یوتاب

یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

نشانی وبگاه: http://www.utab.ir

در جهانِ پُر تکاپو و رقابتی کسب و کار، این­که بتوانید با کمک برند سازی شخصی، کسب و کار و ارزش های  آن را در ذهن مشتری جایگیر سازید، بسیار دشوار و نیازمندِ به کارگیری استراتژی­ های پیچیده و خاص است. در کتاب «راز و رمزهای برندسازی شخصی» نویسنده در ذیل پنج فصل به اموری همچون: چیستی برند، اهمیت برندسازی شخصی، آشنایی با برندسازی شخصی، آفرینش نام تجاری خودتان، ایجاد استراتژی برای برندسازی شخصی، بازسازی تصویر و نام تجاری، درآمدزایی با برند شخصی، ثبت اثر انگشت برای برند شخصی و نحوه ­ی استفاده از برند شخصی در رسانه ­های اجتماعی پرداخته است.

   مترجم این اثر تلاش نموده است تا در انتقال این مفاهیم به شکل دقیق و صحیح ظرافت فکری و زبانی به خرج دهد تا مخاطب فارسی زبان ضمن لذّت بردن از متن سلیس اثر،به استفاده از آموزه های کاربردی این کتاب مبادرت ورزد .

 با آرزوی سربلندی و اعتلای ایران عزیز

 دکتر احمد میرابی – تابستان 1401 - تهران

عنوان و نام پدیدآور:راز و رمزهای برندسازی شخصی ; برای مبتدی ها،استراتژی های کاربردی،درآمدزایی با نام تجاری و تبدیل شدن به یک مهره ی برتر در رسانه های اجتماعی/دیوید هالند; ترجمه احمد میرابی.

88 ص

شابک:900000 ریال :3-92-7908-622-978

وضعیت فهرست نویسی: فیپا

یادداشت: عنوان اصلی :  Personal branding secret for beginners، winning  strategies to creat

موضوع:برندسازی(بازاریابی)

 Branding Marketing

برندسازی (بازاریابی)--جنبه های روانشناسی 

Branding(Marketing)--Psychological aspects

شماره کتاب شناسی ملی:8915402

خرید اینترنتی کتاب راز و رمزهای برندسازی شخصی ترجمه احمد میرابی 

در جهان کسب و کارهای نوین، و در شلوغی بی حد و مرز برندها، «تجاری­ سازی» امری حیاتی و ضروری به شمار می ­رود. کار­آفرینان و صاحبان کسب و کار همواره با گام نهادن اصولی، با بهره ­گیری از روش ­های نوین تجاری ­سازی، سبب افزایش بازدهی و بهره­ وری سازمان خویش می ­شوند. «جان اوبوچون» در کتاب «همه چیز را با تجاری­ سازی، آسان کنید» در ذیل فصول هفتگانه که شامل این عناوین می­ شود: تجاری­ سازی، گام ­های تجاری­ سازی، اجزای تجاری­ سازی، اصول تجاری ­سازی، انواع تجاری­ سازی، مدیریت شرکت تجاری و ارزش ­های تجاری، به معرفی امر تجاری­ سازی و روش­ های اجرای آن در کسب و کار پرداخته است.      

 مترجم کتاب پیشِ­رو، با در نظر داشتن نگرش مؤلف اصلی اثر، سعی در ترجمه­ ی سلیس و روان اثر کنونی داشته است و با حفظ امانت معنای اصلی متن، به انتقال مفاهیم اساسی کتاب مبادرت ورزیده است. مخاطبان فارسی ­زبان این اثر، همواره در آثار قبلی نیز با انتقال نظرات و پیشنهادات خویش سعی در بهبود زبان این اثر داشته­ اند، امید است که پیرامون این کتاب نیز یاری گر ما باشند.

با آرزوی سربلندی و اعتلای ایران عزیز

دکتر احمد میرابی-تابستان1401

عنوان و نام پدیدآور:همه چیز را با تجاری سازی،آسان کنید/جان اوبشان;ترجمه احمد میرابی;

88 ص.

شابک:900000 ریال :4-11-5254-622-978

وضعیت فهرست نویسی: فیپا

یادداشت: عنوان اصلی :Branding made easy

موضوع:برندسازی(بازاریابی)

 Branding Marketing

موفقیت در کسب و کار 

Success in business 

شماره کتاب شناسی ملی:8945162

خرید اینترنتی کتاب همه چیز را با تجاری سازی آسان کنید ترجمه احمد میرابی 


برای انتقال پیام در دنیای پر رمز و راز و پیچیده  کسب و کار و هر گونه ارتباط با محیط پیرامون انتخاب ابزار مناسب از حیث کارآمدی و اثر بخشی ضرورتی اجتناب ناپذیر  می باشد . تولید محتوا و انتشار صحیح آن یکی از کارآمدترین و اثربخش ترین ابزار های توسعه کسب و کار در دنیای مدرن می باشد که در بستر فن آوری های نوین و شبکه های اجتماعی دارای ابعادی وسیع می باشد.   
 در واقع می توان گفت «محتوا» شاه­ کلید هر کسب و کاری برای گشودن دروازه­ های موفقیت است.
نویسنده  کتاب پیش رو، ذیل فصول هفتگانه، کوشیده ­است، پیرامون قیمت پیشنهادی، بازاریابی محتوا، ساختار نفوذ و اقتدار و اختیار، SEO، راهکارها، داستان­ سرایی برند، نقشه­ برداری محتوا، جذب مشتریان ثابت و توزیع محتوا، مطالب مفیدی به خوانندگان مشتاق ارائه دهد. در این ترجمه، اصطلاحات با دقت وسواس ­گونه انتخاب شده ­اند تا مطالب زبان اصلی را به بهترین شکل ممکن به مخاطب مشتاق فارسی زبان منتقل کنند.اشتیاق خوانندگان محترم همواره بهترین مشوق این کمترین در ترجمه و تالیف کتاب ها بوده است.

با آرزوی سربلندی و اعتلای ایران عزیز

احمد میرابی – تابستان 1401 - تهران

عنوان و نام پدیدآور:بازاریابی محتوا،هفت گام آسان بر راهکار محتوایی،تولید محتوا،بهینه سازی موتور جست و جو و حق چاپ/سانتینو اسپنسر;ترجمه احمد میرابی.

121 ص.

شابک:1200000 ریال :978-622-264-298-3

وضعیت فهرست نویسی: فیپا

یادداشت: عنوان اصلی :Content Marketing: 7 Easy Steps to Master Content Strategy

Content Creation، Search Engine Optimization & Copywriting

موضوع:بازاریابی--جنبه های اجتماعی

Marketing--Social aspects

بازاریابی اینترنتی

Internet marketing

بازاریابی هدفمند

Target marketing

شماره کتاب شناسی ملی: 8909967

شابک:3-298-264-622-978

خرید اینترنتی کتاب بازاریابی محتوا ترجمه احمد میرابی 

کتاب در ازدحام تنهایی
28 فروردين 1402

شلوغی تن ­ها در کنار یکدیگر به تنهایی سهمگینی بشر را دچار ساخته و کشف یک تنهایی اصیل و سازنده در وجود آدمی می ­تواند به تنهایی راهگشای بسیاری از چالش ­ها و مشکلات باشد. تجلی تنهایی در مضامین شعری و ادبی دست مایه­ ای است برای بیان احساسات در غایت تنهایی باطنی یا به تعبیری شناخت درون و خودآگاهی ناشی از آن. وقتی فیلسوفی با توجه به این­که افکارش از کلام درونی ناشی می­ شود و تفکر بدون زبان امکان­ پذیر نیست؛ حتی در تنهایی موجودی اجتماعی است. به همین ترتیب تنهایی یک شاعر در کلام و نوشته ­هایش در واقع تجلی اجتماعی بودن او و دغدغه­ مندی­ اش برای مردمان و مخاطبانش است.

  خلوت انسان در شلوغی بی ­حاصل روزمر­گی ­هایش آغاز راه نجات و رستگاری درونی وی می­ تواند باشد. روانشناسان حدی از تنهایی را نشانه ­ای از سلامت روح و روان آدمی می­ دانند. عرفا خلوت و تنهایی را برای رسیدن به اهداف الهی واجب و آن را یکی از منزل ­های مؤکد عرفان می­دانند. بر این اساس، سه­ گانه­ ی - من، خدا، تنهایی- سال­هاست ذهن مرا به خود  مشغول و مشعوف ساخته است!

با آرزوی سربلندی و اعتلای ایران عزیز

احمدمیرابی-پاییز1401-تهران

عنوان و نام پدیدآور:در ازدحام تنهایی:اشعار عاشقانه/احمد میرابی.

79ص.

شابک: 950000ریال،9-611-324-600-978

وضعیت فهرست نویسی:فیپا

موضوع:شعرفارسی-قرن14

Persian poetry--20th century

شماره کتاب شناسی ملی:9025084

شاعر:احمد میرابی

خرید اینترنتی کتاب در ازدحام تنهایی ترجمه احمد میرابی 

کتاب بیهوده تر از عشق
28 فروردين 1402

تمنای خیال انگیز اسطوره های شعر و ادب فارسی در گستره سرزمین عشق جان آدمی را به حلاوتی شیرین دچار می کند . و این ابتلا و دچار سرنوشتی عاشقانه است برای آنان که عشق را تجلی نور الهی در مملکت وجود می دانند.   

عشق، یگانه مفهوم بی­ تکرار هستی است و آدمی جستجوگر خستگی ­ناپذیر آن. در فراز و فرودهای زندگی، عشق است که جان آدمی را جان بخش و دستگیر بوده و هست. سخن از عشق گفتن و شِنودن، امری جاری و ساری در زندگی آدمیان است که گاه کشاکش ­های نفس­گیرِ آن، آدمی را به مرز جنون می ­رساند.

اگر عشق را معجونی از تشویش و تلاشی طاقت فرسا برای رسیدن به معشوق بدانیم، تلاش بی حاصل برای خلاصی از آن بیهوه ترین کار ممکن است و تداوم عشق در زندگانی بشر تائیدی است بر این مدعا.  گام نهادن بر لبه ی تیغ عشق، کاری است صعب و دشوار و عاشقی می­ خواهد خستگی­ ناپذیر که کمر همّت ببندد و پاشنه­ های آهنین وَر کِشد تا به سر منزل مقصود عشق برسد. تناقض زیبایی که در مفهوم عشق وجود دارد، همان­گونه که عشق را «آب حیات» می­ داند؛ در عین حال آن را «زهر کُشنده و شوکران »نیز می­ پندارد.              

 با آرزوی سربلندی و اعتلای ایران عزیز

 احمد میرابی – زمستان 1401 - تهران

سرشناسه:میرابی،احمد:1358-

عنوان و نام پدیدآور:بیهوده تر از عشق:(مجموعه اشعار عاشقانه)/احمد میرابی.

172ص.

شابک: 8-618-324-600-978

وضعیت فهرست نویسی:فیپا

موضوع:شعرفارسی-قرن14

Persian poetry--20th century

شماره کتاب شناسی ملی:9107213

شاعر:احمد میرابی

خرید اینترنتی کتاب بیهوده تر از عشق ترجمه احمد میرابی

در دنیای پر هیاهو و شتاب­ زده ­ی کسب و کار ها ، اهمیت برند و جایگاه ­یابی آن بر کسی پنهان نیست. به منظور موفقیت در برند سازیِ کسب و کار، بررسی زوایای مختلف برند بایستی مورد توجه قرار گیرد. در کتاب پیشِ رو که به عنوان کتابی کاربردی برای ترجمه و ارائه به مخاطب فارسی زمان برگزیده شده است به مباحثی همچون: چیستی برند، مفهوم جایگاه ­یابی برند، توسعه­ ی جایگاه­ یابی برند، 26 قلمرو الهام­ بخش برند، ارتباط انسانی داستان برند، مرحله ­ی واگرایی و هم­ گرایی، تفکر گروهی و اشتباهات رایج در جایگاه­ یابی برند پرداخته شده است.         
 هر کار­آفرین حرفه­ ای و یا صاحب کسب و کاری که دغدغه­ ی ماندگاری برند را دارد، در تلاش و تکاپو است که با درک کامل از برند و جاگاه ­یابی آن به تثبیت و ترویج برند خویش بپردازد. بدیهی است که در این مسیر صعب و دشوار، به دانشی نیازمند است که تصویر روشنی از آینده­ کسب و کار خود داشته باشد. یادگیری این دانش و به کار بستن آن ها می ­تواند عامل اصلی موفقیت صاحبان کسب و کار در تثبیت برندشان باشد.امید که ترجمه­ ی این اثر در سرزمین­مان ایران، برای صاحبان کسب و کار در حیطه­ ی برند و جایگاه ­یابی آن مثمر ثمر باشد.

با آرزوی سربلندی و اعتلای ایران عزیز

احمد میرابی – تابستان 1401 - تهران    

عنوان و نام پدیدآور: جایگاه یابی برند ;دستورالعملی ساده برای جایگاه یابی جذاب و سریع برند/اولی اپل بام;ترجمه احمد میرابی.

145 ص

شابک:1100000 ریال :0-299-264-622-978

وضعیت فهرست نویسی: فیپا

یادداشت: عنوان اصلی :The berand  positioning workbook

موضوع:برندسازی(بازاریابی)

 Branding Marketing

موفقیت در کسب و کار

Success in business

شماره کتاب شناسی ملی:8914942

خرید اینترنتی کتاب جایگاه یابی برند ترجمه احمد میرابی 

کتاب زورق تنهایی
23 فروردين 1402

جسارت کرده ام و در تلاطم روزمرگی هایم، کلماتی برخاسته از اعوجاج درون را به تحریر درآورده ام.

چیستی و چرایی اش شرح  عاشقانه هایی است در تنهایی‏ های روزگارم .

"چه کنم‏ های دلم را

چه کنم

در این برهوت تنهایی

بیا تا قصه چه کنیم هایمان را بنویسیم."

سرشناسه:میرابی،احمد

عنوان و نام پدیدآور:زورق تنهایی(شعرهای عاشقانه)/احمد میرابی.

152ص.

شابک: 950000ریال،3-600-324-600-978

وضعیت فهرست نویسی:فیپا

موضوع:شعرفارسی-قرن14

شماره کتاب شناسی ملی:8886385

خرید اینترنتی کتاب زورق تنهایی ترجمه احمد میرابی 

کسب و کارها از روش های مختلفی برای دیده شدن محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. آنها می خواهند نظر مصرف کننده را جلب کنند و در نهایت میزان فروش را افزایش دهند. شعارهای تبلیغاتی در رسیدن به این اهداف بسیار موثرند، زیرا شعارها اغلب به یادماندنی هستند و جنبه مهم کاری یک شرکت را نمایان میکنند. اما هر شعار تبلیغاتی، لزوما موثر نیست و برای ایجاد یک شعار تبلیغاتی خوب و نشان دادن هویت شرکت شما باید از تکنیک های اصولی استفاده کنید.

1- کلماتی که محصول یا خدمت شرکت شما را توصیف میکند، بنویسید. شعارهای تبلیغاتی خوب، مصرف کنندگان را به نکات و سرنخ هایی درمورد محصول شما میرساند. به طورمثال، اگر برای انتخاب شعار یک کافی شاپ دچار سردرگمی شده اید، میتوانید کلماتی مثل، قهوه، داغ، دانه، فنجان، لیوان یا لاته را در آن بگنجانید.

2- یک لیست دیگر، از محصولات خود تهیه کنید و ویژگی های هرکدام را بنویسید .این مزایا را به شعار تبلیغاتی اضافه کنید تا نظر مشتریان به محصول یا خدمت شما جلب شود و آن را امتحان کنند.با توجه به مثال قبل، برای قهوه میتوان ویژگی هایی چون گرما، طعم و مزه تلخ، آرام بخش بودن یا رفع کرختگی را در نظر داشت.

3- با لیست کلمات خود بازی کنید و نام شرکت را در شعارتبلیغاتی بگنجانید .شعارها نیازی به نام تجاری ندارند اما این میتواند به منزله استفاده شرکت شما از یک کمپین تبلیغاتی خاص باشد. خلاق باشید و هر چیز که به ذهنتان میرسد را بنویسید.

4- یک شعر کوتاه انتخاب کنید، شعارهای کوتاه برای مشتریان جذاب تر است. شعار خود را به حداکثر ده کلمه محدود کنید.

میتوانید از وبلاگ ها یا سایت های شعار رایگان استفاده کنید. اگر شعار خوبی به ذهنتان نمیرسد، مراجعه به این سایت ها کمک تان میکند؛ ممکن است این سایت ها پیشنهاد جالب توجهی به شما ندهند اما خلاقیت ذهن شما را فعال میکنند و ایده های جدید میسازند.

تکنیک بازاریابی شعار تبلیغاتی

  • راههای زیادی برای بازاریابی شعار شما وجود دارد، کلید استفاده از شعار این است که به راحتی میتواند شما را یادآوری کند. باید از یک شعار منحصر به فرد استفاده کنید که بهترین وجه سازمان شما یا مزایای اصلی آن را توصیف کند. پس از آن مطمئن شوید که شعار خود را از طریق اقلام و رسانه ها ی تبلیغاتی، به گوش همه برسانید.
  • اگر لازم است یک کلمه را در شعارتان تکرار کنید؛ به طوری که یک محصول یا خدمت را یادآور شود. یا با استفاده از شعارتان ،یک طرح و علامت تجاری ایجاد کنید تا اثربخشی آن چندبرابر شود.
  • میتوانید یک وب سایت طراحی کنید و شعار خود را روی سایت قرار دهید. وب سایت را در موتورهای جست و جو ارتقاء دهید و لینک تبلیغاتی خود را در تمام مرورگرها بگذارید تا شعارتان دیده شود.
  • شعارتان را در رسانه های چاپی مانند روزنامه ها و مجلات تبلیغ کنید. اگر کسب و کارتان نوپا است، از خبرنگاران برای تهیه گزارش استفاده کنید و شعار خود را در مصاحبه ها تکرار کنید. بسته به بودجه تبلیغاتی خود، در رادیو و تلویزیون محلی تبلیغ کنید تا مردم بتوانند نام شرکت شما را به همراه شعارتان به یاد بیاورند.
  • شعار خود را روی تمام بسته بندی ها ،کاتالوگ و در صورت امکان خود محصول چاپ کنید .اگر طرح خاصی برای شعارتان طراحی کرده اید، در تابلوی شرکت یا مکان پذیرش مشتریان نصب نمایید.
  • آرم شما میتواند روی لیوان، تی شرت، قلم و سایر چیزهای دیگر چاپ شود. این لوازم را به عنوان اشانتیون نیز میتوانید در رویدادهای بزرگ مانند نمایشگاه ها و کنسرت ها معرفی کنید.
  • شعارتان را روی کارت ویزیت و بروشور چاپ کنید تا تقاضای فروش برای شما زیاد شود و مدیران و صاحبان مشاغل دیگر با شما تماس بگیرند.اطمینان حاصل کنید که آدرس وب سایت شما نیز روی کارت ها و بروشور ها درج شده شده باشد.

 

 

پیشنهاد فروش ویژه یا USP ، ویژگی خاص یک محصول است که فرد یا شرکت را از رقابت خارج میکند.تعریف این ویژگی خاص در فروش دو دلیل اصلی و مفید دارد.اول اینکه اگر شما ندانید چه چیزی محصول یا شرکت شما را از رقبا متمایز میکند ،کار شما سخت خواهد شد و دیگر اینکه USP ، چشم انداز روشنی برای کسب و کار شما میسازد.

USP یک روش قدرتمند برای ایجاد تفاوت بین محصولات شما با رقباست.طرح یک چشم انداز به تنهایی تفاوت زیادی بین محصولات مختلف در یک صنعت ایجاد نمیکند .به طوری که بیشتر رقابت برسر قیمت کالاهاست و نه ویژگی خاص یا مزیت برتر آن ها.داشتن یک USP قوی محصولات را از دسته کالا خارج میکند و آن را به چیزی تبدیل میکند که ارزش بالاتری از آنچه توسط رقبا ارائه میشود دارد.

پیداکردن پیشنهاد فروش مناسب

یافتن بهترین پیشنهاد فروش منحصربه فرد ، برای کسب و کار شما آسان نیست.زمانیکه  USP را انتخاب میکنید باید بدانید که مشتریان از چه ویژگی در محصولات یا خدمات شما سود میبرند و USP تان را پیرامون آن طراحی کنید.

فاکتوردیگری که باید مدنظرتان باشد این است که USP لزوما منحصربه فرد نیست ، اما باید برای مشتریان مهم و مثبت باشد.به طور مثال اگرفروشنده ساعت هستید و ساعت هایی با صفحه بزرگ میفروشید ،ممکن است درآینده مشتریان ساعت های کوچک را ترجیح دهند و  آنگاه اندازه ساعت USP را به شما نمی دهد، باید کیفیت منحصربه فرد دیگری بیابید .مثلا باتری ساعت شما قوی تر است یا از متریال بهتری استفاده می کنید یا ضمانت بهتری در این صنعت ارائه می دهید.

آیا فرآیند تولید این امکان را به شما میدهد تا بدون افت کیفیت محصول ویژه ای ارائه دهید؟

بسیاری از شرکت ها برای شعار تبلیغاتی خود از USP استفاده میکنند.یک شیرینی فروشی از شعار:"شیرینی را بدون ازبین رفتن اشتهایتان بخورید " استفاده میکند.این یک بیان ساده است از ویژگی شیرینی ها که مصرف آن شما را سیر نمیکنند و اشتهای شما را ازبین نمیبرد.

درنظربگیرید آیا  شعار شرکت شما نیز اساسا بر یک ویژگی خاص تاکید دارد یا خیر؟ USP مزیت بزرگی را به ارمغان می آورد ،این چیزی است که چشم انداز شماست و مشتریان آن را شنیده اند.

برخی از شرکت ها مدت زمان زیادی به دنبال یافتن ویژگی منحصربه فرد محصول خود هستند زیرا می دانند محصولشان لزوما بهترین محصول بازار نیست.فروشندگان هوشمند میتوانند این مسئله را جوردیگری بیان کنند و اشاره کنند یک عیب شناخته شده در حقیقت یک مزیت است.

به طور کلی یک ویژگی منحصربه فرد در محصول عاملی است که محصول را از رقبایش متمایز میسازد ، مانند قیمت پایین تر ،کیفیت بالاتر و یا اولین محصول در نوع خود بودن است . USP میتواند این شکل معنی شود که ،آنچه رقیب شما دارد ،نیست.

USP موفق ، یک مزیت منحصر به فرد را به مصرف کنندگان وعده می دهد ،چیزی را پیشنهاد می کند که محصولات رقیب نمی توانند عرضه کنند یا برای مشتریان جذابیت کافی را ندارد. 

 

بازاریابی به طور کلی درمورد تعیین نیاز مصرف کنندگان است تا نیاز آنان را به شکلی سودمند تأمین کند. یکی از شاخه های نوین بازاریابی، بازاریابی دیجیتال است که روش بازاریابی در دنیای امروز تغییر داده است. بازاریابی دیجیتال یک روش برای تبلیغات و فروش محصولات به طور مستقیم به مردم است که دسترسی جهانی دارد.

بازاریابی دیجیتال با استفاده از تمام کانال های دیجیتال اقدام به آگاهی و ترویج محصول و خدمات به مشتریان و مخاطبان میکند. بازاریابی دیجیتال شامل بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت ها و شبکه های اجتماعی است. اما بازاریابی در شبکه های اجتماعی با بازاریابی دیجیتال متفاوت است و میتوان آن را  تنها جزئی از بازاریابی دیجیتال دانست که از یک پلتفرم برای یافتن مشتریان و ایجاد ارتباط با آنها استفاده میکند. درادامه این مطلب درک بهتری از تفاوت بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه های اجتماعی خواهیم داشت.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

فرآیند ارتقاء محصول یا خدمت و ایجاد ارتباط موثر با مشتریان از طریق کانال های مختلف در رسانه های اجتماعی  "بازاریابی رسانه های جمعی یا شبکه های اجتماعی" است. اصطلاح Social Media چیزی جز یک پلتفرم نیست ،که به کاربران اجازه میدهد تا پیام ها، تصاویر، صدا و ... را به طور مستقیم با افرادی که با آن ها در ارتباط هستند به اشتراک بگذارند.

رسانه های اجتماعی به بازاریابان کمک می کنند تا به صورت آنلاین و عمومی با تمام مردم و مشتریان در ارتباط باشند. علاوه برآن موفقیت و رشد و تعامل کاربران را میتوان به راحتی از طریق ابزار تجزیه و تحلیل داده ها، در رسانه های اجتماعی ارزیابی کرد.

سه کانال اصلی و رسانه اجتماعی مهم عبارتند از: انجمن ها، وبلاگ ها و شبکه ای اجتماعی ( توییتر،فیس بوک،اینستاگرام،لینکدین،گوگل پلاس و ... ).

دو روش برای بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی وجود دارد:

روش اول رایگان است که با برقراری ارتباط با مشتریان و افزایش بازدیدکنندگان در رسانه های اجتماعی شروع می شود و با به اشتراک گذاشتن مطالب و دعوت از مصرف کنندگان میتوان مشتریان را جذب کرد.

روش دوم اما تبلیغات با پرداخت هزینه است تا تبلیغ شما در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و فیس بوک و ... دیده شود.

 بازاریابی دیجیتال

 بازاریابی دیجیتال به شکلی از بازاریابی گفته می شود که از طریق کانال های الکترونیکی به ویژه اینترنت انجام میگیرد تا محصول یا خدمات ،برند یا شرکت را معرفی کند و جذب مشتری نماید.

روشهای اینترنتی مبتنی بر اینترنت شامل بازاریابی محتوی، اتوماسیون محتوا، بهینه‌سازی موتور جستجو(SEO)، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی تجارت الکترونیک، بازاریابی رسانه‌ای و شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی است. علاوه برآن شامل بازاریابی از طریق رادیو، تلویزیون، SMS و ... نیز می شود.

سه جزء اصلی بازاریابی دیجیتال عبارتنداز:

بازاریابی آنلاین:

بازاریابی آنلاین شامل گزینه های ارتباطی مانند وب سایت ها،تبلیغات کلیکی، تبلیغات ایمیلی و ... می شود.

بازاریابی وب سایت های ارتباط جمعی:

تبلیغ محصول از طریق انجمن ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر و ... انجام می شود.

بازاریابی موبایل:

از طریق پیامهای‌ متنی و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه  برای افزایش بازدید از سایت استفاده می شود.

با توجه به گرایش شدید مردم به شبکه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال میتواند بسیار مورد توجه قرار گیرد. زیرا رسانه های دیجیتال درهمه جا حاضر است و هرزمان میتواند قابل دسترسی باشد.

تفاوت های کلیدی بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه های جمعی :

بازاریابی وب سایت های ارتباط جمعی از رسانه های اجتماعی استفاده میکند تا ترافیک سایت افزایش یابد و تعامل با مشتری بیشترشود.از طرفی بازاریابی دیجیتال به تکنیک بازاریابی مدرن اشاره دارد که از همه کانال های الکترونیکی موجود و مقرون به صرفه استفاده میکند تا محصول یا خدمت خود را ارتقاء دهد و دسترسی مشتریان افزایش یابد.

بازاریابی رسانه های اجتماعی به دلیل ضرورت دسترسی به اینترنت دچار محدودیت است. اما بازاریابی دیجیتالی تنها بر وب متکی نیست و به صورت آفلاین هم قابل دسترسی و بازدید می باشد.

دربازاریابی رسانه های اجتماعی، محتوا به عنوان پادشاه شناخته میشود و ازاین جهت هرچه محتوا بهترباشد، تعامل با مشتری بیشتر خواهد بود. بازاریابی دیجیتال اما بر روی بنرها تمرکز دارد تا بتواند تأثیر خود را بر ذهن مشتری بگذارد.

دربازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریاب به دنبال تعامل فعال با کاربر رسانه های اجتماعی است و بالعکس بازاریابی دیجیتال بردسترسی به مخاطبین هدف با استفاده از کانال های متفاوت مانند تلویزیون، رادیو، تلفن همراه، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات کلیکی و ... متمرکز است.

اگرسرعت فروش محصول را در رسانه های جمعی و رسانه های دیجیتال مقایسه کنیم، واضح است که وب سایت های ارتباط جمعی باسرعت بیشتری مشتریان را جذب می کنند. این به دلیل پاسخ فعال کاربر به نحوه اشتراک گذاری محصول و معرفی آن است و اینکه نظرات کاربران بهتر دیده میشود. از این جهت جذب مشتری برای رسانه های دیجیتال آهسته تر است و دیرتر روی میدهد.

درپایان به طور خلاصه میتوان گفت که بازاریابی رسانه های اجتماعی بخشی از بازاریابی دیجیتال است و مهمترین نکته دراین باره این است که بازاریابان می توانند به راحتی از طریق تجزیه و تحلیل تعداد بازدید ها و نظرات،کلیک ها و ... به تحلیل رفتار مصرف کنندگان و مشتریان بپردازند.

 

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.