کتاب زاگ به این مورد اشاره می کند که چگونه یک نام تجاری متمایز بسازیم. اما قبل از این که یک نام تجاری بسازیم باید ببینیم اصلا یک نام تجاری چیست؟ از نظر این کتاب، نام تجاری آن چیزی است که مخاطب در مورد محصول ما می گوید، نه آن چیزی که ما خودمان در مورد محصول و شرکت خودمان عنوان می کنیم. نویسنده با نکوهش روش های سنتی تبلیغات و برند سازی، همچون تبلیغات تلویزیونی و ... ادعا می کند که برای ساخت یک نام تجاری باید متمایز بود و از زاگ به عنوان همین تمایز یاد کرد: وقتی همه زیگ می کنند شما زاگ کنید. از نظر نویسنده شما باید متمایز باشید و گرنه بهتر است در کسب و کارتان یک تغییر اساسی ایجاد کنید. اگر قصد دارید کسب و کاری را شروع کنید یا اکنون صاحب کسب و کاری هستید، خواندن این کتاب را به شما توصیه می کنیم. کتاب زاگ به مخاطب کمک می کند تا دیدگاه بهتری نسبت به هدف گذاری کسب و کار خود داشته باشد. این کتاب نگاه ویژه ای به تبلیغات دارد و نشان می دهد که دقیقا ما باید در تبلیغ محصول چه بگوییم و چه بخواهیم. تبلیغات قدیمی و حتی برخی از استراتژی های بروز تر تبلیغ در این کتاب رد می شود و در نهایت نویسنده می گوید باید آنچه مشتری در مورد ما و محصولمان می گوید همان باشد که ما انتظار داریم. اگر وقت خواندن کل کتاب را ندارید، نویسنده در انتهای کتاب خلاصه ای از کل کتاب را نوشته است.
عنوان کتاب: زاگ
نویسنده: مارتی نیومایر
مترجم: سارا میرزایی
انتشارات: سیته
سال انتشار: 1396