یوتاب

یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

نشانی وبگاه: http://www.utab.ir

 

کتاب اعتراف های یک تبلیغاتچی شامل چکیده ای از اعتراف های دیوید اگیلوی پدر تبلیغات مدرن است. اگیلوی در این کتاب به نکاتی در مورد راه های موثر؛ ساختن بهترین کمپین ها و موفق ترین آژانش های تبلیغاتی و تجربیات خود اشاره می کند. این کتاب شامل 11 فصل «نحوه اداره یک بنگاه تبلیغاتی»؛ «نحوه یافتن مشتری»؛ «چطور باید مشتریان خود را حفظ کنیم»؛ «چطوری یک مشتری خوب باشیم»؛ «چطوری می توان درست تبلیغ کرد»؛ «تشریح نحوه نوشتن یک آگهی تبلیغاتی»؛ «نحوه ی ساختن آگهی های تصویری و پوستر»؛ «نحوه ساختن یک تبلیغ تلویزیونی خوب»؛ «نحوه ساخت تبلیغ برای محصولات غذایی، شهر های دیدنی و دارو های اختصاصی»؛ « جوان‌ترها را نصیحت می‌کند و به آنها یاد می‌دهد که چگونه به اوج قله صعود کنند» و «آیا تبلیغ کردن باید منسوخ باشد یا خیر» می باشد. در این کتاب می آموزیم تنها بخش کوچکی از خلق یک اثر تبلیغاتی مرهون الهام ها و نوگرایی ذهن است و بخش زیاد آن به دانش و سخت کوشی افراد بستگی دارد. به گفته اگیلوی یکی از مشکلات اصلی موجود در دنیای تبلیغات، وجود آدم هایی است که ذهنشان معطوف به سود آوری است نه خلاقیت. یکی دیگر از مشکلات این هست که آژانس های تبلیغاتی با تکرار اشتباه های قدیمی، پول مشتریان خود را به هدر می دهند.

عنوان کتاب: اعتراف های یک تبلیغاتچی

نویسنده: دیوید اگیلوی

مترجم : رویا گذشتی

انتشارات: سیته

سال انتشار: 1396 

 

 با شروع قرن بیستم، تبلیغات به صنعتی مهم، پویا و سازنده تبدیل شده و مطبوعات به رسانه ای شاخص در عرصه تبلیغات مبدل شده است. با پیدایش و اختراع رادیو مفهوم تلفیق صدا و موسیقی برای ایجاد تاثیرات روانی و بالا بردن میزان اثر گذاری پیام ها بر روی مصرف کننده شناخته شد. در همین سال ها، دیوید اگیلوی به عنوان یکی از بنیان گذاران تبلیغات مدرن در آمریکا، شرکت اگیلوی و ماثر را در سال 1945 بنیان نهاد. او پلی بود بین تبلیغات کلاسیک و مدرن. اگیلوی مفاهیم جدیدی را در نوشتن آگهی ها و معرفی برند های تجاری خلق نمود. تجارب او در حوزه های مختلف تبلیغات موجب شد بگویند او حقیقتا به رازهای تبلیغات دست پیدا کرده است.

دیوید اگلیوی در کتاب رازهای تبلیغات به بررسی نقش و اهمیت ارائه دلیل در تبلیغات اشاره می کند و در این کتاب به مخاطبان توصیه می کند وقتی چیزی برای گفتن ندارید آواز بخوانید. چرا که بعضی از آگهی های تلویزیونی که مسائل فروش را به صورت آهنگین می خواندند موفقیت آمیز بوده اند.

برخی مطالب ذکر شده در کتاب راز های تبلیغات عبارتند از:

  • چه نوع تبلیغی موجب فروش می شود.
  • چگونه یک بنگاه تبلیغاتی را اداره کنیم.
  • آگهی تلویزیونی را چگونه بسازیم تا محصولاتمان را بفروشد.
  • رموز موفقیت در تبلیغات شرکت به شرکت.
  • آیا آمریکا هنوز ملت برتر است؟
  • ایراد تبلیغات چیست؟
  • شش غولی که تبلیغات نوین را ابداع کردند.

 


عنوان کتاب: رازهای تبلیغات

نویسنده: دیوید اگیلوی

مترجمان: کوروش حمیدی و  علی فروزفر

انتشارات: مبلغان

سال انتشار: 1393 

 

نویسندگان در این کتاب رویه سنتی راه اندازی کسب و کار یعنی طرح نوشتن کسب و کار، مطالعه تفصیلی رقیبان و اقداماتی از این قبیل را به چالش کشانده اند و  روش بهتر و سریع تری را برای دستیابی به موفقیت پیشنهاد می دهند. در کتاب باز انجام نویسندگان تلاش کرده اند مسیری را که یک کسب و کار متولد و رشد می کند را باز طراحی کنند. نویسندگان سعی کرده اند به مخاطبان خود نشان دهند، که اگر چه ایده مهم است ولی در نهایت شیوه ی اجرا تعیین کننده خواهد بود. در این کتاب سعی شده به زبانی ساده و با بهره گیری از مثال هایی واقعی، توصیه هایی در مورد راه اندازی، رشد و به بلوغ رساندن یک کسب و کار ارائه شود. این کتاب روش های بهتری نسبت به آنچه که در پارادایم گذشته ی کار آفرینی وجود داشته، برای مدیریت رقبا، استخدام نیرو، رشد کسب و کار و توسعه محصول در یک استارتاپ ارائه کرده است. 

 

عنوان کتاب: باز انجام  

نویسندگان: دیوید هاینمایر هانسن، جیسن فرید

مترجم: بهرنگ نوروزی

انتشارات: دانش آفرین و رشد اندیشه

سال انتشار: 1395

ویراستار: میثم مویینی

 

پیتر سنگه در کتاب پنجمین فرمان به آموزش مفاهیم مرتبط با سازمان یاد گیرنده و مبانی تفکر سیستمی می پردازد. این کتاب در سال 1990 منتشر شده است. کتاب پنجمین فرمان به مخاطبان خود کمک می نماید تا سازمان خود را به یک سازمان یاد گیرنده تبدیل نماید. پیام کلی نویسنده در این کتاب این است که هیچ سازمانی برای موفقیت، رشد و پیشرفت خود نمی تواند فقط به تعداد محدودی از کارکنان خود تکیه کند؛ بلکه همه اعضای سازمان باید یاد بگیرند با هم کار کنند و دنیای بیرون و مشکلات درونی خود را از نگاهی تازه ببینند.

سنگه در این کتاب، به کسانی که خواهان ایجاد یک سازمان یاد گیرنده هستند (یا خواهان این هستند که سازمان فعلی خود را به یک سازمان یاد گیرنده تبدیل نمایند) توصیه می کند در ایجاد و توسعه ی پنج حوزه تفکر سیستمی، قابلیت های شخصی، مدل های ذهنی، چشم انداز مشترک و یادگیری تیمی سرمایه گذاری نمایید.

 

عنوان کتاب: پنجمین فرمان  

نویسنده: پیتر سنگه

مترجمان: حافظ کمال هدایت و محمد روشن

انتشارات: سازمان مدیریت صنعتی

سال انتشار: 1382

 

بن هاروویتز در کتاب سختی کارهای سخت، داستان تجربه هایش در پشت سر گذاشتن مشکلات و مخمصه هایی که در آن گیر افتاده بود را به زبانی ساده، روان و داستان گونه بیان کرده است تا برای کسانی که خود را درگیر سختی ساختن چیزی از هیچ چیزی می بیند سر نخ ها و الهاماتی را فراهم کند. این کتاب شامل 9 فصل «از کمونیست تا سرمایه خطر پذیر»؛ «جان سالم به در خواهم برد»؛ «این بار با احساس»؛ «وقتی چیزها به هم می ریزد»؛ «مواظب افراد، محصولات، منفعتت باش، به همین ترتیب» و «پایان آغاز» می باشد. این کتاب راهنمای خوبی در حوزه کار آفرینی و کسب و کار است.

 

عنوان کتاب: سختی کارهای سخت

نویسنده: بن هاروویتز

مترجم: سعید قدوسی نژاد

انتشارات: آریانا قلم

سال انتشار:   چاپ اول پاییز 1395، چاپ دوم تابستان 1396

مدیر هنری و طراح جلد: مجید زارع

 

کتاب استراتژی اقیانوس آبی بی تردید یکی از بهترین کتاب های کلاسیک در حوزه مدیریت و استراتژی است. با اینکه حدود ده سال از تألیف آن می گذرد، اما به تازگی به زبان فارسی ترجمه شده است. آقای چان کیم و خانم رنه مابورنیا نخستین بار این بحث را در سال 2004 در قالب مقاله ای در نشریه کسب و کار دانشگاه هاروارد ارائه کردند. در سال 2005 همین مباحث با مثال ها و توضیح های بیشتر و کامل تر در قالب یک کتاب جامع به چاپ رسید. بحث استراتژی اقیانوس آبی در قالب مفهوم رقابت (Competition) شکل گرفته است. نگاه نویسندگان این کتاب به رقابت با نگاه الگوهای رایج در بازاریابی و فروش متفاوت است. کتاب  استراتژی اقیانوس آبی، مجموعه ای از استراتژی ها، راهکارها و توصیه هایی را در زمینه رقابت در اختیار خوانندگان قرار می دهد. در این کتاب به صاحبان کسب و کار توصیه می شود که به اقیانوس خونین عادت کنند.

عادت کنند به:

  • رقابت کشنده و شدید را به عنوان واقعیت اجتناب ناپذیر بازار قبول کنند.
  • در پی کاهش هزینه باشند تا بتوانند قیمت های بهتری پیشنهاد دهند.
  • هزینه های منابع انسانی خود را کاهش دهند یا برای جذب نیروی انسانی قوی تر تلاش کنند.
  • با سرمایه گذاری بیش تر در فعالیت های موجود (مشابه) مقیاس خود را افزایش می دهند تا با صرفه جویی ناشی از مقیاس، هزینه های خود را کاهش دهند.

 

 

عنوان کتاب: استراتژی اقیانوس آبی  

نویسندگان: رنه مابورنیا و چان کیم

مترجم: علیرضا پور ممتاز

انتشارات: آریانا قلم

سال انتشار:   چاپ اول: بهار 1395، چاپ دوم: بهار 1396

 

دنیای کسب و کار امروز اشباع شده از اجناس، خدمات مشابه و اشخاصی که در پی کسب درآمد و سود بیشتر هستند برای رهایی از سقوط در این شرایط باید به دنبال کشف راه های تازه بود تا با نوآوری و خلاقیت چشمان بازار را خیره کرد و جلب توجه نمود. راه دستیابی به تجارتی بی رقیب و پر سود متفاوت بودن است مانند یک گاو بنفش.

ست گادین در کتاب گاو بنفش با نگاهی کارشناسانه به بررسی علت شکست و پیشرفت شرکت های تجاری بزرگ جهان پرداخته و برای صاحبان صنایع و مشاغل افق جدیدی را نمایان کرده است. اگر در کسب و کار خود با چالش های شدید مالی درگیر هستید، اگر در بازار صنعت خود از حضور اجناس مشابه رنج می برید، اگر در ایجاد یک محصول جدید بی انگیزه، بی ایده و یا سردرگم هستید، اگر در موفقیت حرفه ای خود مشعوف و مطمئن هستید و احساس امنیت می کنید یا اگر درصدد ایجاد خلاقیت و نوآوری هستید، خواندن کتاب گاو بنفش در تحقق این اهداف می تواند به شما کمک شایانی نماید.

 

عنوان کتاب: گاو بنفش 

نویسنده: ست گادین

مترجم: سید بهشاد یاسینی   

انتشارات: فرا

سال انتشار: 1393

ویراستار: فریبا لطیفی

 

کتاب جنگ بازاریابی توسط آل ریس و جک تروت نگاشته شده است. این کتاب در برگیرنده آموزش بهترین تاکتیک های دفاعی چریکی و جدیدترین قوانین تجاری است. آل ریس در این کتاب تجارت و بازاریابی را به جهت نیاز به استراتژی به جنگ تشبیه کرده است. او بر این باور است، امروزه بازار تجاری خدمت رسانی به مشتریان نیست بلکه جنگیدن با رقبا است. جنگی که در آن رقیبان دشمن هستند و مشتری سرزمینی است که باید فتح شود. برای پیروزی و موفقیت در جنگ بازار باید استراتژی خاصی را تدارک دید و دنیای تجارت را از دیدگاهی استراتژیک بررسی کرد. این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب ها در زمینه تجارت جهانی معرفی شده است.

 

عنوان کتاب: جنگ بازاریابی

نویسندگان: آل ریس و جک تروت

مترجم: محمود حمید خانی

انتشارات: سیته

سال انتشار:   چاپ اول بهار 1384؛ چاپ دوم تابستان 1394

ویراستار: معصومه جباری

مدیر اجرایی: فیروزه یاوری

طراحی جلد و صفحه ها: آتلیه شرکت سیته

بیانیه ماموریت یوتاب - جهت گیریهای کلان و استراتژیک

رسالت بنیادی و ماموریت شرکت یوتاب(Mission)

شرکت یوتاب به عنوان یکی از پیشقراولان مشاوره تبلیغات و برندینگ، توسعه و راه اندازی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک، برندینگ شخصی، تولید محتوا و دگرگونی دیجیتال در ایران، با بالفعل نمودن بخش قابل توجهی از پتانسیل‌های خود در زمینه های فوق الذکر،  تلاش دارد تا در نقش یک نهاد مشاوره ای و توسعه‌ای توانمند ظاهر شده و ضمن رفع خلا عدم حضور واقعی و موثر مشاور در این حوزه به سرمایه‌گذاری و مدیریت طرح‌های بزرگ این حوزه کمک ‌کند.

تمرکز یوتاب بر ارائه خدمات حرفه ای مشاوره وجه متمایز کننده و برجسته این مجموعه  میباشد.

باورها، ارزشها و رویکردهای شرکت یوتاب (Belief & Value & Approach)

  1. تلاش در بکارگیری استراتژی تحول آفرین در تمام حوزه های کاری بعنوان دستاورد حاصل از سنتز ذهنی و نوآوری و منتجه تفکر و اندیشه مدیران و سرمایه انسانی یوتاب در جهت منافع مشتریان
  2. کمک به توسعه ظرفیت فکری مشتریان و منابع انسانی یوتاب با باور عمیق به اینکه درون مایه برتری ساز مدیریت، تشخیص فرصتهای کلیدی ناشی از نیازهای پنهان و آشکار مشتریان و ضعف رقبا در پاسخگویی به آنهاست.
  3. اعتماد سازی و ایجاد شهرت و اعتبار ویژه و برجسته برای یوتاب در اذهان جامعه، مشتریان و سهامداران
  4. ایجاد مجموعه ای پویا با مزیت رقابتی منحصربفرد در حوزه های مورد نظر از طریق ارائه خدمات و محصولات جدید و بکارگیری نیروی انسانی خلاق و نوآور و بهره گیری از فنآوریهای نوین
  5. فعالیت به عنوان مجموعه خصوصی تمام عیار (Full Service) جهت حل مشکلات مشتریان و ارائه راه حلهای نوین و خردمندانه
  6. تمرکز ویژه بر ماهیت و تعریف حرفه ای مشاوره؛ یوتاب به عنوان مشاور در کنار مشتری حضور دارد و نه در مقابل مشتری به عنوان فروشنده خدمات.
  7. خیرخواهی و صداقت در تعامل با مشتریان هسته اصلی برند یوتاب در ارائه خدمات مشاوره را شکل خواهد داد.
  8. خلاقيت، نوآوري، صداقت، توكل،سخت كوشي و پايبندي به اصول اخلاقي.
  9. ايجاد بالاترين مرتبه نظم ودقت ممكن، توام با تعقل و تدبر  در امور همراه با ترويج كارگروهي وتلاش فردي همه كاركنان درجهت دستيابي به جایگاه مناسب و بکارگیری روش‌های علمی در حل مشکلات و ادارة امور، حرکت براساس برنامه، رعایت نظم و استفاده از تجربه‌های مفید مورد توجه ما می‌باشد.
  10. ايجاد اعتماد و دوري جستن از اجحاف نسبت به حقوق مشتريان،كاركنان وسهامداران شركت
  11. پايبندي به قوانين و مقررات داخلي و بين المللي
  12. آموزش مستمر و تربيت نيروي انساني با كيفيت عالي

 تعهدات یوتاب (commitments)

 ما در زمينه هاي ذيل خود را متعهد مي دانيم:

  1. در قبال خداوند

ما بر اساس اصول اعتقادي خويش، بر اين باور هستيم كه با توكل به خداي قادر و توانا، نيرو و توانمان مضاعف شده و با این پشتوانه، با اعتماد به نفس و خود باوري خواهيم توانست به جايگاه شايسته ای دست يافته و غير ممكن ها را ممكن سازيم و با صبر و پايداري، بر مشكلات و سختي ها فائق آييم. ما عمیقا با خواندن عبارت " خدایا من در کلبه فقیرانه خود چیزِی را دارم که تو در عرش کبریایی خویش نداری، من چون تویی دارم و تو چون خود نداری " به وجد آمده و به این وجد و باور خود مفتخریم.

 

  1. در قبال جامعه

ما مي خواهيم سهم خود را در تامين رفاه اجتماعي جامعه از طريق اجراي برنامه های توسعه ای و با رعايت استانداردهاي نوین مبتنی بر فنآوری اطلاعات و بازرگانی،  تضمين كيفيت خدمات ارائه شده را عينيت بخشيم. ما مي خواهيم سهم خود را در رونق اقتصادي از طريق اشتغال زايي و ايجاد ارزش افزوده برای مشتریان پرداخت نماییم. ما عمیقا عبارت "هر آنچه برای خود می پسندی را برای دیگران نیز بپسند " را با ور داشته و داریم.

 

  1. در قبال وطنمان ایران

ما عمیقا بر تعلق خاطر خود به میهنمان ایران پافشاری می نماییم. تاریخ و تمدن کهن چند هزار ساله، پشتوانه ای محکم برای این باور و این تعلق خاطر است. بنابراین حفظ منافع ملی همواره برجهت گیریها و برنامه ریزیهای ما اولویت خواهد داشت.

 

نقش و مسئوليت ها ي شرکت یوتاب(Role & Responsibility)

ما در زمينه هاي مشروحه در ذيل خود را مسئول مي دانيم:

      1. در قبال سهامداران
حفظ و صيانت از سرمايه سهامداران با افزايش بازده مالي و كسب سود مناسب و ایجاد ارزش افزوده برای خدمات مجموعه

 

  1.  در قبال مشتریان

ارائه خدمات به مشتریان با بهترين كيفيت، مناسبترين قيمت، دارای ارزش افزوده و توجیه اقتصادی، در زمان مقرر و با رعايت اصول و موازين لازم و كافي و با نگرش خیرخواهانه و در  جهت منافع مشتریان. احترام به حریم خصوصی مشریان و پاسداشت آن جزء حقوق اولیه مشتریان تلقی خواهد شد.

 

  1.  درقبال كاركنان

حفظ كرامت انساني كاركنان، ايجاد فضاي كاري مناسب، استقرار حاكميت انگيزه و پويايي در عملكرد ها، حفظ شخصيت فردي، گروهي و حرفه اي كاركنان، آموزش و تجهيز نيروي انساني به علوم و فن آوري هاي مورد نياز و استفاده از توانمندي هاي بالقوه و بالفعل آنان، شايسته سالاري، ارتقاء سطح زندگي كاركنان متناسب بـــا اثـــر بخشي عملكرد آنان، ارج نهادن به ابتكارات و خلاقيت هاي كاركنان، توجه به كيان خانواده آنان، تشويق كاركنان به تبادل اطلاعات حرفه اي و تخصصي در جهت ايجاد تعامل و كاهش تعارض هاي موجود، مقيد نمودن كاركنان به اجراي امور بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده و مآلا سهيم نمودن كاركنان در منافع شركت.

 

  1. در قبال اشخاص حقيقي و حقوقي كه با یوتاب به نحوي از انحاء رابطه كاري دارند

ما تمامي حقوق حرفه اي اشخاص حقيقي و حقوقي را محترم مي شماريم، صداقت و شفافيت در عملكرد با آنان را سر لوحه فعاليت هاي بازرگاني خود قرار مي دهيم و در ايفاي تعهدات خود در قبال ایشان، خود را مقيد به حفظ منافع متقابل مي دانيم.

 

التزام به مباني توسعه پايدار توسط شرکت یوتاب :

ما به مباني توسعه پايدار پايبند هستيم و عينيت آنرا در اصول و محورهاي ذيل جستجو مي نماييم.

    1. اصول اقتصادي:

 ما براي حضور موثر درعرصه رقابت و نيل به بهره وري مناسب، در كليه مكانيزم هاي عملياتي خود، موارد ذيل را مورد توجه قرار مي دهيم:

  • افزايش كارآئي در عملكرد مجموعه و كاركنان
  • همسويي با پيشرفت فن آوري و بهبود مداوم سيستم ها و روش ها
  • ممانعت از گسترش بي رويه سازمان و تشكيلات با تکیه بر فنآوریهای نوین و افزایش بهره وری نیروی انسانی
  • استفاده از پيمانكاران در اجراي پروژه ها متناسب با تواناييهاي آنها  در صورت لزوم (برون سپاری)
  • مديريت سنجيده دارايي های مادی و معنوی
  • تقید به اجراي پروژه ها در قالب برنامه هاي مصوب
  • جلب همكاري شركاي اقتصادي (داخلي و خارجي)
  • صرفه جويي
  • بکارگیری روشهای مدیریتی نوین برای فائق آمدن بر مشکلات پیش رو ( مدیریت زمان – مدیریت تغییر و ...)
  • تامين سود معقول برای مجموعه و مشتریان

       2 . محیط زیست

ما علاقمندی خود به حفظ محیط زیست را صریحا اعلام می نماییم و تلاشی مجددانه برای کاستن از نقش احتمالی خود در تخریب محیط زیست خواهیم داشت. ما عمیقا معتقدیم روشها و راه حلهای ما در حوزه مشاوره تجارت الکترونیک و فنآوری اطلاعات به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیری محسوس بر کاهش آلاینده های زیست محیطی خواهد داشت.

  1.  امور اجتماعي:

ما خود را بخشي از جامعه مي دانيم از اينرو پيوسته مي كوشيم با يافتن شيوه هاي مناسب و با بكارگيري نيروي انساني ماهر، در ارتقاء سطح زندگي آنان مثمر ثمر واقع گرديم. همچنين با يافتن منابع مازاد در جهت بسط و گسترش خدمات عام المنفعه تلاش خواهيم كرد. ما نسبت به محیط و وقایع پیرامون خود بی تفاوت نخواهیم بود. حفظ کرامت انسانی سرلوحه فعالیتهای عام المنفعه ما خواهد بود.

  1.  رعايت مباني نوين مديريت:

تلاش خواهیم نمود که رويكرد هاي نظام يافته اي را در مجموعه خود مستقر نماییم كه بتواند نتيجه ها را مورد نظارت، حسابرسي و ارزيابي قرار دهد، به عملكرد هاي اثر گذار بر روند بهينه فعاليتها پاداش داده و يا تغييرات لازم و بهنگام را به نحوي كه هميشه و سريعا پاسخگوي مطالبات مشتریان خود باشيم اعمال نموده و بر منابع در اختيار خود به نحوي اثر بخش مديريت نماييم.

       5. توجه به اثر بخشي ارتباطات:

مجموعه یوتاب برای مقوله ارتباطات سهم و اعتبار ویژه ای قائل است و با توجه به اهميت و نقشي كه در اثر گذاري بر اقتصاد رقابتي دارد، نشر اطلاعات ضروري و ارتباطات آشكار را، امري اجتناب ناپذير ميشمارد. ما براي ترويج اطلاعات و گسترش ارتباطات، برنامه هاي اطلاع رساني جامعي داريم كه بر اساس آن، اطلاعات مرتبط با فعاليتهاي خود را ضمن ملحوظ نظر قراردادن ملاحظات محرمانه، در اختيار كليه افراد و موسسات كه علاقمند به دريافت آنها هستند، قرار مي دهيم. ما به مدیریت ارتباطات به عنوان یک فرآیند و راه حل کارآمد بازیابی پتانسیلهای تجاری خود و مشتریان، عمیقا باور داریم. ما تلاشی مستمر در نهادینه سازی و معماری ایدهء نقش موثر ارتباطات در بهبود شرایط یک سیستم تجاری به عمل خواهیم آورد.

رعايت اصل شفافيت توسط شرکت یوتاب:

ما در كليه فعاليتهاي خود از اصل شفافيت كه تجلي درستكاري و صداقت در عملكردها مي باشد، پيروي نموده و با توجه به موارد زير اين اصل مهم را رعايت مي نماييم:

  1.  از قوانين، مقررات و آيين نامه هاي ناظر بر فعاليتهايمان تبعيت كامل داريم.
  2.  به عنوان يك شخصيت حقوقي مستقل و مسئول، روح و جوهره مفهوم ناظر بر اجراي قوانين را در همه شئونات كاري خود حاكم مي نماييم.
  3.  از اجراي مبادلات غير شفاف بصورت جدي پرهيز داریم و تمام معاملات تجاري خود را به گونه اي صحيح و مطابق با شيوه هاي نوين و قابل قبول منعكس مي نماييم.

 به امید فردایی بهتر

 

مسئولیت اجتماعی شرکت

مسئولیت اجتماعی شرکت در بر گیرنده اقتصاد، قانون، اخلاقیات و انتظارات بشر دوستانه شرکت است که به کلیه ذینفعان قابل تعمیم می باشد. به تعبیری دیگر، مسئولیت اجتماعی عبارت است از تعهد مستمر شرکت به رعایت اخلاقیات در رفتار خود با مشتریان و ذینفعان و همکاری در جهت پیشرفت اقتصادی. این رویکرد شرکت را متعهد به توسعه پایدار جامعه پیرامون خود در بلند مدت می نماید.  

 بازاریابی محیطی

بازاریابی محیطی یا "بازاریابی سبز" ابزاری برای توسعه پایدار و رضایت ذینفعان مختلف است. بازاریابی محیطی (بازاریابی سبز ) "فرآیند مدیریت جامع برای شناسایی، پیش بینی و رعایت الزامات مشتریان و جامعه در مسیری پایدار" تعریف می شود. محققان از مفهوم بازاریابی اجتماعی برای پوشش مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی استفاده می کنند.

مسئولیت اجتماعی شرکتی  و بازاریابی محیطی

مسئله مسئولیت های زیست محیطی تا حدودی مبهم است. در چند دهه اخیر قوانین زیست محیطی در همه جا توسعه یافته است. این بدین معنی است که مسئولیت های زیست محیطی متعلق به دولت است. با این حال، جهانی شدن توانایی دولت ها در انجام مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی  را تغییر داده است. از سوی دیگر، تقویت لیبرالیسم اقتصادی تأکید می کند که مسئولیت اجتماعی می تواند به نیروهای بازار کمک نماید. محققان استدلال می کنند که توسعه پایدار تنها می تواند توسط بازاریابی شرکت های فعال و مداخله دولت فعال انجام شود. آنها یک تغییر دو بعدی در رویکرد مسائل زیست محیطی را پیشنهاد می کنند: از بازاریابی مصرفی تا بازاریابی پایدار و از دست نامرئی تا دست قابل رویت دولت.

 همچنین محققان دو فلسفه متقابل منحصر به فرد را در رابطه با مدیریت محیط زیستی تعریف می کنند:

  • "مدل سازگاری" مدیریت زیست محیطی
  • "مدل استراتژیک" مدیریت زیست محیطی

مدل سازگاری نشان می دهد که شرکت ها باید به سادگی با تمام مقررات و قوانین قابل اجرا مواجه شوند. این رویکرد معمول مدیریت زیست محیطی "دفاعی" است. رویکرد استراتژیک به عملکرد محیطی نشان می دهد که شرکت تلاش می کند از یک استراتژی زیست محیطی "فعالانه" برای ایجاد مزیت رقابتی پایدار و به حداکثر رساندن بازده سهامدارن استفاده نماید. آنها استدلال می کنند بازاریابی محصولات کالایی و رقابت بر سر قیمت؛ تمایل شرکت ها به اتخاد مدل سازگاری (انطباق) مدیریت زیست محیطی را افزایش می دهد. اما شرکت ها به طور عمده در بازار محصولات بسیار متمایز؛ تمایل به اتخاذ مدل استراتژیک مدیریت زیست محیطی دارند. محققان بر مسئولیت اجتماعی شرکت ها به عنوان یک منبع مهم مزیت رقابتی در اقتصاد دینامیک امروز تاکید دارند. آنها همچنین بر این باورند شرکت ها با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی می توانند مزایایی از  قبیل ایجاد محصولات بهتر، بهبود عملکرد محصول خود، سودآوری، جلوگیری از فشارهای نظارتی و بهبود محیط زیست و پایداری را به دست آورند.  این امر اهمیت بکار گیری مسئولیت اجتماعی را برای موفقیت بازاریابی محیطی در شرکت ها دو چندان کرده است.

 

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.