مدیریت بازاریابی و فروش بوسیله مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چگونه باعث افزایش فروش و مدیریت بازاریابی می ­شود؟ امروزه همه سازمان­ ها به دنبال پاسخگویی به این سوال هستند. در حقیقت، با افزایش رقابت در فضاهای کسب و کار امروزی، شرکت­ ها و سازمان ­ها به دنبال بهبود فروش و برنامه­ های بازاریابی خود هستند. برای تحقق این مهم، می­توان با تحلیل اطلاعات و شاخص­های بازاریابی و فروش به صورت پیوسته فرآیندهای بازاریابی خود را بهینه و پالایش کرد و بازگشت سرمایه خود را تسریع ببخشید. اما این امر، در صورتی عملی است که شاخص­های مشخصی برای کنترل برنامه­ ها و فرآیندهای بازاریابی خود طراحی کنید. شما باید تاثیرگذاری کلیه فعالیت­ های بازاریابی و فروش خود را اندازه ­گیری کنید. به طور کلی، پیش‌بینی فروش در قالب دو تکنیک ذیل، صورت می‌گیرد:

  • پیش‌بینی کمی فروش: این تکنیک، از روند داده های قبلی فروش به پیش بینی فروش به دست می آیند.
  • پیش‌بینی کیفی فروش: این رویکرد، مبتنی بر درک و قضاوت از رفتار مشتریان هست.

برای تحقق هر دو پیش‌بینی­ های فروش طراحی پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) امری ضروری و مهم است.  چراکه با ایجاد ارتباط نزدیک با مشتریان و شناخت رفتارها و نیازهای آن­ها ­درباره محصولات و خدمات، شناختی شهودی از مشتریان به دست می‌آید. همچنین تمامی سیستم­های مدیریت ارتباط با مشتری دارای برنامه فروش کمی هستند و به‌طور مداوم میزان فروش را با تمامی جزئیات گزارش می‌دهند.

از سویی دیگر، استفاده مناسب از ابزارهای گزارش­دهی موجود در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می­ تواند توانایی هدف­گیری مشتریان مناسب و در نتیجه معامله کردن در زمانی کمتر را محقق سازد. اگر در فرایندهای مدیریت مشتریان بالقوه شما نقطه ضعفی وجود داشته باشد که در آن در حال ریزش مشتریان هستید، می­ توانید با سرعت بیشتری اینگونه مسائل را شناسایی کرده و رویکرد لازم را اتخاذ نمایید. به جای آنکه از روش­های قدیمی که مبتنی بر احساس و تجربه است استفاده کنید، سعی کنید از چشم اندازها و استراتژی­ های جدید کسب و کار یعنی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برای بهینه سازی سیستم­های بازاریابی و فروش خود استفاده کنید. تنها با این کار است که درآمد شما افزایش خواهد یافت.

 (مدیریت ارتباط با مشتری) CRM =  بازارسنجی + بازارسازی + بازارداری

خواندن 1183 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.