کتاب بازاریابی در شبکه های اجتماعی که با قلم پروفسور مایکل سولومون و الن توتن نگاشته شده است، یکی از بهترین و پر فروش ترین کتاب های جهانی در حوزه بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. این کتاب با ترجمه دکتر کامبیز حیدر زاده و علی مریخ نژاد اصل در سال 1395 توسط نشر علم به فارسی منتشر شد. کتاب بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای همه کسانی که دنبال کسب درآمد از شبکه های اجتماعی هستند؛ مناسب است. همچنین مطالعه آن به صاحبان کسب و کار، فعالان صنعت و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری کسب و کار توصیه می شود. با مطالعه این کتاب متوجه می شویم تصویر ذهنی و کارکرد ما از شبکه های اجتماعی (مانند اینستاگرام و تلگرام)، تنها بخش کوچکی از دنیای مفاهیم و ابزار های آن است. در این کتاب ابتدا مفاهیم کلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه ارتباط مصرف کننده با شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا بررسی می شود. در نهایت بازاریابی در شبکه های اجتماعی به چهار حوزه زیر تقسیم می شود:
- انجمن اجتماعی (Social Community): شبکه های اجتماعی، عکس، متن و ویدیو
- نشر اجتماعی (Social Publishing): اشتراک گذاری و تولید محتوا توسط کاربر
- سرگرمی اجتماعی (Social Entertainment): بازی، موسیقی و هنر
- تجارت اجتماعی (Social Commerce): اپلیکیشن، مشتری و خرده فروشی
همان طوری که در این تقسیم بندی مشخص است؛ استفاده اکثر افراد و کسب و کار ها از شبکه های اجتماعی؛ تنها محدود به حوزه اول است. در حالی که بسیاری از سازمان های پیشرو و موفق در دنیا، از همه حوزه ها به طور کامل و کاربردی استفاده می کنند.
به طور کلی با این کتاب می توانید دیدگاه جدیدی نسبت به شبکه های اجتماعی پیدا کنید و تنها یک کاربر ساده نباشید.
عنوان کتاب: بازاریابی در شبکه های اجتماعی
نویسندگان: مایکل سولومون و تریسی توتن
مترجمان: کامبیز حیدر زاده و علی مریخ نژاد اصل
انتشارات: علم
سال انتشار: 1395