مفهوم برندسازی شخصی

برندسازی شخصی درگذشته به این معنی بود که شما برای خود یک کارت ویزیت دارید و اگر خیلی خلاق بودید ،یک گرافیست جهت طراحی لوگو استخدام می کردید. اما با توسعه رسانه های دیجیتال و افزایش فردگرایی در جامعه، ایجاد نام تجاری شخصی یا برندینگ، شاید مهم ترین راهی باشد که قلمرو تاثیر شما را گسترش دهد. اگر شما تازه به فکر برند شخصی افتاده اید، مهم است بدانید که نام تجاری وسیله ای است که مردم شما را با آن به یاد می آورند.

برند شخصی چیزی بیش از یک علامت تجاری یا لوگو است و افراد را به مشتریان بالقوه و بالفعل شما تبدیل خواهد کرد. تصویر برند شما همان چیزی است که برای کمک به ساخت کسب و کار خود ایجاد می کنید. برند شما به عنوان یک شخصیت مستقل از شما دیده می شود.

یک مثال ملموس برای برندسازی شخصی

آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به یاد بیاورید. نام های ترامپ و هیلاری کیلینتون، تصاویری خاص را به ذهن می آورند. اما این تصاویر تنها تا حدودی به حزب سیاسی آن ها مرتبط است. دونالد ترامپ و هیلاری کیلینتون نمونه هایی از افرادی هستند که نام آن ها با کسب و کارشان گره خورده و هردو یک برند شخصی مشهور هستند. با این وجود برند تجاری شخصی تنها برای سیاستمداران نیست. بر اساس یک نظرسنجی از مصرف کنندگان یک کالای خاص تنها 30 درصد از آنان به تبلیغات یک برند اعتماد دارند و بقیه مردم به پیام های که از دیگران شنیده اند اعتماد می کنند.

این به این معنی است که اگر یک کسب و کار داشته باشید، شانس بیشتری برای موفقیت دارید، نسبت به زمانی که با مردم به عنوان یک شخص معاشرت کنید.

تعریف برندشخصی و آشنایی با مخاطب

اگر به دنبال ساختن نام تجاری برای خود هستید، ابتدا باید تاثیرخود را بر بازار بشناسید و سپس بازار هدف تان را تعریف کنید. این دو مورد کجا به هم خواهند رسید و هرکدام به چه چیزی شبیه است و چه نقص هایی دارد.

اگر بتوانید شهرت شخصی تان را به عنوان یک سرپرست و کسی که برای مشتریان بهترین است معرفی کنید، موفق خواهید بود.

یک توصیه برای شما که به دنبال برندسازی شخصی هستید

به یاد داشته باشید که برند شخصی تنها برای فروش نیست. برای  این است که شما در دسترس دیگران باشید (مشتریان،همکاران ، دوستان و...).

دقت کنید که حساب کاربری تان را در شبکه های اجتماعی به روزرسانی کنید و هر روز مرتبط با کسب و کارتان همسو نمایید. به این ترتیب دیگران شما را به عنوان یک متخصص حرفه ای تلقی می کنند و می شناسند.

لازم نیست کسی بداند برای صبحانه چه خورده اید؛ اما یک عکس از شما در پوستر تبلیغاتی یک مارک معروف هیاهو ایجاد می کند.

روی دنیای آفلاین تمرکز کنید

نشان تجاری شخصی به اینترنت وابسته نیست و شما می توانید در خارج از خانه با افراد تعامل برقرارکنید. مطمئن شوید که از یک ظاهر مثبت و حرفه ای برخوردارید. کارت ویزیت خود را به همراه داشته باشید تا تاثیر خوبی بر دیگران بگذارید. به این ترتیب مردم علاقه بیشتری به تعامل با شما خواهند داشت، شما را استخدام می کنند و یا برای کار به دیگران معرفی می کنند.

ثبات کلید موفقیت است

یکی از اجزای کلیدی موفقیت در آشنایی درست با مشتریان است. مشتریان برند شما را درصورت برخورد های زیاد تشخیص خواهند داد. اگر تصویر یا لوگوی شما تغییر کند مشتریان گیج خواهند شد و در نهایت اعتماد خود را از دست می دهند.

اگر از پلتفرم های مختلف استفاده می کنید (مانند بروشور،سایت و ...) باید تصویرکلی خود را حفظ کنید. یک راه برای انجام این کار این است که رنگ و طرح لوگو، شعارهای شخصی و ظاهرکسب و کارتان هماهنگ باشد و بافونت های مختلف و طرح های گوناگون طراحی نشود. دراین صورت شما یک برند خواهید داشت!

 

 

خواندن 1442 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.