نیل هاپر بوردن - Neil Hopper Borden

نیل هاپر بوردن (1980-1895) نویسنده و استاد دانشگاه آمریکایی است که اولین بار اصطلاح "آمیخته بازاریابی" را مطرح کرد. او استاد دانشکده کسب و کار دانشگاه هاروارد در رشته تبلیغات بود.

بوردن در سال 1919 مدرک کارشناسی خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه کلرادو دریافت کرد. به توصیه استاد اقتصاد خود تصمیم گرفت بر کار آموزش در زمینه نوظهور مدیریت کسب و کار تمرکز کند. او وارد دانشگاه هاروارد شد و در رشته مدیریت کسب و کار تحصیل کرد. پس از گرفتن مدرک خود به کار تدریس پرداخت. در سال 1927 نتایج موردپژوهی های خود در تبلیغات را در کتاب اشکالات تبلیغات (Problems in Advertising) منتشر کرد. روش موردپژوهی (case study) اساس سبک تدریس بوردن بود. در زمان رکورد بزرگ در سال 1929، تبلیغاتچی هایی از جمله لوییز ولد از اساتید هاروارد درخواست کردند که تحلیلی واقع بینانه از تاثیر اقتصادی تبلیغات انجام دهند. بوردن برای نوشتن کتابی در این باره انتخاب شد. بوردن با دیگر همکارانش در این زمینه کار کرد و نهایتا کتاب "آثار اقتصادی تبلیغات" (The Economic Effects of Advertising) در سال 1942 منتشر شد. بوردن چندین سال رییس انجمن ملی مربیان بازاریابی و بعد از آن انجمن بازاریابی آمریکا بود. او همچنین بین سال های 1956 تا 1962 رییس هیئت تحریریه مجله Harvard Business Review بود. او در سال 1962، بازنشسته شد و روی نویسندگی تمرکز کرد.

در دهه 1940 رشته بازاریابی در حال تحول بود. علاقه به طرز تفکر کارکردی که بیشتر مربوط به کارکردهای بازاریابی می شد، در حال افول و علاقه به طرز تفکر مدیریتی -که روی مشکلات و چالش هایی که بازاریابان با آن مواجه هستند- تمرکز دارد، رو به گسترش بود. بسیاری از صاحب نظران به دنبال معرفی و طبقه بندی فاکتورهایی بودند که می بایست برای درک پاسخ مشتری، مورد ملاحظه قرار گیرند. بوردن اولین کسی بود که برای رواج این مفهوم از اصطلاح "marketing mix" استفاده کرد که بعدا توسط مک کارتی رواج پیدا کرد. او در سال 1951 جایزه Paul D. Converse را از انجمن بازاریابی آمریکا برای پیشبرد علم بازاریابی دریافت کرد و در سال 1991 به عضویت تالار مشاهیر تبلیغات آمریکا درآمد.

خواندن 5 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.