مفهوم برندسازی شخصی

برندسازی شخصی درگذشته به این معنی بود که شمابرای خود یک کارت ویزیت دارید و اگر خیلی خلاق بودید ،یک گرافیست جهت طراحی لوگو استخدام میکردید. اما با توسعه رسانه های دیجیتال و افزایش فردگرایی درجامعه، ایجاد نام تجاری شخصی یا برندینگ، شاید مهمترین راهی باشد که قلمرو تاثیر شماراگسترش دهد. اگر شما تازه به فکر برند شخصی افتاده اید، مهم است بدانید که نام تجاری وسیله ای است که مردم شما را باآن به یاد می آورند.

برندشخصی چیزی بیش از یک علامت تجاری یا لوگو است و افراد را به مشتریان بالقوه و بالفعل شما تبدیل خواهد کرد. تصویر برند شما همان چیزی است که برای کمک به ساخت کسب و کار خود ایجاد میکنید. برند شما به عنوان یک شخصیت مستقل از شما دیده میشود.

یک مثال ملموس برای برندسازی شخصی

آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به یاد بیاورید. نام های ترامپ و هیلاری کیلینتون، تصاویری خاص را به ذهن می آورند. اما این تصاویرتنها تا حدودی به حزب سیاسی آنها مرتبط است. دونالد ترامپ و هیلاری کیلینتون نمونه هایی از افرادی هستند که نام آنها با کسب و کارشان گره خورده و هردو یک برند شخصی مشهور هستند. با این وجود برندتجاری شخصی تنها برای سیاستمداران نیست. بر اساس یک نظرسنجی از مصرف کنندگان یک کالای خاص تنها 30 درصد از آنان به تبلیغات یک برند اعتماد دارند و بقیه مردم به پیامهای که از دیگران شنیده اند اعتماد میکنند.

این به این معنی است که اگر یک کسب و کار داشته باشید، شانس بیشتری برای موفقیت دارید، نسبت به زمانیکه با مردم به عنوان یک شخص معاشرت کنید.

تعریف برندشخصی و آشنایی با مخاطب

اگربه دنبال ساختن نام تجاری برای خود هستید، ابتدا باید تاثیرخود را بر بازار بشناسید و سپس بازارهدف تان را تعریف کنید. این دو مورد کجا بهم خواهند رسید و هرکدام به چه چیزی شبیه است و چه نقص هایی دارد.

اگربتوانید شهرت شخصی تان را به عنوان یک سرپرست و کسی که برای مشتریان بهترین است معرفی کنید، موفق خواهید بود.

یک توصیه برای شما که به دنبال برندسازی شخصی هستید

به یادداشته باشید که برندشخصی تنها برای فروش نیست. برای  این است که شما در دسترس دیگران باشید (مشتریان،همکاران ، دوستان و...).

دقت کنید که حساب کاربری تان را در شبکه های اجتماعی به روزرسانی کنید و هر روز مرتبط با کسب و کارتان همسو نمایید. به این ترتیب دیگران شما را به عنوان یک متخصص حرفه ای تلقی میکنند و میشناسند.

لازم نیست کسی بداند برای صبحانه چه خورده اید؛ اما یک عکس از شما در پوستر تبلیغاتی یک مارک معروف هیاهو ایجاد میکند.

روی دنیای آفلاین تمرکز کنید

نشان تجاری شخصی به اینترنت وابسته نیست و شما میتوانید در خارج از خانه با افراد تعامل برقرارکنید. مطمئن شوید که ازیک ظاهرمثبت و حرفه ای برخوردارید. کارت ویزیت خود را به همراه داشت باشید تا تاثیر خوبی بر دیگران بگذارید. به این ترتیب مردم علاقه بیشتری به تعامل با شما خواهند داشت، شما را استخدام میکنند و یا برای کار به دیگران معرفی میکنند.

ثبات کلید موفقیت است

یکی از اجزای کلیدی موفقیت در آشنایی درست با مشتریان است. مشتریان برند شما را درصورت برخورد های زیاد تشخیص خواهند داد. اگر تصویر یا لوگوی شما تغییر کند مشتریان گیج خواهند شد و در نهایت اعتماد خود را از دست میدهند.

اگر از پلتفرم های مختلف استفاده میکنید (مانند بروشور،سایت و ...) باید تصویرکلی خود را حفظ کنید. یک راه برای انجام این کار این است که رنگ و طرح لوگو، شعارهای شخصی و ظاهرکسب و کارتان هماهنگ باشد و بافونت های مختلف و طرح های گوناگون طراحی نشود. دراین صورت شما یک برند خواهید داشت!

 

 

خواندن 537 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.