عوامل موثر بر وفاداری به برند

 

برند یک نام، عبارت، نشانه، علامت یا ترکیبی از این­ها می­باشد که هدف آن متمایز نمودن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا ایجاد تمایز میان کالا و خدمت یک فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته می شود. یک برند را می توان یک ابزار و وسیله قانونی، لوگو، شرکت، سیستم هویت، تصویر، شخصیت، رابطه و یا ارزش افزوده دانست. برندها در انتقال اطلاعات به مصرف کنندگان کمک و آن را تسریع می نمایند. برند به تعهد بلندمت خریدار و فروشنده کمک می­نماید. در حقیقت، برند باعث ایجاد ارزش برای خریدار و افزایش اعتبار و شهرت برای سازمان (شرکت) می شود.

امروزه، وفاداری مشتریان به دغدغه اصلی برای مدیران سازمان ها تبدیل شده است. توانایی ایجاد وفاداری در مشتریان هدف اصلی مدیریت برند است. وفاداری به برند به تمایلات مشتریان نسبت به تکرار خرید و سطح دلبستگی مصرف کننده به برند اشاره دارد. وفاداری به برند یکی از زیر شاخه های ارزش ویژه برند است. وفاداری به برند می­تواند از راه عملکرد بالا تر از انتظار خریدار بدست آید؛ به طوری که خریدار از ارزشی که کسب کرده احساس خرسندی نماید و آن ارزش را مافوق انتظارات خود تشخیص دهد. وفاداری به برند به منزله موقعیتی است که نشان می­دهد چقدر احتمال دارد یک مشتری به برند دیگری روی آورد؛ به خصوصی زمانی که آن برند تغییراتی را در قیمت یا سایر جنبه های محصول خود اعمال نماید. وفاداری مشتریان برای شرکت ایجاد مزیت رقابتی می نماید؛ زیرا مشتریان وفادار باعث صرفه جویی در هزینه های بازاریابی شرکت می شوند. به این دلیل که هزینه جذب مشتریان جدید چندین برابر بیشتر از حفظ مشتریان فعلی است. مشتریان وفاداری خواهان پرداخت مبلغ بیشتری برای محصول و برند مورد علاقه خود هستند و حساسیت کمتری نسبت به قیمت دارند. از طرفی دیگر؛ وفاداری نام تجاری در حرکت های رقابتی، یک اهرم تجاری برای شرکت ایجاد می کند. سازمان ها به کمک وفاداری به برند می توانند سهم بازار بیشتری را کسب نمایند چرا که مشتریان وفادار به طور مکرر برند را خریداری کرده و در مقابل تلاش های بازاریابی رقیبان مقاومت می کنند.

عوامل متعددی بر وفاداری مشتریان نسبت به یک برند خاص تآثیر گذار است، هر چند اجماعی بر شدت تأثیر این عوامل بر وفاداری وجود ندارد؛ اما کم و بیش بر تأثیر­گذاری این عوامل بر وفاداری اتفاق نظر وجود دارد. مهم ترین عوامل عبارتند از: اعتماد، پیشبرد و ارتقاء، آگاهی از برند، تصویر فروشگاه (سازمان یا شرکت)، کیفیت ادارک شده و رضایت.

خواندن 1483 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.