فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Tag

تگ

کلیدواژه یا مجموعه ای از کلمات که به پست های بلاگ، توئیت ها و پست های شبکه های اجتماعی پیوست می شود. تگ ها به تقسیم بندی محتواها کمک می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Tagline/Slogan

شعار

یک عبارت کوتاه، متمایز و به آسانی قابل تشخیص است که نام تجاری را همراهی می‌کند، قول آن را نقل می‌کند و در قالب کلماتی اندک و به یاد ماندنی، موضوع تبلیغ یا آگهی تجاری را جالب و جذاب می‌نماید. شعارها، یادآوری را تقویت می‌کنند؛ مانند شعار آویس: «ما سخت‌تر کار می‌کنیم».

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 49
Target Audience

مخاطب هدف

یک مخاطب مشخص یا گروه جمعیتی که محصول یا خدمت به آنان فروخته می شود و غالباً با سن، جنس یا عوامل اقتصادی - اجتماعی توصیف می شوند، اما مخاطبان هدف ممکن است از داخل با بیرون شرکت مناطق مختلف جغرافیایی، وفادار، غیر وفادار و غیره باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 45
Target Marketing

بازاریابی هدف

این بازاریابی برای گروه خاصی از مصرف کنندگان (بخش ها) است که خصوصیات، رفتار با نیازهای مشابهی دارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 45
Targeting

هدفمندسازی

انتخاب و مورد هدف قرار دادن مخاطبین و مشتریان بالقوه ­ای که مایل به دریافت اطلاعات در مورد یک کسب و کار خاص هستند را هدفمندسازی می ­گویند. تارگت کردن نقش مهمی در بازاریابی بهینه و موثر دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Taught leadership

رهبری افکار

نام تجاری‌ای که بازار ایده های بکر و نو را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد؛ هرچند آن نام تجاری می‌تواند در سهم بازار جایگاه رهبری را نداشته باشد(برای مثال، کامپیوترهای اپل). 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 38
Text Link

لینک متنی

یک لینک HTML ساده که شامل گرافیک یا کد خاصی مثل فلش یا جاوا اسکریپت نمی شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Time On Page

مدت زمان ماندن در صفحه

به مدت زمانی گفته می شود که کاربر در یک صفحه باقی می ماند. این معیار، مشخص کننده کیفیت یا مرتبط بودن محتوای صفحه است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 30
Title

عنوان صفحه

عنوان صفحه، اولین خط از هر مورد لیست نتایج جستجو است که به صورت لینکی به رنگ آبی نمایش داده می شود و نشان دهنده محتوای صفحه به صورت مختصر است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 30
TOFU

مراحل اولیه قیف بازاریابی

مخفف Top Of The Funnel است و به مراحل اولیه قیف بازاریابی اشاره دارد. lead در این مرحله با یک مشکل مواجه و به دنبال راه ­حل آن است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Tone of Voice

آهنگ صدا

انتقال شخصیت یا نگرش نام تجاری از طریق ارتباطات کلامی آن، آهنگ صدا نامیده می‌شود. آهنگ صدا مشابه طراحی و برندینگ صوتی روش دیگری برای تمایز است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 41
Top of Mind

اوج ذهنی، حداکثر در ذهن

اوج ذهنی عموماً توصیفی برای آگاهی است. برای مثال، اگر از مشتری در یک مطالعه‌ی بازاریابی برای ذکر اولین شرکت برندینگ که به ذهن می آید پرسیده شود و او «اینتربرند» را نام برد، پس می توان گفت که اینتر برند حداکثر آگاهی را در ذهن دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 54
Touch Points

نقاط تماس

هر جایی که مردم در تماس با نام تجاری باشند، «نقطه‌ی تماس» نامیده می شود. نقاط تماس ممکن است در مصرف محصول، تبلیغ، بسته بندی، ویترین های دایر در فروشگاه ها، گفت و گوهای اتفاقی و غیره دیده شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 41
Tracker

این سیستم­ ها که خدمات خود را تحت دو کلیدواژه اصلی Analytics و Attribution ارائه می­ دهند، Third Partyهایی هستند که مورد وثوق تبلیغ ­دهنده و شبکه تبلیغاتی هستند. به عبارت دیگر، چون شمارش این سیستم­ ها بی­طرف است و مثل تبلیغ­ دهنده یا شبکه­ تبلیغاتی، ذی­نفع نیستند، می ­توان با استفاده از گزارش  ­های آماری آن­ها تعارض های آماری میان پنل شبکه تبلیغاتی موبایل با گزارش ­های تبلیغ ­دهنده را رفع کرد و بر یک مبنای مشترک بی­طرف، هزینه­ ها و بودجه­ تبلیغاتی را مصرف کرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 22
Tracking Code

یک کد یا متن که در هدر یا فوتر قرار می­ گیرد که اطلاعات سایت را به ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل ادوردز منتقل کند تا ابزارها بتوانند رفتار کاربران در سایت را جمع­ آوری و تحلیل کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Trade Names

اسامی تجاری

اسامی شرکت در یک کسب و کار خاص هستند که تحت آن اسامی، شرکت فعالیت می کند (پپسی کو و میلر برئونیگ کمپانی مثال هایی از این نوع اسامی هستند). اسامی تجاری همچنین می توانند کارکردی مشابه که علامت های تجاری داشته باشند.

 

 


 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 46
Trademark

علامت تجاری

علامت تجاری، نماد متمایز و به طور رسمی ثبت شده است. هر اسم، کلمه. عبارت، آرم، طرح، تصویر (یا ترکیبی از آن‌ها) است که توسط کسب و کارها برای متمایز کردن محصولات و خدماتشان در عرصه‌ی رقابت استفاده می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 51
Trademark Infringement

تخلف در استفاده از علامت تجاری

استفاده‌ی غیرمجاز از علامت تجاری ثبت شده توسط شخصی غیر از مالک آن با استفاده از نمادی که به طور گیج کننده‌ای مشابه علامت تجاری ثبت شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 42
Trading Desk

هنگامی که آژانس ­های تبلیغاتی وارد یک مزایده می­ شوند تا در یک پلتفرم programmatic برای مشتریان خود جایگاه تبلیغات آنلاین خریداری کنند. آژانس ­ها در Trading desk از طریق پلتفرم DSP ظرفیت تبلیغاتی خریداری می­ کنند. آژانس ­ها معمولا حجم زیادی از ظرفیت­ ها و رسانه­ های دیجیتال را خریداری می­ کنند و به تبلیغ ­دهندگان و برندها می­ فروشند. هرچه حجم بیشتری خریداری شود، قیمت آن مناسب­ تر خواهد شد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 20
Traffic

ترافیک

تعداد بازدیدهایی که از وب­ سایت یا اپلیکیشن شما صورت می­ گیرد را ترافیک ورودی می­ نامند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Traffic Driving

فعالیت ­های بازاریابی که به منظور افزایش ترافیک ورودی انجام می­ شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Trendetler

روند گذار، بدعت گذار

کسی یا چیزی که یک روال عادی با الگوی سنتی را نقض می کند و به واسطه ی آن اقدام، پیروانی به دست می آورد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 39
Triggered Message

ارتباطات خودکاری است که در پاسخ به یک رویداد کاربری داده می­ شود. به عنوان مثال، ایمیل­ های تأییدیه ثبت­ نام یا تأییدیه پس از خرید کالا که به صورت خودکار برای کاربر ارسال می­ شود یکی از این گونه پیام­ ها است. همچنین، ممکن است کمپین­ هایی برای تشویق به اقدام کاری ایجاد شود، سپس، در صورت انجام یا عدم انجام آن اقدام نیز کمپین­ هایی به صورت خودکار ارسال شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Trust Rank

رتبه اعتماد

روشی برای متمایز کردن صفحات ارزشمند از صفحات اسپم است. موتورهای جستجو در الگوریتم خود، برای صفحه یک رتبه اعتماد در نظر می گیرند که این رتبه در طول زمان با تولید محتوای مناسب و بکارگیری روش های صحیح سئو افزایش می یابد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Tungible Assets

دارایی های مشهود

دارایی‌های مشهود مشتمل بر اموال فیزیکی از قبیل زمین، ساختمان، موجودی کالا. تجهیزات محاسبه، پول نقد و گاهی اوقات حساب های دریافتنی (هر چند می توان استدلال کرد که حساب‌های دریافتی وجود فیزیکی ندارند) می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 44

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

ارتباط با یوتاب

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره رایگان یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.