تبلیغات و برندینگ

تبلیغات و برندینگ

برند از آن دسته واژه هایی است که این روزها زیاد به گوش می خورد اما معنای آن کمتر درک می شود. بسیاری بر این باورند که برند تنها شامل رنگ سازمانی، فونت، لوگو و دیگر جنبه های بصری یک کمپانی است. اما برند در واقع تصویر ذهنی مخاطب از یک کالا یا خدمت است؛ تصویری که از چیزهای مشابه تمایز دارد. برند تعیین کننده حس مخاطب نسبت به محصول یا خدمتی خاص است. پس اگرچه موارد ذکر شده از اولین مسائلی هستند که در شکل دهی به یک برند به آنها توجه می کنیم، اما ساخت یک برند قوی نیازمند برنامه ریزی اصولی و حساب شده است و هدفی نیست که یک شبه بتوان به آن دست یافت.

فعالیت هایی که برای رسیدن به وجهه ای منحصربفرد، ارزشمند، به یاد ماندنی و ایجاد ارتباطی طولانی مدت با مشتری صورت می گیرد، برندینگ یا برندسازی نامیده می شود. برندینگ فرآیندی تدریجی است و شامل جنبه های بصری، بسته بندی، قیمت، روش توزیع، تبلیغات، روابط عمومی و ... می شود.

زمانی بود که توجه کمپانی ها برای افزایش فروش، شدیدا بر روی تبلیغات متمرکز بود. اما امروزه به ویژه با گسترش فضای رقابتی شاهد آن هستیم که کمپانی های بزرگ و موفق دنیا، موضوع برندینگ را به طور خاص مورد توجه قرار داده اند.

در بحث تبلیغات دو رویکرد کلی وجود دارد که به آن اشاره می کنیم؛ بسیاری از تبلیغات با هدف تشویق مشتریان به اقدام سریع برای خرید صورت می گیرند. اگرچه این نوع از تبلیغات در صورت اجرای درست می توانند در کوتاه مدت موفق عمل کرده و باعث افزایش فروش شود؛ اما به احتمال زیاد در طولانی مدت اثربخش نخواهد بود. نوع دوم تبلیغات، تبلیغات با رویکرد برندسازی است که به هویت برند کمک کرده و موجب افزایش تقاضا برای برند در طول زمان خواهد شد؛ چنین تبلیغاتی وقتی به موازات دیگر فعالیت های برندینگ عملیاتی شود، به مرور باعث افزایش حس مثبت و ارتباط عاطفی مخاطب با برند خواهد شد. اعتماد ایجاد شده در مشتری، تضمین کننده فروش برند در طول زمان خواهد بود. مزیت دیگر این اعتمادسازی، صرف هزینه کمتر برای تبلیغات در آینده خواهد بود.

در این مجموعه، مطالبی را دنبال خواهید کرد که به فهم بهتر موضوعات روز در حوزه برندینگ و تبلیغات به شما کمک خواهند کرد.

 

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.