فیلیپ کاتلر متولد سال 1931 نویسنده، مشاور، و مدرس برجسته در حوزه مارکتینگ است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه دی پل، کارشناسی ارشد را از دانشگاه شیکاگو و PHD را از دانشگاه MIT در رشته اقتصاد دریافت کرده است و در حال حاضر استاد ممتاز (با درجه S. C. Johnson) در رشته بازاریابی بینالمللی در دانشکده مدیریت Kellogg دانشگاه Northwestern می باشد. پروفسور کاتلر تا کنون 57 جلد کتاب در زمینه مارکتینگ از جمله مدیریت بازاریابی (با همکاری کلر)، اصول بازاریابی، بازاریابی برای صنعت گردشگری، بی نظمی در بازاریابی، مدیریت استراتژیک بازاریابی، بازاریابی از A تا Z، 10 خطای نابخشودنی بازاریابی و ... تالیف کرده است که به بیش از 30 زبان ترجمه شده اند؛ همچنین بیش از 150 مقاله در ژرنال های معتبر به چاپ رسانده است که تعدادی از آنها جایزه بهترین مقاله را دریافت کرده اند. او در دوران فعالیت خود به شرکت های بزرگی از جمله جنرال الکتریک، بانک آمریکا، Honeywell، IBM، AT&T و Merck خدمات مشاوره ارائه کرده است. کاتلر معتقد است وظیفه بازاریابی یک سازمان، مشخص کردن نیازها، خواستهها و علایق بازار هدف، و رسیدن به نتایج از راهی بهتر و کارآمدتر از سایر رقباست به گونه ای که رفاه مشتری یا جامعه را حفظ کرده یا آن را ارتقا بخشد. او سودآوری را به ارضای خواسته های مشتری و رفاه جامعه ارتباط می دهد و معتقد است برای بازاریابی موثر، ارتقای رفاه مشتری باید در قلب استراتژی یک کمپانی باشد و همه مدیران برای تحقق آن تلاش کنند. تازه ترین کار کاتلر، بر عدالت اقتصادی و کمبودهای کاپیتالیسم تمرکز دارد.
پروفسور کاتلر اولین دریافت کننده جایزه "مربی ممتاز بازاریابی" است که در سال 1985 از طرف انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) به وی اهدا شد. او در سال 1975 نیز به عنوان "پیشرو در تفکر بازاریابی" توسط اعضای آکادمیک AMA انتخاب گردید. کاتلر پس از کسب جوایز متعدد در طی سال ها و به پاس خدمات ارزشمندش در سال 2013 به عضویت تالار مشاهیر مدیریت مفتخر شد.