جاگدیش شث - Jagdish Sheth

جاگدیش شث (متولد سال 1938 در برمه) محقق و استاد رشته بازاریابی دانشکده کسب وکار Goizueta در دانشگاه اموری است. وی پیش از این عضو هیئت علمی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (7 سال)، دانشگاه ایلینویز (15 سال)، دانشگاه کلمبیا (5 سال) و دانشگاه MIT (2 سال) بوده است. شهرت او برای ارائه مطالب علمی در موضوعات رفتار مصرف کننده، بازاریابی ارتباطات، استراتژی رقابتی و تحلیل ژئوپلتیکی است. او در سال 1962 در رشته MBA از دانشگاه پیتسبورگ فارغ التحصیل شد. او که علاقمند به نظریات روانشناسی بود، فعالیت حرفه ای خود را در دانشگاه آغاز کرد و در اواسط دهه 60 در دانشگاه های MIT، کلمبیا و پیتسبورگ مشغول مطالعه و تحقیق شد و درجه PhD خود را در سال 1966 دانشکده کسب و کار کاتز دانشگاه پیتسبورگ اخذ کرد. در این دوران بود که او "نظریه رفتار خریدار" را در کتابی که به همراه پروفسور جان هوارد نوشته بود، ارائه کرد. این کتاب  زمینه مناسبی را برای پژوهش های آینده در حوزه روانشناسی مصرف کننده و بازاریابی ایجاد نمود. در سال 2017 او به عضویت انجمن تحقیقات مصرف کننده (Association for Consumer Research) درآمد. دکتر شث به عنوان یک سخنران برجسته در گردهمایی های دانشگاهی و صنعتی شناخته می شود. وی با کمپانی ها و صنایع متعددی در آمریکا، اروپا و آسیا به عنوان مشاور همکاری داشته است. از جمله مشتریان او می توان به AT&T، BellSouth، Cox Communications، Delta، Ford، Motorola، GE،  Sprint،  Pillsbury، Whirlpool و ... اشاره کرد. او تا کنون بیش از 200 در ژرنال های معتبر و چندین کتاب تالیف کرد است. آخرین اثر او کتاب The Accidental Scholar می باشد. در سال 2000 به همراه اندرو سوبل کتاب پرفروش Clients for Life را منتشر کرد. دکتر شث عضو هیئت مدیره چندین کمپانی های خصوصی از جمله NASDAQ، NYSE و Shasun Chemicals & Drugs Limited است. وی تا کنون برای خدمات ارزنده اش به علم مارکتینگ جوایز متعددی دریافت کرده است. در سال 1989 او موفق به دریافت جایزه مربی برجسته بازاریابی از AMS(Academy of Marketing Science) شد. در سال 1991 و 1999 جایزه مربی برجسته بازاریابی توسط SMEI به او تعلق گرفت. در سال 1992 جایزه P.D. Converse را برای خدماتش به علم بازاریابی از انجمن AMA دریافت کرد. در سال 2007 دکترای افتخاری از کالج تیل در پنسیلوانیا به او اعطا شد.

خواندن 1981 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.