دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکیتنگ به بازاریابی محصولات و خدمات با استفاده از تکنولوژی های دیجیتال به خصوص در بستر اینترنت و از طریق دستگاه های دیجیتال همچون تلفن های هوشمند، نمایشگرها و ... گفته می شود. توسعه دیجیتال مارکتینگ از دهه 1990 میلادی، بازاریابی برندها را دچار تحول کرده است. از آنجا که افراد به طور روزافزون با پلتفرم های دیجیتال سروکار دارند و گرایش مردم به استفاده از دستگاه های دیجیتال به جای بازدید از فروشگاه های فیزیکی بیشتر شده است، کمپین های دیجیتال مارکتینگ متداول تر و موثرتر شده اند. امروزه دیجیتال مارکتینگ شامل متدهای متعددی از جلمه بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی محتوا، بازاریابی توسط موتور جستجو، تبلیغات نمایشی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی افراد تاثیرگذار، تجارت الکترونیک، کتاب های الکترونیک و ... می شود.

توسعه دیجیتال مارکتینگ همواره به موازات توسعه تکنولوژی صورت گرفته است. یکی از نقاط عطف در تاریخ دیجیتال مارکتینگ سال 1971 است که اولین ایمیل توسط ری تاملینسون فرستاده شد. اما بیشتر دهه 1990 به عنوان دوران ظهور دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود. در این زمان بود که موتور جستجوی Archie به عنوان ایندکسی برای سایت های FTP ایجاد شد. در دهه 1980، ظرفیت کامپیوترها به حدی رسیده بود که حجم زیادی از اطلاعات مشتریان را در خود ذخیره کنند و کمپانی ها شروع به استفاده از تکنیک های آنلاین مثل دیتابیس مارکتینگ کردند. این روش به کمپانی ها این امکان را داد که اطلاعات مشتریان را بهتر پیگیری کنند. در دهه 1990 بود که برای اولین بار عبارت دیجیتال مارکتینگ مطرح شد. با ظهور معماری سرور/کلاینت و گسترش استفاده از کامپیوترهای شخصی، نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) به بخش مهمی از فناوری بازاریابی تبدیل شدند. در اوایل این قرن با تعداد رو به افزایش کاربران اینترنت و تولید iPhone، مشتریان تمایل به جستجوی محصولات و تصمیم گیری بر اساس یافته های آنلاین خود به جای راهنمایی گرفتن از فروشندگان پیدا کردند. در سال های اخیر، دستگاه هایی که به راحتی به رسانه های دیجیتال دسترسی داشته باشند، در اختیار همگان قرار گرفته اند که این امر رشد ناگهانی دیجیتال مارکتینگ را موجب شده است.

امروزه برندها از روش های مختلفی از دیجیتال مارکتینگ سود می برند. استفاده از دیجیتال مارکتینگ در عصر تکنولوژی نه تنها به برندها امکان بازاریابی برای محصولات و خدماتشان را می دهد، بلکه امکان ارائه خدمات مشتریان را بصورت 24/7 فراهم می کند. تبادلات در شبکه های اجتماعی به برندها این امکان را می دهد تا بازخوردهای مثبت یا منفی را به طور مستقیم از مشتریان خود دریافت کنند و نیز تعیین کنند که کدام پلتفرم برای آنها مناسب تر است. مردم به تجربیات دیگر مشتریان بیشتر اعتماد می کنند تا تبلیغات خود برند. یک مشتری راضی که تجربه مثبت خود را از برند شما با دیگران به اشتراک می گذارد، در حال تبلیغ رایگان برای برند شماست. دیجیتال مارکتینگ با توجه به اهمیت بالایی که در دنیای کسب و کار امروز دارد، به عنوان یک دانش مورد توجه قرار گرفته است.

 

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.