بازاریابی سیاسی
بازاریابی سیاسی نقطه شروعی برای تحلیل بازار سیاسی است. بازاریابی سیاسی، بازاریابی نظرات و دیدگاههایی در مورد موضوعات سیاسی میباشد. به طور کلی بازاریابی سیاسی برای تاثیرگذاری بر روی آراء افراد در انتخابات به وجود آمده است.
بازارها در سیاست از افرادی با منافع و تمایلات مشترک برای متعهد شدن در معامله تشکیل میشود. رأی گیری یک تأییدیه اجتماعی قوی متقابل در مورد انتخابگران میباشد. تنها بازاریابی سیاسی هوشمند است که میتواند موجبات بیشینه سازی منافع بالقوه رأی دهندگان و نامزدهای انتخابی را فراهم کند. بهکارگیری فنون بازاریابی در رقابتهای سیاسی میتواند متضمن این باشد که برنامهریزیهای رقابتی، نظاممند، اثربخش و رأی دهنده گرا صورت گرفته است. بازاریابی سیاسی میتواند با ارتقاء اثربخشی در استفاده از منابع محدود و با ارائه اطلاعاتی ارزشمند به نامزد و رأی دهندگان، مسئولیت پذیری را در فرآیند سیاستمداری بهبود و توسعه دهد. بازاریابی سیاسی از ارتباطی پویا با اعضا گروههای سیاسی، منافع محتمل سرمایهگذاری و انسانی که در رأس آنها رأیگیری قرار دارند، برخوردار میباشد.
شاید برای خیلی از ماها این سوال پیش آید؛ آیا متخصصان بازاریابی میتوانند به موفقیت سیاستمداران در انتخابات کمک نمایند؟
سیاست مداران همیشه مورد ارزیابی قرار میگیرند و به دنبال بازاریابی هستند. آنها کودکان فقیر را میبوسند، در مهمانیهای عمومی و مردمی حاضر شده و از موسسات تبلیغاتی برای کسب و بهبود وجهه خود کمک میگیرند. امروزه بازاریابهای سیاسی به نامزدها پیشنهاد میکنند که چه لباسی بپوشند، در چه مکانهایی سخنرانی کنند، در مورد چه چیزهایی صحبت کنند در مورد چه چیزهایی صحبت نکنند، با چه کسانی دیده شوند و غیره. با هر حرکتی نامزدها زیر ذرهبین قرار میگیرند، درست مانند بستهبندی محصولات یا ویترین مغازهها و فروشگاهها. در انتخابات معمولا، حزبی برنده میشود که پول بیشتری خرج میکند؛ نه حزب با صلاحیت.
دیدگاهتان را بنویسید