تبلیغات سیاسی و تبلیغات انتخاباتی

تبلیغات سیاسی چیست؟

 تبلیغات سیاسی ،تبلیغاتی است که تلاش میکند برروی موضوع موردبحث سیاسی که در زمان خاصی بسیار فراگیرشده ،اظهارنظرکند و اثربگذارد.

تبلیغات سیاسی شامل :

تبلیغات یا ارتباطات بازاریابی در مورد یک حزب سیاسی

تبلیغات برای یک کاندیدا یا نماینده

تبلیغات پیرامون یک مسئله سیاسی که میتواند با منافع عمومی مرتبط باشد یا دررابطه با سیاست های دولت قراربگیرد.

تبلیغات توسط دولت ،احزاب سیاسی ،گروه های لابی و دیگرگروههای ذینفع میتوانند دراین دسته بندی قراربگیرند.

اما تبلیغات سیاسی لزوما شامل دسته بندی های فوق نیست و میتواند تنها به عنوان آموزش و ارائه اطلاعات پیرامون مسائل سیاسی نیز در نظرگرفته شود .

تبلیغات انتخاباتی چیست؟

تبلیغات انتخاباتی شامل تبلیغات و بازاریابی انتخاباتی میشود که حاوی مطالبی است که بر رای گیری درانتخابات تاثیرمیگذارد.تبلیغات انتخاباتی لزوما محدود به دوره انتخابات نیست و تنها برای یک حزب یا نامزد انتخاباتی انجام نمیگیرد. تبلیغات انتخاباتی میتواند خارج از یک دوره و مرتبط با انتخابات دوره های بعدی هم باشد.به طورکلی این مسئله شامل کمپین های دولتی یا آموزشی خارج از دوره انتخابات نخواهد بود.

تبلیغات مجموعه ای از پیام ها هستند که به قصد نفوذ در عقاید توده مردم درنظرگرفته شده اند و به مخالفان هیچ فرصتی برای توجیه ایده هایشان نمیدهند.تبلیغات اغلب به جای گفتن حقیقت ،با دستکاری ایده ها تلاش در نفوذ بر عقاید مردم دارند و با این هدف انجام میگیرند.پس انتخابات ایده را گزینش میکند و بیشتر به دنبال بازاریابی ست.

همچنین از آنهابرای نفوذ بر باورهای مذهبی جامعه نیز استفاده میشود.پیام تبلیغاتی مجموعه ای از پیام هایی است که به منظور تأثیر نظرات توده ها در نظر گرفته می شود و به مخالفان اجازه نمی دهد که این ایده را تکذیب کنند. به جای اینکه حقیقت را به مردم بگوید، تبلیغ اغلب با هدف دستکاری ایده ها در تأثیر رفتار تعداد زیادی از مردم است. بنابراین، ایده های گزینشی ارائه می شود.

درطول قرن بیستم ،در غرب ، واژه ی تبلیغاتی معنای منفی یافت و این به مفهوم انتشارآگاهانه توجیه های اغلب نادرست ،اما اجباری از ایدئولوژی های سیاسی خاص بود . به این ترتیب مبلغ تلاش دارد تا شیوه درک مردم را پیرامون یک موضوع ،به نفع گروه تغییردهد.

چند نوع از تکنیک های تبلیغاتی

دسته های تبیلغاتی : تشکیل این دسته ها به منظور ترغیب مردم برای انجام یک کارخاص طراحی میشوند و بسیار از مردم ازآن الگو میگیرند و آنرا انجام میدهند.میتواند تبلیغ برای یک نوشیدنی باشد در حالیکه یک گروه از مصرف کنندگان آن نوشیدنی را نشان میدهد.مردم تمایل به استفاده از آن پیدامیکنند چون تعداد مصرف کننندگان آن زیاد است. درمقابل استفاده برخی افراد خاص از یک محصول آنرا لوکس جلوه میدهد و خریدآن میتواند شماراازبقیه مستثنی کند ،زیرا مردم عادی توان خرید آنرا ندارند.

شهادت دادن یا توصیه کردن : دراین روش تبلیغاتی معمولا از یک متخصص یا شخص معروف برای تبلیغ استفاده میشود .مثلا یک ورزشکار توصیه میکند تا کفشی با یک نام تجاری خاص داشته باشید.به طورکلی مردم چهره های مشهوررا دوست دارند.بنابراین استفاده از آنها برای یک محصول خاص میتواند معقول باشد.تبلیغ کنندگان توصیه میکنند تا نسبت به صحت محصول آگاه باشید و این کالا اصالت دارد.

تکرار: وقتی نام یک محصول بارها درطول یک تبلیغ تکرار شود ،روش خوبی برای تبلیغ است.دراین تکنیک میتوان از یک صدای زنگ دار استفاده کرد تا برای مخاطب جذاب تر باشد و در ذهن باقی بماند.

کلمات عاطفی: این به معنای ایجاد احساسات مثبت در ذهن  مردم است. کلماتی مانند "لوکس" یا "بهشت" برای به وجود آوردن احساسات خاصی در ذهن مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد و مخاطب آنرا با محصول مرتبط می‌دانند.

 

خواندن 109 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.