فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Icon

تندیس

تندیس، نماد یک نام تجاری است که به طور عمیق در اذهان مصرف‌کنندگان نفوذ کرده است. در نام تجاری تونی، ببر، هارلی دیویدسون، تاج و نایکی «صدای خش خش» جلوه‌ی تندیس‌های نام تجاری خودنمایی می‌کنند که به نحوی ماندگار در ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه مصرف‌کنندگان حک شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 29
Identification Decisions

گزینه های/ تصمیم های هویت گذاری

منظور انتخاب‌های یک شرکت درباره‌ی برندینگ هویت محصول است. این انتخاب به نوعی از میان چهار گزینه صورت می‌گیرد: اسامی تجاری مجزا (چیریوز)، اسامی تجاری خط محصول (ظروف آشپزخانه‌ی کویزینارت)، اسامی تجاری شرکتی (دهان شوی اسکوپ) و نام خانوادگی شرکتی (سوپ نور).

 

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Identity

هویت

تجلی بیرونی یک نام تجاری که هر چیزی از نام و جلوه ی بصری آن تا شکلی از آن راکه به نظر می رسد و احساس، استشمام و چشیده می شود، در بردارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
IDMetrics

معیارهای هویت گذاری

یک متدلوژی اختصاصی تحقیقات کمی و کیفی اینتر برند که در جست و جوی ارزیابی هویت های بصری موجود و بالقوه ی نام های تجاری بر حسب تناسب،اعتبار و تداعی های مثبت و منفی قوی و نیز هماهنگی با مفهوم است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
IM

بازاریابی اینترنتی

مخفف Internet Marketing. استفاده از اينترنت توسط صاحبان کسب ‌و کار و توسعه‌دهندگان براي بازاريابي محصولات و خدمات را اينترنت مارکتينگ مي­ گويند که روش‌های مختلفي دارد.

نویسنده: یوتاب
Image

تصویر ذهنی،تصویر

تصویر ذهنی، برداشت کلی و مجموعه‌ی منحصر به فرد تداعی‌های شرکت یا نام تجاری در نظر عموم مردم است. این تصویر از طریق تبلیغات، وب‌سایت‌ها، کتابچه‌های راهنما، گزارش‌های سالیانه، آرم‌ها، نمادها و غیره به دست می‌آید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 21
Image Library

کتابخانه‌ی عکس و تصویر

تصاویر ذخیره شده به صورت عکس، تصاویر و ویدئو و فیلم که با پرداخت مبلغی معین یا در املاک دولتی، به صورت رایگان برای استفاده‌ی عموم در دسترس قرار می‌گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Impact Model

الگوی تاثیر

ساختار اختصاصی اینتربرند که استراتژی نام تجاری را با خلافیت و اجرا پیوند می‌زند. این مدل، به ترتیب به چهار پرسش اساسی پاسخ می‌دهد که شامل چه کسی، چه چیز، چرا و چطور می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Impression

برداشت مصرف کننده

تعریف فنی برداشت، تعداد کل تماس‌ها با یک آگهی تبلیغی در دوره‌ی زمانی معینی است که معیار مورد استفاده برای تعیین میزان جلب توجه و تحت تأثیر قراردادن مخاطب هدف موردنظر برای یک آگهی خاص است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Impression

بازخورد

تعداد بازخوردها در واقع نشان دهنده تعداد دفعاتی است که یک تبلیغ در ادوردز یا دیگر پلتفرم های تبلیغات کلیکی نمایش داده می شود. همچنين، به تعداد دفعاتي که صفحه وب‌سایت بازديد می‌شود نيز impression مي­ گويند. به ‌عنوان ‌مثال، اگر دو بازديدکننده ۵ صفحه وب‌سایت را ببينند، تعداد impression عدد 10 خواهد بود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 4
Impression Share

سهم بازخورد

يکي از شاخص‌هایي است که در تبليغات کليکي استفاده می‌شود. اين شاخص، نسبت تعداد دفعات بازديد يک تبليغ توسط کاربران به تعداد کل دفعاتي است که تبليغ احتمال ديده شدن دارد. به ‌عنوان‌ مثال، اگر impression share يک تبليغ ٧٠% باشد، به معناي اين است که از ١٠مرتبه بازديد احتمالي تبليغ، ٧مرتبه بازديد شده است.

نویسنده: یوتاب
Impulse Buy

خرید ناگهانی یا بدون برنامه ریزی، خرید تفنّنی

خرید اتفاقی و بدون برنامه ریزی که بدون سنجش یا تحقیق قبلی در مورد مزایای محصول یا خدمت انجام می‌گیرد. این خرید غالباً به اجناسی مربوط می‌شود که در پیشخوان‌های مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، در دسترس و در معرض دید هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
In-App Ads

تبلیغات درون برنامه ای

يکي از روش‌های ديجيتال مارکتينگ است که تبليغ­ دهندگان، آگهی‌های خود را در قالب‌های مختلف نظير بنر تبليغاتي، ويدئو و ... توسط شبکه‌های تبليغاتي در اپليکيشن‌هايي که ناشرين آن‌ها مايل به انجام اين کار هستند، نمايش می‌دهند.

نویسنده: یوتاب
In-App Message

پیام درون برنامه ای

پیام‌های درون برنامه‌ای، پیام‌های ديجيتالي هستند که مردم تنها زماني قادر به دريافت آن‌ها هستند که در حال استفاده از اپليکيشن باشند.

نویسنده: یوتاب
In-App Purchase

خرید درون برنامه ای

خريد محصولات يا خدمات از طريق اپلیکیشن‌های موجود روي موبایل‌ها و تبلت‌ها را خريد درون اپليکيشن مي­ گويند. اين اصطلاح همچنين به خريدهاي ريالي اقلام مختلف درون بازی‌ها مثل خريد سکه، الماس و ... هم گفته می‌شود.

نویسنده: یوتاب
Inbound link

لینک درونی

یک لینک درونی به لینکی از صفحه وب شما گفته می شود که در وبسایت مرتبطی قرار می گیرد. لینک های درونی در سئو اهمیت دارند. زیرا موتورهای جستجو آنها را به عنوان نشانه ای بر معتبر و مفید بودن محتوای وب سایت شما تلقی می کنند. تفاوت آن با بک لينک اين است که Inbound linkها از درون متن لينک داده می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 4
Inbound Marketing

بازاريابي درون‌گرا

بازاريابي درون‌گرا يک بازاريابي غيرمستقيم محسوب می‌شود و تمرکز آن بر افزايش مشتريان از راه‌هایی غير از تبليغات تهاجمي است. اين نوع از بازاريابي از طريق قيف بازاريابي با مشتريان ارتباط برقرار می‌کند و به جاي فروش مستقيم، از طريق جلب اعتماد مخاطب در طول يک مسير، او را به مشتري تبديل می‌کند.

نویسنده: یوتاب
Incentive Traffic

ترافيکي است که توسط مردم به ازاي دريافت پول، پاداش يا جایزه‌های بازي براي انجام کاري نظير تماشاي کامل ويدئوي تبليغاتي، نصب اپليکيشن، پر کردن نظرسنجي انجام می‌شود.

نویسنده: یوتاب
Index

ایندکس

اسم. به پایگاه داده ای از صفحات وب و محتوای آنها گفته می شود که توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد.

فعل. به عمل اضافه کردن صفحه وب به پایگاه داده یک موتور جستجو گفته می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 4
Indexed Pages

صفحات ایندکس شده

صفحاتی از یک وبسایت که ایندکس (فهرست) شده اند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 3
Influencer Marketing

بازاریابی تاثیرگذار

بازاريابي تأثیرگذار نوعی بازاريابي است که از افراد تأثيرگذار بر جامعه به ‌منظور رساندن پیام‌های تبليغاتي در قالبي الهام‌بخش استفاده می‌کند. اين افراد تأثيرگذار با دريافت مقداري پول از تبليغ­دهندگان اين کار را به صورت غيرمستقيم و به ‌گونه‌ای که براي مخاطبان جذاب باشد، انجام می‌دهند.

نویسنده: یوتاب
Infographic

اینفوگرافیک

تصويري که با هدف انتقال اطلاعات و داده‌ها طراحي شده است. از اينفوگرافيک براي نمايش ساده و تصويري مفاهيم پيچيده استفاده می‌شود که در بين بازاريابان ديجيتال از محبوبيت زيادي برخوردار است.

نویسنده: یوتاب
Inform-Engage-Align

آگاهی- تعهد- همگام سازی

رویکردی که توسط اینتربرند برای دست یابی به همسویی نام تجاری در داخل شرکت به کار می‌رود که شامل سه مرحله‌ی اصلی زیر می‌شود:

  • آگاهی: مرحله‌ای که کارکنان پیام مرتبط با نام تجاری را دریافت می‌کنند و به درک سطح اول نایل می‌شوند.
  • تعهد: مرحله‌ای که درک، راهی به سوی اقدام و اثبات تجربی را می‌گشاید. بنابراین کارکنان نام تجاری را باور می‌کنند.
  • همگام سازی: مرحله‌ای که ارزش‌ها و اهداف نام تجاری در فرایند کسب و کار و اقدام‌های نیروی انسانی برای ترغیب آنان به زنده نگه داشتن نام تجاری کاملاً تثبیت می‌شوند.
نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Inlink

لینک ورودی

رجوع شود به Inbound link.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 5
Innovation

نوآوری

هر رویکرد جدیدی نسبت به طراحی، تولید یا بازاریابی می‌تواند یک نوآوری باشد. نوآوری‌ها معمولاً برای مبتکر، مزیت رقابتی فراهم می‌کنند؛ زیرا می‌توانند محصولات جدیدی را بر اساس تقاضای مشخص بازار فعلی یا برای ورود به بازارهای جدید فراهم کنند. به طور اساسی، نوآوری‌های با تمایز بالا باعث برندینگ موفقیت‌آمیز می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Innovation-based Culture

فرهنگ نوآوری

از دیدگاه بازاریابی، نوآوری به معنی معرفی محصولات، ایده ها یا خدمات جدید در بازار است؛ محصولات جدیدی که متفاوت یا از نظر مصرف‌کنندگان متفاوت هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Install Attribution

اطلاعاتي که بيان ­کننده محلي است که کاربر را به نصب هدايت کرده است. اين اطلاعات براي بازاريابان بسيار مهم است؛ زيرا می‌تواند جهت ­دهنده تلاش‌های آينده بازاريابي هر کسب‌ و کاري باشد و ميزان سرمایه‌گذاری در هر کمپين را مشخص می‌کند.

نویسنده: یوتاب
Instant Messaging

پیام رسانی فوری

سرويسي که در آن افراد می‌توانند از طريق يک رابط کاربري مبتني بر متن به صورت آنلاين با يکديگر ارتباط برقرار کنند. اشتراک‌گذاری فایل‌های کوچک در اين پلتفرم‌ها رايج است. شرکت‌های زيادي مانند فيسبوک، اسکايپ و جيميل اين پلتفرم را ايجاد کرده‌اند.

نویسنده: یوتاب
Intangible Assets

دارایی‌های نامشهود

دارایی‌های نامشهود مانند سرقفلی، علامت‌های تجاری، حق اختراع‌ها، تخصص مدیریتی، نام‌های تجاری، حق‌ تألیف‌ها، فرمول‌ها و غیره وجود فیزیکی ندارند؛ با این حال به عنوان عاملی مهم در ایجاد ارزش شناخته می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Integrated Brand Communication

ارتباطات یکپارچه‌ی نام تجاری

منظور تأمین کارایی و اثربخشی نام تجاری و آمیزه‌ی بازاریابی برای انتقال پیامی خاص به مخاطب موردنظر است که شامل فرایند و طرحی می‌شود که نیازهای مخاطب هدف، انتقال پیام‌های مهم و مناسب‌ترین مجاری ابلاغ به آن‌ها را در نظر می‌گیرد. این مجاری می‌توانند شامل فروش، ترفیع، روابط عمومی، تبلیغات و غیره باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Integrated Marketing Communications

ارتباطات یکپارچه‌ی بازاریابی

ارتباطات یکپارچه‌ی بازاریابی، تمام ارتباطات بازاریابی (تبلیغ، ترفیع و ارتقای فروش، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم) را به جای مجموعه‌ای از فعالیت‌های مجزا به صورت یک کل به هم پیوسته مدیریت می‌کند. این یکپارچگی، وضوح، هماهنگی و تأثیر حداکثر پیام نام تجاری را فراهم می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Intellectual Assets

دارایی‌های هوشمند یا فکری

دارایی‌های غیرفیزیکی کسب و کار که می‌توانند شامل تخصص، دانش، حق اختراع‌ها، برنامه‌های تحقیق و توسعه و سیستم‌های مدیریت دانش باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Intellectual Property

اموال فکری

دارایی‌های نامشهود از قبیل حق اختراع، علامت تجاری یا حق تألیف که ارزش آن‌ها از دانش، اکتشاف، اختراع یا خلاقیت ناشی می‌شود. اموال فکری می‌توانند شامل محصولات جدید مانند نرم‌افزار، کتاب‌ها، فرمت‌ها بازی واقعی رایانه‌ای، حقوق استفاده از تلویزیون تا رخدادهای ورزشی و حتی یک فرایند تولید شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Interactive Marketing

بازاریابی تعاملی یا ارتباطی

روشی که اصول سنتی بازاریابی را با تکنیک‌های اینترنتی ترکیب می‌کند تا مشتریان بتوانند با هرکسی که برای آنان پیام فروش یا بازاریابی می‌فرستد، ارتباط داشته باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Interstitial Ads

آگهی‌هایی هستند که بين دو صفحه محتوايي زماني که بازديدکننده وب‌سایت از يک صفحه به صفحه دیگر وب‌سایت هدايت می‌شود، ظاهر می‌شوند. در اپلیکیشن‌های موبايل هم از این مدل تبليغاتي استفاده می‌شود ولی باید آن را فقط در جایگاه‌های مخصوصي قرار داد تا باعث تخريب تجربه کاربري نشود.

نویسنده: یوتاب
Interviewing

مصاحبه

مصاحبه شامل پرسیدن پرسش‌های مختلف برای کسب ایده‌ها، اطلاعات یا عقاید می‌شود و روش مصاحبه تکنیک عادی تحقیق بازاریابی است که برای جمع‌آوری داده‌ها طراحی شده است. در مصاحبه از افراد درخواست می‌شود که یک پرسشنامه‌ی کتبی را پر کنند یا به پرسش‌ها از پشت تلفن یا در مصاحبه‌ای رو در رو (حضوری) پاسخ دهند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 28
Inventory

تعداد يا حجم ظرفیت‌های تبليغاتي که يک ناشر می‌تواند براي فروش به تبليغ­ دهندگان ارائه دهد. اين ظرفیت‌ها به حجم جایگاه‌های تبليغاتي در وب‌سایت‌ها يا اپلیکیشن‌های ناشر اشاره دارد.

نویسنده: یوتاب
Investor Relations

رابط سرمایه‌گذاران، روابط سرمایه‌گذار

یک فعالیت و همچنین واحدی در اکثر شرکت‌های سهامی عام متوسط تا بزرگ است. رابط سرمایه‌گذاران به سهامداران فعلی و احتمالی اطلاعاتی صحیح درباره‌ی شرکت و عملکرد مالی آن می‌دهد و به سرمایه‌گذاران در اتخاذ تصمیم‌های آگاهانه‌ی خرید و فروش کمک می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
IP Address

آدرس IP

يک شماره منحصربه‌فرد براي هر دستگاه استفاده ­کننده از اينترنت است. از اين آدرس براي تشخيص محل دستگاه و تشخيص آن از ساير دستگاه‌های در حال استفاده از اينترنت استفاده می‌شود. شما نيز می‌توانید آدرس IP عمومي خود را از طريق جستجو عبارت ”?What is my IP Address“ پيدا کنيد.

نویسنده: یوتاب
IR

مخفف Installation Rate. نسبت تعداد کل نصب‌ها به تعداد کل کلیک‌های صورت گرفته در انتهاي تبليغات را IR می‌نامند.

نویسنده: یوتاب

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.