فرهنگ واژگان

فهرست کاملی از واژگان مرتبط با سئو (seo ) در اینجا در دسترس قرار دارد .

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Sandbox

سطل شن

باوری در مورد موتور جستجوی گوگل وجود دارد که سایت هایی را که به تازگی راه اندازی شده اند، در Sandbox قرار می دهد. بدین ترتیب سایت تا پیش از سپری شدن مدت زمان معینی، نمی تواند به رتبه خوبی دست یابد. هدف اصلی گوگل جلوگیری از پیشرفت سریع سایت های اسپمر در نتایج گوگل بوده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 358
Scrape

کپی محتوا

به عمل کپی محتوا از یک سایت گفته می شود که غالبا توسط بات ها انجام می گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 356
SE

موتور جستجو

مخفف Search Engine.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 352
Search Engine

موتور جستجو

موتور جستجو برنامه ای است که یک سند یا مجموعه ای از اسناد را برای یافتن موارد مرتبط با عبارت کلیدی وارد شده توسط یک کاربر جستجو می کند و لیستی از مرتبط ترین موارد را ارائه می کند. موتورهای جستجویی مثل گوگل و یاهو، تمام اینترنت را برای یافتن موارد مشابه جستجو می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 340
Search Engine Spam

اسپم موتور جستجو

صفحاتی هستند که باعث می شوند موتورهای جستجو نتایج نامناسب و نامرتبط ارائه کنند. سئوکارها در بعضی موارد به عنوان اسپمرهای موتور جستجو شناخته می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 343
SEM

بازاریابی موتور جستجو

مخفف کلمه Search Engine Marketing است و به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که جهت افزایش بازدید از یک سایت و درآمدزایی از آن انجام می شود. پرداخت هزینه به دایرکتوری‌های بزرگ و شناخته شده یک نمونه از فعالیت های مربوط به SEM محسوب می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 344
SEO

بهینه سازی موتور جستجو

مخفف عبارت Search Engine Optimization است و به فرآیند افزایش تعداد بازدیدکننده های یک وبسایت توسط دستیابی به رتبه های بالای لیست نتایج موتورهای جستجو گفته می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 364
SERP

صفحه نتایج موتور جستجو

مخفف عبارت Search Engine Results Page است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 360
Site Map

نقشه سایت

یک صفحه یا مجموعه ای ساختار یافته از صفحات که به هر صفحه قابل دسترسی برای کاربر در یک سایت لینک می دهند. این صفحات برای افزایش بازدهی و سودمندی سایت برای کاربران ایجاد می شوند. یک نقشه سایت XML در دایرکتوری اصلی سایت قرار می گیرد تا به اسپایدرهای موتور جستجو در یافتن تمام صفحات سایت کمک کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 339
SMM

بازاریابی رسانه اجتماعی

مخفف Social Media Marketing است و به معنی ترویج برند یا وبسایت از طریق رسانه های اجتماعی نظیر فیسبوک یا توئیتر می باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 317
SMP

سمپاشی در رسانه اجتماعی

مخفف Social Media Poisoning است. به هر کدام از اعمال و تکنیک های کلاه سیاه طراحی شده برای اسپمر نشان دادن رقیب گفته می شود. به طور مثال اسپم کردن در قسمت نظرات وبلاگ به نام/برند رقیب.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 369
Social Bookmark

بوکمارک اجتماعی

رسانه های اجتماعی خاصی وجود دارند که به ما امکان می دهند لینک URL وب سایت  یا صفحاتی از وب سایت خود را در آنجا ذخیره کرده و با عموم افراد به اشتراک بگذاریم.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 335
Sock Pocket

هویت آنلاین مخفی

یک هویت آنلاین است که برای مخفی کردن هویت واقعی فرد یا ایجاد چندین پروفایل کاربری استفاده می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 399
Spam

اسپم

اصطلاح گسترده ­ای است که بسیاری از فعالیت­ های نامطلوب در دیجیتال مارکتینگ را شامل می­ شود. به عنوان مثال، تمام اقدامات نادرستی که برای آسیب به رتبه­ بندی رقیب انجام می­ شود یا ارسال ایمیل با لینک­ های بی­ کیفیت جزو spamها محسوب می ­شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 337
Spam Ad Page

صفحه تبلیغ اسپم

صفحه ای است که مخصوص تبلیغات ساخته شده و در محتوای آن از متن های تولید شده توسط ماشین استفاده می شود که فاقد هر گونه ارزشی برای کاربر است. اسپمرها بعضا سایت هایی با صدها صفحه اسپم تولید می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 335
Spamdexing

تکنیک فریب موتور جستجو

این نوع از سئو تلاش می کند تا از روش هایی که مورد تایید نیستند، موتورهای جستجو را فریب داده و وبسایت را در رتبه های بالای لیست نتایج جستجو قرار دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 340
Spammer

اسپمر

به کسی گفته می شود که برای دنبال کردن هدفی از اسپم استفاده می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 311
Spider

عنکبوت

یک ربات تخصصی که موتورهای جستجو برای یافتن و اضافه کردن صفحات وب به ایندکس خود از آن استفاده می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 356
Spider Trap

تله عنکبوتی

تله عنکبوتی، به حلقه بی پایان از لینک های بی مصرفی گفته می شود که به صورت اتوماتیک تولید می شوند. این حلقه می تواند برنامه اسپایدر را به دام بیاندازد. در بعضی مواقع و با ایجاد تغییرات ناخواسته در سایت ممکن است این حالت ایجاد شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 334
Splash Page

صفحه اسپلش

یک صفحه وب که در آن یک انیمیشن فلش و یا فیلم فلش نمایش داده می شود که پس از اتمام آن، یا باید بر روی لینکی کلیک کنید یا سایت به طور اتوماتیک به صفحه ای Redirect می شود. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 322
Splog

اسپلاگ

اسپلاگ، وبلاگ اسپمی است که معمولا محتوای ارزشمندی برای کاربر ندارد و با هدف لینک دادن به سایت های دیگر و افزایش ترافیک آنها و یا نمایش تبلیغات ساخته می شود. محتوای این نوع وبلاگ ها اغلب توسط نرم افزار تولید می شوند یا از سایت های دیگر کپی می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 318
Static Page

صفحه ایستا

صفحات استاتیک یا ایستا به صفحاتی گفته می شود که توسط طراح وب ومعمولا با زبان HTML کدنویسی می شوند. این سایت ها دارای پنل مدیریت محتوا نیستند. از این صفحات معمولا در مواردی استفاده می شود که به ندرت نیاز به تغییر محتوا وجود داشته باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 320
Stickiness

چسبندگی

کاهش دادن نرخ پرش. تغییراتی در سایت که کاربران را مایل به صرف وقت بیشتری در سایت و بازدید از صفحات دیگر آن بکند، "چسبندگی" سایت را افزایش می دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 334
Supplemental Index

فهرست تکمیلی

صفحاتی هستند که در فهرست نتایج یک جستجو، رتبه بسیار پایینی دارند. این صفحات معمولا در نتایج جستجو با برچسب Supplemental Index ظاهر می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 311

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.