Marketing mix یا آمیخته بازاریابی

آمیخته بازاریابی اصطلاحی است که توسط انجمن بازاریابی آمریکا در دهه 1950 ایجاد شد تا این موضوع را شرح دهد که چگونه بازاریابان تصمیم مهمی در مورد نحوه اجرای یک برنامه بازاریابی موفق داشته باشند.این واژه امروزه (از سال2018 )بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ؛زیرا تغییرات همواره در نظرگرفته میشود تا تکنولوژی نوین و جنبه های مختلف بازاریابی که در طول زمان تغییرکرده اند به کار گرفته شود.
4 P یا آمیخته بازاریابی با چهار P مرتبط است : قیمت (Price)  ، محصول (Product)  ، تبلیغات(Promotion)  و مکان (Place).

قیمت: در زمان تعیین قیمت،یک بازاریاب باید ارزش تمام شده یک محصول را در نظربگیرد و اینکه می تواند به طور چشمگیری استراتژی بازاریابی را تغییر دهد.قیمت پایین تضمین کننده فروش بیشتر است اما قیمت باید به گونه ای تعیین شود که هزینه های تولید و حاشیه سود را تامین کند و بقای کسب و کار را بهبود ببخشد.
محصول: بازاریاب باید چرخه زندگی محصول از تولید تا زمان مصرف در نظر داشته باشد .به طور مثال ، اولین نسخه از آی پد دارای مشکل باطری بود که بعد از مدت زمانی در روند تولید ، شرکت اپل این مشکل را حل کرد .
تبلیغات: تبلیغات شامل ،تبلیغات برای فروش و روابط عمومی است.تبلیغات تلویزیونی ،اینترنتی و چاپی و بیلبوردها همه تبلیغات محسوب میشوند .روابط عمومی توزیع گزارش مطبوعاتی به رسانه ها را دربرمیگیرد و  نمایشگاه های تجاری در رده تبلیغات برای فروش قرار میگیرند.
مکان:  همان طور که انتظار می رود مکان به معنای مرکز توزیع کالا یا محلی است که محصول به مشتری فروخته می شود.

مدل هفت P آمیخته بازاریابی
 مدل 7 P گسترش یافته مدل P 4 است و مدارک فیزیکی (Physical evidence) ،افراد (People)و فرآیند (Process) را نیز در برمی گیرد.
مدارک فیزیکی: شامل هرچیزی میشود که نشان می دهد یک کار یا تولید در حال انجام است .چه بسته بندی و چه توزیع یا دریافت محصول. اغلب کسب و کارها یک ساختمان برای شرکت ، وب سایت یا کارگاه دارند که جزو مدارک فیزیکی به شمار می آید.
افراد :افراد شامل تمام کارمندانی است که روی محصول کار می کنند و یا خدمتی را ارائه می دهند.
فرآیند : فرآیند روندی است که در سازمان وجود دارد و بر چگونگی محصول یا خدمت تاثیرمی گذارد .مانند مسیری که یک کالا برای تولید طی می کند.
نحوه شناسایی آمیخته بازاریابی مناسب با کسب و کار شما

یک گام مهم برای شروع هرکسب و کار ،شناسایی آمیخته بازاریابی مربوط به آن است تا بتواند فروش خود را آغاز کند و مشتریان خود را داشته باشد.نخستین قدم این است که یک تعریف مختصر از جامعه هدف و مشتریان خود داشته باشید.

زمانیکه جامعه هدف مصرف کنندگان خود را انتخاب کردید ،از این مجموعه برای تشخیص بازار هدف خود استفاده کنید و استراتژی های بازاریابی مناسب را برای رسیدن به این مخاطبین بیابید و استفاده کنید.سپس اهداف خود را مشخص کنید و آنچه که باید برای رسیدن به هدف خود انجام دهید را مشخص کنید.به طور مثال چند مشتری احتمالی برای رسیدن به سهم خود از بازار نیاز دارید؟

زمانی که جامعه مخاطب خود را تعیین کردید میتوانید  استراتژی های بازاریابی خود را برای رسیدن به آن به کاربگیرید.شما نیاز دارید تا میزان فروش خود را در یکسال برآورد کنید و بدانید نیاز چه تعداد مشتری را پاسخگو خواهید بود.

انتخاب یک تاکتیک بازاریابی قدم بعدی است که به شما در رسیدن به مخاطب شما کمک می کند.تاکتیک ها را براساس اهداف و بودجه خود انتخاب کنید.به طور مثال مخاطب هدف شما اطلاعات خودرا از چه رسانه ای بدست می آورد.از رسانه های آنلاین یا تلویزیون و رادیو.با شناسایی این رسانه ها،تبلیغات خود را درآن نشردهید.

خواندن 3215 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.