کلایتون مگلبی کریستنسن - Clayton Magleby Christensen

کلایتون کریستنسن (متولد سال 1952 در ایالت یوتای آمریکا) محقق، نویسنده، استاد دانشگاه هاروارد و مشاور کسب و کار است. شهرت او بیش از هرچیز مربوط به تئوری "نوآوری تحول آفرین" است که برای اولین بار در نخستین کتابش با عنوان "معضل نوآور: وقتی که فناوری نوین موجب شکست شرکت های بزرگ می شود." به طرح آن پرداخت. این تئوری به تاثیرگذارترین ایده در حوزه کسب وکار در اوایل قرن 21 تبدیل شد.

کریستنسن در سال 1970 وارد دانشگاه مذهبی بریگم یانگ (Brigham Young) شد. در حین تحصیل در این دانشگاه، به مدت 2 سال مرخصی گرفت تا بتواند به عنوان مبلغ مذهبی برای کلیسای مورمون ها فعالیت کند. پس از بازگشت به دانشگاه، مدرک کارشناسی خود را در رشته اقتصاد دریافت کرد. او توانست بورسیه تحصیلی رودز (Rhodes) را بدست آورده و در دانشگاه آکسفورد در رشته اقتصادسنجی کاربردی مشغول به تحصیل شود. وی پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود در سال 1977 به آمریکا بازگشت و دوره MBA را در دانشگاه هاروارد با موفقیت سپری کرد. کریستنسن پس از فارغ التحصیلی، در گروه BCG به عنوان مشاور و مدیر پروژه مشغول به کار شد؛ سپس یک سال به عنوان دستیار وزیر حمل و نقل کار کرد؛ در سال 1984 به همراه تعدادی از اساتید MIT یک کمپانی سرامیک های پیشرفته را تاسیس کرد و بعد از چند سال برای ادامه تحصیل به هاروارد بازگشت. او بعد از اخذ مدرک دکترا عضو هیئت علمی دانشکده کسب و کار دانشگاه هاروارد شد و بعد از تنها 6 سال توانست به درجه استاد تمام برسد. او همچنین از موسسان شرکت Rose Park Advisors –یک شرکت سرمایه گذاری کارآفرینی که از پژوهش های کریستنسن به عنوان یک استراتژی سرمایه گذاری استفاده می کند- است. کریستنسن پیش از این، شرکت Innosight –یک شرکت مشاوره مدیریت و سرمایه گذاری با تخصص در زمینه نوآوری- را در سال 2000 تاسیس کرده بود و در سال 2005 توانست شرکت Innosight Ventures را با همکاری چند تن دیگر راه اندازی کند. تمرکز این شرکت بیشتر بر سرمایه گذاری در جنوب و جنوب شرق آسیا بود.

10 جلد از کتاب های نوشته شده توسط وی، از پرفروش ترین کتاب ها بوده و جوایز متعددی را نصیب او کرده اند. مجله فوربز در سال 2011 او را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین تئوریسین های حوزه کسب و کار در 50 سال اخیر معرفی کرد.

خواندن 1330 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.