کتاب بازاریابی چریکی یکی از 25 کتاب برتر در زمینه کسب و کار است که توسط کنراد لوینسون، سرشناس ترین متخصص بازاریابی چریکی نگاشته شده است. این کتاب بیش از 21 میلیون نسخه فروش رفته و به 62 زبان ترجمه شده است. نظریه بازاریابی چریکی لوینسون تاثیر زیادی بر بازاریابی داشته و در تمام دوره های MBA در سر تا سر جهان تدریس می شود. لوینسون، بازاریابی چریکی را ابداع کرد و به مدت ده سال در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی به تدریس آن پرداخت. در بخشی از این کتاب می خوانیم: «بازاریابی رابطه ارزشمندی است که میان فروشندگان و خریداران کالا بر قرار می شود». این رابطه می تواند آنلاین، شخصی، تلفنی، با ایمیل، در یک نمایش، در یک آگهی، با شنیدن، خواندن یا دیدن شکل بگیرد. این رابطه از لحظه ای که مشتری، فروشنده را می شناسد تا زمانی که از طرف فروشنده توسط یک بازاریاب چریک زیرک ترغیب می شود، ادامه دارد. اما اگر شما یک چریکی نظامی هستید، احتمالا برای شما اتفاق نخواهد افتاد. شما آنچه را که چریک ها می دانند، می دانید- شما خودتان را به هر دری می زنید تا مشتری را جذب کنید و نمی خواهید آن مشتری را تحت هیچ شرایطی از دست بدهید. چون تشخیص می دهید که این رابطه ارزشمند شامل همان بازاریابی واقعی است. وطیفه شما به عنوان یک بازاریاب چریک این است که هر لحظه از این رابطه را برای مشتری ارضا کننده، آسان و ارزشمند کنید. زمانی که این گونه عمل کنید، به درستی یک متخصص بازاریابی چریکی خواهید بود. فهرست مطالب این کتاب شامل؛ چه چیزی واقعا بازاریابی محسوب می شود، چه چیزی بازاریابی محسوب نمی شود، تولد بازاریابی چریکی، گسترش بازاریابی چریکی، سادگی بازاریابی چریکی، اسرار شگفت انگیز بازاریابی چریکی، استراتژی بازاریابی چریکی، بازاریابی چریکی با استفاده از ضمیر نا خودآگاه، ترفندهای بازاریابی چریکی، تبلیغات چریکی، بازاریابی چریکی با استفاده در رسانه های اجتماعی، بازاریابی چریکی با استفاده از میم ها، دستیابی به مزیت بازاریابی چریکی، بازاریابی چریکی خودتان و کار آفرین چریک است.
عنوان: بازاریابی چریکی
نویسنده: جی کنراد لوینسون
مترجم: مجتبی واعظی
انتشارات: نوین
سال انتشار: 1395