استفان وارگو استاد برجسته رشته مارکتینگ در دانشگاه هاوائی در مانوا است. او در مقطع کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی اجتماعی و در مقطع دکترا در رشته مارکتینگ تحصیل کرده است و تا کنون با دانشگاه های مریلند، کالیفرنیا و اوکلند نیز همکاری داشته است.
قبل از ورود به کار تدریس در دانشگاه، به سازمان های ملی و منطقه ای و آژانس های دولتی مهمی مشاوره داده بود. زمینه های پژوهشی اصلی پروفسور وارگو شامل نظریه و تفکر مارکتینگ، منطق چیرگی خدمات (S-D logic) و معیارهای مرجع قابل اندازه گیری مصرف کننده می شود. مقالات او در مجلات معتبری همچون Journal of Marketing، Journal of the Academy of Marketing Science، Journal of Service Research، the Journal of Retailing و the Journal of Macromarketing انتشار یافته است. او همچنین ویراستار مشترک کتاب The Service Dominant Logic of Marketing: Dialog, Debate, and Directions است. دکتر وارگو در حال حاضر در هیئت تحریریه مجلات Journal of Marketing، Journal of Service Research، the Australasian Marketing Journal و the Journal of Service Management and Service Science فعالیت می کند. او ویراستار مشترک نسخه ویژه Journal of the Academy of Marketing Science و ویراستار نسخه های ویژه دیگر مجلات برتر از جمله European Journal of Marketing و Marketing Theory بوده است.
او موفق به دریافت جایزه بهترین مقاله سال از آکادمی مارکتینگ استرالیا و نیوزیلند، جایزه Harold H. Maynard از طرف انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) برای خدمات ارزنده اش به نظریه و تفکر بازاریابی و جایزه Sheth Foundation برای خدمات بلندمدتش در زمینه بازاریابی شده است. مقاله Evolving to a New Dominant Logic for Marketing که او در سال 2004 به همراه رابرت لوش نوشته است، بین مقالات بازاریابی که در 10 سال اخیر منتشر شده اند، بیشترین تعداد ارجاع را داشته است.