پیشنهاد فروش ویژه یا USP چیست؟

پیشنهاد فروش ویژه یا USP ، ویژگی خاص یک محصول است که فرد یا شرکت را از رقابت خارج میکند.تعریف این ویژگی خاص در فروش دو دلیل اصلی و مفید دارد.اول اینکه اگر شما ندانید چه چیزی محصول یا شرکت شما را از رقبا متمایز میکند ،کار شما سخت خواهد شد و دیگر اینکه USP ، چشم انداز روشنی برای کسب و کار شما میسازد.

USP یک روش قدرتمند برای ایجاد تفاوت بین محصولات شما با رقباست.طرح یک چشم انداز به تنهایی تفاوت زیادی بین محصولات مختلف در یک صنعت ایجاد نمیکند .به طوری که بیشتر رقابت برسر قیمت کالاهاست و نه ویژگی خاص یا مزیت برتر آن ها.داشتن یک USP قوی محصولات را از دسته کالا خارج میکند و آن را به چیزی تبدیل میکند که ارزش بالاتری از آنچه توسط رقبا ارائه میشود دارد.

پیداکردن پیشنهاد فروش مناسب

یافتن بهترین پیشنهاد فروش منحصربه فرد ، برای کسب و کار شما آسان نیست.زمانیکه  USP را انتخاب میکنید باید بدانید که مشتریان از چه ویژگی در محصولات یا خدمات شما سود میبرند و USP تان را پیرامون آن طراحی کنید.

فاکتوردیگری که باید مدنظرتان باشد این است که USP لزوما منحصربه فرد نیست ، اما باید برای مشتریان مهم و مثبت باشد.به طور مثال اگرفروشنده ساعت هستید و ساعت هایی با صفحه بزرگ میفروشید ،ممکن است درآینده مشتریان ساعت های کوچک را ترجیح دهند و  آنگاه اندازه ساعت USP را به شما نمی دهد، باید کیفیت منحصربه فرد دیگری بیابید .مثلا باتری ساعت شما قوی تر است یا از متریال بهتری استفاده می کنید یا ضمانت بهتری در این صنعت ارائه می دهید.

آیا فرآیند تولید این امکان را به شما میدهد تا بدون افت کیفیت محصول ویژه ای ارائه دهید؟

بسیاری از شرکت ها برای شعار تبلیغاتی خود از USP استفاده میکنند.یک شیرینی فروشی از شعار:"شیرینی را بدون ازبین رفتن اشتهایتان بخورید " استفاده میکند.این یک بیان ساده است از ویژگی شیرینی ها که مصرف آن شما را سیر نمیکنند و اشتهای شما را ازبین نمیبرد.

درنظربگیرید آیا  شعار شرکت شما نیز اساسا بر یک ویژگی خاص تاکید دارد یا خیر؟ USP مزیت بزرگی را به ارمغان می آورد ،این چیزی است که چشم انداز شماست و مشتریان آن را شنیده اند.

برخی از شرکت ها مدت زمان زیادی به دنبال یافتن ویژگی منحصربه فرد محصول خود هستند زیرا می دانند محصولشان لزوما بهترین محصول بازار نیست.فروشندگان هوشمند میتوانند این مسئله را جوردیگری بیان کنند و اشاره کنند یک عیب شناخته شده در حقیقت یک مزیت است.

به طور کلی یک ویژگی منحصربه فرد در محصول عاملی است که محصول را از رقبایش متمایز میسازد ، مانند قیمت پایین تر ،کیفیت بالاتر و یا اولین محصول در نوع خود بودن است . USP میتواند این شکل معنی شود که ،آنچه رقیب شما دارد ،نیست.

USP موفق ، یک مزیت منحصر به فرد را به مصرف کنندگان وعده می دهد ،چیزی را پیشنهاد می کند که محصولات رقیب نمی توانند عرضه کنند یا برای مشتریان جذابیت کافی را ندارد. 

 

خواندن 4960 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.