مهم ترین عوامل موفقیت کسب و کار های اینترنتی

 

شاید اولین گزینه ای که برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به ذهنمان برسد ایده باشد و فکر کنیم که ایده پردازی همه چیز است. ولی طبیعتا پیاده سازی ایده نیازمند یک تیم کاری است که با تمام نیرو و یک دل ایده را به اوج برسانند. اگر این منطق را در نظر بگیریم که بدون یک تیم خوب ایده ما با شکست مواجه می شود در این صورت تیم در اولویت نخست برای موفقیت کسب و کار اینترنتی ما قرار می گیرد. 

"مایک تایسون بوکسور معروف بیان داشتند: همه با برنامه جلو میان، اما تا لحظه ای که مشت به صورتشون بخوره"

این نکته در مورد کسب و کار نیز صادق است، قابلیت انعطاف پذیری تیم اجرای کسب و کار پس از دریافت مشت محکم از طرف مشتری خیلی اهمیت دارد، مشتری واقعیت محض است. به همین دلیل است، فکر این که شاید تیم مهم ترین عامل موفقیت کسب و کار اینترنتی باشد به ذهن بیل گراس خطور کرد.

در مرحله بعد ایشان شروع به بررسی مدل تجاری کسب و کارها کرد تا ببیند آیا شرکت ها مسیر مشخصی برای درآمد ها، هزینه ها، کانال های ارتباطی و ... در کسب و کار خود دارند. سپس به سرمایه نگاهی کرد که شاید سرمایه تأثیر بیشتری در موفقیت یک کسب و کار اینترنتی داشته باشد. اما با بررسی هایی که آقای بیل گراس انجام داد، متوجه شد که گاهی شرکت های بزرگ با سرمایه های کلان نتوانستند به موفقیت های لازم دست پیدا کنند.

در آخرین مرحله ایشان به بررسی زمان ارائه پرداختند. آیا برای ایده مورد نظر خیلی زود است و جهان هنوز آمادگی اش را نداشت؟ و یا هنوز زود است به این دلیل که پیشرو هستید و لازم است که جهان را ابتدا آموزش دهید؟ و یا زمان خیلی دیر است و همین حالا رقبای هم ایده شما بسیار زیاد هستند؟

آقای بیل گراس با دقت این پنج عامل را در تمام کسب و کار های ایده محور و غیر ایده محور بررسی کرد. ابتدا در کسب و کار های ایده محور پنج شرکت اول Tickets.com)  (Citysearch, CarsDirect, GoTo, NerZero,  که بسیار موفق بودند و سپس پنج شرکتی که در انتهای فهرست بودند (Z.com, insiderPages, MyLife, DesktopFactory, Peoplelink)  پنج عامل اصلی را رتبه بندی کرد. سپس به سراغ شرکت های غیر ایده محور، غول های موفقی همچون: اینستاگرام، اوبر، لینکدین، یوتیوپ، ائر بی ان بی و برخی شرکت های ورشکسته (Webvan, Kozmo, Pets.com, Flooz, Friendster)  را بررسی نمودند. اما در عین ناباوری، شرکت هایی که در انتهای فهرست قرار داشتند سرمایه هنگفتی داشتند و در برخی موارد نیز الگوی تجاری بسیار تمیزی داشتند، اما موفق نبودند.  

بیل گراس مهم ترین عوامل موفقیت و عدم موفقیت شرکت ها را بررسی کرد. جواب ها شگفت زده اش کرد! از بین مهم ترین عوامل موفقیت کسب و کار اینترنتی زمان با 42/0 درصد رتبه نخست، تیم و مدیریت 32/0 درصد، تشخص پذیری ایده و یا منحصر به فرد بودن ایده با 28/0 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند. پس با توجه به نتایج مهم ترین عامل ایده نبود. مدل تجاری با 24/0 و در نهایت سرمایه با 14/0 در رتبه آخر موفقیت و یا عدم موفقیت کسب و کار اینترنتی قرار گرفت.

خواندن 1235 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.