فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Range Branding

برندینگ دامنه‌ی محصولات

برندینگ دامنه‌ی محصولات از یک نام تجاری منفرد در سرتاسر چندین طبقه‌ی محصول مرتبط به یکدیگر استفاده می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 18
Reach

برد/ دسترسی تبلیغات

درصد مصرف کنندگان در بازار هدف که دست کم یک مرتبه در معرض آگهی خاصی در یک دوره‌ی زمانی معین هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 18
Rebrand

برندینگ مجدد؛ به روز رسانی نام تجاری

زمانی است که شرکت، نام تجاری را با توجه به فشارهای درونی و بیرونی و به روز  اصلاح می‌کند. غالباً این عمل بعد از یک ادغام یا بیش از اندازه بزرگ جلوه دادن نام تجاری نسبت به هویت آن، ضروری می‌نماید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 20
Recall

یادآوری

این مورد، به توانایی به خاطر آوردن یک نام تجاری خاص توسط مشتری در هنگام نشان دادن طبقه‌ای از محصولات بدون هیچ ذکری از نام‌های تجاری آن اشاره دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 16
Reciprocal Link

لینک دو سویه

زمانی اتفاق می افتد که دو سایت به یکدیگر لینک می دهند. چنین لینک هایی از دید موتورهای جستجو دارای ارزش و اهمیت بالایی نیستند.

نویسنده: یوتاب
Redirect

انتقال بازدیدکننده

ریدایرکت به معنی انتقال بازدیدکننده به آدرسی دیگر است. یکی از موارد رایج استفاده از ریدایرکت زمانی است که آدرس تمام یا برخی صفحات سایت تغییر یافته و خزنده های موتور جستجو و کاربران سایت به آدرس های قدیمی وارد می شوند و ما می خواهیم آن ها را به آدرس های جدید هدایت کنیم. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Regional Long Tail

عبارت کلیدی منطقه ای

به عبارت کلیدی چند کلمه ای گفته می شود که شامل یک شهر، منطقه یا مکانی جغرافیایی می شود.

نویسنده: یوتاب
Relationship Marketing

بازاریابی رابطه

به بازاریابی با پیش بینی رابطه‌ای بلندمدت به جای معامله ای یک باره اشاره دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 17
Relative Market Share

سهم نسبی بازار

اندازه‌ی سهم یک شرکت در مقابل رقبایش است. داشتن سهم بزرگ باعث صرفه جویی های مقیاس (تولید انبوه) در توسعه، تولید و بازاریابی محصول می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 18
Relaunch

عرضه‌ی دوباره‌‌ی کالای جدید و بهبود یافته در بازار، جا انداختن دوباره‌ی کالای جدید در بازار

استراتژی‌ای که بر یافتن بازارهای جدید، بخش های دست نخورده‌ی بازار، کاربردهای جدید محصول و یا روش هایی برای ترغیب به افزایش مصرف محصول توسط مشتریان فعلی متمرکز است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 18
Relevance

مربوط بودن، رابطه، ارتباط

مربوط بودن به مفهوم «متناسب بودن» یک نام تجاری با نیازهای احساسی و کارکردی بازارهدف خود است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 16
Repositioning

موقعیت گذاری دوباره، تغییر موقعیت

موقعیت گذاری دوباره به معنای تغییر موقعیت یک محصول یا خدمت در اذهان مشتریان است که به دلیل شکست محصول یا خدمت قبلی، تغییرات در بازار و یا معرفی محصول جدیدی در بازار رخ می‌دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 20
Repuration

شهرت

برداشت کلی ایجاد شده از یک شرکت یا نام تجاری مبتنی بر نظام‌ها، ارزش‌ها و تجربه‌های اعتقادی است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 18
Response Rate

سرعت / میزان پاسخ

درصد پاسخ‌های دریافتی از عملیات بازاریابی مستقیم (معمولاً ارسال پستی).

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 17
Retail Audit

ممیزی /حسابرسی خرده فروشی

ممیزی خرده فروشی، ارزیابی منظم و سیتماتیک کل تلاش خرده فروشی شرکت می باشد؛ هر چند ممکن است بر جنبه‌ی خاصی از خرده فروشی تمرکز کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 17
Retailing

خرده فروشی

خرده فروشی، فروش محصولات و خدمات به مصرف‌کنندگان برای استفاده‌ی شخصی یا خانگی آنان است (در این مورد، فراهم کنندگان خدمت از قبیل دندانپزشکان، هتل‌ها، سالن‌های اصلاح و آرایش و همچنین فروشگاه‌های آنلاین، مانند آمازون دات کام خرده فروش هستند).

 

 

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 17
Retention

حفظ مشتری

اصطلاح حفظ مشتری را می‌توان از دو جنبه در تجارت به کار برد. درصد مشتریانی که به طور منظم برای تجارت با شرکت با نام تجاری مراجعه می‌کنند و در جنبه‌ی دوم، مشابه یادآوری، توانایی مشتری در به خاطر آوردن یک نام تجاری خاص است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 17
Return on (Brand ) Investment

بازده سرمایه گذار  (نام تجاری)

روش مورد استفاده در شرکت ها برای محاسبه‌ی ارزش مالی نام تجاری در مقایسه با مقدار پول صرف شده برای آن است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 16
Revitalization

تجدید حیات/ تجديد نام تجاری

تجدید حیات، انرژی دادن به یک نام تجاری سابقاً مشهور است که جاذبه خود را به خاطر تغییرات در محیط بازاریابی، استراتژی های رقبا، رفتار مصرف کنندگان و غیره از دست داده است، در واقع فرایند اتخاذ شده توسط شرکت عرضه کننده‌ی نام تجاری یا شرکت تصاحب کننده‌ی نام تجاری است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 16
RLT

عبارت کلیدی منطقه ای

رجوع شود به Regional Long Tail.

نویسنده: یوتاب
Robots.txt

نام یک فایل

این فایل برای محدود کردن موتورهای جستجو از دسترسی به برخی صفحات استفاده می شود و در سئو اهمیت زیادی دارد. شما می توانید با استفاده از آن تمامی صفحات مدیریتی خود را از فهرست شدن (ایندکس شدن) جدا نمایید. بعلاوه می توانید برای جلوگیری اسپایدارهای موتورهای جستجو از دسترسی و دیدن محتوای تکراری سایت خود از آن استفاده کنید.

نویسنده: یوتاب
ROI

بازگشت سرمایه

یکی از استفاده های  نرم افزار آنالیتیکس، تحلیل و مشخص کردن میزان سود/هزینه در طرح های مختلف است.

نویسنده: یوتاب
Role of Brand

نقش نام تجاری

وجهی از متدلوژی ارزیابی نام تجاری اینتر برند که سهم درآمدهای نامشهود قابل نسبت به نام تجاری در هر بخش بازار را ارزیابی می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 16
Rollout

معرفی نام تجاری جدید به بازار

مشابه عرضه‌ی آهسته‌ی کالای جدید به بازار، معرفی نام تجاری جدید به بازار از یک برنامه زمانی حساب شده‌ی گام به گام برای ارتباط با یک مخاطب پس از دیگری، غالباً در بخش های جغرافیایی یا جمعیتی مختلف استفاده می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 15

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.