چگونه بودجه تبلیغاتی تعیین کنیم؟

بودجه تبلیغاتی یک طرح، برای تعیین هزینه لازم، جهت رسیدن به بازار هدف مناسب و افزایش درآمد فروش را ارائه می دهد. چندین روش برای ایجاد یک بودجه تبلیغاتی وجود دارد؛ اما ترکیب روش ها می تواند بهترین راه برای رسیدن به بودجه دقیق و مورد نیاز شما باشد. شما هم چنین باید انواع رسانه هایی که می خواهید از طریق آنها تبلیغ کنید و هزینه های لازم را تعیین کنید و بدانید برای هرکدام از روش های تبلیغاتی چه میزان بودجه باید در نظر گرفته شود.

سوابق فروش

اگر حداقل یکسال از شروع کسب و کارتان میگذرد، یکی از ساده ترین روش های بودجه بندی برای شما، بازبینی فروش سال گذشته است. مبلغ کل فروش خود را در 12 ماه گذشته را حساب کنید، سپس تصمیم بگیرید چه میزان برای استفاده در کسب و کارتان در سال آینده باید لحاظ شود.ممکن است میزان بودجه سال گذشته برای شروع کار مناسب باشد، اگر بخواهید فروش را افزایش دهید ،بهتر است افزایش بودجه را نیز در نظر داشته باشید. بنابراین چشم انداز بهتری از عملکرد خود در سال آینده خواهید داشت.

اطلاعات برای برنامه ریزی بودجه

کسب و کارها با عمر کمتر از یکسال می توانند از اطلاعات فروش خود برای سال آینده استفاده کنند.زمانیکه مشخص کنید می خواهید چه میزان فروش داشته باشید، درصدی از آن را برای تبلیغات در نظر بگیرید. برای یک کسب و کار نوپا میزان هزینه مشخص نیست، بهتر است میزان هزینه تبلیغات را با توجه به میزان فروش خود تعیین کنید. کارآفرینان معمولا 10 درصد از فروش پیش بینی شده خود را برای هزینه در تبلیغات در نظر می گیرند.

توازن رقابتی

روش توازن رقابتی برای افزایش بودجه، کلید بهبود برند و حفظ نام شما در برابر مشتریان و آینده کاری شما است. این روش شامل تنظیم بودجه در قیاس با رقیبان شماست. از آنجا که سنجش هزینه رقبا ممکن نیست، باید ابزار دیگری برای جمع آوری این اطلاعات پیداکنید. به طورمثال به دنبال تبلیغ رقیب در مجلات بگردید. تجهیزات تبلیغاتی را بررسی کنید تا هزینه آگهی مشخص شود.

هدف محور

روش مبتنی برهدف، به شما یک روش تحقیق منطقی و خوب برای تنظیم بودجه ارائه میدهد که با بررسی اولیه، اهداف برنامه ریزی تان مشخص میشود. بعد از آن به بررسی انواع فعالیت های بازاریابی بپردازید.فعالیت بازاریابی که انتخاب می کنید به نوع بازار هدف شما بستگی دارد. از مشتریان خود نظرخواهی کنید و چشم اندازی که برای فروش محصولات و خدمات خود دارید را بیابید. سپس هزینه های مربوط به آن فعالیت را تعیین کنید تا بودجه خود را تنظیم کنید.

انتخاب روش تبلیغات

فعالیت های تبلیغاتی سنتی مانند آگهی در تلویزیون و رادیو یا چاپ تراکت، معمولا نیاز به پول بیشتری نسبت به ایمیل مارکتینگ و برنامه های بازاریابی اینترنتی و بازاریابی ویروسی (بازاریابی وایرال) دارند.

بودجه تبلیغاتی شرکت می تواند به استخدام متخصصان خارجی و مشاورانی که کمپین های تبلیغاتی دارند نیز تعلق بگیرد تا تبلیغات را در رسانه های و مکان های مناسب انجام دهند. فعالیت این افراد میتواند شامل قرارداد بازاریابی برای تفسیر اطلاعات باشد تا تعیین کند بودجه چگونه باید در جهت رونق کسب و کار مورد استفاده قرار بگیرد.

استراتژی بودجه بندی تغییر می کند چون توجه عمومی به تغییر از رسانه های سنتی و چاپی بیشتر بر روی رسانه های دیجیتال و آنلاین متمرکز شده است. 

ممکن است اندازه کلی بودجه تبلیغاتی شرکت تغییری نکند اما نحوه تقسیم بودجه متفاوت باشد .به طور مثال، بودجه اختصاص داده شده برای تبلیغات از طریق تلویزیون، ممکن است حالا شامل تبلیغات آنلاین شود تا مردم در گوشی های هوشمند نیز به تبلیغات دسترسی داشته باشند.

شرکت ها به طور مرتب بازده سرمایه گذاری خود را از بودجه تبلیغاتی خود می سنجند. نتایج بر محل تامین بودجه شرکت ها تاثیردارد. به طور مثال اگر تبلیغ روی بیلبورد در جذب مشتری موفق باشد بیشتر بودجه به آن تعلق میگیرد تا تبلیغ در رسانه های اجتماعی.

خواندن 1660 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.