فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
UI

رابط کاربری

مخفف User Interface. هر محصولی که برای انسان طراحی می­ شود باید توسط انسان قابل استفاده باشد. رابط کاربری یا UI، فضایی است که تعاملات بین انسان و ماشین در آن فضا اتفاق می ­افتد. رابط کاربری باید برای همه افراد ساده و قابل درک باشد. این رابط کاربری می­ تواند شامل نوار ابزار، منو، دکمه، آیکن ­های مناسب و ... باشد که یک تجربه کاربرپسند را به وجود می ­آورد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 59
Umbrella Brand

نام تجاری چتری/ حامی

نام تجاری چتری یک نام تجاری اصلی (مادر) است که بر تعدادی از محصولات نقش می بندد که ممکن است هر کدام هویت مجزایی داشته باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 79
Unique Selling Proposition

پیشنهاد/ طرح منحصربه فرد فروش

پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP)، یکی از اصول اساسی بازاریابی و تبلیغات موثر است. این اصطلاح به کیفیت، ویژگی یا مزیت ویژه‌ی پیشنهاد شده توسط محصول یا خدمتی اشاره دارد که برای مشتریان مهم است و در محصولات و خدمات دیگر موجود نیست.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 90
Unique Visitors/Users

کاربران منحصر به فرد

یکی از معیارهای مرتبط با آنالیتیکس وب­سایت است که بیان­ کننده تعداد افرادی است که از وب­سایت بازدید می­کنند. هر فردی یک آدرس IP دارد که می­ توان unique visitor را از طریق آن دنبال کرد. به عنوان مثال، اگر فردی چند بار از یک وب­سایت بازدید کند، تنها یک بار به عنوان کاربر منحصر به فرد شمرده می­ شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 61
Upsell

به معنی متقاعد کردن مشتری برای خرید محصولات دیگر علاوه بر محصول خریداری شده است. در Upsell محصولی پیشنهاد می­ شود، که از محصول خریداری شده گران ­تر است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 58
URL

آدرس صفحه

مخفف Uniform Resource Locator است. URL، موقعیت یک فایل را در فضای اینترنت تعیین می کند. فایلی که می تواند، عکس، یک متن ساده، قالب بندی یک سایت و ... باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 72
URL or Uniform Resource Locator

یو آر ال؛ مکان یاب منبع جهانی؛ آدرس اینترنتی اصلی

در اینترنت، منظور آدرس یک صفحه وب در وب گسترده‌ی جهانی است. URL شامل پیشوند (http:// , ftp://)، نام ناحيه (interbrand.com , brandchannel.com ) و یک مسیر و نام فایل احتمالی است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 85
User Generated Content

محتوای تولید شده توسط کاربر

به محتوایی گفته می شود که مستقیما توسط کاربران اینترنت تولید می شود. رسانه های اجتماعی، ویکی ها، فولکسونومی ها و برخی از وبلاگ ها مستقیما به محتوای تولید شده توسط کاربران وابسته هستند. YouTube یکی از بهترین نمونه ­های یک وب­سایت UGC است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 64
User Profile

پروفایل کاربر

یک مجموعه دیجیتالی از داده ­های رفتاری و جمعیت­ شناسی (demographic) افراد است که در فهمیدن علایق و درگیر کردن مخاطبان به بازاریابان کمک می ­کند. پروفایل کاربران می­ تواند شامل اطلاعات کاربردی دیگری نظیر فعالیت ­های درون وب­سایت یا اپلیکیشن کاربر، تاریخچه خرید و موارد دیگر نیز باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 68
User Segmentation

بخش بندی مصرف کننده

فرایند گروه بندی مصرف کنندگان موجود در بخش های بازار، مبتنی بر نوع انتظارها و تمایل های آنان از یک محصول است. برای مثال، بازار خمیر دندان می تواند شامل بخشی برای کسب مزایای زیبایی از قبیل دندان های سفید و بخش دیگر در تلاش برای کسب مزایای سلامتی از قبیل جلوگیری از پوسیدگی دندان باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 75
UX

تجربه کاربر

مخفف User Experience. به نحوه ارتباط کاربر با یک وب­سایت یا اپلیکیشن اشاره دارد. ایجاد یک تجربه کاربری خوب برای هر کسب و کار موفقی ضروری است؛ زیرا UX مناسب، کاربران را به استفاده و تعامل مجدد با کسب و کار تشویق می ­کند. برای ارائه یک UX عالی باید همانند مشتری فکر کنید و همه چیز را از دیدگاه او ببینید UX. باید در تمامی مراحل سفر مشتری از آگاهی تا تعامل، خرید، استفاده و حتی وفاداری مشتری رعایت شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 51

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.