فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Sales

فروش

تأیید یک مبادله‌ی تجاری، فروش در خرده فروشی، به محصولات عرضه شده به کمتر از قیمت اصلی برای افزایش آمدوشد و جذب مشتریان جدید به فروشگاه برای خرید اشاره دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 18
Salience

بارز بودن، برجستگی

بارز بودن، هم به عنوان حداکثر آگاهی از نام تجاری در ذهن و هم به عنوان معروفیت کلی نام تجاری مبتنی بر معیارهای گوناگون عملکردی بیان می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 19
Sampling

نمونه برداری

نمونه برداری مبتنی بر ایده‌ی انتخاب تعداد کمی از افراد دارای خصوصیات مشابه به طور تصادفی در نسبت مشابه، از میان مخاطب هدف به عنوان جمعیت کل آن مخاطبان است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 20
Sandbox

سطل شن

باوری در مورد موتور جستجوی گوگل وجود دارد که سایت هایی را که به تازگی راه اندازی شده اند، در Sandbox قرار می دهد. بدین ترتیب سایت تا پیش از سپری شدن مدت زمان معینی، نمی تواند به رتبه خوبی دست یابد. هدف اصلی گوگل جلوگیری از پیشرفت سریع سایت های اسپمر در نتایج گوگل بوده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Scrape

کپی محتوا

به عمل کپی محتوا از یک سایت گفته می شود که غالبا توسط بات ها انجام می گیرد.

نویسنده: یوتاب
SE

موتور جستجو

مخفف Search Engine.

نویسنده: یوتاب
Search Engine

موتور جستجو

موتور جستجو برنامه ای است که یک سند یا مجموعه ای از اسناد را برای یافتن موارد مرتبط با عبارت کلیدی وارد شده توسط یک کاربر جستجو می کند و لیستی از مرتبط ترین موارد را ارائه می کند. موتورهای جستجویی مثل گوگل و یاهو، تمام اینترنت را برای یافتن موارد مشابه جستجو می کنند.

نویسنده: یوتاب
Search Engine Spam

اسپم موتور جستجو

صفحاتی هستند که باعث می شوند موتورهای جستجو نتایج نامناسب و نامرتبط ارائه کنند. سئوکارها در بعضی موارد به عنوان اسپمرهای موتور جستجو شناخته می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Segment

بخش

بخش، گروهی از خریداران در بازار هستند که نیازها و خواسته های نسبتا مشابهی دارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 20
Segment- Target- Position Strategy

استراتژی بخش بندی- هدف گیری- تثبیت موقعیت

بخش بندی به معنای تقسیم بازار به گروه‌های متمایز مشتریان (بخش‌ها) است که به روش مشابه رفتار می‌کنند و نیازهای مشابهی دارند. هر کدام از این بخش‌ها را سپس می‌توان با استراتژی‌های خاص بازاریابی به شرح ذیل هدف قرار داد:

  • توسعه: در آن یک محصول به چندین بخش عرضه می‌شود. بنابراین، بازار توسعه می‌یابد.
  • تمرکز: شرکت یک محصول را به یک بخش عرضه می‌کند.
  • توسعه‌ی خط محصول: محصولات جدید در همان طبقه‌ی محصول با دادن حق انتخاب بیشتر به مشتریان و برای حمایت از شرکت در عرصه‌ی رقابت، به بخش موردنظر بازار وارد می‌شوند.
  •  تمایز: شرکت در چندین بخش یا همه‌ی بخش‌ها در زمانی یکسان فعالیت می‌کند و محصولات متفاوتی را به هر بخش می‌فرستد.
نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 20
Segmentation

بخش بندی

استراتژی بازاریابی که در آن بازارهای بزرگ و ناهمگن به بخش های کوچک و همگن تری تقسیم می شوند و سپس برنامه های بازاریابی اختصاصی برای هر بخش توسعه می یابد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 20
Self Impact

خود تأثیری

خودتاثیری، توانایی یک نام تجاری برای متمایز شدن در عرصه ی رقابت در قفسه های فروشگاه از رهگذر برتری (و تمامیت) طراحی خود است با بیش واضح است از ۲۵ هزار محصول در یک سوپرمارکت متوسط اهمیت خودتاثیری کاملاً واضح است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 19
Self-image

تصویر از خود، خودانگاره

زمانی که مصرف کنندگان نام‌های تجاری خاصی را اصولاً به قصد بیان شباهت خود به افراد یا گروه‌های موردنظرشان و نیز توصیف چگونگی جایگاه خود در جامعه می‌خرند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 20
SEM

بازاریابی موتور جستجو

مخفف کلمه Search Engine Marketing است و به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که جهت افزایش بازدید از یک سایت و درآمدزایی از آن انجام می شود. پرداخت هزینه به دایرکتوری‌های بزرگ و شناخته شده یک نمونه از فعالیت های مربوط به SEM محسوب می شود.

نویسنده: یوتاب
SEO

بهینه سازی موتور جستجو

مخفف عبارت Search Engine Optimization است و به فرآیند افزایش تعداد بازدیدکننده های یک وبسایت توسط دستیابی به رتبه های بالای لیست نتایج موتورهای جستجو گفته می شود.

نویسنده: یوتاب
SERP

صفحه نتایج موتور جستجو

مخفف عبارت Search Engine Results Page است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Service Brand / Marketing

بازاریابی/ نام تجاری خدمات

بخش خدمات کسب و کار جهانی به جای فروش و بازاریابی اجناس فیزیکی، با بازاریابی و فروش محصولات نامشهود سرو کار دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 19
Seven P's

هفت پی

علاوه بر چهار پی کاملاً شناخته شده (محصول، قیمت گذاری، ترفیع، مکان) بحث‌های جدید، سه متغیر دیگر را (معروف به آمیزه‌ی بازاریابی گسترده) اضافه کرده‌اند که به شرح ذیل هستند:

  • افراد: هر شخص ارائه دهنده‌ی نام تجاری و تعامل کننده با مشتریان، بر تجربه‌ی نام تجاری تأثیر دارد. در نتیجه این افراد باید به طور شایسته و مناسبی درباره‌ی ویژگی‌ها و ارزش‌های نام تجاری آموزش داده شوند و به خوبی انگیزه‌ی حمایت و تکامل نام تجاری به آنان داده شود. همچنین یک سفیر و نماینده برای نام تجاری باشند.
  • فرایند: موقعیت‌های مفصل و پرجزئیاتی هستند که مشتری می‌تواند در تماس با نام تجاری داشته باشد و برای وفاداری به نام تجاری ضروری هستند.
  • شواهد فیزیکی: در حوزه‌ی محصولات مشهود به سهولت وجود دارد، اما در مورد خدمات نام تجاری قبل از تحویل خدمت به خوبی نمی‌توان تجربه‌اش کرد. مشتریان احتمالی ممکن است در هنگام تصمیم گیری درباره‌ی استفاده کردن یا نکردن از یک خدمت ریسک بیشتری را متحمل شوند. برای کاهش این ریسک بالقوه، باید به مشتریان اجازه ی بررسی خدمت، نشان دادن حامیان واقعی یا ایجاد شرایط امتحان بدون خطر خدمت، برای کمک به آنان در تصمیم گیری را داد.
نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 19
Share of Mind

سهم از ذهن

هرچند سهم از ذهن، مقدار نسبی توجه به یک نام تجاری از سوی مخاطب هدف آن است، اما پیچیده‌تر از توجهی است که برای مثال افراد به پپسی در برابر کوک میدهند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 19
Share of Voice (SOV)

سهم از صدا / تبليغ / گفتار

منظور سهم یک نام تجاری از کل رسانه های بررسی شده در یک طبقه‌ی از پیش تعریف شده است،

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 21
Share Of Wallet

سهم از کیف پول

سهم از کیف پول، درصد پول خرج شده‌ی مصرف کنندگان به طور کل در مقابل مقدار پول خرج شده برای یک نام تجاری خاص است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 19
Site Map

نقشه سایت

یک صفحه یا مجموعه ای ساختار یافته از صفحات که به هر صفحه قابل دسترسی برای کاربر در یک سایت لینک می دهند. این صفحات برای افزایش بازدهی و سودمندی سایت برای کاربران ایجاد می شوند. یک نقشه سایت XML در دایرکتوری اصلی سایت قرار می گیرد تا به اسپایدرهای موتور جستجو در یافتن تمام صفحات سایت کمک کند.

نویسنده: یوتاب
SMM

بازاریابی رسانه اجتماعی

مخفف Social Media Marketing است و به معنی ترویج برند یا وبسایت از طریق رسانه های اجتماعی می باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
SMP

سمپاشی در رسانه اجتماعی

مخفف Social Media Poisoning است. به هر کدام از اعمال و تکنیک های کلاه سیاه طراحی شده برای اسپمر نشان دادن رقیب گفته می شود. به طور مثال اسپم کردن در قسمت نظرات وبلاگ به نام/برند رقیب.

نویسنده: یوتاب
Social Bookmark

بوکمارک اجتماعی

رسانه های اجتماعی خاصی وجود دارند که به ما امکان می دهند لینک URL وب سایت  یا صفحاتی از وب سایت خود را در آنجا ذخیره کرده و با عموم افراد به اشتراک بگذاریم.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Sock Pocket

هویت آنلاین مخفی

یک هویت آنلاین است که برای مخفی کردن هویت واقعی فرد یا ایجاد چندین پروفایل کاربری استفاده می شود.

نویسنده: یوتاب
Sonic Branding

برندینگ صوتی

برندینگ صوتی به استفاده از یک قطعه‌ی خاص موسیقایی یا صدایی خاص برای شناسایی و تبلیغ محصول، خدمت یا شرکت گفته می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 19
Spam

اسپم

به استفاده از سیستم های پیام رسان الکترونیکی برای انتشار پیام های نامرتبط و عموما تبلیغاتی و یا ویروسی در حجم گسترده گفته می شود.

نویسنده: یوتاب
Spam Ad Page

صفحه تبلیغ اسپم

صفحه ای است که مخصوص تبلیغات ساخته شده و در محتوای آن از متن های تولید شده توسط ماشین استفاده می شود که فاقد هر گونه ارزشی برای کاربر است. اسپمرها بعضا سایت هایی با صدها صفحه اسپم تولید می کنند.

نویسنده: یوتاب
Spamdexing

تکنیک فریب موتور جستجو

این نوع از سئو تلاش می کند تا از روش هایی که مورد تایید نیستند، موتورهای جستجو را فریب داده و وبسایت را در رتبه های بالای لیست نتایج جستجو قرار دهد.

نویسنده: یوتاب
Spammer

اسپمر

به کسی گفته می شود که برای دنبال کردن هدفی از اسپم استفاده می کند.

نویسنده: یوتاب
Spider

عنکبوت

یک ربات تخصصی که موتورهای جستجو برای یافتن و اضافه کردن صفحات وب به ایندکس خود از آن استفاده می کنند.

نویسنده: یوتاب
Spider Trap

تله عنکبوتی

تله عنکبوتی، به حلقه بی پایان از لینک های بی مصرفی گفته می شود که به صورت اتوماتیک تولید می شوند. این حلقه می تواند برنامه اسپایدر را به دام بیاندازد. در بعضی مواقع و با ایجاد تغییرات ناخواسته در سایت ممکن است این حالت ایجاد شود.

نویسنده: یوتاب
Splash Page

صفحه اسپلش

یک صفحه وب که در آن یک انیمیشن فلش و یا فیلم فلش نمایش داده می شود که پس از اتمام آن، یا باید بر روی لینکی کلیک کنید یا سایت به طور اتوماتیک به صفحه ای Redirect می شود. 

نویسنده: یوتاب
Splog

اسپلاگ

اسپلاگ، وبلاگ اسپمی است که معمولا محتوای ارزشمندی برای کاربر ندارد و با هدف لینک دادن به سایت های دیگر و افزایش ترافیک آنها و یا نمایش تبلیغات ساخته می شود. محتوای این نوع وبلاگ ها اغلب توسط نرم افزار تولید می شوند یا از سایت های دیگر کپی می شوند.

نویسنده: یوتاب
Sponsorship

حمایت مالی

مربوط به زمانی می‌شود که شرکتی کمکی مالی به یک رویداد، یا پیشنهاد تأمین مالی به یک گروه، انجمن، تیم ورزشی و غیره را در عوض برخورداری از طیف فرصت‌های تبلیغی و ترفیعی انجام می‌دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 19
Standalone or Freestanding Brands

نام‌های تجاری آزاد یا مستقل

اسامی یا هویت‌های نام تجاری مورد استفاده در محصولات یا خدمات مجزا که به دیگر محصولات یا خدمات در پرتفولیوی شرکت نامربوط هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 19
Static Page

صفحه ایستا

صفحات استاتیک یا ایستا به صفحاتی گفته می شود که توسط طراح وب ومعمولا با زبان HTML کدنویسی می شوند. این سایت ها دارای پنل مدیریت محتوا نیستند. از این صفحات معمولا در مواردی استفاده می شود که به ندرت نیاز به تغییر محتوا وجود داشته باشد.

نویسنده: یوتاب
Stickiness

چسبندگی

کاهش دادن نرخ پرش. تغییراتی در سایت که کاربران را مایل به صرف وقت بیشتری در سایت و بازدید از صفحات دیگر آن بکند، "چسبندگی" سایت را افزایش می دهد.

نویسنده: یوتاب
Strategic Planning

برنامه ریزی استراتژیک

فرایندی که اهداف شرکت، روش‌های اقدام، تخصیص منابع و انواع انتظارهای منطقی را تعیین می‌کند. با نامیدن این برنامه به اسم استراتژیک، انتظار می رود در طیف وسیعی فعالیت کند و آن را به «تصویر بزرگ» (در مقابل طرح تاکتیکی که بیشتر بر فعالیت های مجزا و طیف کوچک تمرکز دارد)، تعبیر کرد.

 

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 19
Stretch

بسط

به توانایی یک نام تجاری برای بسط در طبقه‌ی خود و در طبقات مجاور یا غیر مجاور اشاره دارد. گسترش‌های نام تجاری که در همان طبقه‌ی خود (مثلاً خمیردندان) بسط می یابند، شایع هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 17
Style Guides

رهنمودها / راهنماهای سبک

رهنمودهای سبک عموماً استانداردهای ارتباطات نام تجاری را بر حسب رنگ، نوع و سایز قلم، طرح گرافیکی، زبان و (گاهی اوقات موسیقی) و غيره ارائه می کنند. این رهنمودها، وجود هماهنگی بصری نام تجاری را اطمینان می‌دهند؛ مهم نیست این هماهنگی در کجا دیده یا استفاده شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 15
Sub-brand

نام تجاری فرعی

نام تجاری‌ای که تداعی خود را بر اساس یک نام تجاری اصلی می سازد. این نام تجاری با وجود این که نام و هویت بصری خاص خود را دارد، برای نفوذ پیشینه و ارزش ویژه‌ی نام تجاری اصلی طراحی می شود و در طبقه ، مزیت با هدف جدیدی بسط می باید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 19
Substitutes

جانشین ها، بدل ها، گزینه های بدل/ جانشین

محصولاتی که مصرف کنندگان به عنوان گزینه‌ای جایگزین برای دیگر محصولات در نظر می‌گیرند. انگیزش مصرف کننده برای امتحان یک گزینه‌ی جانشین امکان دارد از هزینه، سلامتی، نگرانی های زیست محیطی و یا گرایش‌های اجتماعی ناشی شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 17
Supplemental Index

فهرست تکمیلی

صفحاتی هستند که در فهرست نتایج یک جستجو، رتبه بسیار پایینی دارند. این صفحات معمولا در نتایج جستجو با برچسب Supplemental Index ظاهر می شوند.

نویسنده: یوتاب
Switching Costs

هزینه های تغییر محصول

به هزینه های پنهانی اشاره دارد که مصرف کننده در هنگام تغییر محصول مصرفی خود به محصول دیگر، با آن روبه رو است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 18

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.