بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای نوعی از کسب و کار است که امروزه بسیار فراگیرشده و افرادی که به دنبال کارپاره وقت هستند یا فرصت شغلی انعطاف پذیری می خواهند ،به سراغ بازاریابی شبکه ای می روند.بعضی از شرکت های شناخته شده درآمریکا مانند Avon، Mary Kay Cosmetics و Tupperware براساس بازاریابی شبکه ای فعالیت می کنند.

دربرنامه بازاریابی شبکه ای ،برای سرمایه گذاری مبلغ  کمی درنظرگرفته شده و معمولا کار با خرید یک محصول آغازمی شود.امکان فروش این محصول به طورمستقیم به خانواده و دوستان و افراد نزدیک وجود دارد . بازاریابی شبکه ای از فروشندگان می خواهد تا فروشندگان دیگری را جذب کنند و به این ترتیب یک خط از فروشندگان تشکیل می شود.فروش هرکس برای افراد دیگر که قبل از او جذب شده اند نیز سودآور است.

چیزی که درمورد بازاریابی شبکه ای سخت به نظرمی رسد ،استخدام افراد برای فروش ، به جای تمرکز برفروش یک کالا یا خدمت است، که این امر افراد را به فروشنده تبدیل می کند .

یک سیستم بازاریابی شبکه ای که درآن بیشتر درآمد از راه جذب افراد به عنوان فروشنده کسب می شود ،ممکن است به عنوان یک شرکت هرمی و غیرقانونی شناخته شود. پس بهتراست پیش از سرمایه گذاری حتما درمورد فعالیت آن شرکت تحقیق کنید.

بازاریابی و فروش به صورت شبکه ای  میتواند سودآور باشد ،اما درصد کمی از درآمد افراد واقعی است .اغلب مردم به عنوان بازاریاب چندسطحی (MLM)  یا بازاریاب مستقیم فعالیت می کنند.ایده درآمدزایی بدون داشتن مهارت خاص یا سرمایه گذاری عمده و فوری جذاب است. قول افزایش تدریجی درآمد باعث می شود تا درموقعیت دشواری قراربگیرید و هرگز به موقعیت درآمدی فعلی خود بازنگردید.

اگر درحال بررسی بازاریابی چندسطحی (MLM) یا بازاریابی مستقیم (CDM) هستید ،یایک فرصت بازاریابی یک شبه می خواهید باید از خود بپرسید آیا هیچ کدام ارزش زمان،تلاش و پول شمارا دارد یا خیر.

 معرف شما چه کسی است؟

از خودتان سوالاتی درمورد شخصی که شما را معرفی کرده بپرسید و اینکه شما تا چه اندازه می توانید به او اعتماد کنید.او چقدر با شما صادق است و به طور کلی به او به چشم یک شریک تجاری ،که پیش از این نمی شناختید نگاه کنید. تمام افرادی که پیش از شما وارد این مجموعه شده اند باید مورد بررسی قراربگیرند.

محصول چیست؟

تعیین کنید که آیا این محصول ، قابل فروش در خرده فروشی ها می باشد یا از طریق کانال های دیگر یا به شیوه سنتی باید مورد بازاریابی و توزیع قراربگیرد.

هم چنین درنظرداشته باشید که محصول چه میزان مشتریان را متقاعد می کند ؛رقابت را بررسی کنید .اگر یک فروشنده باتجربه نباشید ،نباید انتظارداشته باشید که یک شبه به مقصدبرسید.برای تبلیغ انجیل باید به آن مومن بود.

چه زمانی شروع به کسب درآمد می کنید؟

براین تکیه نکنید که ماه ها یا سال ها طول می کشد تا به درآمد برسید .اگر یک تقاضای واقعی برای محصول وجود داشته باشد ،باید سرمایه گذاری را جبران کند و در طی چند هفته شما به درآمد برسید.شما باید علاوه بر سایر منابع درآمد مستمر ،قادر به کار نیمه وقت باشید.ارزیابی کنید که آیا واقعا می توانید با این کار درآمدزایی کنید یا خیر.

بازارمحصول کجاست و کجا می توان آن را تبلیغ کرد؟

بهتر است بدانید که شرکت در حال تبلیغ محصول هست یا خودتان باید تقاضا رابرای خرید آن ایجاد کنید.ببینید چه محدودیت هایی برای تبلیغ وجود دارد و چطورمی توان محصول را تبلیغ کرد ،مانند تبلیغ در وب سایت و ....اگر شما آماده باشید که وارد رقابت شوید ،خوب است .اگر نه ممکن است ترجیح بدهید با شرکتی کارکنید که سیاست آن محدود تراست.

چگونه برای کار استخدام شده اید؟

زمانی که استخدام شدید در درجه اول یک مشتری بودید و با اشاره به فرصت درآمد یا کسب و کار ،استخدام شده اید.راه اخلاقی برای ساخت یک خط از فروشندگان این است که ابتدا به عنوان مشتری وارد شوند و سپس به یک نماینده برای شرکت تبدیل گردند.ورود به عنوان یک فروشنده یا نماینده مجاز ممکن است درابتدا دلپذیرنباشد.

دلیل شمابرای انجام این کارچیست؟

این شاید مهم ترین مسئله باشد .اگر شما این کاررا انجام می دهید ،تا شما را از دغدغه درآمد نجات دهد بهتراست آن را فراموش کنید.شاید  این کار را انجام می دهید تا یک ساله پولدارشوید ؛ داشتن یک چشم انداز خوب است اما روی آن حساب نکنید.از طرفی ،اگر واقعا به محصول اعتقاد دارید،بیشترین احتمال موفقیت را برای شما وجود دارد.

بسیاری از مردم دربازاریابی شبکه ای سودزیادی کسب کرده اند اما بسیاری ازآنها به هدردادن وقت زیاد و دریافت پول کم پایان داده اند.با تحقیق وارد این کار شوید تا فرصت مناسب و انتظارات منطقی بدست آورید.

خواندن 1210 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.