فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Tagline/Slogan

شعار

یک عبارت کوتاه، متمایز و به آسانی قابل تشخیص است که نام تجاری را همراهی می‌کند، قول آن را نقل می‌کند و در قالب کلماتی اندک و به یاد ماندنی، موضوع تبلیغ یا آگهی تجاری را جالب و جذاب می‌نماید. شعارها، یادآوری را تقویت می‌کنند؛ مانند شعار آویس: «ما سخت‌تر کار می‌کنیم».

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 149
Target Audience

مخاطب هدف

یک مخاطب مشخص یا گروه جمعیتی که محصول یا خدمت به آنان فروخته می شود و غالباً با سن، جنس یا عوامل اقتصادی - اجتماعی توصیف می شوند، اما مخاطبان هدف ممکن است از داخل با بیرون شرکت مناطق مختلف جغرافیایی، وفادار، غیر وفادار و غیره باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 142
Target Marketing

بازاریابی هدف

این بازاریابی برای گروه خاصی از مصرف کنندگان (بخش ها) است که خصوصیات، رفتار با نیازهای مشابهی دارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 144
Taught leadership

رهبری افکار

نام تجاری‌ای که بازار ایده های بکر و نو را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد؛ هرچند آن نام تجاری می‌تواند در سهم بازار جایگاه رهبری را نداشته باشد(برای مثال، کامپیوترهای اپل). 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 134
Tone of Voice

آهنگ صدا

انتقال شخصیت یا نگرش نام تجاری از طریق ارتباطات کلامی آن، آهنگ صدا نامیده می‌شود. آهنگ صدا مشابه طراحی و برندینگ صوتی روش دیگری برای تمایز است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 139
Top of Mind

اوج ذهنی، حداکثر در ذهن

اوج ذهنی عموماً توصیفی برای آگاهی است. برای مثال، اگر از مشتری در یک مطالعه‌ی بازاریابی برای ذکر اولین شرکت برندینگ که به ذهن می آید پرسیده شود و او «اینتربرند» را نام برد، پس می توان گفت که اینتر برند حداکثر آگاهی را در ذهن دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 155
Touch Points

نقاط تماس

هر جایی که مردم در تماس با نام تجاری باشند، «نقطه‌ی تماس» نامیده می شود. نقاط تماس ممکن است در مصرف محصول، تبلیغ، بسته بندی، ویترین های دایر در فروشگاه ها، گفت و گوهای اتفاقی و غیره دیده شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 143
Trade Names

اسامی تجاری

اسامی شرکت در یک کسب و کار خاص هستند که تحت آن اسامی، شرکت فعالیت می کند (پپسی کو و میلر برئونیگ کمپانی مثال هایی از این نوع اسامی هستند). اسامی تجاری همچنین می توانند کارکردی مشابه که علامت های تجاری داشته باشند.

 

 


 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 144
Trademark

علامت تجاری

علامت تجاری، نماد متمایز و به طور رسمی ثبت شده است. هر اسم، کلمه. عبارت، آرم، طرح، تصویر (یا ترکیبی از آن‌ها) است که توسط کسب و کارها برای متمایز کردن محصولات و خدماتشان در عرصه‌ی رقابت استفاده می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 147
Trademark Infringement

تخلف در استفاده از علامت تجاری

استفاده‌ی غیرمجاز از علامت تجاری ثبت شده توسط شخصی غیر از مالک آن با استفاده از نمادی که به طور گیج کننده‌ای مشابه علامت تجاری ثبت شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 128
Trendetler

روند گذار، بدعت گذار

کسی یا چیزی که یک روال عادی با الگوی سنتی را نقض می کند و به واسطه ی آن اقدام، پیروانی به دست می آورد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 127
Tungible Assets

دارایی های مشهود

دارایی‌های مشهود مشتمل بر اموال فیزیکی از قبیل زمین، ساختمان، موجودی کالا. تجهیزات محاسبه، پول نقد و گاهی اوقات حساب های دریافتنی (هر چند می توان استدلال کرد که حساب‌های دریافتی وجود فیزیکی ندارند) می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 143

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.