یوتاب

یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

نشانی وبگاه: http://www.utab.ir

 

کتاب دانش برندینگ در عمل، کتابی سطح بالا در زمینه برندینگ است که می خواهد مخاطبان را با ریزه کاری های عملیاتی نمودن برندینگ آشنا سازد. این کتاب، برندینگ را از جوانب مختلف بررسی نموده و قصد دارد بیشتر کتابی عملیاتی باشد تا کتابی صرفا آکادمیک و تئوریک. این کتاب را می توان به افرادی که می خواهند کمی عملیاتی تر درباره برندینگ بدانند توصیه کرد. کتاب با سخن آغازین نویسندگان شروع شده است. نویسندگان به درستی به سطحی نگری بحث برند اشاره می کنند و سعی دارند برای خواننده تفاوتی میان آنچه که باید باشد و آنچه که هست ایجاد نماید. متاسفانه بسیاری از کسب و کار های ایرانی به برندینگ به صورت سطحی و ظاهری می نگرند. نویسندگان سعی دارند در صفحات اولیه کتاب، این نگاه اشتباه را از خواننده دور سازند. در ادامه در مقدمه، نویسندگان به تعریف برند و مدیریت برند و موارد مربوط به آن می پردازند. تعریف برند از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و سپس الگوی حلقه ای برند و دوازده حوزه اصلی و تخصصی برندینگ معرفی می شود. معماری برند، توسعه برند، نام گذاری، هویت برند، تصویر برند، شخصیت برند، برجستگی برند، اعتبار برند، آگاهی برند، ارزش برند، ساخت برند و ممیزی برند حوزه های تخصصی هستند که در مقدمه به آن ها صرفا در حد یک پاراگراف اشاره شده است.  سپس به فرآیند خلق برند، جایگاه یابی برند و رابطه علامت تجاری و برند پرداخته شده است. بعد از آن، مدل کاربردی ارتقای برند تعریف شده است که هر کدام از 14 فصل کتاب، در واقع، بخش مدل کاربردی معرفی شده در این قسمت است. این گونه به نظر می رسد که نویسندگان سعی داشته اند در مقدمه، تعریف کوتاهی از واژه هایی را بیان نمایند که در فصول مختلف، خواننده با آن برخورد خواهد کرد. مقدمه بیشتر شکل واژه نامه ای مبسوط به خود گرفته که به طور مثال به جای تعریف یک خطی از هویت برند، یک پاراگراف درباره آن نوشته شده است.

 

عنوان کتاب: دانش برندینگ در عمل 

نویسندگان: محمود محمدیان و محمد حسین رونقی

انتشارات: کتاب مهربان 

سال انتشار: 1393

 

این کتاب با هدف پاسخگویی به این اصل مهم گرد آوری شده است که اگر فردی قصد ایجاد یا بهبود برند سازمان را دارد به عنوان یک پیش نیاز الزامی، باید تمرینی برای بهبود برند شخصی داشته باشد و برای همکاران خود جذاب باشد تا کارکنان به این شخص به عنوان یک مدیر برند اعتماد کنند و این کار تنها با ساختن یک برند شخصی قوی و مثبت امکان پذیر است. نویسنده در کتاب هفت گام عملی برندسازی تلاش کرده تا کتاب را برای مخاطبان ایرانی و بومی کاربردی نماید. در مطالب این کتاب، خواننده، تمامی آنچه که برای ساخت یک برند منحصر به فرد شخصی نیاز دارد را پیدا کند چرا که هدف، پوشش دادن تمام مراحلی است که در ساخت برند شخصی یا شاخص شخصی می تواند مهم باشد. متاسفانه منابع کمی درباره برند شخصی در بازار وجود دارد علی رغم، نیازی که کشور ما برای توسعه اقتصادی و توجه به صادرات غیر نفتی احساس می کند این منابع آموزشی باید غنی تر، بیشتر و کاربردی تر شوند. توجه به برند سازی چه در برندینگ شخصی یا سازمانی یا برند ملی خلق یک حماسه است.    

نویسنده کتاب اذعان داشت: تجربه شخصی شغلی خودم این است که هرگز سازمانی را ندیده ام که برند باشد اما مدیر و راهبر آن برند نباشد و همچنین اشخاص برندی را ندیده ام مگر این که سازمان و شرکتشان را برند کرده اند. هر شکستی در اشخاص و سازمان ها دیده ام به نظرم به علت برند نبودن اشخاص، مدیران یا عدم تعهدشان به ارزش های برندشان بوده است.

 

عنوان کتاب: هفت گام عملی برند سازی

نویسنده: علیرضا رضایی

انتشارات: آقای کتاب  

سال انتشار: 1395

 

کتاب بازاریابی در شبکه های اجتماعی که با قلم پروفسور مایکل سولومون و الن توتن نگاشته شده است، یکی از بهترین و پر فروش ترین کتاب های جهانی در حوزه بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. این کتاب با ترجمه دکتر کامبیز حیدر زاده و علی مریخ نژاد اصل در سال 1395 توسط نشر علم به فارسی منتشر شد. کتاب بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای همه کسانی که دنبال کسب درآمد از شبکه های اجتماعی هستند؛ مناسب است. همچنین مطالعه آن به صاحبان کسب و کار، فعالان صنعت و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری کسب و کار توصیه می شود. با مطالعه این کتاب متوجه می شویم تصویر ذهنی و کارکرد ما از شبکه های اجتماعی (مانند اینستاگرام و تلگرام)، تنها بخش کوچکی از دنیای مفاهیم و ابزار های آن است. در این کتاب ابتدا مفاهیم کلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه ارتباط مصرف کننده با شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا بررسی می شود. در نهایت بازاریابی در شبکه های اجتماعی به چهار حوزه زیر تقسیم می شود:

  • انجمن اجتماعی (Social Community): شبکه های اجتماعی، عکس، متن و ویدیو
  • نشر اجتماعی (Social Publishing): اشتراک ­گذاری و تولید محتوا توسط کاربر
  • سرگرمی اجتماعی (Social Entertainment): بازی، موسیقی و هنر
  • تجارت اجتماعی (Social Commerce): اپلیکیشن، مشتری و خرده فروشی

 همان طوری که در این تقسیم بندی مشخص است؛ استفاده اکثر افراد و کسب و کار ها از شبکه های اجتماعی؛ تنها محدود به حوزه اول است. در حالی که بسیاری از سازمان های پیشرو و موفق در دنیا، از همه حوزه ها به طور کامل و کاربردی استفاده می کنند.

به طور کلی با این کتاب می توانید دیدگاه جدیدی نسبت به شبکه های اجتماعی پیدا کنید و تنها یک کاربر ساده نباشید.

 

عنوان کتاب: بازاریابی در شبکه های اجتماعی

نویسندگان: مایکل سولومون و تریسی توتن

مترجمان: کامبیز حیدر زاده و علی مریخ نژاد اصل

انتشارات: علم

سال انتشار: 1395

 

نسل چهارم بازاریابی (از بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتالی) عنوان کتابی است از کاتلر، کارتر جایا و ایوان ستی وان و ترجمه ی عمویی اوجاکی، محسنین و شفیعی که در 179 صفحه، توسط انتشارات موسسه کتاب مهربان نشر در سال 1396 به چاپ رسیده است. موضوع اصلی کتاب حاضر، بازاریابی است. در واقع، نسل چهارم بازاریابی، چارچوب گسترده ای را مبتنی بر چشم انداز دنیای حقیقی از چیزی که مصرف کننده در حال حاضر است و آنچه فردا خواهد بود، ارائه می کند. امروزه، مشتریان کمتر به برند شما توجه می کنند و آن ها در هر مرحله ای از مسیر شان توسط گزینه های زیادی احاطه می شوند. شما باید مقاومت کنید، توجه آن ها را جلب نمایید و پیامی که آن ها می خواهند گوش فرا دهند را ارسال کنید. این کتاب به پویایی قدرت  در حال انتقال، پارادوکس های حاصل از ارتباطات و خرده فرهنگ های تاثیر گذار می پردازد که مصرف کننده فردا را شکل خواهد داد. این تغییرات اساس هایی برای نشان دادن چرایی ضرورت نسل چهارم بازاریابی برای بهره وری هستند و این کتاب نشان می دهد که چگونه آن را برای وضعیت امروز برند خود بکار بگیرید.

 

عنوان کتاب: نسل چهارم بازاریابی (از بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال)

نویسندگان: فیلیپ کاتلر، هرمان کارتا جایا و ایوان ستی وان

مترجمان: علی عمویی اوجاکی، شهریار محسنین و آوا شفیعی

انتشارات: موسسه کتاب مهربان نشر

سال انتشار:1396

 

کتاب «بازاریابی محتوا، استراتژی و راهکارها» به قلم علیرضا امیدوند و ثریا بخشایی نگاشته شده است. این کتاب با هدف پاسخگویی به این دو پرسش گرد آوری شده: چگونه می توان از رسانه های قدیمی به شیوه ای اثر بخش و ارزان قیمت استفاده کرد؟ همچنین چگونه می توان از رسانه های جدید که فعلا بیشتر نقش اسباب بازی و سرگرمی ما را دارند، ابزار هایی ارزان اما اثربخش برای برای ارزش آفرینی خلق نمود؟

در بخشی از این کتاب خواهید خواند:

فرض کنید که هم اکنون یک موسسه ی آموزشی، صفحه ای در اینستاگرام راه اندازی کرده و برای آن محتوا تولید می کند و دنبال کننده جذب می کند و در صفحه های دیگر هم تبلیغ می کند و هر روز تعداد مطالب و تعداد لایک ها و تعداد دنبال کننده ها افزیش پیدا می کند و اینکه صد ها هزار نفر این صفحه را دنبال کرده اند. ممکن است مدیر موسسه، به تدریج به حدی سرگرم این اعداد و ارقام شود که در قسمتی از کتاب می خوانید فراموش می کند برای چه به اینستاگرام آمده است. او در نهایت اقدام می خواهد. اقدام یعنی پولی که مردم برای ثبت نام واریز می کنند. اگر این اتفاق رخ ندهد، او در عمل شکست خورده است. حتی در مورد کار های غیر اقتصادی هم شرایط همین طور است. برای مثال، فرض کنید که یک نفر فیلمی درباره ی حقوق زنان می سازد. یا یک نفر کمپینی در شبکه های اجتماعی برای رعایت بهتر قوانین ترافیکی راه اندازی می کند. تعداد بینندگان فیلم و تعداد لایک های تبلیغ،  عدد مهم و جذابی است؛ اما صرفا یک شاخص عملیاتی است. شاخص عملکردی این است که تعداد پرونده های خشونت علیه زنان، چند درصد یا چند دهم درصد کاهش می یابد و یا اینکه تعداد برگه های صادر شده جریمه خودرو ها چقدر کاهش می یابد.

 

عنوان کتاب: بازاریابی محتوا، استراتژی و راهکارها

نویسندگان: علیرضا امیدوند و ثریا بخشایی

انتشارات: به پویش

سال انتشار:1394

 

کتاب ویدیو مارکتینگ ابزاری جذاب و کار آمد برای توسعه کسب و کار است که توسط احسان نظری نوشته شده است. با مطالعه این کتاب هر کسی قدرت نهفته در تولید محتوای ویدیویی را برای بهبود چشمگیر کسب و کار خواهد شناخت. کتاب ویدیو مارکتینگ (Video marketing) روال تولید ویدیو های موثر برای ایجاد منفعت در کسب و کار را شرح می دهد و تبیین کننده راهکار های علمی ورود به دنیای بزرگ ویدیو مارکتینگ است. این کتاب اثری برای موفقیت در کسب و کار است.

در بخشی از کتاب ویدیو مارکتینگ می خوانیم:

ایده پرداز باید یک فکر را شسته و رفته به دست مجری کار بسپارد حتی اگر بتواند اتودی از نوع نگاه و زاویه دید خودش به مجری کار بدهد، بسیار مثبت خواهد بود. البته در ایران متاسفانه بیشتر شرکت ها ایده ها را اکثرا خود طراح اجرا می کند، مثل خیلی از شرکت هایی که کار حرفه ای می کنند اما بخشی به نام ایده پردازی ندارند. ضرر تخصصی نشدن این موضوع، آن است که بسیار پیش می آید یک طراح، ایده ای قوی در ذهن داشته باشد، اما به دلیل عدم مهارت در اجرا؛ آن ایده به صورت یک کار ضعیف و پیش پا افتاده نمایان شود. با تمام اوصاف باید گفت: ایده پرداز یا مدیر خلاقیت یک ویدیو موطف است از ابتدا تا انتهای اجرای کار بر کل روند نظارت کامل داشته باشد. به هر حال برای یک «ایده ویدیویی تبلیغاتی» باید کار کامل و بی عیب و نقصی به مشتری تحویل داده شود و بهتر است ایده پرداز تا آخرین لحظه و در کنار تیم تولید ویدیو بر جریان امور نظارت داشته باشد تا ایده خوبش به خاطر اجرای ضعیف از بین نرود. در این مرحله نوع تعامل مدیر خلاقیت با نویسنده تبیلغ ویدیویی از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که کار گروهی دو نفره ما بین ایده پرداز و مدیر خلاقیت می تواند خروجی قدرتمندی را به دست کارگردان برای اجرا بسپارد. البته گاهی نیز یک ایده معمولی می تواند با یک اجرای قوی، ایده ای بسیار عالی جلوه کند اما به هر حال خلاقیت بیشتر در ویدیو، برقراری ارتباط با مخاطبان را به شدت آسان تر می کند. حتما شما می دانید به جز بخش اجرا که ممکن است به ایده لطمه وارد کند، بخش مهم تری به نام سفارش دهنده وجود دارد که در بعضی مواقع با اعمال نظر های بیجا و غیرکارشناسانه، مسیر و روند ایده و ایده پردازی را کاملا ویران می کند.

 

عنوان کتاب: ویدیو مارکتینگ

نویسنده: احسان نظری

انتشارات: آتی نگر

سال انتشار:1395

 

کتاب نام های تجاری، تنبل، زرنگ، خنثی دستورالعمل ساخت یک نام تجاری است که توسط احسان مهدی ­نژاد نگاشته شده است. این کتاب، اولین و تنها کتاب ساخت نام تجاری ایرانی است که کاملا بومی بوده و مطابق با شرایط روز ایران نگاشته شده است. نویسنده در این کتاب؛ الگو هایی را یافته که با استفاده درست از آنها می توان به یک نام تجاری قدرتمند مختص خود دست یافت. کل این کتاب در قالب دستور العمل نگارش شده و در انتهای هر فصل تمرین هایی نیز برای یاد گیری هر چه بیشتر خواننده فراهم شده است. در کتاب حاضر؛ روشی بیان شده که ماشین نام سازی نامیده شده است که مخاطب با آگاهی از کارکرد این ماشین فرضی می تواند به توانایی درک اصول و ساخت نام های تجاری برسد. همچنین نویسنده کتاب به بررسی تأثیر نام های شخصی افراد در تجارت پرداخته است؛ این که چه نام های شخصی ای موفق تر هستند و قوانین جدید ثبت در ایران چه مجوز هایی برای تغییر این اسامی به ما داده است. در دو فصل ویژه نیز به کلید های ساخت نام برای سایت و کتاب پرداخته شده که بسیار مهم و کاربردی هستند. در آخرین صفحات یک چک لیست ویژه قرار داده شده است تا شما هر موقع که خواستید یک نام قدرتمند برای خود بسازید این چک لیست را جلوی خودتان قرار دهید و کار برایتان ساده تر می شود.

 

عنوان کتاب: نام تجاری، تنبل، زرنگ، خنثی

نویسنده: احسان مهدی نژاد

انتشارات: سخنوران

سال انتشار: 1396

 

کتاب 1001 راهکار تبلیغاتی نوشته لوک دوپونت که درباره ی راهکار ها و روش ها است، درباره این که در دنیای تبلیغات چه چیزهایی موثر هست و چه چیز هایی نیست؛ راهکارهایی از بزرگترین تبلیغات جهان را ارائه می دهد. مباحث این کتاب با دنیای تبلیغات به روز شده است. نویسنده کتاب مذکور بسیار بر دنیای آنلاین تاکید دارد، نقش تصویرها را حساس می یابد و نکته های تازه ای برای استفاده از بذله گویی در تبلیغات یافته است. در دنیایی که مراکز شهری آن روز به روز پیچیده تر و بازارهای آن رقابتی تر می شوند، تبلیغات برای تاجران و فعالان به صورت ابزاری در آمده است. کتاب 1001 راهکار تبلیغاتی منبعی واقعی برای هر کسی است که ناچار به خلق یک آگهی است ولی حرفه ای نیست یا تنها تحت فشار زمان و سایر نیروها قرار دارد.

 

عنوان کتاب: 1001 راهکار تبلیغاتی

نویسنده: لوک دوپونت

مترجم: منیژه شیخ جوادی

سال انتشار: 1392

 

کتاب " ۱۰۱ نکته‌ای که در مدرسه تجارت یاد گرفتم" نوشته مایکل دبلیو پریس و ترجمه سهیل ترکان است.  یکی از کتاب های مفید در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که تهیه آن بسیار ساده و راحت است. کتاب حاصل تجربه های شخصی نویسنده است و می تواند نکات آموزنده ای را در مورد دیجیتال مارکتینگ برای شما به همراه دارد. البته قابل ذکر است مترجم سعی کرده نکات را با ساختار و فرهنگ کسب و کار در ایران سازگار نماید و برای همین یک سری جملات کلیدی و مهم هم با آن اضافه کرده است. خیلی از این نکات شاید برای ما عادی به نظر بیاید و جزو دانسته هایمان باشد اما ممکن است در زمانی که مورد نیاز هستن فراموششان کنیم.

 

عنوان کتاب: ۱۰۱ نکته‌ای که در مدرسه تجارت یاد گرفتم

نویسنده: مایکل دبلیو پریس

مترجم: سهیل ترکان

سال انتشار: 1394

 

آیا نام گذاری، در شرکت های صنعتی مطرح است؟ مایکروسافت، آی بی ام، جنرال الکتریک و اینتل همگی مثال هایی آشکار از این حقیقت هستند که برخی از قوی ترین و برترین نام و نشان های تجاری جهان، نام و نشان تجاری صنعتی هستند. هدف کتاب مدیریت برند های صنعتی، قرار دادن نام و نشان های تجاری صنعتی و نام گذاری در جایگاه واقعی آن ها است. در حقیقت کتاب مدیریت برند های صنعتی یکی از اولین و برترین نمونه های واقعی علم و هنر برندینگ صنعتی است و یک بخش یا مفهوم و یا معنی برای افزایش دانش نام گذاری صنعتی را ارائه می دهد. فصل های عنوان شده در این کتاب عبارتند از: شناخته شده بودن یا یکی از بسیار بودن، نام گذاری کردن یا نکردن – جنبه های برند گذاری بازار های صنعتی، شتاب و تسریع از طریق نام گذاری، داستان های موفقیت نام گذاری بازار های صنعتی، مراقب خطا ها و اشکالات نام گذاری بودن و چشم انداز آتی.

 

عنوان: مدیریت برند های صنعتی

نویسندگان: فیلیپ کاتلر و والدمار پفورچ

مترجم: کامبیز حیدر زاده

انتشارات: سیته

سال انتشار: 1391

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.