یوتاب

یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

نشانی وبگاه: http://www.utab.ir

کسب و کارها از روش های مختلفی برای دیده شدن محصولات و خدمات خود استفاده میکنند.آنها میخواهند نظر مصرف کننده را جلب کنند و در نهایت میزان فروش را افزایش دهند.شعارهای تبلیغاتی در رسیدن به این اهداف بسیار موثرند ،زیرا شعارها اغلب به یادماندنی هستند و جنبه مهم کاری یک شرکت را نمایان میکنند.اما هر شعار تبلیغاتی ،لزوما موثر نیست و برای ایجاد یک شعار تبلیغاتی خوب و نشان دادن هویت شرکت شما باید از تکنیک های اصولی استفاده کنید.

1- کلماتی که محصول یا خدمت شرکت شما را توصیف میکند ،بنویسید.شعارهای تبلیغاتی خوب ،مصرف کنندگان را به نکات و سرنخ هایی درمورد محصول شما میرساند.به طورمثال ،اگر برای انتخاب شعار یک کافی شاپ دچار سردرگمی شده اید ،میتوانید کلماتی مثل، قهوه،داغ،دانه،فنجان ،لیوان یا لاته را در آن بگنجانید .

2- یک لیست دیگر، از محصولات خود تهیه کنید و ویژگی های هرکدام را بنویسید .این مزایا را به شعار تبلیغاتی اضافه کنید تا نظر مشتریان به محصول یا خدمت شما جلب شود و آنرا امتحان کنند.با توجه به مثال قبل ،برای قهوه میتوان ویژگی هایی چون گرما،طعم و مزه تلخ ،آرامبخش بودن یا رفع کرختگی را در نظر داشت.

3- با لیست کلمات خود بازی کنید و نام شرکت را در شعارتبلیغاتی بگنجانید .شعارهانیازی به نام تجاری ندارند اما این میتواند به منزله استفاده شرکت شما از یک کمپین تبلیغاتی خاص باشد . خلاق باشید و هر چیزکه به ذهنتان میرسد را بنویسید .

4- یک شعر کوتاه انتخاب کنید ، شعارهای کوتاه برای مشتریان جذاب تر است.شعار خود را به حداکثر ده کلمه محدود کنید.

میتوانید از وبلاگ ها یا سایت های شعار رایگان استفاده کنید .اگر شعار خوبی به ذهنتان نمیرسد ،مراجعه به این سایت ها کمک تان میکند ؛ممکن است این سایت ها پیشنهاد جالب توجهی به شما ندهند اما خلاقیت ذهن شما را فعال میکنند و ایده های جدید میسازند.

تکنیک بازاریابی شعار تبلیغاتی

  • راههای زیادی برای بازاریابی شعار شما وجود دارد ،کلید استفاده از شعار این است که به راحتی میتواند شما را یادآوری کند.باید از یک شعار منحصربه فرد استفاده کنید که بهترین وجه سازمان شما یا مزایای اصلی آنرا توصیف کند.پس از آن مطمئن شوید که شعار خود را از طریق اقلام و رسانه ها ی تبلیغاتی ،به گوش همه برسانید.
  • اگر لازم است یک کلمه را در شعارتان تکرار کنید ؛به طوریکه یک محصول یا خدمت را یادآور شود.یا با استفاده از شعارتان ،یک طرح و علامت تجاری ایجاد کنید تا اثربخشی آن چندبرابر شود.
  • میتوانید یک وب سایت طراحی کنید و شعار خود را روی سایت قرار دهید .وب سایت را در موتورهای جست و جو ارتقا دهید و لینک تبلیغاتی خود ار در تمام مرورگرها بگذارید تا شعارتان دیده شود.
  • شعارتان را در رسانه های چاپی مانند روزنامه ها و مجلات تبلیغ کنید .اگر کسب و کارتان نوپا است ،از خبرنگاران برای تهیه گزارش استفاده کنید و شعار خود را در مصاحبه ها تکرار کنید.بسته به بودجه تبلیغاتی خود ،در رادیو و تلویزیون محلی تبلیغ کنید تا مردم بتوانند نام شرکت شما را به همراه شعارتان به یاد بیاورند.
  • شعار خود را روی تمام بسته بندی ها ،کاتالوگ و در صورت امکان خود محصول چاپ کنید .اگر طرح خاصی برای شعارتان طراحی کرده اید ،در تابلوی شرکت یا مکان پذیرش مشتریان نصب نمایید.
  • آرم شما میتواند روی لیوان ،تی شرت،قلم و سایر چیزهای دیگر چاپ شود .این لوازم را به عنوان اشانتیون نیز میتوانید در رویدادهای بزرگ مانند نمایشگاهها و کنسرت ها معرفی کنید.
  • شعارتان را روی کارت ویزیت و بروشور چاپ کنید تا تقاضای فروش برای شما زیاد شود و مدیران و صاحبان مشاغل دیگر با شما تماس بگیرند.اطمینان حاصل کنید که آدرس وب سایت شما نیز روی کارت ها و بروشور ها درج شده شده باشد.

 

 

پیشنهاد فروش ویژه یا USP ، ویژگی خاص یک محصول است که فرد یا شرکت را از رقابت خارج میکند.تعریف این ویژگی خاص در فروش دو دلیل اصلی و مفید دارد.اول اینکه اگر شما ندانید چه چیزی محصول یا شرکت شما را از رقبا متمایز میکند ،کار شما سخت خواهد شد و دیگر اینکه USP ، چشم انداز روشنی برای کسب و کار شما میسازد.

USP یک روش قدرتمند برای ایجاد تفاوت بین محصولات شما با رقباست.طرح یک چشم انداز به تنهایی تفاوت زیادی بین محصولات مختلف در یک صنعت ایجاد نمیکند .به طوری که بیشتر رقابت برسر قیمت کالاهاست و نه ویژگی خاص یا مزیت برتر آنها.داشتن یک USP قوی محصولات را از دسته کالا خارج میکند و آنرا به چیزی تبدیل میکند که ارزش بالاتری از آنچه توسط رقبا ارائه میشود دارد.

پیداکردن پیشنهاد فروش مناسب

یافتن بهترین پیشنهاد فروش منحصربه فرد ، برای کسب و کار شما آسان نیست.زمانیکه  USP را انتخاب میکنید باید بدانید که مشتریان از چه ویژگی در محصولات یا خدمات شما سود میبرند و USP تان را پیرامون آن طراحی کنید.

فاکتوردیگری که باید مدنظرتان باشد این است که USP لزوما منحصربه فرد نیست ، اما باید برای مشتریان مهم و مثبت باشد.به طور مثال اگرفروشنده ساعت هستید و ساعت هایی با صفحه بزرگ میفروشید ،ممکن است درآینده مشتریان ساعت های کوچک را ترجیح دهند و  آنگاه اندازه ساعت USP را به شما نمیدهد، باید کیفیت منحصربه فرد دیگری بیابید .مثلا باتری ساعت شما قوی تر است یا از متریال بهتری استفاده میکیند یا ضمانت بهتری در این صنعت ارائه میدهید.

آیا فرآیند تولید این امکان را به شما میدهد تا بدون افت کیفیت محصول ویژه ای ارائه دهید؟

بسیاری از شرکت ها برای شعار تبلیغاتی خود از USP استفاده میکنند.یک شیرینی فروشی از شعار:"شیرینی را بدون ازبین رفتن اشتهایتان بخورید " استفاده میکند.این یک بیان ساده است از ویژگی شیرینی ها که مصرف آن شما را سیر نمیکنند و اشتهای شما را ازبین نمیبرد.

درنظربگیرید آیا  شعار شرکت شما نیز اساسا بر یک ویژگی خاص تاکید دارد یا خیر؟ USP مزیت بزرگی را به ارمغان می آورد ،این چیزی است که چشم انداز شماست و مشتریان آنرا شنیده اند.

برخی از شرکت ها مدت زمان زیادی به دنبال یافتن ویژگی منحصربه فرد محصول خود هستند زیرا میدانند محصولشان لزوما بهترین محصول بازار نیست.فروشندگان هوشمند میتوانند این مسئله را جوردیگری بیان کنند و اشاره کنند یک عیب شناخته شده در حقیقت یک مزیت است.

به طور کلی یک ویژگی منحصربه فرد در محصول عاملی است که محصول را از رقبایش متمایز میسازد ، مانند قیمت پایین تر ،کیفیت بالاتر و یا اولین محصول در نوع خود بودن است . USP میتواند این شکل معنی شود که ،آنچه رقیب شما دارد ،نیست.

USP موفق ، یک مزیت منحصر به فرد را به مصرف کنندگان وعده میدهد ،چیزی را پیشنهاد میکند که محصولات رقیب نمیتوانند عرضه کنند یا برای مشتریان جذابیت کافی را ندارد.

 

بازاریابی به طور کلی درمورد تعیین نیاز مصرف کنندگان است تا نیاز آنان را به شکلی سودمند تامین کند.یکی از شاخه های نوین بازاریابی ، بازاریابی دیجیتال است که روش بازاریابی در دنیای امروز تغییر داده است. بازاریابی دیجیتال یک روش برای تبلیغات و فروش محصولات به طور مستقیم به مردم است که دسترسی جهانی دارد .

بازاریابی دیجیتال با استفاده از تمام کانال های دیجیتال اقدام به آگاهی وترویج محصول و خدمات به مشتریان و مخاطبان میکند. بازاریابی دیجیتال شامل بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت ها و شبکه های اجتماعی است. اما بازاریابی در شبکه های اجتماعی با بازاریابی دیجیتال متفاوت است و میتوان آنرا  تنها جزئی از بازاریابی دیجیتال دانست که از یک پلتفرم برای یافتن مشتریان و ایجاد ارتباط با آنها استفاده میکند. درادامه این مطلب درک بهتری از تفاوت بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه های اجتماعی خواهیم داشت.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

فرآیند ارتقاء محصول یا خدمت و ایجاد ارتباط موثر با مشتریان از طریق کانال های مختلف در رسانه های اجتماعی  "بازاریابی رسانه های جمعی یا شبکه های اجتماعی" است. اصطلاح Social Media چیزی جز یک پلتفرم نیست ،که به کاربران اجازه میدهد تا پیام ها ، تصاویر ، صدا و ... را به طور مستقیم با افرادی که با آنها در ارتباط هستند به اشتراک بگذارند.

رسانه های اجتماعی به بازاریابان کمک میکنند تا به صورت آنلاین و عمومی با تمام مردم و مشتریان در ارتباط باشند. علاوه برآن موفقیت و رشد و تعامل کاربران را میتوان به راحتی از طریق ابزار تجزیه و تحلیل داده ها ، در رسانه های اجتماعی ارزیابی کرد.

سه کانال اصلی ورسانه اجتماعی مهم عبارتند از : انجمن ها ، وبلاگ ها و شبکه ای اجتماعی ( توییتر،فیس بوک،اینستاگرام،لینکدین،گوگل پلاس و ... ).

دوروش برای بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی وجود دارد :

روش اول رایگان است که با برقراری ارتباط با مشتریان و افزایش بازدیدکنندگان در رسانه های اجتماعی شروع میشود و با به اشتراک گذاشتن مطالب و دعوت از مصرف کنندگان میتوان مشتریان را جذب کرد.

روش دوم اما تبلیغات با پرداخت هزینه است تا تبلیغ شما در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و فیس بوک و ... دیده شود .

 بازاریابی دیجیتال

 بازاریابی دیجیتال به شکلی از بازاریابی گفته میشود که از طریق کانال های الکترونیکی به ویژه اینترنت انجام میگیرد تا محصول یا خدمات ،برند یا شرکت را معرفی کند و جذب مشتری نماید.

روشهای اینترنتی مبتنی بر اینترنت شامل بازاریابی محتوی، اتوماسیون محتوا، بهینه‌سازی موتور جستجو(SEO)، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی تجارت الکترونیک ، بازاریابی رسانه‌ای و شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی است.علاوه برآن شامل بازاریابی از طریق رادیو،تلویزیون، SMS و ... نیز میشود.

سه جزء اصلی بازاریابی دیجیتال عبارتنداز:

بازاریابی آنلاین:

بازاریابی آنلاین شامل گزینه های ارتباطی مانند وب سایت ها،تبلیغات کلیکی،تبلیغات ایمیلی و ... میشود.

بازاریابی وب سایت های ارتباط جمعی:

تبلیغ محصول از طریق انجمن ها،وبلاگ هاوشبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر و ... انجام میشود.

بازاریابی موبایل:

از طریق پیامهای‌ متنی و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه  برای افزایش بازدید از سایت استفاده میشود.

باتوجه به گرایش شدید مردم به شبکه های اجتماعی ،بازاریابی دیجیتال میتواند بسیار مورد توجه قرار گیرد .زیرا رسانه های دیجیتال درهمه جا حاضر است و هرزمان میتواند قابل دسترسی باشد.

تفاوت های کیلدی بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه های جمعی :

بازاریابی وب سایت های ارتباط جمعی از رسانه های اجتماعی استفاده میکند تا ترافیک سایت افزایش یابد و تعامل با مشتری بیشترشود.از طرفی بازاریابی دیجیتال به تکنیک بازاریابی مدرن اشاره دارد که از همه کانال های الکترونیکی موجود و مقرون به صرفه استفاده میکند تا محصول یا خدمت خود را ارتقاء دهد و دسترسی مشتریان افزایش یابد.

بازاریابی رسانه های اجتماعی به دلیل ضرورت دسترسی به اینترنت دچار محدودیت است. اما بازاریابی دیجیتالی تنها بر وب متکی نیست و به صورت آفلاین هم قابل دسترسی و بازدید می باشد.

دربازاریابی رسانه های اجتماعی، محتوا به عنوان پادشاه شناخته میشود و ازاین جهت هرچه محتوا بهترباشد ، تعامل با مشتری بیشتر خواهد بود.بازاریابی دیجیتال اما برروی بنرها تمرکز دارد تا بتواند تاثیر خود را برذهن مشتری بگذارد.

دربازاریابی رسانه های اجتماعی ، بازاریاب به دنبال تعامل فعال با کاربر رسانه های اجتماعی است و بالعکس بازاریابی دیجیتال بردسترسی به مخاطبین هدف با استفاده از کانال های متفاوت مانند تلویزیون ، رادیو ،تلفن همراه ،تبلیغات ایمیلی،تبلیغات کلیکی و ... متمرکز است.

اگرسرعت فروش محصول را در رسانه های جمعی و رسانه های دیجیتال مقایسه کنیم ، واضح است که وب سایت های ارتباط جمعی باسرعت بیشتری مشتریان را جذب میکنند .این به دلیل پاسخ فعال کاربر به نحوه اشتراک گذاری محصول و معرفی آن است و اینکه نظرات کاربران بهتر دیده میشود.از این جهت جذب مشتری برای رسانه های دیجیتال آهسته تر است و دیرتر روی میدهد.

درپایان به طور خلاصه میتوان گفت که بازاریابی رسانه های اجتماعی بخشی از بازاریابی دیجیتال است و مهمترین نکته دراین باره این است که بازاریابان میتوانند به راحتی از طریق تجزیه و تحلیل تعداد بازدید ها و نظرات ،کلیک ها و ... به تحلیل رفتار مصرف کنندگان و مشتریان بپردازند.

 

آمیخته بازاریابی اصطلاحی است که توسط انجمن بازاریابی آمریکا در دهه 1950 ایجاد شد تا این موضوع را شرح دهد که چگونه بازاریابان تصمیم مهمی در مورد نحوه اجرای یک برنامه بازاریابی موفق داشته باشند.این واژه امروزه (از سال2018 )بسیار مورد استفاده قرار میگیرد ؛زیرا تغییرات همواره در نظرگرفته میشود تا تکنولوژی نوین و جنبه های مختلف بازاریابی که در طول زمان تغییرکرده اند به کار گرفته شود.
4 P یا آمیخته بازاریابی با چهار P مرتبط است : قیمت (Price)  ، محصول (Product)  ، تبلیغات(Promotion)  و مکان (Place).

قیمت: در زمان تعیین قیمت،یک بازاریاب باید ارزش تمام شده یک محصول را در نظربگیرد و اینکه میتواند به طور چشمگیری استراتژی بازاریابی را تغییر دهد.قیمت پایین تضمین کننده فروش بیشتر است اما قیمت باید به گونه ای تعیین شود که هزینه های تولید و حاشیه سود را تامین کند و بقای کسب و کار را بهبود ببخشد.
محصول: بازاریاب باید چرخه زندگی محصول از تولید تا زمان مصرف در نظر داشته باشد .به طور مثال ، اولین نسخه از آی پد دارای مشکل باطری بود که بعد از مدت زمانی در روند تولید ، شرکت اپل این مشکل را حل کرد .
تبلیغات: تبلیغات شامل ،تبلیغات برای فروش و روابط عمومی است.تبلیغات تلویزیونی ،اینترنتی و چاپی و بیلبوردها همه تبلیغات محسوب میشوند .روابط عمومی توزیع گزارش مطبوعاتی به رسانه ها را دربرمیگیرد و  نمایشگاههای تجاری در رده تبلیغات برای فروش قرار میگیرند.
مکان:  همانطور که انتظار میرود مکان به معنای مرکز توزیع کالا یا محلی است که محصول به مشتری فروخته میشود.

مدل هفت P آمیخته بازاریابی
 مدل 7 P گسترش یافته مدل P 4 است و مدارک فیزیکی (Physical evidence) ،افراد (People)و فرآیند (Process) را نیز در برمیگیرد.
مدارک فیزیکی: شامل هرچیزی میشود که نشان میدهد یک کار یا تولید در حال انجام است .چه بسته بندی و چه توزیع یا دریافت محصول. اغلب کسب و کارها یک ساختمان برای شرکت ، وب سایت یا کارگاه دارند که جزو مدارک فیزیکی به شمار می آید.
افراد :افراد شامل تمام کارمندانی است که روی محصول کار میکنند و یا خدمتی را ارائه میدهند.
فرآیند : فرآیند روندی است که در سازمان وجود دارد و بر چگونگی محصول یا خدمت تاثیرمیگذارد .مانند مسیری که یک کالا برای تولید طی میکند.
نحوه شناسایی آمیخته بازاریابی مناسب با کسب و کار شما

یک گام مهم برای شروع هرکسب و کار ،شناسایی آمیخته بازاریابی مربوط به آن است تا بتواند فروش خود را آغاز کند و مشتریان خود را داشته باشد.نخستین قدم این است که یک تعریف مختصر از جامعه هدف و مشتریان خود داشته باشید.

زمانیکه جامعه هدف مصرف نندگان خود را انتخاب کردید ،از این مجموعه برای تشخیص بازار هدف خود استفاده کنید و استراتژی های بازاریابی مناسب را برای رسیدن به این مخاطبین بیابید و استفاده کنید.سپس اهداف خود را مشخص کنید و آنچه که باید برای رسیدن به هدف خود انجام دهید را مشخص کنید.به طور مثال چند مشتری احتمالی برای رسیدن به سهم خود از بازار نیاز دارید؟

زمانی که جامعه مخاطب خود را تعیین کردید میتوانید  استراتژی های بازاریابی خود را برای رسیدن به آن به کاربگیرید.شما نیاز دارید تا میزان فروش خود را در یکسال برآورد کنید و بدانید نیاز چه تعداد مشتری را پاسخگو خواهید بود.

انتخاب یک تاکتیک بازاریابی قدم بعدی است که به شما در رسیدن به مخاطب شما کمک میکند.تاکتیک ها را براساس اهداف و بودجه خود انتخاب کنید.به طور مثال مخاطب هدف شما اطلاعات خودرا از چه رسانه ای بدست می آورد.از رسانه های آنلاین یا تلویزیون و رادیو.با شناسایی این رسانه ها،تبلیغات خود را درآن نشردهید.

یک محصول چیست؟

برطبق نظریه فیلیپ کاتلر ،اقتصاددان و استاد بازاریابی ، یک محصول چیزی بیش از یک جسم قابل لمس است.یک محصول نیازهای مصرف کننده را برطرف میکند وعلاوه بر ارزش ملموس ،دارای ارزش انتزاعی نیز هست. به این ترتیب کاتلر پنج سطح را برای محصول تعریف میکند که قابل شناسایی و توسعه است.وی به منظور شکل دادن به این ارزش انتزاعی ،پنج سطح  محصول را ذکر میکند که موردنظر مشتری است .مصرف کننده تنها زمانیکه کیفیت یکسان یا بالاتر از سطح موردانتظارباشد راضی خواهد بود.

سطح مزیت ذاتی محصول

این سطح از محصول ذاتی است و تمرکز بیشتر روی این بخش از تولید است.به طور مثال یک کت گرم شما را از سرما و باران محافظت میکند .هرچه محصول مزایای ویژه بیشتری داشته باشد ،مشتریان بیشتری خواهد داشت . یک عنصر کلیدی ،یگانگی محصول اصلی است.این به موقعیت محصول دربازار و رقابت احتمالی منجرخواهد شد.

سطح عمومی محصول

سطح عمومی محصول نشان دهنده تمام ویژگی های یک محصول است.برای یک کت گرم مواردی همچون ،جنس مواد،عدم نفوذ باران،کیفیت بالای دکمه ها و دوخت و ... مورد نظر است.

سطح مورد انتظار از محصول

سطح مورد انتظار محصول شامل تمام جنبه هایی است که مشتری در زمان خرید از محصول انتظار دارد.به طور مثال ، این کت باید واقعا گرم باشد و دربرابر باران و برف از شخص محافظت کند و در زمان دوچرخه سواری راحت باشد.

سطح برتری محصول  

ارزش افزوده به این اشاره دارد که محصول باید توان رقابتی داشته باشد.این ویژگی شامل نام تجاری (برند) و لوگو است.

آیا کت سبک است و رنگ آن مناسب است یا تحت برند خاص و مشهوری تولید میشود؟عواملی مانند ضمانت و خدمات نیز در این مسئله نقش دارند.هدف این است که چیزی بیش از یک محصول ارائه گردد .

سطح ویژگی های بالقوه محصول

توسعه و تحولاتی که برای محصول درآینده رخ میدهد ، مانند پارچه کت که مانند کاغذ نازک است اما آب باران را جذب نمیکند.

رقابت

به عقیده فیلیپ کاتلر به طور عمده رقابت محصولات بر سطح ارزش افزوده آن متمرکز است. این مسئله به شناخت مصرف کننده از محصول بازمیگردد و ارزش محصول را تعیین میکند.او میگوید :"رقابت با آنچه که شرکت ها تولید میکنند تعیین نمیشود ،بلکه به ویژگی هایی مانند بسته بندی ،خدمات پس از فروش،تبلیغات ،مشاوره ،خدمات تحویل به مشتری و سایر چیزهایی که برای مصرف کننده با ارزش است تعیین میشود."

استراتژی بازاریابی

برای شرکت های تولیدی مهم است که محصولات را در یک روند صعودی از "سطح اولیه" به "سطح ارزش افزوده" برسانند تا  محصول بتواند به "سطح محصول احتمالی" رشد کند.

ارزش افزوده از پنج سطح محصول

هر سطح از پنج سطح محصول ،ارزش افزوده را برای مشتری به همراه دارد.شرکت های تولیدی در تمام سطوح به تولید توجه دارند و میتوانند محصولی شایسته را ارائه دهند.در سطح ارزش افزوده ،رقابت برای کپی کردن برخی تکنیک ها ،ترفندها و حتی ظاهر محصول مشاهده میشود.این موجب میشود که تمایز یک محصول برای مصرف کننده به تدریج دشوار شود.

به منظور توانمندسازی قدرت رقابت ،شرکت های تولیدی برعواملی تاکید میکنند که ارزش کالارابرای مصرف کننده بالاببرد؛ مانند بسته بندی ویژه ،تبلیغات هیجان انگیز،خدمات مشتری مداری و شرایط پرداخت مقرون به صرفه .این کار محدود به رضایت مشتری نیست و برای شگفت زده کردن مشتریان است.

بازاریابی ویروسی یک تکنیک بازاریابی نسبتا جدید است که از طریق اینترنت ،تبلیغ را به شکل ویروس منتقل میکند.این روش از روشهای تبلیغات کلامی است که به لطف فناوری ارتباطات مدرن میتواند به سرعت درمیان گروه زیادی از مردم گسترش یابد.

نخستین بار داگلاس راشوکف، منتقد رسانه های آمریکایی در کتاب "ویروس های رسانه ای" از بازاریابی ویروسی نام برد .رسانه های اجتماعی از جمله فیسبوک،توئیتر و یوتیوب نقشه مهمی در بازاریابی ویروسی ایفا میکنند.بسترهای نرم افزاری که از طریق آنها میتوان اطلاعات را به اشتراک گذاشت ،برای این شکل از بازاریابی بسیار مناسب هستند.هدف این است که تبلیغات مانند ویروس ،همه گیر شوند و گسترش یابند.به این ترتیب بازاریابی ویروسی یک روش نسبتا ارزان برای رسیدن به گروه وسیعی از مخاطبان است.

اصطلاح بازاریابی از واژه "بازار" و "یافتن" می آید ، یعنی گرفتن بازار.این اصطلاح بیش از 100سال است که رواج دارد و امروزه هنوز هم در میان شرکت های بزرگ که مایل به تسخیر بخش بزرگی از بازار و جذب مشتری هستند ،به کارگرفته میشود.

این تکنیک ،آگاهی و دسترسی مردم را به یک نام تجاری یا محصول ، با استفاده از شبکه های اجتماعی افزایش میدهد.تبلیغات به شیوه کلامی و از طریق اینترنت پخش میشوند و افراد بیشتری از آن اطلاع می یابند.هرشرکتی که قصد ایجاد ارتباط از این طریق را دارد میتواند از یک پیام تصویری برای بازاریابی استفاده کند.

امروزه سازمانهای تجاری ،بازاریابی ویروسی را برای به  رسمیت شناختن برند ،تولید محصول وکسب مشتری استفاده میکنند.

بازاریابی ویروسی چگونه کار می کند؟

استفاده از این تکنیک ، بازاریابی نسبتا ساده است.دراین مورد یک واقعیت وجود دارد و آن این است که مردم پیام ها را در شبکه های اجتماعی گزینش میکنند.از این رو مهم است که برای اولین بار با یک ایده خلاق و الهام بخش ظاهرشوید و پیام تصویری تان را از طریق شبکه ای اجتماعی منتشرکنید.

پیام تبلیغاتی باید جذاب باشد و توجه مخاطب را به خود جلب کند.همچنین یک ایده خوب برای انتخاب یک گروه خاص از مخاطبان احتمال انتشار آنرا کاهش میدهد.ازاین رو عاقلانه است پیام تبلیغاتی را انتخاب کنید که  برای تمام مردم جذاب باشد.به این ترتیب پیام درسراسر اینترنت پخش میشود و حتی از طریق گروههای هدف ،گروه های دیگر رانیز تحت تاثیر قرار میدهد.

بازاریاب یویروسی به معنی آلوده کردن افراد است.اگر هرفردی پس از ابتلا ویروس را به فرد دیگر منتقل کند ،شیوع ویروس مثبت خواهد بود.تازمانیکه این روند ادامه یابد ،فعالیت بازاریابی رشد میکند .اما در نهایت منافع کمتری از گروه هدف بدست خواهد آمد و این رشد متوقف خواهد شد .

برای شروع بازاریابی ویروسی ،شرکت ها معمولا از "بذرپاشی"استفاده میکنند.یک دانه کاشته میشود،رشد میکند و دانه های تولید میکند که متعاقبا آنها خود را تکثیر مینمایند.این به معنی رشد مستمر تبلیغات است ؛مردم به طورفعال درمورد کمپین ،از طریق رسانه های اجتماعی اطلاع دارند .آنها برای دیدن این آگهی ترغیب میشوند و این باعث نفوذ طبیعی تبلیغات ودرنتیجه فعالیت بازاریابی ویروسی میشود.

اشکال بازاریابی ویروسی

معمول ترین شکل بازاریابی ویروسی ،ویدئو و تبلیغات است.قدرت این شیوه از آنجا ناشی میشود که مردم دوست دارند اطلاعاتی را که برایشان جالب است به اشتراک بگذارند تا شاید برای دیگران هم جالب باشد و آنها از طریق رسانه های اجتماعی این اطلاعات را به دیگران ارسال میکنند. به انواع شیوه تبلیغات فکر کنید ،فیلم ها ،تصاویر ،متون و فلش  کارت ها.بااین حال ممکن است این شیوه نتیجه ندهد ،عموما مردم تمایلی به پیامهایی با محتوای تجاری ندارند.همچنین ممکن است پیام خوب درک نشود و به افراد مناسب نرسد.این میتواند نتیجه بدی به دنبال داشته باشد.

مزایای بازاریابی ویروسی

  • در مقایسه با بازاریابی سنتی نسبتا ارزان است.
  • محدوده جذب مخاطب وسیع است و معمولا جوانان موردهدف بازاریابی هستند.
  • گستره بازاریابی محدود است زیرا تنها مخاطبین شبکه های اجتماعی بیننده این تبیلغات هستند.
  • توزیع تبلیغات به سرعت انجام میشود و نیازی برای ایجاد آگاهی بین مردم نیست.

معایب

طراحی و ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ساده نیست و نیاز به مهارت و تخصص خاص دارد که باید توسط کارشناسان مورد استفاده قرار گیرد.درغیر این صورت شکست کمپین قطعی است.

بعد از شروع کمپین تبلیغاتی به این شیوه دیگر کسانی که آنرا شروع کرده اند کنترل زیادی برآن ندارند .

اگر کمپین نتواند مخاطب مورد نظر خود را جذب کند ،گسترش نمی یابد .

هنگامی که برای مخاطبان مشخص شده است که این پیام تجاری است، توجه به طور قابل ملاحظه ای از بین می رود.

تکنیک تبلیغاتی موفق معمولا دوبار عمل نمیکند و باید مردم هربار با ایده های جدید روبه رو شوند ،این کار آسان نیست و میتواند هزینه برباشد.

بودجه تبلیغاتی یک طرح ،برای تعیین هزینه لازم، جهت رسیدن به بازار هدف مناسب و افزایش درآمد فروش را ارائه میدهد.چندین روش برای ایجاد یک بودجه تبلیغاتی وجود دارد ؛اما ترکیب روش ها میتواند بهترین راه برای رسیدن به بودجه دقیق و مورد نیاز شما باشد.شما همچنین باید انواع رسانه هایی که میخواهید از طریق آنها تبلیغ کنید و هزینه های لازم را تعیین کنید و بدانید برای هرکدام از روشهای  تبلیغاتی چه میزان بودجه باید در نظر گرفته شود.

سوابق فروش

اگر حداقل یکسال از شروع کسب و کارتان میگذرد ،یکی از ساده ترین روش های بودجه بندی برای شما ،بازبینی فروش سال گذشته است.مبلغ کل فروش خود را در 12 ماه گذشته را حساب کنید ، سپس تصمیم بگیرید چه میزان برای استفاده در کسب و کار تان در سال آینده باید لحاظ شود.ممکن است میزان بودجه سال گذشته برای شروع کار مناسب باشد ،اگر بخواهید فروش را افزایش دهید ،بهتر است افزایش بودجه را نیز در نظر داشته باشید .بنابراین چشم انداز بهتری از عملکرد خود در سال آینده خواهید داشت.

اطلاعات برای برنامه ریزی بودجه

کسب و کارها با عمر کمتر از یکسال میتوانند از اطلاعات فروش خود برای سال آینده استفاده کنند.زمانیکه مشخص کنید میخواهید چه میزان فروش داشته باشید ،درصدی از آن را برای تبلیغات در نظر بگیرید.برای یک کسب و کار نوپا میزان هزینه مشخص نیست، بهتر است میزان هزینه تبلیغات را با توجه به میزان فروش خود تعیین کنید.کارآفرینان معمولا 10 درصد از فروش پیش بینی شده خود را برای هزینه در تبلیغات در نظر میگیرند.

توازن رقابتی

روش توازن رقابتی برای افزایش بودجه ،کلید بهبود برند و حفظ نام شما در برابر مشتریان و آینده کاری شما است.این روش شامل تنظیم بودجه در قیاس با رقیبان شماست.از آنجا که سنجش هزینه رقبا ممکن نیست ،باید ابزار دیگری برای جمع آوری این اطلاعات پیداکنید.به طورمثال به دنبال تبلیغ رقیب در مجلات بگردید .تجهیزات تبلیغاتی را بررسی کنید تا هزینه آگهی مشخص شود.

هدف محور

روش مبتنی برهدف، به شما یک روش تحقیق منطقی و خوب برای تنظیم بودجه ارائه میدهد که با بررسی اولیه، اهداف برنامه ریزی تان مشخص میشود.بعدازآن به بررسی انواع فعالیت های بازاریابی بپردازید.فعالیت بازاریابی که انتخاب میکنید به نوع بازار هدف شما بستگی دارد.از مشتریان خود نظرخواهی کنید و چشم اندازی که برای فروش محصولات و خدمات خود دارید را بیابید . سپس هزینه های مربوط به آن فعالیت را تعیین کنید تا بودجه خود را تنظیم کنید.

انتخاب روش تبلیغات

فعالیت های تبلیغاتی سنتی مانند آگهی در تلویزیون و رادیو یا چاپ تراکت ،معمولا نیاز به پول بیشتری نسبت به ایمیل مارکتینگ و برنامه های بازاریابی اینترنتی و بازاریابی ویروسی (بازاریابی وایرال) دارند.

بودجه تبلیغاتی شرکت میتواند به استخدام متخصصان خارجی و مشاورانی که کمچین های تبلیغاتی دارند نیز تعلق بگیرد تا تبلیغات را در رسانه های و مکان های مناسب انجام دهند.فعالیت این افراد میتواند شامل قرارداد بازاریابی برای تفسیر اطلاعات باشد تا تعیین کند بودجه چگونه باید در جهت رونق کسب و کار مورد استفاده قرار بگیرد.

استراتژی بودجه بندی تغییر میکند چون توجه عمومی به تغییر از رسانه های سنتی و چاپی بیشتر برروی رسانه های دیجیتال و آنلاین متمرکز شده است. 

ممکن است اندازه کلی بودجه تبلیغاتی شرکت تغییری نکند اما نحوه تقسیم بودجه متفاوت باشد .به طور مثال ،بودجه اختصاص داده شده برای تبلیغات از طریق تلویزیون ،ممکن است حالا شامل تبلیغات آنلاین شود تا مردم در گوشی های هوشمند نیز به تبلیغات دسترسی داشته باشند.

شرکت ها به طور مرتب بازده سرمایه گذاری خود را از بودجه تبلیغاتی خود می سنجند.نتایج بر محل تامین بودجه شرکت ها تاثیردارد.به طور مثال اگر تبلیغ روی بیلبورد در جذب مشتری موفق باشد بیشتر بودجه به آن تعلق میگیرد تا تبلیغ در رسانه های اجتماعی.

چشم انداز سیاست دردهه های اخیر تغییر کرده و ورود تکنولوژی به ویژه اینترنت نقش بزرگی در رخ دادن این تحولات داشته است.رسانه های اجتماعی ، به طور جدی بر فعالیت های سیاسی و طرز فکر مردم تاثیرگذار بوده است.

در جریان انتخابات از تبلیغات تا تعیین رجال سیاسی ، مردم دیدگاهها ی خود را در رسانه های اجتماعی بازگو میکنند و هر حزب میتواند صفحات مربوط به خود را داشته باشد.

یکی از راههای تاثیر شبکه های اجتماعی بر سیاست ،وب سایت های ارتباط جمعی است.مردم ساعت های زیادی را برای استفاده از این صفحات صرف میکنند و در آن اخبار و نتایج آمارگیری و شایعات به اشتراک گذاشته میشود.

این درحالی است که در دوره های قبل ،مردم تنها از طریق تلویزیون و اخبار روزنامه ها میتوانستند آخرین اطلاعات را بدست بیاورند؛ اما اخبار آنلاین یک پدیده 24 ساعته و تازه است.

رسانه های اجتماعی این راه را پیش گرفته اند و شما درحالی که میتوانید  در هرساعت از وب سایت های خبری یا سیاسی اخبار را دنبال کنید، اما بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی صرف کنید .شما تمام اخبار و اطلاعات را از این  رسانه ها دریافت میکنید و با دوستانتان به اشتراک میگذارید.

تاثیر نظرسنجی‌ها

 نظرسنجی های سیاسی بخش مهمی از فعالیت های سیاسی هستند اما اغلب گمراه کننده اند ؛زیرا نظرسنجی های متعدد با نتایج ضد و نقیض زیاد است.

انواع مختلفی از نظرسنجی ها با آمار متفاوت دراینترنت نیز موجود است.درمورد شبکه های اجتماعی نیز این موضوع وجود دارد و شما میتوانید در هروب سایت یا رسانه اجتماعی دیگر نظرات و نتایج متفاوتی را مشاهده کنید.

نتایج رای گیری تاثیر زیادی برانتخابات دارد حتی اگر ناقص باشد.یک نظرسنجی میتواند ،یک پیشگویی تلقی شود.به طور مثال مردم فکرمیکنند یک کاندیدا برنده انتخابات است و به دیگر نامزد اصلا رای ندهند و اورا از قبل بازنده بدانند. زمانیکه مردم دررسانه های اجتماعی از یک نامزد حمایت میکنند یا رای خود را به او اعلام میکنند ،فشار زیادی بر سایر نامزدها در پیشبرد جبهه مخالف به وجود می آید.

تعامل مستقیم با سیاستمداران

از تاثیرات مثبت رسانه های اجتماعی بر سیاست میتوان به این نکته اشاره کرد که مردم و رای دهندگان میتوانند با کاندیداها و مقامات راحت تر ارتباط برقرار کنند.در دهه های پیش اگر تصمیم ملاقات با یک سیاست مدار یا نامزد انتخابی را داشتید ،باید لزوما در یک رویداد سیاسی شرکت میکردید و مسلم است که این امکان برای همه فراهم نمیشد.اما با استفاده از فناوی ها روز و رویدادهای مجازی میتوانید به طور زنده با آنها در ارتباط باشید و از نزدیک برنامه ها و منش آنها را بشناسید.

شناخت ویژگی های جامعه و تبیین اهداف

ازرسانه ها برای تبلیغات و رساندن پیام به مخاطبان استفاده میشود .سیاست مداران نیز میتوانند از این راه استفاده کنند تا جامعه را بشناسند و پیام خود را به مردم بدهند.در عصر رسانه های اجتماعی ،سیاستمداران و افرادی که مجریان سیاست هستند ،میتوانند کمپین خود را راه اندازی کنند و از آن طریق با مردم مرتبط شوند.

اگر یک کاندیدا بتواند دغدغه زنان ،دانشجویان ،بازنشستگان ،اقلیت های قومی و دیگرگروههای رای دهنده را بشناسد ،میتواند برنامه های خود را متناسب با آنها سامان دهد و پیام خود را به آنها برساند.همانطور که تبلیغ کنندگان در شبکه های اجتماعی قادر به تجزیه و تحلیل و تبلیغات هدفمند هستند ،نامزدها نیز میتوانند از این فضا استفاده مشابه را ببرند.اگر احساس میکنید پیام های ارسال شده در این رسانه ها متناسب با خواسته شماست این مسئله اتفاقی نیست و براساس همین تحلیل ها فرستاده شده است.

اخبار و شایعات

 داستان های مربوط به سیاست چه درست و چه غلط ،تحت تاثیر رسانه های اجتماعی قرار میگیرند.تشخیص اخبار واقعی از خبر جعلی دشوار است و شبکه های اجتماعی این مسئله را پیچیده تر میکنند.اخبار و شایعات منتشرشده پیرامون رهبران سیاسی و نامزدها ترکیبی از حقیقت و دروغ ،طنز و گمانه زنی است.

درحال حاضر تعداد کمی از رسانه های خبری جدی یا طنز وجود دارند که داستانهای به ظاهر معتبری را منتشر میکنند. در حال حاضر سایت های طنز هم سرگرم کننده نیستند و تنها برای ارسال داستان ها استفاده میشود و نمیتوان برای تحقیق برآنها استناد کرد.

همچنین سایت ها یا افرادی با نظرات و تعصبات سیاسی وجود دارند که اتهامات را براساس اطلاعات نادرست گزارش میکنند و تنها قصد گمراه کردن مخاطب را دارند.بنابراین قبل از قبول کردن هرخبری از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

رسانه های اجتماعی و آینده سیاست

رسانه های اجتماعی نسبتا جدید هستند و ما تاثیر آن ها را بر جامعه دیده ایم ، اما نباید از تاثیر آنها بر تغییرات سیاسی غافل بود.به تازگی پیشنهاداتی برای رای گیری اینترنتی داده شده است که میتواند به حظور افراد بیشتری در انتخابات منجر شود.زیرا مردم پس از خواندن نظرات و لینک های موجود در شبکه های اجتماعی ،به طور لحظه ای نظر خود را بیان میکنند.

شبکه های اجتماعی به این لحاظ میتوانند جامعه آماری مناسبی برای شناخت جمعیت رای دهندگان باشد .

شبکه های اجتماعی با پیشرفت درآینده میتوانند تکنینک های رای گیری را تغییردهند.با همه گیرشدن این رسانه ها انتظار میرود عملکرد دقیق تری داشته باشند  و نقش موثری در رقابت های سیاسی ایفا کنند.

عمدتا تلاش های بازاریابی مدرن براساس  تجزیه و تحلیل روانشناسی و رفتارمصرف کننده است.این نوع تجزیه و تحلیل اثربخشی بسیاری را دررسیدن به پیام های مشتریان درمورد محصولات ، خدمات و برندها نشان میدهد.این نوع بازاریابی با تکیه براین نوع اطلاعات تصویرناقصی از رفتارمصرف کننده ارائه میدهد زیرا عوامل فرهنگی موثر بر رفتارهای مصرف کننده را نادیده میگیرد.با درنظرگرفتن عوامل فرهنگی ،بازاریابان میتوانند اطلاعات بیشتری از نیازها و خواسته های مصرف کنندگان بدست آورند.توانایی پیش بینی رفتارمصرف کننده در آینده ،میتواند مزیت بزرگی دربازاررقابتی امروز باشد.

دیدگاه مصرف کنندگان

معمولا بازاریابان به تحقیق پیرامون بازارهدف برای محصولات و برند خود جهت فعالیت های تبلیغاتی و توسعه محصول خود میپردازند .شناخت بازار به بازاریاب کمک میکند تا روان شناسی،انگیزه ها،نیازها و رفتارمصرفی مشتریان را درک کند.این اطلاعات معمولا براساس آنالیز کمی و علمی بازار بدست می آید.اطلاعات را میتوان از منابع داده در دسترس مردم جمع آوری کرد.شرکت ها همچنین میتوانند با نظرسنجی های تلفنی یا اینترنتی و مصاحبه های میدانی داده های بازار هدف خود را بدست آوردند .

این شیوه تحقیق به بازاریابان در شناخت نیازهای اساسی مشتریان کمک میکند و آنها اسان تر میتوانند اقدامات سازمان را برنامه ریزی کنند و یک استراتژی بازاریابی برای دستیابی به مشتریان بیشتر پیش بینی کنند.این شیوه تحقیق جنبه قابل توجهی از رفتارمصرف کننده بدست میدهد اما نمیتواند گرایش های فرهنگی موثر بر رفتار مصرف کننده ،درطول زمان  را بشناسد.

بینش های فرهنگی

مشکل این شیوه از بازاریابی متکی بررفتار مصرف کننده این است که اطلاعات بازاریابی بدون درنظرگرفتن مداوم تاثیرفرهنگ بدست می آید .هرجامعه یک سبک زندگی دارد و ماتریس پیچیده ای از سنت ها،پوشش،هنجارهای اجتماعی،آیین ،ادیان ،ارزش ها و زبان است.این ماتریس برنحوه دریافت اطلاعات از افراد ،برای تعیین کمیت و تناسب با یک برنامه استراتژیک تاثرمیگذارد و این کار را دشوار میکند.

بینش های فرهنگی نشان میدهد که رفتار مصرف کننده در حال تغییر است .این دید گاه به سمت تغییرات گسترده درارزش ها ،نگرش ها و رفتارها اشاره دارند که درست در پس زمینه زندگی ما قراردارند.اما این روند در تحقیقات بازار کمی نمایانگر نیست زیرا ممکن است افراد ازاین تنش های اجتماعی و فرهنگی آگاهی نداشته باشند.

نحوه عملکرد بازاریابی فرهنگی

 بازاریابان فرهنگی به دنبال جریان ها و حرکت های غالب در فرهنگ ها میروند .به عنوان مثال شرکت "داو" را در نظربگیرید.بازاریابان فرهنگی داو با دقت و تمرکز بر زیبایی زنان نه تنها برند خود را احیا کرد بلکه یک جریان فرهنگی را نیز به وجود آورد.زنان معمولا درمورد بدن خود احساس خوشایندی ندارند و این پیام باید در اطلاعات بازاریابی لحاظ گردد.بینش داو به رویه های فرهنگی وسیع تر زنان را وادار به ترک این نگرش کرد و توانست این تغییرات را هدایت کند.تبلیغات داو انواع زیبایی های زنانه را به رخ میکشد وتوجه به این مسئله را درمرکز نگرش خود قرار داده است.این کمپین منتقدانی نیز دارد ،زیرا شکی نیست که حرکت "داو"یک نگرش جدید را به وجود آورده است.

بازاریابی فرهنگی به آنچه در فرهنگ میگذرد توجه دارد ؛بازاریابان فرهنگی باید بر مسایل فرهنگی دقیق باشند تا پیش بینی بهتری از آینده ارائه دهند.آنها نیاز به شناسایی جریان های فرهنگی دارند تا دربرند خود تاثیر آنرا نشان بدهند.

توجه به مکالمات در رسانه هاو اینترنت ،بازاریابان را قادر میسازد تا ارزش های موثردر تغییرات فرهنگی را بشناسند .به طورمثال اگر بازاریابان به استفاده روزمره تلفن های همراه توجه نکنند ، این تکنولوژی با رشد خود رفتار مصرف کننده و بازار را تغییر میدهد و تعداد زیادی از محصولات و خدمات بدون استفاده میمانند.

مزایای ادغام بینش های فرهنگی در استراتژی بازاریابی

ادغام بینش های فرهنگی به معنی یک مزیت رقابتی نیست.با این وجود یک استراتژی بازاریابی اگر به تغییرات فرهنگی توجه نکند، ناقص میماند و به تغییرات رفتار مصرف کننده حساس میشود.بازاریابی فرهنگی برای  شرکت هازمینه رقابت را فراهم میکند و قدرت پیش بینی و مشارکت در تغییرات را به سازمان میدهد.با قرارگرفتن در این جریان ،بازاریابان مزیت رقابتی بالایی را کسب میکنند و میتوانند محصولات و برند خود را برای موفقیت های بیشتر درآینده طراحی کنند.

آینده بازاریابی باید برتغییرات فرهنگی متکی باشد .بازاریابان نیاز شرکت ها را در ساختن فرهنگ و جریان فرهنگی پاسخ میدهند و نیازها و رفتارمصرف کننده را درآینده تعریف میکنند.

تبلیغات متقابل نوعی از بازاریابی است که درآن یک محصول یا سرویس خدماتی یک شرکت ، برای مشتریان یک شرکت دیگر تبلیغ میشود.مثال معمول این امر، بازاریابی رسانه ای یک برند است .برای مثال دریک برنامه تلویزیونی ،سایت یا مجله یک محتوای مرتبط تبلیغ میشود.

در تبلیغات متقابل ممکن است دویا چند شرکت به صورت همزمان برای تبلیغ یک محصول یا خدمت فعالیت کنند، و این کاربرای هردو سود آورباشد.برای مثال : یک اپراتور تلفن همراه برای یک خواننده مشهور تبلیغ کند و برخی از آهنگ های اورا به صورت انحصاری پخش کند.

برخی از شرکت های بزرگ سابقه طولانی دراین زمینه دارند و استفاده گسترده ای از تبلیغات متقابل نموده اند.در مقابل این سود،تبلیغات متقابل بد برنامه ریزی شده میتواند به طور چشمگیری منجربه شکست و ناکامی یک بلندپروازی شود.

چگونه تبلیغات متقابل را شروع کنیم ؟

تبلیغات متقابل درحقیقت برای گسترش دسترسی به محصول شماست .این شیوه از تبلیغات میتواند به معنی تبلیغ در میان رسانه های مختلف و یا همکاری با دیگر شرکت ها برای نمایش محصول یا خدمت شما باشد.

اصول زیادی برای ورود به این شکل از تبلیغات وجود دارد که کسب و کارهای کوچک باید آنرا بشناسند.

ابتدا باید با شرکت یا سازمانی وارد همکاری شوید که یک شریک مناسب برای شما باشد و این اولین و مهمترین قدم است.به یاد داشته باشید ، شما تنها قصد فروش محصولات خود را ندارید بلکه  شهرت و اعتبار خود را نیز به اشتراک خواهید گذاشت.افرادی که محصولات شما و شرکتی که برای آن تبلیغ مکنید را میبینند ،فرض میکنند هردوی آنها معتبر هستند.پس بهتر است از اعتبار و شهرت شرکت مقابل هم اطمینان حاصل کنید.

برند همسان با شما

قدم بعدی این است که ،برند همکار شما متناسب با فعالیت شما کارکند.باید یک تناسب قابل قبول بین محصولات شما وجود داشته باشد تا منجربه ارتقای محصولات یکدیگر و افزایش اعتبارهردو بشود.

هزینه تبلیغات

بهتراست از خودتان بپرسید آیا هزینه تبلیغات برایتان مقرون به صرفه است یا خیر؟و این هزینه ها سودآور است یا نه؟

اگر شما یک مغازه کوچک مکانیکی دارید و برای تبلیغ از بروشور وتراکت استفاده میکنید ،تبلیغ تایر یا باتری همکار درآنها به نفع شما هست یا نه؟

انتخاب یک استراتژی

 استراتژی شما میتواند یکی از انواع بازاریابی آنلاین ،تبلیغات چاپی ،تلویزیونی یا رادیویی باشد.ابتدا باید بهترین ابزار را اننتخاب کنید و سپس با شریک خود هماهنگ شوید تا با استفاده از تجزیه و تحلیل بفهمید کدام رسانه برای تبلیغ شما بهتر است و چه محتوایی را برای تبلیغ درنظر دارید.

بازارهای بازاریابی برند شما باید ثابت باشند .به یاد داشته باشید که یک ارتباط برنامه ریزی شده در برنامه خود بگنجانید.

فروش ویژه

 پیشنهادات و تخفیفات تاثیر خوبی دارند.اگر از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ استفاده میکنید یا میخواهید به طور مرتب در یک وب سایت محتوای خود را پست کنید ، دقت کنید این پیشنهاد باید بر یک ویژگی در محصول تاکید کند.

بازاریابی ایمیلی

ابزاری دیگر برای افزایش بازده سرمایه گذاری ،بازاریابی ایمیلی است .این روش یک راهکارعالی برای تبلیغ آخرین محتوای وبلاگ شما یا جی میل و شبکه های اجتماعی به عنوان یک خبرنامه است.

حضور در نمایشگاهها

کسب و کارهای کوچک که تمایل به شرکت در نمایشگاهها دارند میتوانند در نمایشگاههای محلی شرکت کنند یا حتی یک صفحه کوچک در سایت فروشگاهی داشته باشند .میتوانید یک صفحه را برای تبلیغ در سایت های مشهور اجاره کنید.

مزایای تبیلغات متقابل

- هزینه پایین تبلیغات

- موقعیت برد-برد برای هردو طرف

- بازاریابی آسان و موفقیت همزمان برای هردو کسب و کار

شما نتیجه تبلیغ را به سرعت خواهید دید .درحقیقت استفاده از تبلیغ متقابل میتواند محصول شما را بهتر نمایش دهد .علاوه براین بازاریابی متقابل معمولا به صورت حرفه ای انجام میشود و اگر بودجه کافی برای آن داشته باشید ،موفقیت شما حتمی است.

اگر موفق به تبلیغ در کنار یک نام تجاری مشهور شوید ،شهرت شما میتواند به سرعت ،درآمدتان را افزایش دهد .

اما این روش معایبی نیز دارد . اگر یک کسب و کار منحصربه فرد داشته باشید که یک نوع کالا یا خدمت تخصصی ارائه میدهد، پیداکردن یک شریک مناسب میتواند سخت تر باشد.زمانیکه از تبلیغات متقابل استفاده میکنید، داشتن یک پیام ثابت برای برند سخت است زیرا چندین کانال متفاوت برای تبلیغ وجود دارد .

 

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.