فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Range Branding

برندینگ دامنه‌ی محصولات

برندینگ دامنه‌ی محصولات از یک نام تجاری منفرد در سرتاسر چندین طبقه‌ی محصول مرتبط به یکدیگر استفاده می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 136
Rankings

رتبه بندی

یک اصطلاح کلی برای رتبه­ بندی وب­سایت در موتورهای جستجو است. رتبه ­بندی یک وب­سایت بسته به محتوا، شرایط و درخواست­ های جستجو ممکن است افزایش یا کاهش یابد. رتبه ­بندی یک وب­سایت به ازای هر کلیدواژه ­ای متفاوت است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 109
Re-targeting

ريتارگتینگ

تبلیغات ريتارگتینگ، روش تبلیغاتی موثری است که به کسب و کارها کمک می­ کند تا کسانی که بیشترین احتمال خرید را دارند، مورد هدف قرار گیرند. در این نوع تبلیغات، کسانی مجددا مورد هدف قرار می­ گیرند که قبلا از وب­سایت یا اپلیکیشن شما بازدید کرده ­اند، با محصولات و خدمات موجود درگیر شده ­اند یا آن را در سبد خرید قرار داده، اما به دلایل مختلف، خرید خود را تکمیل نکرده ­اند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 108
Reach

برد/ دسترسی تبلیغات

درصد مصرف کنندگان در بازار هدف که دست کم یک مرتبه در معرض آگهی خاصی در یک دوره‌ی زمانی معین هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 139
Rebrand

برندینگ مجدد؛ به روز رسانی نام تجاری

زمانی است که شرکت، نام تجاری را با توجه به فشارهای درونی و بیرونی و به روز  اصلاح می‌کند. غالباً این عمل بعد از یک ادغام یا بیش از اندازه بزرگ جلوه دادن نام تجاری نسبت به هویت آن، ضروری می‌نماید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 141
Recall

یادآوری

این مورد، به توانایی به خاطر آوردن یک نام تجاری خاص توسط مشتری در هنگام نشان دادن طبقه‌ای از محصولات بدون هیچ ذکری از نام‌های تجاری آن اشاره دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 139
Reciprocal Link

لینک دو سویه

زمانی اتفاق می افتد که دو سایت به یکدیگر لینک می دهند. چنین لینک هایی از دید موتورهای جستجو دارای ارزش و اهمیت بالایی نیستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 116
Redirect

انتقال بازدیدکننده

ریدایرکت به معنی انتقال بازدیدکننده به آدرسی دیگر است. یکی از موارد رایج استفاده از ریدایرکت زمانی است که آدرس تمام یا برخی صفحات سایت تغییر یافته و خزنده های موتور جستجو و کاربران سایت به آدرس های قدیمی وارد می شوند و ما می خواهیم آن ها را به آدرس های جدید هدایت کنیم. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 122
Regional Long Tail

عبارت کلیدی منطقه ای

به عبارت کلیدی چند کلمه ای گفته می شود که شامل یک شهر، منطقه یا مکانی جغرافیایی می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 120
Registration

ثبت نام

فرآیند ثبت نام در یک فرم آنلاین است. این ثبت نام معمولا با به اشتراک گذاری مشخصات (نام و نام خانوادگی و ...) و آدرس ایمیل همراه است و در نهایت، یک نام کاربری و رمز عبور صادر می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 108
Relationship Marketing

بازاریابی رابطه

به بازاریابی با پیش بینی رابطه‌ای بلندمدت به جای معامله ای یک باره اشاره دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 127
Relative Market Share

سهم نسبی بازار

اندازه‌ی سهم یک شرکت در مقابل رقبایش است. داشتن سهم بزرگ باعث صرفه جویی های مقیاس (تولید انبوه) در توسعه، تولید و بازاریابی محصول می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 138
Relaunch

عرضه‌ی دوباره‌‌ی کالای جدید و بهبود یافته در بازار، جا انداختن دوباره‌ی کالای جدید در بازار

استراتژی‌ای که بر یافتن بازارهای جدید، بخش های دست نخورده‌ی بازار، کاربردهای جدید محصول و یا روش هایی برای ترغیب به افزایش مصرف محصول توسط مشتریان فعلی متمرکز است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 133
Relevance

مربوط بودن، رابطه، ارتباط

مربوط بودن به مفهوم «متناسب بودن» یک نام تجاری با نیازهای احساسی و کارکردی بازارهدف خود است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 139
Repositioning

موقعیت گذاری دوباره، تغییر موقعیت

موقعیت گذاری دوباره به معنای تغییر موقعیت یک محصول یا خدمت در اذهان مشتریان است که به دلیل شکست محصول یا خدمت قبلی، تغییرات در بازار و یا معرفی محصول جدیدی در بازار رخ می‌دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 138
Repuration

شهرت

برداشت کلی ایجاد شده از یک شرکت یا نام تجاری مبتنی بر نظام‌ها، ارزش‌ها و تجربه‌های اعتقادی است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 131
Response Rate

سرعت / میزان پاسخ

درصد پاسخ‌های دریافتی از عملیات بازاریابی مستقیم (معمولاً ارسال پستی).

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 141
Responsive Web Design

وب­سایتی است که محتوای خود را با توجه به اندازه صفحه نمایشگر یا نوع دستگاه به صورت صحیح و با کیفیت مناسب نمایش می­ دهد. در صورت طراحی یک وب­سایت کاربرپسند و مناسب برای هر دستگاهی نیازی به راه ­اندازی دو یا چند وب­سایت جداگانه نیست.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 101
Retail Audit

ممیزی /حسابرسی خرده فروشی

ممیزی خرده فروشی، ارزیابی منظم و سیتماتیک کل تلاش خرده فروشی شرکت می باشد؛ هر چند ممکن است بر جنبه‌ی خاصی از خرده فروشی تمرکز کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 145
Retailing

خرده فروشی

خرده فروشی، فروش محصولات و خدمات به مصرف‌کنندگان برای استفاده‌ی شخصی یا خانگی آنان است (در این مورد، فراهم کنندگان خدمت از قبیل دندانپزشکان، هتل‌ها، سالن‌های اصلاح و آرایش و همچنین فروشگاه‌های آنلاین، مانند آمازون دات کام خرده فروش هستند).

 

 

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 138
Retention

حفظ مشتری

اصطلاح حفظ مشتری را می‌توان از دو جنبه در تجارت به کار برد. درصد مشتریانی که به طور منظم برای تجارت با شرکت با نام تجاری مراجعه می‌کنند و در جنبه‌ی دوم، مشابه یادآوری، توانایی مشتری در به خاطر آوردن یک نام تجاری خاص است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 137
Return on (Brand ) Investment

بازده سرمایه گذار  (نام تجاری)

روش مورد استفاده در شرکت ها برای محاسبه‌ی ارزش مالی نام تجاری در مقایسه با مقدار پول صرف شده برای آن است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 141
Retweet

ریتوئیت

انتشار مجدد یک پست در توئیتر توسط سایر کاربران را ریتوئیت کردن می گویند که به جز وجود نماد ریتوئیت، کاملا مشابه توئیت های معمولی است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 103
Revitalization

تجدید حیات/ تجديد نام تجاری

تجدید حیات، انرژی دادن به یک نام تجاری سابقاً مشهور است که جاذبه خود را به خاطر تغییرات در محیط بازاریابی، استراتژی های رقبا، رفتار مصرف کنندگان و غیره از دست داده است، در واقع فرایند اتخاذ شده توسط شرکت عرضه کننده‌ی نام تجاری یا شرکت تصاحب کننده‌ی نام تجاری است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 141
RLT

عبارت کلیدی منطقه ای

رجوع شود به Regional Long Tail.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 114
ROAS

مخفف عبارت Return On Ad Spend و یکی از شاخص ­های تبلیغات PPC است. این شاخص، نسبت سود حاصل از تبلیغ به میزان بودجه سرمایه­ گذاری شده روی تبلیغ است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 100
Robots.txt

نام یک فایل

این فایل برای محدود کردن موتورهای جستجو از دسترسی به برخی صفحات استفاده می شود و در سئو اهمیت زیادی دارد. شما می توانید با استفاده از آن تمامی صفحات مدیریتی خود را از فهرست شدن (ایندکس شدن) جدا نمایید. بعلاوه می توانید برای جلوگیری اسپایدارهای موتورهای جستجو از دسترسی و دیدن محتوای تکراری سایت خود از آن استفاده کنید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 114
ROI

بازگشت سرمایه

معیاری است که برای ارزیابی میزان کارآمدی و سودآوری کسب و کار استفاده می شود. درصد سود نسبت به سرمایه­ گذاری اولیه را ROI می­ گویند. به عنوان مثال، اگر شما ۱۰۰ هزار تومان سرمایه­ گذاری کرده باشید و درآمد حاصل از این سرمایه ­گذاری ۱۴۰ هزار تومان شود، نرخ بازگشت سرمایه شما ٪۴۰ خواهد بود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 114
Role of Brand

نقش نام تجاری

وجهی از متدلوژی ارزیابی نام تجاری اینتر برند که سهم درآمدهای نامشهود قابل نسبت به نام تجاری در هر بخش بازار را ارزیابی می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 134
Rollout

معرفی نام تجاری جدید به بازار

مشابه عرضه‌ی آهسته‌ی کالای جدید به بازار، معرفی نام تجاری جدید به بازار از یک برنامه زمانی حساب شده‌ی گام به گام برای ارتباط با یک مخاطب پس از دیگری، غالباً در بخش های جغرافیایی یا جمعیتی مختلف استفاده می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 143
RSS

مخفف Really Simple Syndication. فناوری است که به کاربران اجازه می ­دهد به یک فرمت استاندارد و خوانا از محتوای به روز شده از وب­سایت دسترسی داشته باشند. یک RSS Feed جایی است که کاربرها می­ توانند تمام آپدیت­ ها را به طور هم­زمان و با فرمتی ساده دنبال کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 100
RTB

مخفف Real Time Bidding

خرید و فروش جایگاه­ های نمایش تبلیغات به صورت برخط و مزایده­ای را RTB می­ گویند. در فرآیند خرید و فروش تبلیغات هر دو گروه تبلیغ­ دهندگان و ناشران تبليغ ­ها حضور دارند و RTB در واقع یک فرآیند خودکار برای خرید و فروش جایگاه­ های تبلیغاتی با حفظ منافع هر دو گروه است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 96

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.