یوتاب

یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

نشانی وبگاه: http://www.utab.ir

تکنولوژی ، جهش های ارتباطی ،حمل و نقل و جریان های مالی ایجاد میکند ، وما احساس میکنیم جهان دارد کوچک و کوچکتر میشود.شرکت ها و مصرف کنندگان میتوانند به لطف پیشرفت جهانی ،تجارت خود را گسترش دهند .براساس گزارش سازمان تجارت جهانی ،حجم مبادلات تجاری بین المللی بین سالهای 1951 تا 2010 به میزان 33 درصد افزایش یافته است.

برندها و محصولاتی که در یک کشور تولید میشوند ،درسایر کشورها مورد توجه و استفاده قرار میگیرند.به طور مثال BMW ، Louis Vuitton و ... .این برندها درحقیقت نماد کیفیت درزمینه تولید محصولات خود هستند.

به این ترتیب جهانی شدن فرصت هایی را نیز برای برندها ایجاد کرده تا در خارج از کشور سرمایه گذاری کنند.از آنجا که مشتریان گزینه های مشابه از محصولات را پیش رو دارند ،شرکت ها باید از کیفیت و مقرون به صرفه بودن تولیدات خود اطمینان حاصل کنند.

علاوه براین محصولات نمیتوانند در سراسر جهان به طور یکسان در بازار عرضه شوند.بازاریابی جهانی فراتر از زبان جای میگیرد و شامل فرهنگ و پیچیدگی های بازار و رفتارهای مشتریان است.شرکت های آمریکایی و اروپایی ، بازارهای خود را به چیزی فراتر از صادرات تبدیل کرده اند. آنها نام تجاری خود را باتوجه به تفاوت در مصرف کنندگان ،آمارهای جمعیتی و بازارهای جهانی تطبیق داده اند.

بازاریابی بین المللی چیست ؟

 بازاریابی بین المللی به معنی کاربرد اصول بازاریابی و فروش در بیش از یک کشور ،توسط شرکت ها و گسترش آن در خارج از مرزها است.بازاریابی بین المللی براساس توسعه استراتژی بازاریابی داخلی یک شرکت است و باتوجه به شناسایی بازاریابی،هدفگیری و تصمیمات بین المللی انجام میگیرد.

به گفته انجمن بازاریابی آمریکایی (AMA)" بازاریابی بین‌المللی یک فرآیند چند ملیتی برنامه‌ریزی و اجرای مفهوم، قیمت‌گذاری، ارتقا و توزیع ایده‌ها، کالاها و خدمات برای ایجاد مبادلات است که اهداف فردی و سازمانی را راضی می‌کند."

بازاریابی جهانی چگونه کار میکند؟

پیشرفت تکنولوژی موانع ارتباطی جغرافیایی و فرهنگی را ناپدید کرده و حتی کسب و کار های کوچک تر نیزمیتوانند بدون حضورفیزیکی درکشورهای دیگر به صورت بین المللی ، محصولات خود را بفروش برسانند.این به این معنی است که تقریبا هرکسی که مایل به حضور در بازارهای بین المللی باشد میتواند این کاررا در سطوح مختلف ،بسته به دانش و تحقیقاتی که پیرامون بازاریابی بین المللی داشته است ،انجام دهد.

شرکت هایی که کالایی چون غذا و گیاهان را میفروشند ،باید پیش از عرضه محصول در سطح بین المللی ،یک فرآیند نظارتی دقیق را پشت سربگذارند.بااینکه ممکن است راه دشواری برای راه اندازی کسب و کار و اقدام به صادرات بین المللی خود داشته باشند اما این فرصت را دارند که محصولات بومی خود را در کشورهای دیگر عرضه کنند .

انواع دیگری از شرکت ها که در سطح بین المللی فعالیت میکنند ،متشکل از افرادی هستند که درزمینه صادرات ،سرمایه گذاری مشترک و سرمایه گذاری مستقیم فعالیت میکنند.

صادرات ، حمل مستقیم کالا به یک کشور خارجی است.شرکت های برجسته ای که کارصادرات را به خوبی انجام میدهند ،مانند هوندا،فانتا و H & M دراین صنعت بسیار رشد کرده اند. H & M در طول سال 2012 توانسته تا 3 میلیون دلار برای یک تجارت ثانویه پرداخت کند و این یک پاداش بازاریابی برای این شرکت است  .

شرکت های تعاونی که به تلاش مشترک دو یا چند شرکت ایجاد میشوند ،به کسب سود دوجانبه میپردازند .مانند سونی اریکسون یکی از معروفترین ایده های تجاری موفق بوده که از همکاری یک شرکت ژاپنی و یک شرکت مخابراتی سوئدی تشکیل شده است.استراتژی بازاریابی بین المللی کمک کرده است تا شرکت های موفق درسراسر جهان شناخته شده باشند و اتفاقاتی مانند شرکت های تعاونی بین المللی را رقم زده است.

یک شرکت میتواند بخشی از دارایی ثابت خودرا در خارج از کشور با هدف تولید محصول یا بخشی از محصول ،شرمایه گذاری کند.به طور مثال کامپیوترهای شرکت Dell با کارخانجات زیادی در دیگرکشورها همکار دارند و بخشی هایی از یک سیستم درآن کشورها ساخته میشود. Dell

 با تاکید بر نیازهای مشتری و سفارشی سازی ،برخلاف دیگرشرکت ها که محصولات پیش ساخته خود را به فروش میرسانند ،محصولات خود را سفارشی سازی میکند.

یک تیم بازاریابی چگونه میتواند به بازارجهانی نفوذ کند؟

بسته به برند شما هرمشتری خارجی یک مشتری بالقوه است .مشتریانی که دربازازرهای خارجی زندگی میکنند ، عادات خرید ،ترجیحات ئ اولویت های متفاوتی با مشتریان معمول شما دارند.با زیرنظرداشتن این مشتریان از طریق تحقیقات بازار و بررسی های فرهنگی ، بازاریابان میتوانند بهترین روش ها را برای رسیدن به یک برند خاص برای مشتریان بین المللی خود در نظر بگیرند.

بررسی دقیق باورها و عقاید فرهنگی مشتریان دربازارهای بین المللی مهم است .به طورمثال شرکت Pepsodent تلاش کرد تا با شعار "دندانهای شماراسفید میکند" محصول خودرا در آسیای جنوب شرقی بفروش برساند ،بدون تحقیق این نکته که مردم محلی سیاه کردن دندان هایشان را نشانه جذابیت میدانند.

یک برنامه بازاریابی به کارگرفته شده چگونه توسعه می یابد؟

برای یک شرکت کوچک یا متوسط شاید دشوار باشد تا یک برنامه بازاریابی بین المللی را طراحی کند.زیرا آنها معمولا تخصص یا بودجه کافی برای راه اندازی یک کمپین را ندارند.این شرکت ها میتوانند با استخدام یک کارگروه یا استخدام کارشناسان بازاریابی با دانش بازارهای خارجی تحقیق فرهنگی خود را اناجام دهند و در اموربین المللی خود موفق شوند.

اینکه یک شرکت خواهنان شرکت با شرکت دیگری باشد یا یک نماینده بازاریابی بین المللی استخدام کند ،مهم ترین جنبه ساخت یک کمپین موفق برای بازاریابی بین المللی،جهت انجام تحقیقات برای توسعه تجارت  است.به انجام رساندن این ماموریت به شرکت ها اجازه میدهد تا پتانسیل موجود دربازارجدید  را به حداکثربرسانند.

پس از انجام تحقیقات و انتخاب بازارهدف ،کارشناسان باید استراتژیبازاریابی برند را بررسی و اصلاح کنند تا با تحقیقات جامعه شناسی مطابقت داشته باشد.استخدام یک نماینده از کشور مقصد میتواند شناخت تفاوت های فرهنگی را به درستی امکان پذیرسازد.

برای یک برند بین المللی نوظهور ، تاسیس شرکت و ارتباط با دیگرشرکت های همکار ،جهت دستیابی به موفقیت ضروری است.شرکای بازارهدف به شرکت کمک میکنند تا ازحضوردربازارهایی که کمترمورد توجه قرارمیگیرند خودداری کند.

 

تبلیغات سیاسی چیست؟

 تبلیغات سیاسی ،تبلیغاتی است که تلاش میکند برروی موضوع موردبحث سیاسی که در زمان خاصی بسیار فراگیرشده ،اظهارنظرکند و اثربگذارد.

تبلیغات سیاسی شامل :

تبلیغات یا ارتباطات بازاریابی در مورد یک حزب سیاسی

تبلیغات برای یک کاندیدا یا نماینده

تبلیغات پیرامون یک مسئله سیاسی که میتواند با منافع عمومی متبط باشد یا دررابطه با سیاست های دولت قراربگیرد.

تبلیغات توسط دولت ،احزاب سیاسی ،گروه های لابی و دیگرگروههای ذینفع میتوانند دراین دسته بندی قراربگیرند.

اما تبلیغات سیاسی لزوما شامل دسته بندی های فوق نیست و میتواند به عنوان آموزش و دادن اطلاعات پیرامون مسائل سیاسی نیز در نظرگرفته شود .

تبلیغات انتخاباتی چیست؟

تبلیغات انتخاباتی شامل تبلیغات و بازاریابی انتخاباتی میشود که حاوی مطالبی است که بر رای گیری درانتخابات تاثیرمیگذارد.تبلیغات انتخاباتی لزوما محدود به دوره انتخابات نیست و تنها برای یک حزب یا نامزد انتخاباتی انجام نمیگیرد. تبلیغات انتخاباتی میتواند خارج از یک دوره و مرتبط با انتخابات دوره های بعدی هم باشد.به طورکلی این مسئله شامل کمپین های دولتی یا آموزشی خارج از دوره انتخابات نخواهد بود.

تبلیغات مجموعه ای از پیام ها هستند که به قصد نفوذ در عقاید توده مردم درنظرگرفته شده اند و به مخالفان هیچ فرصتی برای توجیه ایده هایشان نمیدهند.تبلیغات اغلب به جای گفتن حقیقت ،با دستکاری ایده ها تلاش در نفوذ بر عقاید مردم دارند و با این هدف انجام میگیرند.پس انتخابات ایده را گزینش میکند و بیشتر به دنبال بازاریابی ست.

همچنین از آنهابرای نفوذ بر باورهای مذهبی جامعه نیز استفاده میشود.پیام تبلیغاتی مجموعه ای از پیام هایی است که به منظور تأثیر نظرات توده ها در نظر گرفته می شود و به مخالفان اجازه نمی دهد که این ایده را تکذیب کنند. به جای اینکه حقیقت را به مردم بگوید، تبلیغ اغلب با هدف دستکاری ایده ها در تأثیر رفتار تعداد زیادی از مردم است. بنابراین، ایده های گزینشی ارائه می شود.

درطول قرن بیستم ،در غرب ، واژه ی تبلیغاتی معنای منفی یافت و این به مفهوم انتشارآگاهانه توجیه های اغلب نادرست ،اما اجباری از ایدئولوژی های سیاسی خاص بود . به این ترتیب مبلغ تلاش دارد تا شیوه درک مردم را پیرامون یک موضوع ،به نفع گروه تغییردهد.

چند نوع از تکنیک های تبلیغاتی

دسته های تبیلغاتی : تشکیل این دسته ها به منظور ترغیب مردم برای انجام یک کارخاص طراحی میشوند و بسیار از مردم ازآن الگو میگیرند و آنرا انجام میدهند.میتواند تبلیغ برای یک نوشیدنی باشد در حالیکه یک گروه از مصرف کنندگان آن نوشیدنی را نشان میدهد.مردم تمایل به استفاده از آن پیدامیکنند چون تعداد مصرف کننندگان آن زیاد است. درمقابل استفاده برخی افراد خاص از یک محصول آنرا لوکس جلوه میدهد و خریدآن میتواند شماراازبقیه مستثنی کند ،زیرا مردم عادی توان خرید آنرا ندارند.

شهادت دادن یا توصیه کردن : دراین روش تبلیغاتی معمولا از یک متخصص یا شخص معروف برای تبلیغ استفاده میشود .مثلا یک ورزشکار توصیه میکند تا کفشی با یک نام تجاری خاص داشته باشید.به طورکلی مردم چهره های مشهوررا دوست دارند.بنابراین استفاده از آنها برای یک محصول خاص میتواند معقول باشد.تبلیغ کنندگان توصیه میکنند تا نسبت به صحت محصول آگاه باشید و این کالا اصالت دارد.

تکرار: وقتی نام یک محصول بارها درطول یک تبلیغ تکرار شود ،روش خوبی برای تبلیغ است.دراین تکنیک میتوان از یک صدای زنگ دار استفاده کرد تا برای مخاطب جذاب تر باشد و در ذهن باقی بماند.

کلمات عاطفی: این به معنای ایجاد احساسات مثبت در ذهن  مردم است. کلماتی مانند "لوکس" یا "بهشت" برای به وجود آوردن احساسات خاصی در ذهن مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد و مخاطب آنرا با محصول مرتبط می‌دانند.

 

بازاریابی شبکه ای نوعی از کسب و کار است که امروزه بسیار فراگیرشده و افرادی که به دنبال کارپاره وقت هستند یا فرصت شغلی انعطاف پذیری میخواهند ،به سراغ بازاریابی شبکه ای میروند.بعضی از شرکت های شناخته شده درآمریکا مانند Avon، Mary Kay Cosmetics و Tupperware براساس بازاریابی شبکه ای فعالیت میکنند.

دربرنامه بازاریابی شبکه ای ،برای سرمایه گذاری مبلغ  کمی درنظرگرفته شده و معمولا کار با خرید یک محصول آغازمیشود.امکان فروش این محصول به طورمستقیم به خانواده و دوستان و افراد نزدیک وجود دارد . بازاریابی شبکه ای از فروشندگان میخواهد تا فروشندگان دیگری را جذب کنند و به این ترتیب یک خط از فروشندگان تشکیل میشود.فروش هرکس برای افراد دیگر که قبل از او جذب شده اند نیز سودآور است.

چیزی که درمورد بازاریابی شبکه ای سخت به نظرمیرسد ،استخدام افراد برای فروش ، به جای تمرکز برفروش یک کالا یا خدمت است، که این امر افراد را به فروشنده تبدیل میکند .

یک سیستم بازاریابی شبکه ای که درآن بیشتر درآمد ازراه جذب افراد به عنوان فروشنده کسب میشود ،ممکن است به عنوان یک شرکت هرمی و غیرقانونی شناخته شود. پس بهتراست پیش از سرمایه گذاری حتما درمورد فعالیت آن شرکت تحقیق کنید.

بازاریابی و فروش به صورت شبکه ای  میتواند سودآور باشد ،اما درصدکمی از درآمد افراد واقعی است .اغلب مردم به عنوان بازاریاب چندسطحی (MLM)  یا بازاریاب مستقیم فعالیت میکنند.ایده درآمدزایی بدون داشتن مهارت خاص یا سرمایه گذاری عمده و فوری جذاب است. قول افزایش تدریجی درآمد باعث میشود تا درموقعیت دشواری قراربگیرید و هرگز به موقعیت درآمدی فعلی خود بازنگردید.

اگر درحال بررسی بازاریابی چندسطحی (MLM) یا بازاریابی مستقیم (CDM) هستید ،یایک فرصت بازاریابی یک شبه میخواهید باید از خود بپرسید آیا هیچ کدام ارزش زمان،تلاش و پول شمارا دارد یا خیر.

 معرف شما چه کسی است؟

از خودتان سوالاتی درمورد شخصی که شما را معرفی کرده بپرسید و اینکه شما تاچه اندازه میتوانید به او اعتماد کنید.او چقدر با شما صادق است و به طور کلی به او به چشم یک شریک تجاری ،که پیش از این نمی شناختید نگاه کنید. تمام افرادی که پیش از شما وارد این مجموعه شده اند باید مورد بررسی قراربگیرند.

محصول چیست؟

تعیین کنید که آیا این محصول ، قابل فروش در خرده فروشی ها می باشد یا از طریق کانال های دیگر یا به شیوه سنتی باید مورد بازاریابی و توزیع قراربگیرد.

همچنین درنظرداشته باشید که محصول چه میزان مشتریان را متقاعد میکند .رقابت را بررسی کنید .اگر یک فروشنده باتجربه نباشید ،نباید انتظارداشته باشید که یک شبه به مقصدبرسید.برای تبلیغ انجیل باید به آن مومن بود.

چه زمانی شروع به کسب درآمدمی کنید؟

براین تکیه نکنید که ماهها یا ساله طول میکشد تابه درآمدبرسید .اگریک تقاضای واقعی برای محصول وجود داشته باشد ،باید سرمایه گذاری را جبران کند و درطی چند هفته شما به درآمد برسید.شما باید علاوه بر سایر منابع درآمد مستمر ،قادر به کارنیمه وقت باشید.ارزیابی کنید که آیا واقعا میتوانید با این کار درآمدزایی کنید یا خیر.

بازارمحصول کجاست و کجا میتوان آنرا تبلیغ کرد؟

بهتراست بدانید که شرکت در حال تبلیغ محصول هست یا خودتان باید تقاضا رابرای خرید آن ایجاد کنید.ببینید چه محدودیت هایی برای تبلیغ وجود دارد و چطورمیتوان محصول را تبلیغ کرد ،مانند تبلیغ در وب سایت و ....اگر شما آماده باشید که وارد رقابت شوید ،خوب است .اگر نه ممکن است ترجیح بدهید با شرکتی کارکنید که سیاست آن محدود تراست.

چگونه برای کار استخدام شده اید؟

زمانی که استخدام شدید دردرجه اول یک مشتری بودید و با اشاره به فرصت درآمد یا کسب و کار ،استخدام شده اید.راه اخلاقی برای ساخت یک خط از فروشندگان این است که ابتدا به عنوان مشتری وارد شوند و سپس به یک نماینده برای شرکت تبدیل گردند.ورودبه عنوان یک فروشنده یا نماینده مجاز ممکن است درابتدا دلپذیرنباشد.

دلیل شمابرای انجام این کارچیست؟

این شاید مهمترین مسئله باشد .اگر شما این کاررا انجام میدهید ،تا شما را از دغدغه درآمد نجات دهد بهتراست آنرا فراموش کنید.شاید  این کارارانجام میدهید تا یکساله پولدارشوید ؛ داشتن یک چشم انداز خوب است اما روی آن حساب نکنید.از طرفی ،اگر واقعا به محصول اعتقاد دارید،بیشترین احتمال موفقیت را برای شما وجود دارد.

بسیاری از مردم دربازاریابی شبکه ای سودزیادی کسب کرده اند اما بسیاری ازآنها به هدردادن وقت زیاد ودریافت پول کم پایان داده اند.با تحقیق وارد این کار شوید تا فرصت مناسب و انتظارات منطقی بدست آورید.

بازاریابی به طور کلی درمورد تعیین نیاز مصرف کنندگان است تا نیاز آنان را به شکلی سودمند تامین کند.یکی از شاخه های نوین بازاریابی ، بازاریابی دیجیتال است که روش بازاریابی در دنیای امروز تغییر داده است. بازاریابی دیجیتال یک روش برای تبلیغات و فروش محصولات به طور مستقیم به مردم است که دسترسی جهانی دارد .

بازاریابی دیجیتال با استفاده از تمام کانال های دیجیتال اقدام به آگاهی وترویج محصول و خدمات به مشتریان و مخاطبان میکند. بازاریابی دیجیتال شامل بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت ها و شبکه های اجتماعی است .اما بازاریابی در شبکه های اجتماعی با بازاریابی دیجیتال متفاوت است و میتوان آنرا  تنها جزئی از بازاریابی دیجیتال دانست که از یک پلتفرم برای یافتن مشتریان و ایجاد ارتباط با آنها استفاده میکند. درادامه این مطلب درک بهتری از تفاوت بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه های اجتماعی خواهیم داشت.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

فرآیند ارتقاء محصول یا خدمت و ایجاد ارتباط موثر با مشتریان از طریق کانال های مختلف در رسانه های اجتماعی  "بازاریابی رسانه های جمعی یا شبکه های اجتماعی" است. اصطلاح Social Media چیزی جز یک پلتفرم نیست ،که به کاربران اجازه میدهد تا پیام ها ، تصاویر ، صدا و ... را به طور مستقیم با افرادی که با آنها در ارتباط هستند به اشتراک بگذارند.

رسانه های اجتماعی به بازاریابان کمک میکنند تا به صورت آنلاین و عمومی با تمام مردم و مشتریان در ارتباط باشند. علاوه برآن موفقیت و رشد و تعامل کاربران را میتوان به راحتی از طریق ابزار تجزیه و تحلیل داده ها ، در رسانه های اجتماعی ارزیابی کرد.

سه کانال اصلی ورسانه اجتماعی مهم عبارتند از : انجمن ها ، وبلاگ ها و شبکه ای اجتماعی ( توییتر،فیس بوک،اینستاگرام،لینکدین،گوگل پلاس و ... ).

دوروش برای بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی وجود دارد :

روش اول رایگان است که با برقراری ارتباط با مشتریان و افزایش بازدیدکنندگان در رسانه های اجتماعی شروع میشود و با به اشتراک گذاشتن مطالب و دعوت از مصرف کنندگان میتوان مشتریان را جذب کرد.

روش دوم اما تبلیغات با پرداخت هزینه است تا تبلیغ شما در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و فیس بوک و ... دیده شود .

 بازاریابی دیجیتال

 بازاریابی دیجیتال به شکلی از بازاریابی گفته میشود که از طریق کانال های الکترونیکی به ویژه اینترنت انجام میگیرد تا محصول ،خدمات ،برند یا شرکت را معرفی کند و جذب مشتری نماید.

روشهای اینترنتی مبتنی بر اینترنت شامل بازاریابی محتوی، اتوماسیون محتوا، بهینه‌سازی موتور جستجو(SEO)، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی تجارت الکترونیک ، بازاریابی رسانه‌ای و شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی است.علاوه برآن شامل بازاریابی از طریق رادیو،تلویزیون، SMS و ... نیز میشود.

سه جزء اصلی بازاریابی دیجیتال عبارتنداز:

بازاریابی آنلاین:

بازاریابی آنلاین شامل گزینه های ارتباطی مانند وب سایت ها،تبلیغات کلیکی،تبلیغات ایمیلی و ... میشود.

بازاریابی وب سایت های ارتباط جمعی:

تبلیغ محصول از طریق انجمن ها،وبلاگ هاوشبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر و ... انجام میشود.

بازاریابی موبایل:

از طریق پیامهای‌ متنی و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه  برای افزایش بازدید از سایت استفاده میشود.

باتوجه به گرایش شدید مردم به شبکه های اجتماعی ،بازاریابی دیجیتال میتواند بسیار مورد توجه قرار گیرد .زیرا رسانه های دیجیتال درهمه جا حاضر است و هرزمان میتواند قابل دسترسی باشد.

تفاوت های کیلدی بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه های جمعی به طورکلی شامل موارد زیر می باشد :

بازاریابی وب سایت های ارتباط جمعی از رسانه های اجتماعی استفاده میکند تا ترافیک سایت افزایش یابد و تعامل با مشتری بیشترشود.از طرفی بازاریابی دیجیتال به تکنیک بازاریابی مدرن اشاره دارد که از همه کانال های الکترونیکی موجود و مقرون به صرفه استفاده میکند تا محصول یا خدمت خود را ارتقاء دهد و دسترسی مشتریان افزایش یابد.

بازاریابی رسانه های اجتماعی به دلیل ضرورت دسترسی به اینترنت دچار محدودیت است. اما بازاریابی دیجیتالی تنها بر وب متکی نیست و به صورت آفلاین هم قابل دسترسی و بازدید می باشد.

دربازاریابی رسانه های اجتماعی، محتوا به عنوان پادشاه شناخته میشود و ازاین جهت هرچه محتوا بهترباشد ، تعامل با مشتری بیشتر خواهد بود.بازاریابی دیجیتال اما برروی بنرها تمرکز دارد تا بتواند تاثیر خود را برذهن مشتری بگذارد.

دربازاریابی رسانه های اجتماعی ، بازاریاب به دنبال تعامل فعال با کاربر رسانه های اجتماعی است و بالعکس بازاریابی دیجیتال بردسترسی به مخاطبین هدف با استفاده از کانال های متفاوت مانند تلویزیون ، رادیو ،تلفن همراه ،تبلیغات ایمیلی،تبلیغات کلیکی و ... متمرکز است.

اگرسرعت فروش محصول را در رسانه های جمعی و رسانه های دیجیتال مقایسه کنیم ، واضح است که وب سایت های ارتباط جمعی باسرعت بیشتری مشتریان را جذب میکنند .این به دلیل پاسخ فعال کاربر به نحوه اشتراک گذاری محصول و معرفی آن است و اینکه نظرات کاربران بهتر دیده میشود.از این جهت جذب مشتری برای رسانه های دیجیتال آهسته تر است و دیرتر روی میدهد.

درپایان به طور خلاصه میتوان گفت که بازاریابی رسانه های اجتماعی بخشی از بازاریابی دیجیتال است و مهمترین نکته دراین باره این است که بازاریابان میتوانند به راحتی از طریق تجزیه و تحلیل تعداد بازدید ها و نظرات ،کلیک ها و ... به تحلیل رفتار مصرف کنندگان و مشتریان بپردازند.

 

بدون بازاریابی ،اغلب کسب وکارها شکست میخورند.اما بسیاری از کسب و کارهای کوچک حتی یک بار هم اقدام به تهیه یک برنامه بازاریابی جامع نمیکنند.

چیزی که اغلب اتفاق می‌افتد این است که ،این شرکت‌ها روش‌های بازاریابی مختلفی را امتحان می‌کنند که تنها موفقیت کمی نصیبشان میکند.یا با کمی شانس یک پیروزی بزرگ نصبشان میشود.اما باید تاکتیک های خود ،اهداف و استراتژی ها را درنظربگیرید.

امروزه ابزارهای بازاریابی آنلاین زیادی وجود دارد که به کسب و کار شما کمک میکند.اما کسب و کارها هرگز نباید از یک برنامه بازاریابی طراحی شده و مناسب چشم پوشی کنند.

پلان بازاریابی چیست؟

برنامه بازاریابی یک گزارش است که استراتژی بازاریابی شما را برای سال آینده،شش ماه یا یک ماه تعیین میکند.یک برنامه بازاریابی شامل موارد زیرخواهد بود:

مروری بر اهداف بازاریابی و تجاری

توضیح موقعیت بازاریابی فعلی

یک جدول زمانی از وظایفی که در استراتژی شما تعریف خواهد شد

شاخص های کلیدی عملکرد شما

توصیف بازار هدف و نیازهای مشتریان شما

یادگیری نحوه نوشتن یک برنامه بازاریابی به شما کمک خواهدکرد تا از طریق گام های مهم دررسیدن به یک استراتژی موفق،تمکرکز کنید.همچنین شمارا در مسیر دستیابی به اهداف سطوح بالاتر یاری میکند.

یک پلان بازاریابی یکپارچه نشان میدهد که استراتژی های بازاریابی شما با تحقیق همراه است.این که تیم شما تلاش دارد تا اهداف بازاریابی هوشمندانه تری انتخاب کند و یا یک مشاور که سعی دارد مشتری خود را درست هدایت کند  ویا مدیری که سعی دارد در ساختار مشخصی فعالیت کند.

چگونه یک برنامه استراتژی موفق بسازید :

برنامه بازاریابی شما بسته به هدف سازمان یا نوع سازمان شما متفاوت است.به طورمثال برنامه شما میتواند شامل استراتژی کلی شرکت باشد یا تنها بر یک مسیر خاص مانند سئو،بازاریابی شبکه های اجتماعی،بازاریابی تاثیرگذار یا بازاریابی رویداد تمرکز کند.

هفت بخش ضروری یک بازاریابی :

1)تنظیم یک برنامه اجرایی خلاصه شده

شروع یک برنامه بازاریابی بسیارمهم است.شما باید یک برنامه جذاب برای تسلط بر مشتریان و بازار طراحی کنید.یک خلاصه از برنامه اجرایی خوانندگان را به اهداف شرکت ،پروژه ها،طرح های آتی و سایر واقعیت های مربوط به سازمان آشنا خواهدکرد.

اساسا شمامیتوانید ازبرنامه اجحرایی به عنوان یک چاشنی برای بقیه برنامه بازاریابی خود استفاده کنید.

2) تعیین اهداف بازاریابی براساس معیارهای مشخص

بعداز تنظیم برنامه اجرایی ،زمان آن رسیده که اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید.این یکی از مهمترین بخش های بازاریابی است.پس حتما برای آن زمان بگذارید و تا جای ممکن شفاف باشید . تا جایی که میتوانید اهداف ویژه برای خود در نظربگیرید،اهدافی که بازدید از سایت شما و جلب نظرمشتریان تاثیربگذارد.حتما از آمارواقعی استفاده کنید.

از مطرح کردن اهداف مبهم بپرهیزید و در عوض معیارهای کلیدی که میخواهید برعملکرد شما تاثیربگذارد را مشخص کنید.

3) شناخت مشتریان و بازارهدف

شاید این مسئله مهمترین بخش برنامه بازاریابی شما نباشد اما ارزش زیادی دارد.مشخص کردن شخصیت کاربر بخش مهمی از یک طرح بازاریابی است که نباید نادیده گرفته شود.شماباید به این نکته توجه کنید که چگونه میتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید اما راه آن چیست؟مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند ؟اهداف آنها چیست؟بزرگتریم مشکلات آنها چیست؟ و چگونه میتوان این مشکلات را حل کرد؟

پاسخ به این سولات نیاز به تحقیقات زیادی دارد اما داتشن این اطلاعات ضروری است.

به مرور زمان شناخت ویژگی های خاص مشتریان ،عادات و اهداف آن ها برایتان آسان تر خواهد بود ، تا بتوانید برناه بازاریابی خود را پیاده سازی کنید.

اولین چیزی که باید درنظربگیرید اختصاص یک پروفایل برای هرکاربراست.این به شما کمک خواهد کرد تا یک چهره واقعی از مشتریان خود بسازید و به این ترتیب واقعی تر به نظربیایند.سپس اطلاعاتی مانند سن،شغل،درآمد،مشخصات،اهداف،چالش ها،فعالیت ها و سرگرمی ها را مشخص کنید.

شناسایی نوع شخصیت کاربر میتواند پیام های که در محتوای خود به کارمیبرید را تحت تاثیرقرار دهد.اغلب کسب و کارها انواع مختلفی از کاربران را دراختیار دارند.از این رو شناسایی کاربران بسیار مهم است و شما میتوانید کمپین های بازریابی خود را بخش بندی کرده و اهداف جداگانه ای را برای هرکدام تعیین کنید.

4) شناسایی رقبا

به طورمعمول شناسایی رقیبان باید شامل موارد زیرباشد:

تیم بازاریابی آنها چه کسانی هستند؟

تیم مدیریت آنها چه کسانی هستند؟

استراتژی بازاریابی و فروش آنها چیست؟

استراتژی انها در رسانه های اجتماعی چیست؟

سرمایه گذاری آنها چگونه است؟

رشد سالانه آنها به چه میزان است ؟

تعداد مشتریان آنها و شخصیت کاربران چگونه است ؟

همچنین بهتراست استراتژی هایی که ازآن استفاده میکنند را بشناسید. وبلاگ،بازاریابی محتوا،بازاریابی سئو،بازاریابی ویدئویی و هرنوع تاکتیک بازاریابی دیگری که از آن استفاده میکنند.

نقاط قوت و ضعف خود را در تمام بخش ها شناسایی کنید تا فرصت های بزرگتر و بهتری بدست آورید.ازآنجا که قبلا در مورد رقیبانتان تحقیق کرده اید اضافه کردن این نکات به برنامه بازاریابی شما نباید مشکل باشد.

5) تعیین شاخص های کلیدی

اگر ندانید کسب و کارشما در کجاقرار دارد ،برنامه ریزی برای آینده دشوار خواهدبود.پیش ازآنکه هرکاری را ارزیابی کنید باید شاخص های کلیدی آنرا بشناسید تا بتوانید نتایج را با چیزی مقایسه کنیم.تعیین شاخص های کلیدی به شما این امکان را میدهد تا به دقت پیشرفت خود را ارزیابی کنید و همچنین قادر خواهید بود تا یک استراتژی قوی بسازید.شاخص های کلیدی به شما کمک خواهدکرد تا به روشنی اهداف و استراتژی شما درک شود.

یک روش برای ارزیابی شاخص های کلیدی ،استفاده از نمودارهاست.داده های میتوانند ترسناک باشند اما استفاده از نمودارهای اینفوگراف به تحلیل و وضوح اطلاعات کمک خواهدکرد.

6)تنظیم یک استراتژی بازاریابی قابل اجرا

بعد از مشخص کردن تمام اطلاعات پایه ای و معیارهای مرتبط دربرنامه بازاریابی ،زمان آن رسیده تا استراتژی بازاریابی خود را اجرا کنید.یک باردیگر با استفاده از تصاویر اطلاعات خود را به تیم یا مشتریان منتقل کنید.

تجسم مسیرپیشرفت راهی موثربرای نشان دادن یک استراتژی دربرخورد با چالش هاست.هرفرداز تیم ماباید بداند چه وظیفه ای دارد و میتواند ایده خود را ارائه دهد.

7) برآورد نتایح بدست آمده

برنامه بازاریابی خودرا با توضیح مختصری درباره نحوه ارزیابی عملکرد خود به پایان ببرید.این امر احتمال بروز خطا را برای شما کاهش میدهد.اما لازم است برخی دستوالعمل ها روشن باشند و درمورد چگونگی ارزیابی پیشرفت و نتایج بازاریابی توضیح لازم را بدهند.

 

 

بازاریابی موثر با یک استراتژی بازاریابی مشخص و آگاهانه آغاز میشود.یک استراتژی بازاریابی خوب به شما در تعیین اهداف،دیدگاهها،ماموریت و کسب و کارتان کمک میکندو مراحل مورد نیاز برای دستیابی به این اهداف را مشخص می نماید.استراتژی بازاریابی شما بر نحوه عملکرد کل کسب و کارتان تاثیر میگذارد . بنابراین باید با مشورت تیم خود برنامه ریزی کرده و آنرا را گسترش دهید.

یک برنامه ریزی استراتژیک جامع چگونه است؟

کسب و کار،محصول و خدمات خود را توصیف کنید.

موفقیت و نقش محصولات و خدمات خودرا در بازار شرح دهید.

مشتریان و رقبای خود رابشناسید.

تاکتیک های بازاریابی خودرا بشناسید.

اجرای این مراحل به شما اجازه میدهد تا یک طرح بازاریابی بسازید و میزان اثربخشی آنرا اندازه گیری کنید.

یک استراتژی جهت گیری و اهداف کلی بازاریابی شما را تعیین میکند .بنابریان با یک طرح بازاریابی متفاوت است.در طرح بازاریابی شما اقدامات خاصی را برای پیاده سازی استراتژی خود انجام میدهید.استراتژی بازاریابی شما در سالهای آینده میتواند توسعه یابد درحالیکه برنامه بازاریابی شما معمولا تاکتیک هایی را در سال جاری برای شما مشخص میکند.

استراتژی بازاریابی موفق چیست؟

استراتژی بازاریابی پیشرفته به شما کمک خواهدکرد تا اهداف کسب و کارتان را بشناسید و اعتبار بالایی برای محصولاتتان بدست آورید.یک اسراتژی بازاریابی خوب به شما کمک میکند تا محصولات و خدمات خود را به خریداران احتمالی معرفی کنید و بفروشید.این امر شامل ایجاد یک یا دو ایده قوی برای افزایش آگاهی و فروش محصولات شما میشود.

درادامه مولفه های یک استراتژی بازاریابی لیست شده است تا شما بتوانید با استفاده از آن مهمترین سرمایه گذاری بازاریابی خود را انجام دهید،تمرکز خود را بربازاریابی حفظ کنید و نتایج فروش و بازاریابی تان را بهبود بخشید.

استراتژی های کسب و کارتان را شناسایی کنید و اهداف آنرا مشخص کنید ،به طوری که بتوانید یک مجموعه از اهداف بازاریابی را تعریف کنید تا برای آنها برنامه ریزی کنید. اهداف تجاری شما میتواند شامل مواردی همچون :

افزایش آگاهی از محصولات و خدمات شما

فروش بیشتر محصولات از یک منبع خاص

رسیدن به بخش جدیدی از مشتریان

مشخص شدن هدف بسیار مهم است تاشما بتوانید به طور موثر نتایج را اندازه گیری کنید.یک معیار ساده برای تعیین هدف ،روش SMART است.

مشخص :مشخص کردن وضعیتی که میخواهید به آن دست پیدا کنید.

قابل سنجش : اقدامات ملموس را تنظیم کنید تا بتوانید نتایج را اندازه گیری کنید.

قابل دستیابی:اهداف تعیین شده را مطابق با ظرفیت و بودجه خود مشخص کنید.

مرتبط:اهداف تعیین شده به شما کمک میکند تا جنبه های خاص کسب و کارخودرا بهبود بخشید.

محدودیت زمانی:اهداف باید قابل زمان بندی شدن باشند.

اهداف بازاریابی خود را تعیین کنید

مجموعه ای از اهداف بازاریابی رابه طور خاص برای کسب و کارتان در نظربگیرید.این اهداف به شما و تیم تان انگیزه میدهد و به موفقیت شما کمک خواهدکرد.نمونه هایی از اهداف بازاریابی عبارت است از :

افزایش نفوذ دربازار(فروش محصولات موجود به بازارهای هدف جدید)

این اهداف میتوانند بلندمدت باشندوچندسال زمان لازم باشد تا به آنها دست یابید.بااین وجود باید قابل اندازه گیری و زمانبندی شده باشند.

باید اطمینان حاصل کنید که استراتژی شما هم عملی و قابل اندازه گیری است . یک استراتژی بازاریابی خوب هرسال تغییرخواهد کرد اما استراتژی شما بخشی از آن بدست آمده و اهداف شما برآورده شده است.همچنین ممکن است استراتژی خود را درصورت تغییربازار خارجی،به دیل ورود یک رقیب تازه یا تکنولوژی جدید تغییردهید یا محصولات شما تغییری پیدا کند.

درباره بازار خود تحقیق کنید

تحقیق بخ مهمی از استراتژی بازاریابی شماست .شما باید درباره بازار خود اطلاعات کسب کنید .اطلاعاتی همچون اندازه ،رشد ،گرایش های اجتماعیو جمعیت شناختی(آماری مانند سن، جنسیت و نوع خانواده).بسیارمهم است که مراقب بازار خود باشید تا از تغییرات آن در طول زمان آگاه شوید .بنابراین استراتژی شما مرتبط با هدف تان باقی میماند.

مشتریان احتمالی خود را مشخص کنید

از تحقیقات بدست آمده از بازار خود برای توسعه مشتریان تان استفاده کنید و نیازهای آنها را بشناسید.به این ترتیب مجموعه ای از الگوها و نحوه خرید مشتریان خواهید داشت.همیشه به روزباشید و نیازها و گرایش های بازار را شناسایی کنید تا فرصت های جدید را ازدست ندهید و یا از مسیربازاریابی خود منحرف نشوید.

درحالی که به دنبال مشتریان جدید هستید ،اطمینان حاصل کنید که استراتژی بازاریابی شما ،این امکان را به شما میدهد که روابط خود ر ابا مشتریان فعلی تان حفظ کنید.

رقبای خود را مشخص کنید

به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی شما باید به طورهمزمان با مشخص کردن محصولات خود ،زنجیره های تامین ،قیمت گذاری و تاکتیک های بازاریابی ، باید شناخت خود را از رقبایتان گسترش دهید.باید بدانید چه چیزهایی شما را از رقیبانتان متمایز میکند و همچنین نقاط ضعف و قوت خودرا ارزیابی کنید تا به بهبود عملکرد شما در مقایسه بارقیبانتان کمک کند.

استراتژی‌هایی را برای پشتیبانی از اهداف بازاریابی خود تهیه کنید.

 بازارهای هدف خود را فهرست کنید و مجموعه ای از استرتژی ها را برای جذب و حفظ آن تدوین نمایید.به طورمثال آگاهی مردم را درباره محصولاتتان افزایش دهید.با حضوردررسان های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر یا تبلیغات در مجله های پرفروش میتوانید بیشتردرمعرض دید مشتریان قراربگیرید.

ایده های خود را آزمایش کنید

درتصمیم گیری های تاکتیکی ،انجام برخی آزمایش ها و تست برخی ایده ها و روشها به مشتریان و کارکنان کمک خواهد کرد.شماباید چند تاکتیک را انتخاب کنید تا بتوانید نیازهای مشتریان خودرا براورده کنید ،مشتریان را دربازار هدف جذب کنید و نتایج فروش تان را بهبود ببخشید.

 درپایان در نظرداشته باشید

درباره تبلیغات بیشتربدانید،درباره اصول بازاریابی بیشتر مطالعه کنید و نحوه نوشتن اجرای طرح بازاریابی خود را بیابید.

انسان بیش از مجموع چشم ها،بینی،دست ها و پاهاست .بازاریابی جامع و کل نگر پیرامون این فلسفه بحث میکند که ،کسب و کار و بخش های آن به عنوان یک نهاد به هم پیوسته در نظر گرفته میشوند و تمام فعالیت ها درآن به سمت یک هدف مشخص هدایت میشود.

بازاریابی کل نگر تمام واحدهای یک کسب و کار را به عنوان یک واحد درنظرمیگیرد و هدف مشترکی را برهرفعالیت و شخص مربوط به آن متصورمیشود.

کسب و کار درست مانند بدن یک انسان قسمت های مختلفی دارد ،اما تنها زمانی قادر به فعالیت است که تمام این قسمت ها باهم و برای هدفی یکسان به کارگرفته شوند.مفهوم بازاریابی کل نگر ،این ارتباط را برای بخش های یک کسب و کار قائل میشود و معتقد است که داشتن چشم انداز وسیع و یکپارچه برای دستیابی به بهترین نتایج ضروری است.

ویژگی های فلسفه کل نگر :

  • یک هدف مشترک

مفهوم بازاریابی جامع معتقد است کسب و کار و تمام اجزای آن باید بر یک هدف واحد متمرکز شوند و آن تجربه یک مشتری بزرگ است.

  • فعالیت های هماهنگ

تمام خدمات ،فرآیندها، ارتباطات و سایر فعالیت های تجاری باید به سمت یک هدف مشترک هدایت شوند.

  • فعالیت های یکپارچه

فعالیت ها باید به گونه ای طراحی شده باشند تا بتوانند یکپارچه شوند و تجربه مشترک ،سازگار و بی نظیری را ایجاد کنند.

مولفه‌های بازاریابی جامع :

 بازاریابی کل نگر براساس استراتژی های بازاریابی طراحی شده و به بازاریابی برند برای هرفرد،کارمندان و مشتریان موجود یا بالقاوه و ارتباط یکپارچه با آنها و درعین حال حفظ مسئولیت اجتماعی کسب و کار تمرکز دارد .

بازاریابی رابطه

 جنبه بازاریابی رابطه ،جامع و با تمرکز بر رابطه بلندمدت با مشتری و تعامل به جای روابط کوتاه مدت مانند کسب مشتری و فروش فردی شکل گرفته است.این استراتژی با هدف قراردادن فعالیت های بازاریابی برروی مشتریان موجود ،جهت ایجاد یک ارتباط قوی،عاطفی و دائمی متمرکز است.این شکل از ارتباط به کسب و کار کمک میکند تا فروش تکرار شود و بازاریابی آزاد مشتریان بیشتری به دست آورد.

بازاریابی یکپارچه

بازاریابی یکپارچه روشی برای ایجاد یک تجربه موحد و یکپارچه برای مصرف کننده ،جهت تعامل با برند  به وسیله طراحی و هدایت تمام ارتباطات (تبلیغات،ارتقای فروش،بازاریابی مستقیم،روابط عمومی و بازاریابی دیجیتال) به گونه ای است که همه باهم وبه عنوان یک نیروی واحد تحت یک برند قوی فعالیت کنند.

بازاریابی داخلی

 دو نوع مشتری برای هر کسب‌وکار وجود دارد: داخلی و خارجی. در حالی که تمرکز بر روی مشتریان خارجی باید یک اولویت مهم برای هر کسب‌وکار باشد، مشتریان داخلی نیز نباید نادیده گرفته شوند . چون این مشتریان داخلی (کارمندان) نقش حیاتی در بازاریابی برند و محصولات به مشتریان خارجی کسب ‌وکار بازی می‌کنند.

 بازاریابی داخلی ،کارمندان و کارکنان را به عنوان مشتریان داخلی میشناسند که باید از دید شرکت متقاعد شده و به اندازه مشتریان خارجی ارزش داشته باشند.بازاریابی داخلی همچنین شامل فرایندهایی است که کارکنان را وادار به درک نقش خود در فرآیندبازاریابی میکند.

بازاریابی مسئولیت اجتماعی

 مفهوم بازاریابی مسئولیت اجتماعی ،بخش گسترده تری از جامعه را دربرمیگیرد.این کار مستلزم آن است که کسب و کار از اصول اخلاقی تجاری پیروی کند و بر روی مشارکت سازمان‌های بشردوستانه و اجتماعی تمرکز داشته باشد.یک کسب و کار به عنوان بخشی از جامعه در نظرگرفته میشود وجامعه ملزم به پرداختن به آن است.بازاریابی اجتماعی تاثیرمثبتی بر سهامدارن و ذینفعان شرکت دارد.

چرا بازاریابی جامع مهم است ؟

ساختن یک نام تجاری:

طرز فکرمشتریان درحال تغییر است. آنها تنها به خرید یک محصول فکرنمیکنند بلکه نام تجاری آن نیز مهم است.بازاریابی جامع، شرکت را توانمند میکند تا برند خود را درمیان سهامدارن خود ایجاد کند.

ثبات :

 ایجاد ثبات مهم است تا مدت زیادی در بازار بمانید. از آنجا که مفهوم بازاریابی جامع شامل بازاریابی برند برای تمام سهامداران ، از طریق استراتژی‌های ارتباطی یکپارچه است، ثبات حفظ می‌شود.

بهره وری:

وقتی از تمامی جوانب کسب و کار مراقبت شود ، کسب وکار کارآمدتر میشود و وقت و پول شرکت را صرفه جویی و ذخیره میکند.

کارآیی :

 فلسفه بازاریابی جامع با تمرکز بر روی یک هدف بزرگ ،یکپارچگی ایجادمیکند که پیام برند را به طور موثر تقویت کرده ودرذهن مشتریان تثبیت مینماید.

برندسازی شخصی قبلا به این معنی بود که شمابرای خود یک کارت ویزیت دارید و اگر خیلی خلاق بودید ،یک گرافیست جهت  طراحی لوگو استخدام میکردید.اما با توسعه رسانه های دیجیتال و افزایش فردگرایی  درجامعه،ایجاد نام تجاری شخصی یا برندینگ ، شاید مهمترین راهی باشد که قلمرو تاثیر شماراگسترش دهد.اگرشما تازه به فکر برندشخصی افتاده اید ،مهم است بدانید که نام تجاری وسیله ای است که مردم شما را باآن به یاد  می آورند.

برندشخصی چیزی بیش از یک علامت تجاری یا لوگو است و افراد را به مشتریان بالقوه و بالفعل شما تبدیل خواهد کرد.تصویربرند شما همان چیزی است که برای کمک به ساخت کسب و کار خود ایجاد میکنید. برند شما به عنوان یک شخصیت مستقل از شما دیده میشود.

یک مثال ملموس برای برندسازی شخصی

آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به یاد بیاورید.نام های ترامپ و هیلاری کیلینتون ،تصاویری خاص را به ذهن می آورند.اما این تصاویرتنها تا حدودی به حزب سیاسی آنها مرتبط است.دونالد ترامپ و هیلاری کیلینتون نمونه هایی از افرادی هستند که نام آنها با کسب و کارشان گره خورده و هردو یک برند شخصی مشهور هستند.با این وجود برندتجاری شخصی تنها برای سیاستمداران نیست. بر اساس یک نظرسنجی از مصرف کنندگان یک کالای خاص تنها 30 درصد از آنان به تبلیغات یک برند اعتماد دارند و بقیه مردم به پیامهای که از دیگران شنیده اند اعتماد میکنند.

این به این معنی است که اگر یک کسب و کار داشته باشید ،شانس بیشتری برای موفقیت دارید،نسبت به زمانیکه با مردم به عنوان یک شخص معاشرت کنید.

تعریف برندشخصی و آشنایی با مخاطب

اگربه دنبال ساختن نام تجاری برای خود هستید ،ابتدا باید تاثیرخود را بربازاربشناسید و سپس بازارهدف تان را تعریف کنید. این دو مورد کجا بهم خواهند رسید و هرکدام به چه چیزی شبیه است و چه نقص هایی دارد.

اگربتوانید شهرت شخصی تان را به عنوان یک سرپرست و کسی که برای مشتریان بهترین است معرفی کنید ،موفق خواهید بود.

یک توصیه برای شما که به دنبال برندسازی شخصی هستید

 به یادداشته باشید که برندشخصی تنهابرای فروش نیست .برای  این است که شما در دسترس دیگران باشید (مشتریان،همسالان و...).

دقت کنید که حساب کاربری تان را در شبکه های اجتماعی به روزرسانی کنید و هرروز مرتبط با کسب و کارتان همسو نمایید.به این ترتیب دیگران شما را به عنوان یک متخصص حرفه ای تلقی میکنند و میشناسند.

لازم نیست کسی بداند برای صبحانه چه خورده اید؛ اما یک عکس از شما در پوسترتبلیغاتی یک مارک معروف هیاهو ایجاد میکند.

روی دنیای آفلاین تمرکز کنید

 نشان تجاری شخصی به اینترنت وابسته نیست و شما میتوانید در خارج از خانه با افراد تعامل برقرارکنید.مطمئن شوید که ازیک ظاهرمثبت و حرفه ای برخوردارید.کارت ویزیت خودرا به همراه داشت باشید تا تا ثیر خوبی بر دیگران بگذارید.به این ترتیب مردم علاقه بیشتری به تعامل با شما خواهند داشت ،شما را استخدام میکنند و یا برای کار به دیگران معرفی میکنند.

ثبات کلید موفقیت است

 یکی از اجزای کلیدی موفقیت در آشنایی درست با مشتریان است.مشتریان برند شما را درصورت برخورد های زیاد تشخیص خواهند داد .اگر تصویر یا لوگوی شما تغییر کند مشتریان گیج خواهند شد و در نهایت اعتماد خود را از دست میدهند.

اگر از پلتفرم های مختلف استفاده میکنید (مانند بروشور،سایت و ...)باید تصویرکلی خود را حفظ کنید.یک راه برای انجام این کار این است که رنگ و طرح لوگو ،شعارهای شخصی و ظاهرکسب و کارتان هماهنگ باشد و بافونت های مختلف و طرح های گوناگون طراحی نشود.دراین صورت شما یک برند خواهید داشت!

 

 

 تولید محتوا ، به کارگیری یک تکنیک برای ایجاد و توزیع یک محتوای ارزشمند ، مرتبط و سازگار برای جذب مخاطب و سود برای وب سایت یا شبکه های اجتماعی است . تولید محتوا از دیرباز در انواع رسانه ها از جمله تلویزیون ، رادیو ، کتاب و مجلات مورد توجه و مهم بوده است . امروزه علاوه بر رسانه های پیشین اینترنت و شبکه های اجتماعی نیز در انتقال مفاهیم و اطلاعات به مخاطب نقش زیادی دارند. به طور کلی دنیای دیجیتال در انتقال محتوا به مردم اهمیت قابل توجهی یافته است و آنچه بیش از همه مورد توجه است ، ارزش محتوای تولید شده می باشد. محتوا همان چیزی است که تعریف تبلیغات و بازاریابی را تغیر میدهد به شرطی که بتواند مخاطب را جذب کند و خواننده یا بیننده از کنار آن به راحتی عبور نکند. به طور ویژه هرنوع محتوایی که تولید میشود از محتوای تصویری تا متنی ، بسته به اینکه چه اطلاعاتی را به مخاطب منتقل میکند ، میتواند برای شما سودآور باشد . البته هدف این است که محتوای تولید شده ارزش زیادی داشته باشد. محتوا در قالب ها و اشکال مختلف تولید میشود و تنوع در به کارگیری این موارد میتواند در جذب مخاطب بسیار موثرباشد. شکل مطلب تولید شده با توجه به موضوع سایت و نوع فعالیت انتخاب میشود و در بیشتر موارد ترکیبی از محتوای متنی و تصویری است. به ویژه در شبکه های اجتماعی این شکل از محتوا طرفداران زیادی دارد. در ادامه انواع محتوای تولیدشده را برررسی میکنیم . محتوای متنی : محتوای نوشتاری یا متنی در وب سایت معمولا به اختصار به توضیح محصول یا خدمت ارائه شده میپردازد . در تولید محتوای متنی تعداد کاراکتر استفاده شده و ارتباط مطلب با موضوع بسیار مورد توجه است . متن اگر با تصویر ،نمودار ، جدول یا فیلم همراه باشد در درک مطلب و جذب مخاطب موثرتر است. اینفوگرافیک : اینفوگرافیک به معنی انتقال مفاهیم از طریق تصویر است و معمولا شامل آمار ،نمودارها و سایر اطلاعات می باشد. اینفوگرافیک درصورتی که خوب طراحی شود و اطلاعات پیرامون موضوع سایت را به خوبی منتقل کند در جذب مخاطب بسیار موثر است . علاوه برآن میتواند در شبکه های اجتماعی نیز مورد استفاده قراربگیرد. مخاطبان دنیای دیجیتال به مرور حوصله خود را برای خواندن مطالب طولانی از دست داده اند و استفاده از قالب هایی چون اینفوگرافیک دریافت اطلاعات را برای آنان ساده تر میکند. لینک سازی : تفاوت بین یک صفحه معمولی در وب سایت و یک صفحه پربازدید در لینک سازی آن است .ایجاد لینک بین مطالب سایت با یکدیگر و یا با موتورهای جست و جو و مطالب دیگر سایت های پربازدید اهمیت مقاله شمارا بالا میبرد .همچنین به موتورهای جست و جو نشان میدهد که محتوای شما از اهمیت زیادی برخوردار است. البته بروزرسانی مطالب نیز نباید فراموش گردد چون به مرور استفاده از لینک ها کمتر میشود و مقاله جایگاه خود را در موتورهای جست و جو از دست میدهد. ویدئو : تولیدمحتوای ویدئویی از بهترین راههای انتقال مفهوم به مخاطب است .تصاویر به راحتی میتوانند اطلاعات را منتقل کنند و معمولا طرفداران بیشتری دارند . ذهن تصویر را پردازش میکند و حفظ میکند. محتوای ویدئویی برای سایت میتواند به شکل مصاحبه ،ویدئو وبلاگ ، فیلم های آموزشی و یا معرفی محصول باشد.استفاده از انواع ویدئو در توسعه کسب و کار بسیار موثر است و نمیتوان این شکل از تولید محتوا را نادیده گرفت. محتوای صوتی یا پادکست : گوش دادن به پادکست ها امروزه بسیار فراگیرشده و به راحتی در گوشی های هوشمند ، کامپیوترها و اتومبیل قابل دسترسی است . از این رو استفاه از محتوا در قالب صوتی مخاطب را به راحتی جذب میکند. محتوای صوتی میتواند به شکل موشن گرافیک در کنار تصاویر جذابیت محتوارا بیشتر کند و تنوع مطالب را به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید تولید محتوا در هرشکل و قالبی باید ویژگی های مناسب با موتورهای جست و جو را داشته باشد . تکنیک های تولید محتوا : اولین اصل در تولید محتوا یکتایی و به روز بودن مطلب ، متن یا مدیا است . متن نوشته شده یا فیلم مورد استفاده میتواند ترجمه شده باشد . عنوان مطلب باید در ابتدا ذکرشود و در متن حتما به عنوان اشاره گردد. محتوای تولید شده باید به روز ، قابل دسترسی و کاربر پسند باشد . رعایت این موارد به بازدید بیشتر مطلب از جهت موتورهای جست و جو کمک زیادی میکند و در جذب مخاطب هم بی تاثیر نیست.

علی رغم آنکه در منابع اصلی و مهم نام یوتاب به عنوان خواهر آریو برزن هخامنشی به صراحت ذکر نشده است لیکن دربارهٔ آخرین مقاومت سازمان‌یافتهٔ هخامنشیان، برخی از افسانه‌های ایرانی از درخشش جنگجوی زن ایرانی، یوتاب، خواهر آٰریوبرزن نام برده‌اند که تا مرگ سرسختانه جنگید.

یوتاب نامی ماندگار و اصیل در فرهنگ ایران باستان می باشد.

در طول تاریخ ، ایران سرداران وجنگاوران زیادی را به خود دیده است که برای حفاظت از این خاک جنگیده و کشته شده اند.از جمله این نام آوران که  در بسیاری از منابع تاریخی ایران باستان از وی یاد شده است یوتاب است . زنی قهرمان که در کنار برادرش با دلیری و رشادت ایستاد و تا پای جان از وطن و مردم خود دفاع کرد.
یوتاب در لغت به معنی همیشه تابان و بی مانند است . در فارسی باستان این نام را به معنی یکتا و منحصربه فرد دانسته اند.
زادگاه یوتاب در نزدیکی محل نبرد او و برادرش با اسکندر یعنی شهر برزیان در استان کهکلیویه و بویراحمد امروزی قرار دارد.به لحاظ جغرافیایی این شهر در میان دره های عمیق واقع شده و از شهرهای آباد ایران باستان به شمار می رفته است .
حمله اسکندر مقدونی به ایران در سال 334 قبل از میلاد واقع شده است .وی در ادامه کشورگشایی خود به قصد فتح ایران راهی قلمروی پادشاهی هخامنشایان گردید و  پس از تسخیر بابل ، شوش و استخر به سمت پایتخت پارس حرکت کرد.
لشگر اسکندر در دو دسته ، گروهی از مسیر جلگه و از شهرهای رامهرمز و بهبان و گروه دیگر به اتفاق شخص اسکندر از راه کوهستان ، به سمت پایتخت هخامنشی راهی شدند.
گذر لشگر اسکندر از کوهستان ممکن نبوده ، پس مانند جنگ ترموپیل و با راهنمایی یک اسیر ایرانی ، کوهستان را دور میزند تا سپاه ایرانیان را غافل گیر کند. لشگر اسکندر در محدوده کوهستانی جنوب ایران به سپاه آریوبرزن ، سردار ایرانی برخورد میکند و گروه دیگر سربازان از راه جلگه وارد منطقه میشوند.
آریوبرزن سردار دلیر و نام آشنای ایرانی به قصد جلوگیری از حمله دشمنان به سمت تخت جمشید راهی میشوند اما گرفتار لشگر دشمن شده و محاصره میگردد. ایرانیان درابتدا مقاومت  میکنند و لشگر اسکندر را به عقب میرانند اما در نهایت مغلوب میشوند .در این میان آریوبرزن  و تعدادی از سپاهیان به قتل میرسد و یوتاب تنها میماند.
یوتاب پس از قتل آریوبرزن به مقاومت ادامه میدهد و فرماندهی لشگر را به عهده میگیرد. نبرد سخت با غلبه سپاه اسکندر بر منطقه به پایان میرسد .
با این وجود یوتاب برای حفظ ارزشهای وطن و خانواده ، دوشادوش برادرش مقاومت کرد و جنگید تا نامش مانند هزاران دلیر نام آور در تاریخ ایران به یادگار بماند.این نبرد را به نام نبرد دربند پارس یا دروازه پارس مینامند. نقل است که  جسد آریوبرزن و یوتاب در همان محل جنگ و در کوهستان دفن شده است.
رویارویی سپاه سردار ایرانی با اسکندر از بزنگاههای حساس تاریخ باستانی این سرزمین است و نشان از وطن پرستی و اصالت این قوم دارد . این حماسه در حافظه تاریخی باستان حفظ شده و به مارسیده است . جالب است بدانیم  به گفته تاریخ دانان ، اسکندر پس از تسلط بر سپاه آریوبرزن، چوپان خائن را نیز به قتل رسانده است .
حمله اسکندر به ایران همزمان با پادشاهی داریوش سوم انجام گرفته و بخش زیادی از فرهنگ و خاک این سرزمین را به نابودی و ویرانی کشانده است.
جنگها و کشورگشایی اسکندر ده سال به طول انجامید و او سرانجام توانست تمام آسیای صغیر را فتح کند. او همچنین نقشه های زیادی برای یورش و فتح هند و عربستان در سر داشت اما در هردو سمت ناکام ماند. در هند سربازان سپاه نافرمانی کردند و وی را از غلبه بر این سرزمین محروم گرداندند و در لشگرکشی به عربستان با وجود برنامه ریزی های فراوان ، اسکندر زنده نماند و در سال 323 قبل از میلاد در شهر بابل درگذشت. کشورهای تحت سلطه او پس از مرگ وی تجزیه شد و هریک به سرزمین مستقلی تبدیل گردید.
با این وجود سالیان سال از اسکندر به عنوان یک سردار قدرتمند یاد میشد و تمام جنگاوران خود را با وی قیاس میکردند.
مدت حکومت اسکندر  بر ایران به مدت هفت سال طول کشید و با شورش قوم پارت پایان یافت . به این ترتیب ، پس از سقوط دولت مقدونی سلسله اشکانیان برسر کارآمدند و باردیگر یک قوم ایرانی براین سرزمین حاکم گردید.

 

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.