" را در کتابی که به همراه پروفسور جان هوارد نوشته بود، ارائه کرد. این کتاب  زمینه مناسبی را برای پژوهش های آینده در حوزه روانشناسی مصرف کننده و بازاریابی ایجاد نمود. در سال 2017 او به عضویت انجمن تحقیقات مصرف کننده (Association for Consumer Research) درآمد. دکتر شث به عنوان یک سخنران برجسته در گردهمایی های دانشگاهی و صنعتی شناخته می شود. وی با کمپانی ها و صنایع متعددی در آمریکا، اروپا و آسیا به عنوان مشاور همکاری داشته است. از جمله مشتریان او می توان به AT&T، BellSouth، Cox Communications، Delta، Ford، Motorola، GE،  Sprint،  Pillsbury، Whirlpool و ... اشاره کرد. او تا کنون بیش از 200 در ژرنال های معتبر و چندین کتاب تالیف کرد است. آخرین اثر او کتاب The Accidental Scholar می باشد. در سال 2000 به همراه اندرو سوبل کتاب پرفروش Clients for Life را منتشر کرد. دکتر شث عضو هیئت مدیره چندین کمپانی های خصوصی از جمله NASDAQ، NYSE و Shasun Chemicals & Drugs Limited است. وی تا کنون برای خدمات ارزنده اش به علم مارکتینگ جوایز متعددی دریافت کرده است. در سال 1989 او موفق به دریافت جایزه مربی برجسته بازاریابی از AMS(Academy of Marketing Science) شد. در سال 1991 و 1999 جایزه مربی برجسته بازاریابی توسط SMEI به او تعلق گرفت. در سال 1992 جایزه P.D. Converse را برای خدماتش به علم بازاریابی از انجمن AMA دریافت کرد. در سال 2007 دکترای افتخاری از کالج تیل در پنسیلوانیا به او اعطا شد.

استفان وارگو استاد برجسته رشته مارکتینگ در دانشگاه هاوائی در مانوا است. او در مقطع کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی اجتماعی و در مقطع دکترا در رشته مارکتینگ تحصیل کرده است و تا کنون با دانشگاه های مریلند، کالیفرنیا و اوکلند نیز همکاری داشته است.

قبل از ورود به کار تدریس در دانشگاه، به سازمان های ملی و منطقه ای و آژانس های دولتی مهمی مشاوره داده بود. زمینه های پژوهشی اصلی پروفسور وارگو شامل نظریه و تفکر مارکتینگ، منطق چیرگی خدمات (S-D logic) و معیارهای مرجع قابل اندازه گیری مصرف کننده می شود. مقالات او در مجلات معتبری همچون Journal of Marketing، Journal of the Academy of Marketing Science، Journal of Service Research، the Journal of Retailing و the Journal of Macromarketing انتشار یافته است. او همچنین ویراستار مشترک کتاب The Service Dominant Logic of Marketing: Dialog, Debate, and Directions است. دکتر وارگو در حال حاضر در هیئت تحریریه مجلات Journal of Marketing، Journal of Service Research،  the Australasian Marketing Journal و the Journal of Service Management and Service Science فعالیت می کند. او ویراستار مشترک نسخه ویژه Journal of the Academy of Marketing Science و ویراستار نسخه های ویژه دیگر مجلات برتر از جمله European Journal of Marketing و Marketing Theory بوده است.

او موفق به دریافت جایزه بهترین مقاله سال از آکادمی مارکتینگ استرالیا و نیوزیلند، جایزه Harold H. Maynard از طرف انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) برای خدمات ارزنده اش به نظریه و تفکر بازاریابی و جایزه Sheth Foundation برای خدمات بلندمدتش در زمینه بازاریابی شده است. مقاله Evolving to a New Dominant Logic for Marketing که او در سال 2004 به همراه رابرت لوش نوشته است، بین مقالات بازاریابی که در 10 سال اخیر منتشر شده اند، بیشترین تعداد ارجاع را داشته است.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.