تبلیغات سیاسی و تبلیغات انتخاباتی

تبلیغات سیاسی چیست؟

 تبلیغات سیاسی ،تبلیغاتی است که تلاش می کند برروی موضوع مورد بحث سیاسی که در زمان خاصی بسیار فراگیرشده ،اظهارنظرکند و اثربگذارد.

تبلیغات سیاسی شامل :

تبلیغات یا ارتباطات بازاریابی در مورد یک حزب سیاسی

تبلیغات برای یک کاندیدا یا نماینده

تبلیغات پیرامون یک مسئله سیاسی که می تواند با منافع عمومی مرتبط باشد یا دررابطه با سیاست های دولت قرار بگیرد.

تبلیغات توسط دولت ،احزاب سیاسی ،گروه های لابی و دیگرگروه های ذینفع می توانند دراین دسته بندی قراربگیرند.

اما تبلیغات سیاسی لزوما شامل دسته بندی های فوق نیست و می تواند تنها به عنوان آموزش و ارائه اطلاعات پیرامون مسائل سیاسی نیز در نظرگرفته شود .

تبلیغات انتخاباتی چیست؟

تبلیغات انتخاباتی شامل تبلیغات و بازاریابی انتخاباتی می شود که حاوی مطالبی است که بر رای گیری درانتخابات تاثیرمی گذارد.تبلیغات انتخاباتی لزوما محدود به دوره انتخابات نیست و تنها برای یک حزب یا نامزد انتخاباتی انجام نمی گیرد. تبلیغات انتخاباتی میتواند خارج از یک دوره و مرتبط با انتخابات دوره های بعدی هم باشد.به طورکلی این مسئله شامل کمپین های دولتی یا آموزشی خارج از دوره انتخابات نخواهد بود.

تبلیغات مجموعه ای از پیام ها هستند که به قصد نفوذ در عقاید توده مردم درنظرگرفته شده اند و به مخالفان هیچ فرصتی برای توجیه ایده هایشان نمی دهند.تبلیغات اغلب به جای گفتن حقیقت ،با دستکاری ایده ها تلاش در نفوذ بر عقاید مردم دارند و با این هدف انجام می گیرند.پس انتخابات ایده را گزینش می کند و بیشتر به دنبال بازاریابی ست.

هم چنین از آن ها برای نفوذ بر باورهای مذهبی جامعه نیز استفاده می شود.پیام تبلیغاتی مجموعه ای از پیام هایی است که به منظور تأثیر نظرات توده ها در نظر گرفته می شود و به مخالفان اجازه نمی دهد که این ایده را تکذیب کنند. به جای اینکه حقیقت را به مردم بگوید، تبلیغ اغلب با هدف دستکاری ایده ها در تأثیر رفتار تعداد زیادی از مردم است. بنابراین، ایده های گزینشی ارائه می شود.

درطول قرن بیستم ،در غرب ، واژه ی تبلیغاتی معنای منفی یافت و این به مفهوم انتشارآ گاهانه توجیه های اغلب نادرست ،اما اجباری از ایدئولوژی های سیاسی خاص بود . به این ترتیب مبلغ تلاش دارد تا شیوه درک مردم را پیرامون یک موضوع ،به نفع گروه تغییردهد.

چند نوع از تکنیک های تبلیغاتی

دسته های تبلیغاتی : تشکیل این دسته ها به منظور ترغیب مردم برای انجام یک کارخاص طراحی می شوند و بسیار از مردم ازآن الگو می گیرند و آن را انجام می دهند.می تواند تبلیغ برای یک نوشیدنی باشد در حالی که یک گروه از مصرف کنندگان آن نوشیدنی را نشان می دهد.مردم تمایل به استفاده از آن پیدامی کنند چون تعداد مصرف کنندگان آن زیاد است. درمقابل استفاده برخی افراد خاص از یک محصول آن را لوکس جلوه می دهد و خرید آن می تواند شما را از بقیه مستثنی کند ،زیرا مردم عادی توان خرید آن را ندارند.

شهادت دادن یا توصیه کردن : دراین روش تبلیغاتی معمولا از یک متخصص یا شخص معروف برای تبلیغ استفاده می شود .مثلا یک ورزشکار توصیه می کند تا کفشی با یک نام تجاری خاص داشته باشید.به طورکلی مردم چهره های مشهوررا دوست دارند.بنابراین استفاده از آن ها برای یک محصول خاص می تواند معقول باشد.تبلیغ کنندگان توصیه می کنند تا نسبت به صحت محصول آگاه باشید و این کالا اصالت دارد.

تکرار: وقتی نام یک محصول بارها درطول یک تبلیغ تکرار شود ،روش خوبی برای تبلیغ است.دراین تکنیک می توان از یک صدای زنگ دار استفاده کرد تا برای مخاطب جذاب تر باشد و در ذهن باقی بماند.

کلمات عاطفی: این به معنای ایجاد احساسات مثبت در ذهن  مردم است. کلماتی مانند "لوکس" یا "بهشت" برای به وجود آوردن احساسات خاصی در ذهن مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد و مخاطب آن را با محصول مرتبط می‌دانند.

 

خواندن 1378 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.