بازاریابی سیاسی در بر گیرنده مباحثی همچون نظرسنجی؛ گروه های تمرکز، اقدامات شنیداری، بخش بندی جمعیتی، پروفایل سازی رأی دهنده، روش بیرون بیا و رأی بده، رقیب پژوهی، توسعه ی محصول استراتژیک، بازاریابی داخلی، مدیریت داوطلبان، ارتباطات رأی دهنده محور، بازاریابی الکترونیک، انتقال، مدیریت انتظارهای رأی دهنده و روابط عمومی است. بازاریابی سیاسی استراتژی ها و ابزار هایی را برای نخبگان سیاسی فراهم می کند که به کمک آنها بتوانند بازی پیچیده انتخاباتی را بهتر اداره کنند. سیاستمداران برای پیروزی و موفقیت بازی می کنند، البته تلاش های آنان منحصر به پیروزی در انتخابات نیست، بلکه تغییرات جهانی را نیز در بر می گیرد. این کتاب ماهیت و التزام های این جست و جو را با بررسی و پاسخ به دو پرسش می کاود: چه فاکتورهایی بر بازاریابی سیاسی موثر هستند؟ و بازاریابی سیاسی چه تاثیری بر دموکراسی می گذارد؟ این کتاب قواعد بازاریابی سیاسی را نه فقط از آثار دانشگاهی، بلکه از کسانی که آن را بازی کرده اند، گردآوری کرده است؛ یعنی مشاوران استراتژیک خلاق که طراح تبلیغاتی هستند؛ نظر سنجی هایی که داده هایی در باب اولویت های رأی دهندگان ارائه می دهند؛ مشاوران سیاسی و رسانه ای که دیدگاهی را در سیاست و واکنش عمومی بالقوه به آن عرضه کرده اند؛ مشاوران مطبوعاتی که ارتباطات تصمیم گیری درباره ی محصول را مدیریت کرده اند.
عنوان کتاب: بازی بازاریابی سیاسی
نویسندگان: جنیفر لیز و مارشمنت
مترجم: رسول بابایی
سال انتشار: زمستان 1394
نوبت چاپ: اول