فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Nomyiries

ابزار نومتریک

ابزار پژوهشی اختصاصی اینتربرند که پشتیبانی در تصمیم گیری برای گزینه‌های احتمالی اسم وشعار تجاری را فراهم می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 547
301 Redirect

یکی از روش ­های هدایت بازدیدکننده از صفحه وب ­سایت به صفحه دیگری از وب ­سایت است. این نوع ری­دایرکت برای هدایت دائمی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال شما صاحب وب­سایت A و وب­ سایت B هستید، اما می­ خواهید یک وب­ سایت داشته باشید. از طریق 301 Redirect می ­توانید کل ترافیک وب­ سایت B را به وب­ سایت A هدایت کنید تا تمامی بازدیدکنندگان به وب­ سایت A منتقل شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 517
404 Error

خطای 404

پیام خطایی است که در صورت وارد کردن آدرس صفحه ­ای که URL آن دیگر موجود نیست، نمایش داده می­ شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 493
70/30Rule

قانون 30/70

بیشتر کاربرد مفهومی دارد تا صحت عددی. قانون30/70 به وزن نسبی داده شده به اجزایی مرتبط است که در مدیریت یک نام تجاری باید در مقابل انعطاف پذیری اعطاشده به مدیران، کاملاً هماهنگ باقی بمانند.

نویسنده: یوتاب
80:20 Rule

قانون 80:20

یک قانون کلی که بارها نقل شده است و اظهار می‌کند که 80 درصد فروش (یا 80درصد سود) از 20 درصد مشتریان حاصل می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 560
A/B Testing

تست آ/ب

تست A/B یا آ/ب، یک تکنیک بسیار مفید است که با استفاده از آن می­ توانید شکل­ های مختلف یک المان مشخص را در یک نمونه ثابت با هم مقایسه کنید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 509
Above-the-line communications

ارتباطات رسانه ای

این اصطلاح به ارتباطات بازاریابی، شامل خرید رسانه های سنتی از قبیل تلویزیون، رادیو، چاپ و تبلیغات محیطی اشاره دارد. رسانه هایی که در آن ها نتیجه ها قابل اندازه گیری هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 570
Account Executive

متصدی حساب مشتریان

در آژانس های تبلیغاتی، این اصطلاح به شخصی اشاره دارد که روزانه بین ارباب رجوع و آژانس ارتباط برقرار می کند. با گذشت زمان، وظیفه متصدی حساب مشتریان تغییر و تکامل یافته است تا تاثیر استراتژیک تری در مدیریت روابط آژانس اعمال کند. به جای متصدی حساب مشتریان از عناوین جدیدی از قبیل برنامه ریز حساب و مدیر روابط استفاده می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 600
Acquisition

فرایند جذب کاربر باکیفیت

این اصطلاح به فرایند جذب کاربر باکیفیت یا لید اشاره دارد. به عنوان مثال، کاربران اپلیکیشن یا بازدیدکنندگان وب­سایت شما از طریق چه کانالی جذب شده ­اند. منابع رایج جذب کاربر، ارگانیک، دایرکت، رفرال، تبلیغات جستجویی، ایمیل، رسانه­ های اجتماعی، تبلیغات نمایشی و ... است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 506
Ad Extensions

اطلاعات اضافی در تبلیغات گوگل

اطلاعات اضافی که می ­توان برای تبلیغات به گوگل ادوردز اضافه کرد تا تبلیغ ­دهنده در نمایش تبلیغ از آنها استفاده کند. این اطلاعات شامل خلاصه­ ای از کسب و کار (review)، آدرس، قیمت، دانلود اپلیکیشن، لینک سایت، شماره تماس برای لینک click to call و ... است. وارد کردن این اطلاعات و استفاده از آن توسط گوگل ادوردز نرخ کلیک (CTR) را بالا می­ برد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 516
Ad Hoc Research

تحقیق موردی

نوعی تحقیق یک باره است که در زمانی مشخص برای ارباب رجوعی معین انجام می شود. تحقیقات موردی با مطالعات دائمی و طولانی مدت، از قبیل نظارت بر فروش و سود، پیگیری رضایت مشتریان و رتبه بندی ادراک مشتریان تفاوت دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 543
Ad Impression

بازخورد تبلیغ

به هر مرتبه ­ای که یک بنر تبلیغاتی توسط یک بازدیدکننده ­ای از منبعش دیده می­ شود، ثبت یک Ad Impression صورت می­ گیرد که مشخصا قابل شمارش است. البته هر باری که تبلیغ توسط منبع به نمایش گذاشته شود، یک Ad Impression محاسبه می­ گردد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 516
Ad Manager Account

حساب کاربری تبلیغات فیسبوک

حساب کاربری تبلیغات در فیسبوک است که با استفاده از آن می توان کمپین های تبلیغاتی در شبکه تبلیغاتی فیسبوک راه اندازی کرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 529
Ad Network

شبکه ارتباط بین تبلیغ دهندگان و ناشران

به گروه یا شبکه ­هایی گفته می ­شود که ارتباط بین تبلیغ ­دهندگان و ناشران را فراهم می­ کنند. می­ توان گفت که شبکه­ های تبلیغاتی نقطه تماس تبلیغ­ دهندگان و ناشران هستند که به مذاکره آن­ها در مورد عرضه و تقاضای جایگاه ­های تبلیغات کمک می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 490
Ad Server

سرور تبلیغات

سرور تبلیغات، کار مدیریت و توزیع تبلیغات در سرتاسر وبسایت ها را بر عهده دارد. ناشرین، شبکه های تبلیغاتی، آژانس ها و برخی تبلیغ دهندگان از این سرورها استفاده می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 518
Ad Stack

نوعی تقلب در صنعت تبلیغات دیجیتال

یکی از انواع تقلب در صنعت تبلیغات دیجیتال و به خصوص تبلیغات نمایشی است که چندین تبلیغ را زیر یک آگهی تبلیغاتی پنهان می ­کنند و با کلیک کاربر روی آگهی، چندین impression برای چندین برند ثبت می­ شود. در این صورت، تنها یک impression واقعی اتفاق افتاده اما تبلیغ ­دهندگان زیادی بدون به دست آوردن هیچ impression ای هزینه پرداخت می­ کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 507
adapted Marketing Mix

آمیزه بازاریابی تعدیل شده

ترکیبی از پیشنهادهای محصول است که ابتدا در یک منطقه جغرافیایی فروخته می شود و سپس برای تناسب با شرایط محلی در سایر بازارها، تغییراتی بنا به هر محل داده می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 563
Added-Value

ارزش افزوده

مزیت مشهود یا غیر مشهود ایجاد شده توسط محصول یا خدمت که عموما" مستلزم قیمت بالاتری است و وفاداری مشتری و برتری محصول یا خدمت را در نظر مشتری در پی دارد. اغلب از مولفه های ارزش افزوده  مشهود به سرعت الگوبرداری می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 558
Addictive Consumption

مصرف اعتیاد آور

یک نوع وابستگی فیزیولوژیکی یا روانی به محصولات یا خدماتی خاص است که در آن مصرف کنندگان به یک نوع از محصولات معتاد می شوند؛ گرچه اغلب مصرف اعتیادآور، به مصرف مواد مخدر، الکل و تنباکو یا اعتیاد به قمار اطلاق می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 546
Adoption

پذیرش

این اصطلاح بیانگر تصمیم مصرف کننده برای خرید محصول یا استفاده از خدمتی است. مصرف کننده اطلاعات موجود در مورد خدمت یا محصول را می سنجد و انتخابی سنجیده و با بازاریابی کامل انجام می دهد که بر سطحی از تکرار مصرف در آینده دلالت دارد و می تواند به وفاداری در خدمت یا نام تجاری مورد نظر ختم شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 587
AdSense

برنامه تبلیغاتی ارائه شده توسط گوگل

پلتفرم گوگل که با وب­سایت­هایی که قصد نمایش تبلیغات کلیکی دارند همکاری می­ کند و وب­سایت­ ها از طریق نمایش تبلیغات و هدایت ترافیک به وب­سایت تبلیغ­ دهندگان می­ توانند کسب درآمد کنند. صاحبان وب­سایت می­ توانند تصمیم بگیرند که چه تبلیغی را نمایش دهند و AdSense به ازای هر کلیک روی تبلیغ، به ناشر پول پرداخت می­ کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 503
Advertiser

تبلیغ دهنده

شخص، موسسه یا شرکتی که با هدف آگاه نمودن مردم از یک برند خاص یا افزایش محبوبیت آن، محصولات، خدمات یا رخدادهای آن برند را تبلیغ می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 546
Advertising

تبلیغات

تبلیغات شکلی از انتخاب است که بین شرکت و مخاطب هدفش با استفاده از همه‌ی رسانه های جمعی یا تعدادی از آنها، از طریق پرداخت پول انجام می شود. این فرایند معمولا از خدمات آژانس های مختلف از قبیل گروه های کارشناسی طراحی و برندینگ، آژانس های تبلیغاتی با طیف خدماتی کامل، بنگاه های بررسی بازار و گروه های خرید رسانه ها استفاده می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 571
Advertising wear out

کهنگی و ملال آورشدن، غیرموثر بودن تبلیغات

بیانگر هنگامی است که مصرف کنندگان به یک پیام تبلیغی بی تفاوت می شوند، زیرا بیش از میزان لازم در معرض آن پیام قرار گرفته اند و دیگر نگاه کردن به پیام هیچ تاثیری ندارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 572
AdWords

ادوردز

یکی از برنامه‌های تحت مالکیت گوگل است که توسط تبلیغ‌دهندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تبلیغشان در صفحات جستجوی گوگل، يوتيوب و سایر شبکه‌های تبلیغاتی گوگل نمایش داده شود. ادوردز، پلتفرم اولیه تبلیغات PPC می‌باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 542
Affiliate

سیستم همکاری در فروش

به افراد یا شرکت‌هایی گفته می‌شود که محصولات یا خدماتی را تبلیغ می‌کنند که متعلق به آن­ها نیست و در ازای این کار، درصدی از مقدار فروش یا lead حاصل از تبلیغات خود را دریافت می‌کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 556
Affinity Marketing

بازاریابی وابستگی

مدلی از مدیریت روابط مشتری یا بسط وفاداری است که برای پیوند تعهد احساسی بین مصرف کنندگان و نام های تجاری ایجاد شده است. این بازاریابی بر تبادل اطلاعات متمرکز است و به مصرف کنندگان در مورد نام های تجاری آگاهی می بخشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 594
Agency of Record

آژانس های رابط، آژانس ثبت

سمتی که به آژانس ارتباطات نخستین واگذار می شود و مسئول همه یا بعضی از وظایف برنامه ریزی، خرید و وظایف خلاق رسانه های نام تجاری یا شرکت ها هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 555
Aggregator

اگریگیتور

یک ابزار یا اپلیکیشن مبتنی بر اینترنت است که محتواها را از وب‌سایت‌های مختلف جمع‌آوری می‌کند و در یک مرکز نمایش می‌دهد. Google reader، نمونه محبوبی از این aggregator است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 533
AI

هوش مصنوعی

مخفف Artificial Intelligence. هوش مصنوعی، بخشی از علوم کامپیوتر است که بر ایجاد ماشین‌های هوشمند تمرکز دارد؛ ماشین‌هایی که مانند انسان کار می‌کنند و عکس‌العمل نشان می‌دهند. هوش مصنوعی به طرز چشمگیری به دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 527
AIDA Model

الگوی آیدا

یک الگوی "سلسه ی مراتب تاثیرات" است که بر پایه ی آگاهی، علاقه، تمایل و اقدام می باشد؛ چهار گام پی در پی که یک خریدار هنگامی که تصمیم به خرید می گیرد، طی می کند. خود الگو به قالبی موثر در طرح ریزی نگرش ها و رفتار خرید مصرف کننده اشاره می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 551
Aided Recall / Brand Awareness

یادآوری با کمک، آگاهی از نام تجاری

یک سری پرسش در مورد استفاده در تحقیقات بازار که پاسخگویان را درباره ارتباطات، نام های تجاری یا خدمات خاص به تحریک وا می دارد.                                                  

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 568
AIO's: Activities, Interests, and Opinions

تجزیه و تحلیل سبک زندگی، فعالیت ها، علاقه ها و عقاید

متغیرهایی که در مطالعه وضعیت نمودار روانی مصرف کننده برای سازمان دهی اشخاص در بخش های خاص بازار به کار می روند. این متغیرها شامل فعالیت ها، علاقه ها و عقاید هستند. این مطالعه به جای بررسی مطلق ویژگی های جمعیتی مصرف کننده به منظور درک رفتار خریدار طراحی شده است.  

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 544
Akismet

اکیسمت

یک اپلیکیشن کاربردی که به صورت گسترده برای پلتفرم‌های بلاگ­ نویسی، مانند WordPress استفاده می‌شود. این ابزار به عنوان فیلتر برای کشف لینک‌های اسپم، کامنت‌های اسپم و سایر محتواهای ناخوشایند ایجاد شده توسط کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 508
Alexa Rank

رتبه الکسا

معیاری از ترافیک و رتبه برتری وب­سایت است. شاخص الكسا هرچه کمتر باشد، نشان­ دهنده ترافیک بهتر وب­سایت است. این شاخص بر اساس ترافیک سه ماهه اخیر هر سایت با استفاده از دیتای جمع‌آوری شده از کاربران Alexa Toolbar تعیین می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 509
Algorithm

الگوریتم

مجموعه‌ای از قوانین و فرآیندها که سیستم‌های کامپیوتری برای انجام وظایف مختلف، در پیش می‌گیرند. الگوریتم در دیجیتال مارکتینگ، معمولا به مجموعه فرآیندهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها گفته می‌شود. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 499
Algorithm Update

آپدیت الگوریتم

تغییراتی که گوگل در الگوريتم‌ها ایجاد می‌کند. این تغییرات بر رتبه‌بندی سایت‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. به منظور قرار گرفتن در جایگاه بالاتر صفحات جستجو، همواره باید از این آپدیت‌ها آگاه بود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 547
Alignment

اتحاد، صف بندی، همسویی

وقتی کارکنان، نام تجاری و ارزش های شرکت را از طریق رفتار و اعمال خود دریابند و نشان دهند، به اتحاد و همسویی دست یافته ایم.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 556
Alphanumeric Naming

نام گذاری الفبایی- عددی

عمل اختصاصی حروف و ارقام برای تمایز قائل شدن بین اسامی تجاری در میان انواع محصولات است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 564
Alt Text

متن جایگزین تصویر

عبارتی که برای توصیف تصاویر آپلود شده در سایت‌ها برای توصیف آن تصاویر به کار برده می‌شود. این عبارت در ادامه کد html مربوط به تصویر می‌آید. در صورتی که کاربر توانایی لود کامل تصاویر در صفحه وب­سایت را نداشته باشد، این عبارت متنی در محل آن تصویر نمایش داده می‌شود. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 522
Ambassadors

سفیران

اشخاصی که نماینده نام تجاری هستند، اما بطور مستقیم به وظایف ارتباط بازاریابی مربوط نمی شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 548
Analytics

علوم تجزیه و تحلیل

در کسب و کار، علوم تجزیه و تحلیل اصطلاحی است که برای حالات پیچیده تحلیل داده های کسب و کار استفاده می شود. در بازاریابی و برندینگ، انواعی از شیوه های آماری و غیرآماری استفاده می شوند. در نتیجه ارزیابی فعالیت های برندینگ و بازاریابی امروزه، بیشتر موضوعی می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 541
Analytics

آنالیتیکس

جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های بازاریابی را آنالیتیکس می‌نامند. اغلب کسب و کارها برای به دست آوردن داده‌های مورد نیاز خود مانند ترافیک وب­سایت، صفحات بازدید شده و ... از ابزار Google Analytics یا اختصارا GA که برنامه ای قدرتمند و رایگان است، استفاده می‌کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 519
Anchor Store

فروشگاه پشتیبان

یک فروشگاه خرده فروشی اصلی که برای جذب خریداران در یک مرکز خرید سودمند است. اغلب در هر انتهای مرکز خرید، به قصد ترغیب تعداد بیشتری از مشتریان برای بازدید از مرکز و همچنین ایجاد آمد و شد و خرید برای همه فرشگاه های مرکز خرید، دو فروشگاه پشتیبان وجود دارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 527
Anchor Text

عنوان لینک

کلماتی که به وسیله هایپرلینک به لینک قابل کلیک تبدیل شده‌اند. در سئو، anchor text یک علامت برای رتبه‌بندی گوگل محسوب می‌شوند. در واقع، این کلمات، گوگل را از موضوع محتوایی که در آن آدرس قرار دارد مطلع می‌کند و گوگل به آن آدرس برای آن کلمات کلیدی مشابه رتبه می‌دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 541
Annual Report

گزارش سالانه

ثبت سالیانه مالی یک شرکت سهامی عام که در مجمع عمومی سالانه برای تصویب توسط سهامداران ارائه می شود. این گزارش معمولا شامل صورت حساب سود و زیان، شرحی از عملیات شرکت، ترازنامه و گزارش حسابرس و مدیر عامل شرکت است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 569
API

مجموعه‌ای از قوانین برنامه‌نویسی

مخفف Application Programming Interface. مجموعه‌ای از قوانین برنامه‌نویسی هستند که به اپلیکیشن‌ها اجازه استخراج اطلاعات از سرویس موردنظر را می‌دهند و از آن اطلاعات برای اپلیکیشن خود یا آنالیز داده‌ها استفاده می‌کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 488
Architecture

ساختار

ساختار نام تجاری راه و روش ترکیب و نام گذاری نام های تجاری شرکت و چگونگی ارتباط همه اسامی تجاری با یکدیگر است. ساختار جز مهمی در برقراری روابط استراتژیک محسوب می شود و شامل سه نوع به شرح ذیل است:                                                    

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 587
Art Director

مدیر طراحی و تولید امور هنری، مدیر امور هنری

در دنیای تبلیغات و برندینگ، مدیر تولید امور هنری مسئول ظاهر و تاثیر یک آگهی تبلیغی، بروشور، آرم شرکت یا عملیات تبلیغات تعاملی، و در آگهی تلویزیونی، مسئول سبک بصری آن است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 576
Artwork

کارها و تصاویر گرافیکی

فایل های دیجیتالی طرح یا آرم که آماده چاپ هستند کار طراحی شده بعد از تصویب طرح به تصاویر گرافیکی تبدیل خواهد شد. فایل تصاویر گرافیکی، استانداردهای اندازه مناسب، وضوح، رنگ ها، نوع و اندازه قلم ها و صفحه آرایی مطلوب را قبل از تحویل کار برای چاپ و تولید تضمین می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 522
ASO

بهینه سازی اپلیکیشن در اپ استور

مخفف App Store Optimization. به فرآیند بهینه‌سازی اپلیکیشن با هدف بیشتر، راحت‌تر و سریع‌تر دیده شدن اپلیکیشن در جست‌وجوهای یک اپ استور، ASO می‌گویند. این فرآیند شامل رتبه‌بندی اپلیکیشن‌ها از طریق جست­وجوی کلیدواژه در مارکت‌های مختلف اپلیکیشن‌های موبایل است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 528
Asset

دارایی

چیزی که ارزش استناد و پتانسیل درآمدزایی را برای مالک آن دارد. سه نوع دارایی وجود دارد: دارایی جاری، ثابت و نامشهود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 524
Assisted Installs

نصب پس از افزایش آگاهی از طریق تبلیغات

کاربران در فرایند سفر مشتری در موبایل و قبل از نصب یا دانلود یک اپلیکیشن، ممکن است چندین تبلیغ را دیده باشند و یا با آن تعامل داشته باشند، اما آخرین کلیک قبل از دانلود اپلیکیشن، مشخص­ کننده رسانه‌ای است که منجر به نصب شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 492
Associations

تداعی ها

احساسات مثبت و منفی و اعتقادها یا دانشی که مصرف کنندگان درباره نام تجاری دارند، خواه آن را بخرند یا نخرند. این تداعی ها از رهگذر رسانه های جمعی، تبلیغات دهان به دهان، مصرف آزمایشی و یا مصرف تکراری شکل می گیرند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 565
Astroturfing

آستروتورفینگ

به معنی تلاش برای ایجاد موجی از نظرات و احساسات درباره یک محصول، خدمت یا برند است. این اقدام به ظاهر از طرف شخصی بی طرف در یک گروه اجتماعی انجام می شود. در حالی که اهداف تجاری مخفیانه ای وجود دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 593
Attitude

نگرش

یک ارزیابی بادوام و ماندنی، اما کلی از یک موضوع است. نگرش ها ممکن است نام های تجاری، محصولات، خدمات، تشکیلات، تبلیغات، نوآوری ها، ایده ها، مسایل، فعالیت ها، عقاید و اشخاص را در برگیرند. نگرش ها توسط نوع شنیده های مصرف کنندگان و نوع تجربه ی واقعی آنان شکل می گیرند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 550
Attributes

ویژگی ها، صفات

ویژگی ها، خصوصیات شرکت، محصول یا خدمت هستند. آنها می توانند مثبت یا منفی و نیز کارکردی ( آنچه یک محصول انجام می دهد) یا احساسی ( چگونه احساسی به شخص می دهد) باشند. ویژگی ها، قابل اندازه گیری اند و می توانند با ویژگی های رقبای مهم مقایسه شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 534
Attribution

ابزاری برای بررسی فعالیت های کاربر

ابزاری است که به بازاریابان کمک می‌کند تا سفر کاربر (User Journey) از ابتدا تا رسیدن به فعالیت‌های کاربر در وب­سایت یا اپلیکیشن پس از اتمام سفر را تحت نظر بگیرند. این کار به بازاریابان کمک می‌کند تا بتوانند میزان موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی خود را اندازه‌گیری کنند و تغییرات لازم در جهت بهینه‌سازی وب­سایت یا اپلیکیشن و کمپین‌ها را انجام دهند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 487
Attribution Modeling

روش های شناسایی رسانه های سودآور

روش ­هایی است که تبلیغ­ دهندگان برای مشخص کردن ارزش رسانه‌ها و کانال‌های نمایش ­دهنده تبلیغات در کمپین‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. این روش‌ها به تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند تا بهترین و سودآورترین کانال‌های تبلیغاتی و بهترین ناشران را پیدا کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 487
Attribution window

بازه زمانی مورد توافق بین تبلیغ دهنده و توسعه دهنده

مدت زمانی است که یک ناشر می‌توان ادعا کند کلیک یا بازدید مشخص منجر به نصب اپلیکیشن شده است. Attribution Window، بازه زمانی است که بین تبلیغ ­دهنده و توسعه­ دهنده مورد توافق قرار گرفته است. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 522
Audience

مخاطبین

گروهی از مردم که به احتمال زیاد در معرض آگهی‌ها و تبلیغات قرار می‌گیرند. هر کسب و کاری باید پس از مشخص کردن هدف خود، مخاطبان خود را شناسایی کند و تبلیغات را در مقابل چشم آن­ها قرار دهد تا تبلیغات بهینه‌تری داشته باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 472
Audience Measurement

سنجش مخاطب

بررسی عادات مصرف کنندگان در تماشا کردن، مطالعه، گوش دادن و استفاده از رسانه های جمعی است. همچنین سنجش مخاطب، روندهای استفاده از رسانه ها را پیگیری می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 561
Audit

بازرسی

بازرسی به مفهوم بررسی جامع، سیستماتیک، مستقل و دوره ای عملکرد سازمان است. بازرسی نام تجاری به ویژه به عملکرد، ارتباطات بیرونی و درونی سازمان، تجربه ی مشتری و غیره رسیدگی می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 538
Authority

اعتبار

عددی برای سنجش میزان اعتبار یک وبسایت است. میزان اعتبار یک وب­سایت به عوامل مختلفی مانند محبوبیت، میزان ترافیک، لینک‌ها، بک لینک‌های وب­سایت و اشتراک‌گذاری مطالب وبسایت در شبکه‌های اجتماعی بستگی دارد. هرچه وب­سایت نزد کاربران محبوب‌تر باشد، از اعتبار بالاتری برخوردار خواهد بود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 536
Authority Site

اتوریتی سایت

وبسایتی با محتوای با کیفیت و معتبر که توسط دیگر سایت های معتبر و تخصصی به آن لینک داده می شود؛ به طور مثال ویکی پدیا. چنین سایت هایی رنک بالایی دارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 517
Automation

اتوماسیون

استفاده از برنامه‌های کامپیوتری به منظور انجام وظایف تکراری که انسان‌ها مسئولیت آن را بر عهده داشتند را اتوماسیون می‌گویند. به عنوان مثال در بازاریابی، فرآیندهای تکراری در ارتباط با کاربران مانند ارسال ایمیل تائید ثبت ­نام با کمک اتوماسیون سریع‌تر و مطمئن‌تر انجام می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 476
Average position

موقعیت میانگین

شاخصی در گوگل ادوردز که نشان می‌دهد تبلیغات سفارش داده شده در کجای صفحه نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. اگر این شاخص بین 1 تا 4 باشد تبلیغات در بالای صفحه نتایج (به ترتیب در لینک‌های یک و دو ...) نمایش داده می‌شود که بهترین نتیجه است. اعداد بیشتر از پنج نشان­ دهنده این است که تبلیغ در پایین صفحه نتایج گوگل نمایش داده خواهد شد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 508
Average time on site

مدت زمان میانگین ماندن در سایت

یکی از بهترین معیارهای اندازه‌گیری عملکرد وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها، متوسط زمان حضور مخاطب در آن­ها است. پایین بودن این زمان نشان­ دهنده محتوای خسته­ کننده یا وجود مشکل در بارگذاری وب­سایت است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 495
Awareness

آگاهی

آگاهی یعنی میزان دانش مصرف کننده درباره یک نام تجاری خاص. هر دو تکنیک تحقیق کمی و کیفی برای تعیین توانایی مصرف کننده در شناسایی یک نام تجاری در مقابل نام های تجاری رقبا استفاده می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 534
B2B

تجارت به تجارت

B2B یا business to business به فروش محصولات و خدمات یک شرکت به شرکتی دیگر گفته می شود. به‌ عنوان ‌مثال، معامله بین یک شرکت تولیدکننده و عمده‌فروش یا معامله بین عمده‌فروش و خرده‌فروش از نوع B2B است. مثالی از شرکت B2B شبکه‌های تبلیغاتی هستند که واسط بین تبلیغ دهنده‌ها و ناشرین تبلیغات (دو سازمان یا شخص حقوقی) هستند.

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 561
B2C

بنگاه به مشتری

B2C یا Business to Customer به فروش محصولات و خدمات یک شرکت تجاری به مشتری عادی (استفاده کنندگان نهایی محصولات یا خدمات) گفته می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 530
Backlink

پیوند ورودی

به هر لینک به سایت یا صفحه ای، از سایت یا صفحه ای دیگر گفته می شود. بک لینک‌ها توسط گوگل برای رتبه ­دهی سئوی سایت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. زیرا در صورتی‌که وب‌سایت‌های قوی به وب‌سایت A لینک دهند، نشان‌دهنده اعتبار وب‌سایت A است و می‌تواند اعتماد گوگل را جلب کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 540
Bait and switch

طعمه و تعویض نقش

به تغییر دادن محتوای صفحه بعد از به دست آوردن رنک بالا در فهرست موتور جستجو گفته می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 519
Balanced scorecard

کارت امتیازی متوازن

این تکنیک توسط دو نویسنده، یعنی آقایان کاپلان و نورتون بری سنجش عملکرد کسب و کار به وجود آمد و بر ارزیابی های مالی، بازارها/ مشتریان، فرایندهای داخلی و رشد یادگیری سازمانی مبتنی است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 552
banner Advertisement

تبلیغات حامی (نوعی از تبلیغات اینترنتی)، تبلیغات بنر

اولین و یکی از محبوب‌ترین انواع تبلیغات دیجیتال در قالب تصویر و کد HTML که می‌تواند در وب‌سایت‌های مختلف قرار گیرد تبلیغات بنری است. این نوع تبلیغ در کل عرض یک صفحه ی چاپی یا وب سایت قرار می گیرد. در صفحات وب، آگهی می تواند ثابت یا متحرک باشد که اغلب با زدن یک دکمه اطلاعات بیشتری در دسترس مخاطب قرار می گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 536
Barrier to Entry

منع / مانع ورود به صنعت (بازار)

هر عامل قابل حمایت و دفاعی که شرکت برای دور کردن رقبا استفاده می کند، مانعی برای ورود نامیده می شود که می تواند در اشکال قانونی، طبیعی، سرمایه گذاری اضافی (حاشیه ای) تاکتیکی، تجربیات موفق کسب و کار یا نام تجاری باشند. این اصطلاح همچنین می تواند به هزینه های ورود شخص جدیدی به بازار اشاره کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 555
Barrier to Exit

مانع خروج از صنعت (بازار)

ناتوانی یک شرکت در عقب نشینی از بازارها و اقدام های معین، یا نقل و انتقال منابع مربوط به سوی فعالیت های ارزشمندتر است. همچنین عقب نشینی بدون چشم پوشی از کل سرمایه گذاری اولیه یا بخشی از آن می تواند دشوار باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 582
Basic Elements

اجزای اساسی هویت

ابزاهای ضروری که هویت بصری را می سازند. این ابزارها شامل اسم، حروف چاپی آرم، نماد، سبک حروف چاپی، جدول رنگ و الگو (محدوده ی رنگ ها)، سبک تصویرسازی یا عکاسی و آهنگ صدا هستند. هر کدام از این اجزا برای ایجاد سیستم هویت نام تجاری با هم ترکیب می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 540
BCG Matrix

ماتریکس BCG

این ساختار که شروعش از گروه مشاوران بوستون بوده، به طور گسترده برای شرح و هدایت مدیریت پورتفولیو به کار گرفته شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 588
Behavioral Anomalies

رفتارهای غیرعادی

رفتارهای غیرعادی در تبلیغات موبایلی است که برای شناسایی و مقابله با تقلب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این الگوهای رفتاری از جمع‌آوری و آنالیز میلیون‌ها داده به دست می‌آید. 

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 470
behaviors

رفتارها

رفتارهای الزام آوری که از خط مشی و ارزش های نام های تجاری پشتیبانی می کنند. این رفتارها در سطح فردی و شرکت مفهوم دارند و در نتیجه میزان پذیرش آن ها سرعت (و یا احتمال) تغییر فرهنگی را مشخص خواهد کرد. در صورت پذیرش آن رفتارها، مطمئنا تغییر فرهنگی سریع تر و بیش تر خواهد بود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 597
Belief

باور

باور، شرحی از از افکار افراد درباره ی محصول، خدمت، نوآوری، ایده، مسئله، شرکت یا شخص است، خواه تعامل مستقیم با هر کدام از آن ها داشته اند یا نداشته اند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 550
Below-the-line communications

ارتباطات غیر رسانه ای

اصطلاحی مورد استفاده در ارتباطاتی که مستلزم خرید رسانه های گروهی (تلویزیون، رادیو و...) نیست. با یکپارچه شدن بیشتر ارتباطات، ارتباطات رسانه ای و غیر رسانه ای کمتر وظایف مربوط به خود را توصیف می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 539
Benchmarking

بهینه کاوی، الگوی مقایسه ای، محک زنی

بهینه کاوی، مقایسه عملکرد می باشد. بارزترین شکل آن در مقایسه با رقبا یا در صنایع خاص رخ می دهد. منشا بهینه کاوی در ساخت کالا می باشد، اما در صنایع، وظایف و اندازه گیری های خاص دیگر به کار گرفته شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 584
Benefit segmentation

بخش بندی مزیت

روش تقسیم (بخش بندی) بازارها مبنی بر آنچه گروه های مجزای مشتری از نام جاری می خواهند. برای مثال، بازارنوشابه ها می تواند شامل بخش های مختلف برای نوشابه های سبک، سنگین، نوشابه های سبک انگلیسی و نام های تجاری نوشابه های وارداتی و غیره باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 562
Best Global Brands

گزارش برترین نام های تجاری جهان

گزارش عملکرد سالانه درباره ارزش اقتصادی نام های تجاری برجسته جهان است که توسط اینتربرند و با استفاده از یک روش اختصاصی بر حسب دلار به صورت درصدی از برآورد ارزش کنونی سرمایه در بازار بیان می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 539
Biased Attribution

اتریبوشن جانبدار

اتريبوشن‏ ها یا پلتفرم‌های اندازه‌گیری تاثیرگذاری تبلیغات موبایلی هستند که در موفق بودن یک آژانس تبلیغاتی منافع مالی دارند. اتریبیوشن‏ ها باید عملکرد کاملاً بی‌طرفی داشته باشند تا بتوانند اعتماد مشتریان و تبلیغ­ دهندگان را جلب کنند؛ در غیر این صورت، باعث ضرر رساندن به شبکه‌های تبلیغاتی می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 504
Bid

بید

میزان هزینه رقابتی است که تبلیغ­ دهندگان مایل هستند به ازای هر اقدام (Action) مانند کلیک، نصب، بازدید، ثبت‌نام و ... توسط هر کاربر به شبکه تبلیغاتی بپردازند. برخی از پلتفرم‌ها قیمت خودکار پیشنهاد می‌کنند. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 528
Bing

بینگ

یک موتور جستجو تحت مالکیت مایکروسافت است. در حال حاضر، این موتور جستجو، حدود 20 درصد از سهم سرچ‏ ها را به خود اختصاص داده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 485
Black hat

کلاه سیاه

به روش ها و تکنیک هایی از سئو گفته می شود که تنها بر موتور جستجو و (نه مخاطب سایت) تمرکز دارد. در این روش ها، از دستورالعمل ها و قوانین موتورهای جستجو پیروی نمی شود. مثل کامنت اسپم، کلید واژه زیاد، دستکاری لینک و ...

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 520
Blacklist

لیست سیاه

لیست سیاه تبلیغات موبایلی، به منابع و کانال‌هایی اشاره دارد که مشکوک به نشانه‌های واضحی از تقلب‌های موبایلی هستند. هر فعالیت مشکوکی که با لیست سیاه منطبق باشد، به‌عنوان تقلب گزارش داده می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 523
Blog

بلاگ

بلاگ (وبلاگ) در واقع وب‌سایتی است که به ‌طور مرتب با محتوا و نوشته‌های جدید به‌روزرسانی می‌شود. در وبلاگ معمولا مطالب به ترتیب زمانی منتشر می شوند. بیشتر بلاگ ها از یک سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس یا جوملا استفاده می کنند. 

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 494
Boilerplate

متن استاندارد

مجموعه بسیار هماهنگی از گزارش ها و ابلاغیه های کتبی که از آن ها در مواقع گوناگون استفاده دوباره می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 593
Bot

بات

برنامه‌های خودکار کامپیوتری هستند که می‌توانند به‌ جای انسان با اینترنت ارتباط برقرار کنند، وظایف را خودکارسازی کنند و گاهی هم باعث تحریف در داده‌ها شوند. این ربات‌ها معمولاً قادر به اجرای کارهای ساده و تکراری هستند. موتورهای جستجو از بات ها برای یافتن و افزودن صفحات وب به فهرست های جستجوی خود استفاده می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 524
Bot Signature

نشانه تقلب رباتی

نشانه‌هایی است که به یک فعالیت مشکوک صورت گرفته توسط ربات اشاره دارد. نشانه‌های واضحی از وجود تقلب‌های رباتی وجود دارند که شناسایی آن­ها را ساده می‌کنند، اما اغلب سرویس‌های مقابله با تقلب یا اتریبیوشن ‏ها، لیست سیاه ربات مخصوص به خود را دارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 468
Bottom of the Funnel

انتهای قیف

قسمت پایین قیف بازاریابی به مرحله پایانی سفر مشتری اشاره دارد. در این مرحله مشتریان در فرآیند خرید قرار می گیرند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 527
Bottom-up planning

برنامه ریزی پایین به بالا

اشاره به زمانی دارد که مدیریت ارشد، طرح هایی را از مدیران یا حوزه های سطح پایین برای گنجاندن در برنامه ریزی بازاریابی یا شرکت درخواست می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 561
Bounce rate

نرخ پرش

درصدی از بازدیدکنندگان یک وب‌سایت است که بلافاصله پس از بازدید از صفحه بدون هیچ کلیک یا تعاملی با قسمت‌های دیگر وب‌سایت، صفحه را ترک می‌کنند. وب‌سایت‌ها در تلاش‌اند کمترین میزان نرخ پرش را داشته باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 534
Brainstorming

طوفان فکری

بعد از ارائه یک مسئله یا فرصت، ذی نفعان، کارشناسان مربوط و یا شرکت کنندگان کاملا" بی طرف برای اجرای یک " جلسه ی طوفان فکری" و بحث آزاد دور هم جمع می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 552
Brand

نام تجاری

ترکیبی از ویژگی های مشهود، غیر مشهود، و نمادین شده در یک علامت تجاری که اگر به درستی مدیریت شوند، ارزش و اعتبار به همراه می آورند. "ارزش" تعبیرات مختلفی دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 551
Brand (or product) Extension

گسترش نام تجاری (یا محصول)

به مفهوم استفاده از یک نام تجاری مشهور برای عرضه ی کالای جدیدی در بخش متفاوتی از بازار کلی آن است. برای مثال، در نتیجه ی گسترش محصول یا نام تجاری، ژلو با نام پودینگ فوری ژلو وارد بازار شد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 579
Brand Awareness

آگاهی از نام تجاری

میزان یا سطح آشنایی مشتریان بالقوه با محصولات و خدمات برندها را آگاهی از برند می‌نامند. افزایش آگاهی از برند یکی از اهداف مهم کمپین‌های تبلیغات دیجیتال است. بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی با هدف افزایش آگاهی از برند انجام می‌شوند تا از این طریق بتوانند اعتماد مخاطبان را جلب کنند و در نهایت، آن‌ها را به مشتری تبدیل کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 569
Brand Book

نظام نامه نام تجاری

خلاصه ای منحصر به فرد از نام تجاری در قالب کلمات و تصاویر که به نام تجاری و حکایت آن زندگی می بخشد. نظام نامه نام تجاری، معمولا" متوجه افراد داخل سازمان است و برای انتقال حکایت نام تجاری به همه ی افراد مسئول تهیه می شود تا همه در اجرای نام تجاری هماهنگ باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 563
Brand Brief

پیش طرح نام تجاری

سند برنامه ریزی هر پروژه ای نام‌سازی که اهداف کلی و جزئی، دورنمای رقابتی، قابلیت ها و عملکرد فعلی، محدودیت زمانی و بودجه را تنظیم می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 501
Brand Commitment

تعهد به نام تجاری

به میزانی که مشتری به نام تجاری معینی متعهد است، اشاره دارد. زیرا احتمال دارد در آینده نام تجاری مورد نظر خرید مجدد یا استفاده ی مجدد شود. سطح تعهد، به میزانی که امتیاز و حق استفاده مشتری از نام تجاری در برابر رقبا محافظت شده است، دلالت دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 583
Brand Culture

فرهنگ نام تجاری

شیوه اینتربرند و فرایند بسیار مهم تضمین این که کارکنان سازمانی نخستین افرادی هستند که باید در معرض تماس با فرهنگ نام تجاری قرار بگیرند و آنچه نام تجاری قصد دستیابی به آن را دارد، عمیقا درک کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 562
Brand Cycle

چرخه نام تجاری

فرآیندی که اینتربرند برای ایجاد و مدیریت نام تجاری ارباب رجوع به عنوان یک دارایی ارزشمند استفاده می کند و گستره ای از خدمات و مزایای وابسته را فراهم می نماید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 592
Brand Earnings

عایدات، درآمدهای نام تجاری

منظور سودهایی هستند که می توان به درستی و منصفانه فقط به نام تجاری نسبت داد. این عایدات از درآمدهایی که نام تجاری تولید می کنند، ناشی می شود و سود آنها بین همه دارایی ها یا گروه هایی که در تولید آن ها سهم دارند توزیع می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 520
Brand Equity

ارزش ویژه نام تجاری

ارزش ویژه نام تجاری، مجموع صفات اختصاصی نام تجاری است که گاهی با عنوان سرمایه معروفیت نیز از آن نام برده می شود. یک محصول یا خدمت با ارزش ویژه نام تجاری بالا، از یک مزیت رقابتی بهره مند می شود که گاهی اوقات باعث افزایش قیمت محصول یا خدمت می شود.

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 579
Brand Equity Insights

بینش های ارزش ویژه نام تجاری

یک ارزیابی کمی از سه جزء ارزش ویژه نام تجاری که به این شرح هستند: دانش (آشنایی، آگاهی، ارتباط)، تمایز (شخصیت نام تجاری) و تعهد (اعتبار، وفاداری و رضایت) این متدولوژی اختصاصی تحقیق از سوی اینتربرند، مفهومی از ساختار بازار و فاکتورهای تحریک کننده وفاداری و تعهد در آن ساختار را ایجاد می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 513
Brand Essence

ماهیت نام تجاری

بیان نام تجاری به ساده ترین و منحصربه‌فردترین صورت، برای مثال، ولوو= ایمنی. AA= چهارمین مرکز خدمات اضطراری. قوی ترین ماهیت های نام تجاری، دریک نیاز اساسی مشتری خلاصه می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 529
Brand Experience

تجربه نام تجاری

وسایلی که توسط آن ها نام تجاری در ذهن یک ذینفع ایجاد می شود. بعضی تجربیات از قبیل محیط های خرده فروشی، تبلیغات، محصولات، خدمات، وب سایت ها و ... قابل کنترل هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 509
Brand Guidelines

رهنمودها یا خطوط راهنمای نام تجاری

هر شخصی در شرکت ها که در امر برندینگ و حفظ یک نام تجاری موفق مشارکت داشته باشد، از رهنمودهای نام تجاری استفاده می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 538
Brand Licensing

اعطای امتیاز نام تجاری به شرکت های دیگر

اجاره (بلند مدت) نام تجاری یک مالک توسط شرکت دیگر، که اکثر اوقات با گرفتن کارمزد یا حق امتیاز است. با وجود کسب میزان قابل توجهی درآمد، کسب اطمینان از محفوظ بودن ارزش های ویژه نام تجاری در طی دوره قرارداد، برای مالک نام تجاری ضروری است تا مجوز گیرنده در طی دوره قرارداد هیچ گونه آسیبی را به نام تجاری وارد نکند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 519
Brand Management

مدیریت نام تجاری

فرایند مدیریت نام های تجاری برای افزایش ارزش ویژه نام تجاری و ارزش مالی بلند‌مدت شرکت است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 533
Brand Manager

مدیر نام تجاری

فردی که مسئول عملکرد محصول، خدمت یا نام تجاری است. مدیر نام تجاری همچنین می تواند نظارت بر پرتفولیوی نام های تجاری، همسویی آنها برای بیشترین میزان اثربخشی و کسب اطمینان از نبود اشتباه های تاکتیکی و طراحی برنامه های مدیریت بحران را انجام دهد. او می تواند به عضو بالا دست سازمان، از قبیل نایب رئیس یا مدیر ارشد بازاریابی گزارش دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 538
Brand platform

خط مشی نام تجاری

دیدگاه اینتربرند برای تعیین موقعیتی که اهداف سازمان، محصول، خدمت یا نام تجاری را شرح می دهد. خط مشی نام تجاری، درک عمیقی از عوامل متمایز کننده، اعتبار دهنده و مرتبط کننده نام تجاری در نظر مخاطبان هدف معین ایجاد می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 536
Brand Positioning

موقعیت گذاری/ تثبیت موقعیت نام تجاری

موقعیت گذاری، مکان استراتژیک و منحصر به فرد نام تجاری در دورنمای رقابتی است که به طریقی با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کند و موقعیتش را از سایر رقبا در فضای رقابتی جدا می سازد و اطمینان می دهد که مصرف کنندگان می توانند بین آن نام و دیگر نام های تجاری تمایز قائل شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 509
Brand Positioning Statement

بیانیه موقعیت گذاری نام تجاری

این بیانیه به عنوان راهنمای داخلی شرکت در خصوص یک نام تجاری مجزا بر حسب استراتژی ارتباطات بازاریابی آن به کار می رود و مزایا و تداعی هایی را بیان می کند که نام تجاری را در عرصه رقابتی خود به شکل معناداری متمایز می سازد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 572
Brand Protection

حفاظت از نام تجاری

حفاظت از نام تجاری، به اقدام های قانونی اتخاذ شده برای ثبت انحصاری بودن یک نام تجاری و حفاظت از آن به عنوان یک دارایی اشاره دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 547
Brand Strategy

استراتژی/ راهبرد نام تجاری

استراتژی نام تجاری طرحی است با «تصویری بزرگ»، چشم اندازی روشن و شرحی از چگونگی ارائه مزایای متمایز و مناسب به مشتریان هدف توسط نام تجاری.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 529
Brand Strength

قدرت نام تجاری

بخشی از متدلوژی ارزش یابی نام تجاری اینتربرند و یک ارزیابی تفصیلی برای تعیین میزان تحقق درآمدهای پیش بینی شده نام تجاری است. نرخ تنزیل براساس میزان ریسک نام تجاری تعیین می شود که در نهایت به ارزش خالص درآمدهای نام تجاری منتهی می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 535
Brand Tango

الگوی تانگوی نام تجاری

الگوی تانگوی نام تجاری، یک رویکرد اختصاصی برای برندینگ مصرف کننده است که توسط اینتربرند توسعه یافت.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 526
Brand Valuation

ارزیابی نام تجاری

ارزیابی نام تجاری، ارزش مالی نام تجاری را ارزیابی می کند، هر چند دامنه وسیعی از شیوه ها در دسترس هستند، اما رویکرد «استفاده اقتصادی» هم اکنون گسترده ترین رویکرد شناخت شده و مورد استفاده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 508
Brand Value

ارزش نام تجاری

اضافه ی ارزش نقدی که از تعهد مشتریان به یک نام تجاری و تمایل آنها به پرداخت پول بیشتر برای آن نسبت به پیشنهاد کالایی عادی (بدون نام تجاری) در همان طبقه محصول ناشی می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 522
Brand Value Calculation

برآورد/ محاسبه ارزش نام تجاری

ارزش نام تجاری، ارزش خالص فعلی (NPV) پیش بینی عایدات نام تجاری است که توسط نرخ تنزیل نام تجاری تنزیل می شود. محاسبه NPV شامل دوره پیش بینی و دوره ی پس از آن می شود که توانایی نام های تجاری را برای ادامه تولید درآمدهای آتی منعکس می کند. این محاسبه، بخشی از شیوه ارزیابی اختصاصی اینتربرند است که به تعیین تاثیر استراتژی های بازاریابی، بودجه های ارتباطات، بازده سرمایه گذاری بر نام تجاری و دیگر تصمیم های سرنوشت ساز نام تجاری و کسب و کار کمک می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 530
Brand Value Management

مدیریت ارزش نام تجاری

متدولوژی های اینتربرند برای ایجاد و مدیریت ارزش نام تجاری که مجموعه جامعی از خدمات و ابزارهاست و برای تثبیت موقعیت یک نام تجاری در زمان حال و آینده به کار می رود. هدف آن کسب وفاداری از سوی مخاطبان مورد نظر برای رساندن منافع اقتصادی به مالک نام تجاری است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 492
Brand Values

 ارزش های نام تجاری

تعدادی از رفتارهای توصیفی که نام تجاری قصد دارد با مثال و نمونه نشان دهد. هدف از این ارزش ها به معرض نمایش گذاشتن شرکت، نام تجاری و کارکنان آن است. مثال هایی از این ارزش ها شامل شور و هیجان، ابداعی بودن، احترام، صداقت و همکاری می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 541
Brandchannel.com

مجله اینترنتی برند چنل دات کام

این مجله که در فوریه ی 2001 توسط اینتنربرند تاسیس شد، یک مجله اینترنتی است که برای تهیه چشم انداز جهانی نام های تجاری به کار می رود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 557
Branding

برندینگ، برندسازی

روش خلاق و استراتژیک ایجاد نام های تجاری و مدیریت آنها به عنوان دارایی های با ارزش است.  

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 495
Bread crumbs

ریزآدرس

یک بردکرامب، متن کوتاه لینک داریست که اغلب در بالای هر صفحه وجود دارد. این بردکرامب ها در آن واحد به شما نشان می دهند که شما در کجای صفحه قرار دارید. تمام کلمات بردکرامب قابل کلیک کردن است و مبدا همه آنها، صفحه خانگی سایت است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 555
Broken Links

لینک معیوب

لینک به صفحاتی که دیگر وجود ندارند یا به URL دیگری تغییر پید