فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Lable Graphics

برچسب مشخصات

به طرح ها و تصاویر روی هر بسته بندی که اطلاعاتی درباره ی محصول شامل نام، طرز مصرف، ویژگی ها، مزایای محصول و غیره را دربردارند، گفته می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 21
LAD

مخفف Limit Ad Tracking. یک ویژگی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ID آن­ها در اختیار تبلیغ­ دهندگان قرار داده نشود. زمانی که این تنظیمات فعال می‌شود، ID کاربر هنگام ردیابی ظاهر نمی­ شود؛ یعنی این دسته از کاربران تبلیغات هدفمند و خاص را مشاهده نخواهند کرد.

نویسنده: یوتاب
Landing Page

صفحه فرود

یکی از مهم ­ترین اجزای درونی در استراتژی بازاریابی، صفحه فرود یا لندینگ پیج است. صفحه فرود یک صفحه از وب­سایت است که با استراتژی های بازاریابی و به صورت خاص برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری طراحی می­ شود. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 5
Latent Semantic Indexing

نمایه سازی معنایی نهان

Latent Semantic Indexing که گاهی با عنوان latent semantic analysis نیز از آن یاد می‌شود یک متد ریاضی است که وظیفه بهبود دقت بازیابی اطلاعات را به عهده دارد. با استفاده از این روش، موتورهای جستجو محتوای صفحه شما را تجزیه و تحلیل کرده و به دنبال کلیدواژه های LSI می گردند که کلیدواژه ی اصلی شما را پشتیبانی کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 4
Launch

جا انداختن/عرضه کردن کالای جدید در بازار

زمانی که شرکت با استفاده از تبلیغات، آگهی، برندینگ داخلی یا فروش های اولیه، به ترویج محصول یا خدمت جدیدی اقدام می کند. عرضه ی کالای جدید در بازار می تواند همراه با بودجه های هنگفت باشد ودر تاریخ خاصی شروع شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Lead

سرنخ

لید یا سرنخ، کسی است که به محصول و یا سرویس شما از هر طریقی علاقه نشان داده است. یک مشتری بالقوه در قیف فروش است که تا حدودی با کسب و کار ارتباط برقرار کرده است. 

نویسنده: یوتاب
Lead Nurturing

پرورش لید

راه­ هایی برای توسعه و پیشرفت مجموعه‌ای از ارتباطات (ایمیل، شبکه ­های اجتماعی و ...) برای حفظ تعاملات با lead و هدایت او به سمت انتهای قیف بازاریابی است. پرورش lead از طریق ایجاد محتوای مرتبط به lead ها به تکمیل فرآیند خرید کمک می­ کنند.

نویسنده: یوتاب
Letterhead

سربرگ

برگه‌ی رسمی شرکت با عنوان چاپ‌شده در بالای آن که معمولاً شامل نام، نشانی، شماره‌ی تلفن و شماره‌های نمابر شرکت است و اغلب اوقات شامل آرم و دیگر جزئیات می‌باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Leveraging

استفاده از قدرت نفوذ نام تجاری موفق؛ نفوذگذاری

زمانی که شرکت از قدرت یکی از نام‌های تجاری موفق خود برای حمایت یکی از محصولات جدیدش در ورود به بازاری متفاوت ولی مرتبط استفاده می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Lexicon

فرهنگ واژگان

به طور کلی، فرهنگ واژگان شامل فهرستی از کلمات (برای مثال یک لغت نامه) و تقریباً مشابه همین فرهنگ است. فقط این فرهنگ، به طور اختصاصی شامل فهرستی از واژگان برندینگ، نام‌گذاری، بازاریابی، تجارت الکترونیک، طراحی و ارتباطات است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
License

مجوز، پروانه

پروانه، سند یا قراردادی است که اجازه‌ی انجام دادن کاری را با دارایی‌های شخص دیگر می‌دهد. همچنین در بین دو کسب و کار، قراردادی است که در آن به یک شرکت کارمزدی داده می‌شود تا فناوری، دانش یا محصولی را برای شرکت دیگر فراهم کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Lifestyle Brand

نام تجاری سبک زندگی

هدف این نام تجاری برقراری ارتباط بر اساس چگونگی زندگی مخاطبان است و هویت خود را بر پایه‌ی منافع و فعالیت‌ها، نیازها و خواسته‌ها، علاقه‌ها و آرا، نگرش‌های و الگوهای مصرف مخاطبان خود تعیین می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Lifetime Customer Value

ارزش دوره‌ی عمر مشتری

معادله و رویکردی است که ارزش مشتری را برای خرید در طی دوران زندگی وی محاسبه می‌کند. هدف از آن شناسایی سودآورترین مشتریان و سازمان‌دهی آنان در بخش‌های خاص است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Line Extension

گسترش خط محصول

منظور استفاده از یک نام تجاری مشهور و موفق برای معرفی محصولات دیگری در طبقه‌ی فعلی آن است (برای مثال، توسعه‌ی خمیردندان کرست معمولی به خمیردندان سفید کننده).

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 22
link

پیوند

قسمتی از صفحه وب که با کلیک بر روی آن، مرورگر به صفحه ای دیگر یا قسمتی دیگر از همان صفحه هدایت می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 5
Link Bait

لینک طمه

Link Bait به فرآیند تولید محتوایی اطلاق می شود که آنچنان پرمحتوا و ارزشمند است که تعداد زیادی از بک لینک های طبیعی را -غالبا از شبکه های اجتماعی- به سوی سایت جذب می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 3
Link Building

لینک سازی

لینک سازی یا لینک بیلدینگ (به انگلیسی: Link Building) به فعالیت هایی گفته می شود که جهت گرفتن بک لینک از سایت های اینترنتی معتبر جهت ارتقای رتبه خود در فهرست نتایج موتورهای جستجو انجام می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 2
Link Exchange

تبادل لینک

به یک طرح لینک دوسویه گفته می شود که معمولا توسط سایتی مختص صفحات دایرکتوری تسهیل می شود. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 3
Link Farm

مزرعه لینک

یک وب­سایت که به صورت انحصاری برای فهرست کردن تعداد زیادی لینک بدون دسته­ بندی یا ساختار خاصی در نظر گرفته شده است. چنین وب­سایت­ هایی از نظر موتورهای جستجو نامعتبر هستند و در صورت تعامل وب­سایت شما با این سایت ­ها، رتبه­ بندی سایت شما تحت تاثیر منفی قرار می­ گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 3
Link Popularity

محبوبیت لینک

محبوبیت لینک یک معیار اندازه گیری برای ارزش یک سایت است. این معیار بر طبق تعداد و کیفیت سایت هایی که به یک وب سایت لینک داده اند، مشخص می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 3
Link Pyramid

هرم لینک

یک نوع از استراتژی بک لینک سازی که به لینک سازی چند مرحله‌ای معروف است اینطور که در مرحله 3 به صفحات وب مرحله 2 و در مرحله 2 به صفحات وب مرحله 1 و در مرحله 1 به سایت و صفحات شما لینک داده می‌شود.

نویسنده: یوتاب
Link Spam

لینک اسپم

به لینک های ناخواسته گفته می شود. مانند لینک هایی که توسط کاربران در قسمت نظرات بلاگ گذاشته می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 2
Link Text

متن لینک

رجوع شود به Anchor Text.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 3
Link Velocity

سرعت لینک

سرعت لینک دهی به یک سایت را مورد بررسی قرار می­ دهد. برای مثال سایت ­های خبری بدلیل حجم لینک­ هایی که به صفحاتشان می­ شود جزو دسته high Link Velocity قرار می­ گیرند.

نویسنده: یوتاب
Linkerati

لینک دهنده

به کاربران اینترنتی گفته می شود که هدف linkbait قرار می گیرند. این کاربران به علت علاقه ای که به ایجاد و به اشتراک گذاشتن لینک ها دارند، می توانند بر ترافیک وب سایت تاثیرگذار باشند. آنها معمولا لینک های ارزشمندی تولید می کنند که به ترفیع رتبه وب سایت در فهرست نتایج موتورهای جستجو کمک می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 5
Lock up

هماهنگی و جفت و جور شدن اجزای طراحی

هماهنگی اجزای طراحی، روابط بین دو جزء طراحی و چگونگی نمایان شدن آن‌ها را با یکدیگر شرح می‌دهد و حد و مرزها، اندازه و روابط موقعیت‌گذاری و قوانین استفاده‌ی مستقل را معین می‌کند. یک مثال در این زمینه موقعیت‌گذاری آرم شرکت با شعار آن است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Logo

آرم،لوگو

آرم، جزء گرافیکی مورد استفاده برای شناسایی شرکت، خدمت یا محصول است. همچنین یک علامت، نشانه، نماد یا تصویر متمایز (معمولاً برای شرکت یا اسم تجاری) است که استفاده‌ی دائمی دارد و به نوعی برای حفاظت در برابر سوء استفاده‌ی شرکت‌های دیگر، به علامت تجاری تبدیل می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Logotype

حروف چاپی آرم، لوگو تایپ

حروف چاپی آرم، مجموعه‌ی اسم تجاری و نام شرکت در یک سبک حروف چاپی متمایز یا با استفاده از حروف خاص است که به روش مشخصی در کنار هم قرار می‌گیرند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Long Tail

عبارت طولانی

عبارت های طولانی تر و مشخص تر در جستجو که معمولا نسبت به عبارات کوتاه تر و کلی تر، کمتر مورد هدف قرار می گیرند. مثلا یک جستجو برای کلمه widgets ممکن است خیلی گسترده باشد درحالی که red widgets with reverse threads یک عبارت طولانی برای جستجو است. درصد بزرگی از جستجوها، جستجوی عبارات طولانی است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 5
Loyalty

وفاداری

منظور از وفاداری، حمایت مداوم کسب شده برای یک نام تجاری است؛ وقتی که آن نام تجاری آن قدر مزایای مهم و متمایزی را ارائه می‌دهد که باعث می شود مشتریان به تکرار برای خرید به آن مراجعه کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Loyalty Programs

برنامه های وفاداری

طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای که یک مزیت تدریجی را به مصرف کنندگان حامی نام تجاری عرضه می دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
LSI

نمایه سازی معنایی نهان

مخفف Latent Semantic Indexing. روش فهرست­ بندی که مشخص می­ کند کدام کلمات به کدام کلمات مرتبط است. به عنوان مثال، گوگل می­ داند که کلمه سئو با کلماتی مانند ساخت لینک، کلیدواژه و بک لینک مرتبط است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 3
LTV

مخفف Life Time Value. به میزان کل درآمد حاصل از یک کاربر در چرخه کامل استفاده او از محصول LTV گفته می‌شود. مقایسه LTV با CAC می­تواند مشخص کند که یک مشتری به اندازه‌ای که برای جذب او خرج شده درآمدزا بوده یا خیر و به این ترتیب میزان بهینگی کمپین ­های تبلیغاتی و تعامل­ های مشتری مشخص می ­شود.

نویسنده: یوتاب
Luxury Brands

نام‌های تجاری تجملی

نام‌های تجاری تجملی، اشیا یا خدماتی مطلوب و مرغوب، اما غیرضروری هستند. آن‌ها به جای رفع نیازهای ضروری، بیشتر برای زیبایی و تجمل استفاده می‌شوند و غالباً گران هستند یا به دست آوردن آن‌ها دشوار است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.