چگونه یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنید

بازاریابی موثر با یک استراتژی بازاریابی مشخص و آگاهانه آغاز می شود.یک استراتژی بازاریابی خوب به شما در تعیین اهداف،دیدگاه ها،ماموریت و کسب و کارتان کمک می کند و مراحل مورد نیاز برای دستیابی به این اهداف را مشخص می نماید.استراتژی بازاریابی شما بر نحوه عملکرد کل کسب و کارتان تاثیر می گذارد . بنابراین باید با مشورت تیم خود برنامه ریزی کرده و آن را را گسترش دهید.

یک برنامه ریزی استراتژیک جامع چگونه است؟

کسب و کار،محصول و خدمات خود را توصیف کنید.

موفقیت و نقش محصولات و خدمات خود را در بازار شرح دهید.

مشتریان و رقبای خود را بشناسید.

تاکتیک های بازاریابی خودرا بشناسید.

اجرای این مراحل به شما اجازه می دهد تا یک طرح بازاریابی بسازید و میزان اثربخشی آن را اندازه گیری کنید.

یک استراتژی جهت گیری و اهداف کلی بازاریابی شما را تعیین می کند ، بنابراین با یک طرح بازاریابی متفاوت است.در طرح بازاریابی شما اقدامات خاصی را برای پیاده سازی استراتژی خود انجام می دهید.استراتژی بازاریابی شما در سال های آینده می تواند توسعه یابد در حالی که برنامه بازاریابی شما معمولا تاکتیک هایی را در سال جاری برای شما مشخص می کند.

استراتژی بازاریابی موفق چیست؟

استراتژی بازاریابی پیشرفته به شما کمک خواهدکرد تا اهداف کسب و کارتان را بشناسید و اعتبار بالایی برای محصولاتتان بدست آورید.یک استراتژی بازاریابی خوب به شما کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را به خریداران احتمالی معرفی کنید و بفروشید.این امر شامل ایجاد یک یا دو ایده قوی برای افزایش آگاهی و فروش محصولات شما می شود.

درادامه مولفه های یک استراتژی بازاریابی لیست شده است تا شما بتوانید با استفاده از آن مهم ترین سرمایه گذاری بازاریابی خود را انجام دهید،تمرکز خود را بر بازاریابی حفظ کنید و نتایج فروش و بازاریابی تان را بهبود بخشید.

استراتژی های کسب و کارتان را شناسایی کنید و اهداف آن را مشخص کنید ،به طوری که بتوانید یک مجموعه از اهداف بازاریابی را تعریف کنید تا برای آن ها برنامه ریزی کنید. اهداف تجاری شما می تواند شامل مواردی همچون:

افزایش آگاهی از محصولات و خدمات شما

فروش بیشتر محصولات از یک منبع خاص

رسیدن به بخش جدیدی از مشتریان

مشخص شدن هدف بسیار مهم است تا شما بتوانید به طور موثر نتایج را اندازه گیری کنید.یک معیار ساده برای تعیین هدف ،روش SMART است.

مشخص :مشخص کردن وضعیتی که می خواهید به آن دست پیدا کنید.

قابل سنجش : اقدامات ملموس را تنظیم کنید تا بتوانید نتایج را اندازه گیری کنید.

قابل دستیابی:اهداف تعیین شده را مطابق با ظرفیت و بودجه خود مشخص کنید.

مرتبط:اهداف تعیین شده به شما کمک می کند تا جنبه های خاص کسب و کار خود را بهبود بخشید.

محدودیت زمانی:اهداف باید قابل زمان بندی شدن باشند.

اهداف بازاریابی خود را تعیین کنید

مجموعه ای از اهداف بازاریابی رابه طور خاص برای کسب و کارتان در نظربگیرید.این اهداف به شما و تیم تان انگیزه می دهد و به موفقیت شما کمک خواهدکرد.نمونه هایی از اهداف بازاریابی عبارت است از :

افزایش نفوذ دربازار(فروش محصولات موجود به بازارهای هدف جدید) :

این اهداف می توانند بلند مدت باشند و چندسال زمان لازم باشد تا به آن ها دست یابید.با این وجود باید قابل اندازه گیری و زمان بندی شده باشند.

باید اطمینان حاصل کنید که استراتژی شما هم عملی و هم قابل اندازه گیری است . یک استراتژی بازاریابی خوب هرسال تغییر خواهد کرد اما بخشی از آن بدست آمده و اهداف شما برآورده شده است.همچنین ممکن است استراتژی خود را درصورت تغییر بازار خارجی،به دلیل ورود یک رقیب تازه یا تکنولوژی جدید تغییردهید یا محصولات شما تغییری پیدا کند.

درباره بازار خود تحقیق کنید :

تحقیق بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شماست .شما باید درباره بازار خود اطلاعات کسب کنید .اطلاعاتی همچون اندازه ،رشد ،گرایش های اجتماعی و جمعیت شناختی(آماری مانند سن، جنسیت و نوع خانواده).بسیار مهم است که مراقب بازار خود باشید تا از تغییرات آن در طول زمان آگاه شوید .بنابراین استراتژی شما مرتبط با هدف تان باقی میماند.

مشتریان احتمالی خود را مشخص کنید :

از تحقیقات بدست آمده از بازار خود برای توسعه مشتریان تان استفاده کنید و نیازهای آن ها را بشناسید.به این ترتیب مجموعه ای از الگوها و نحوه خرید مشتریان خواهید داشت.همیشه به روزباشید و نیازها و گرایش های بازار را شناسایی کنید تا فرصت های جدید را از دست ندهید و یا از مسیر بازاریابی خود منحرف نشوید.

درحالی که به دنبال مشتریان جدید هستید ،اطمینان حاصل کنید که استراتژی بازاریابی شما ،این امکان را به شما می دهد که روابط خود را با مشتریان فعلی تان حفظ کنید.

رقبای خود را مشخص کنید :

به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی شما باید به طور همزمان با مشخص کردن محصولات خود ،زنجیره های تامین ،قیمت گذاری و تاکتیک های بازاریابی ، شناخت خود را از رقبایتان نیز گسترش دهید.باید بدانید چه چیزهایی شما را از رقیبانتان متمایز می کند و همچنین نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی کنید تا به بهبود عملکرد شما در مقایسه با رقیبانتان کمک کند.

استراتژی‌ هایی را برای پشتیبانی از اهداف بازاریابی خود تهیه کنید.

 بازارهای هدف خود را فهرست کنید و مجموعه ای از استرتژی ها را برای جذب و حفظ آن تدوین نمایید.به طورمثال آگاهی مردم را درباره محصولاتتان افزایش دهید.با حضور در رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر یا تبلیغات در مجله های پرفروش می توانید بیشتردر معرض دید مشتریان قرار بگیرید.

ایده های خود را آزمایش کنید:

درتصمیم گیری های تاکتیکی ،انجام برخی آزمایش ها و تست برخی ایده ها و روش ها به مشتریان و کارکنان کمک خواهد کرد.شماباید چند تاکتیک را انتخاب کنید تا بتوانید نیازهای مشتریان خود را براورده کنید ،مشتریان را در بازار هدف جذب کنید و نتایج فروش تان را بهبود ببخشید.

 درپایان در نظرداشته باشید :

درباره تبلیغات بیشتربدانید،درباره اصول بازاریابی بیشتر مطالعه کنید و نحوه نوشتن اجرای طرح بازاریابی خود را بیابید.

خواندن 1246 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

موارد مرتبط

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.