فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Gadget

گجت

رجوع شود به Gizmo.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Gap

خلأ/ شکاف بازار

هر شرکتی استراتژی‌های کسب و کار را برای نام‌های تجاری خود توسعه می‌دهد و هر مصرف کننده‌ای این نام‌های تجاری را به طور شخصی تجربه می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Gateway Page

دروازه

رجوع شود به Doorway.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Generic Brands

نام های تجاری عمومی، محصولات بی نام

محصولات بدون نام تجاری که معمولاً توسط خرده فروشان به قیمتی پایین‌تر از محصولات مشابه مارک‌دار (دارای نام تجاری) عرضه می‌شوند. در ابتدا، محصولات بی‌نام به اجناسی با حداقل بسته بندی، تبلیغات و ترفیعات اطلاق می‌شد، اما اکنون از این اجناس حمایت بیشتری می‌شود و امتیاز و برتری بهتری را در عرصه‌ی رقابت فراهم می‌کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Generic Name

اسم عمومی یا عام، نام عادی

یک اسم تجاری که به جای یک نام تجاری خاص به یک طبقه‌ی محصول مربوط می‌شود. از جمله بدیهی‌ترین مثال‌های نام‌گذاری عام، نام تجاری کلینکس در محصول دستمال کاغذی است که به طور گسترده در همه جا اسمش آمده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 22
Generic Strategy

استراتژی عمومی یا عام

مایکل پورتر از دانشکده‌ی بازرگانی هاروارد این نظریه را مطرح کرد که سه استراتژی رهبری قیمت، تمایز و تمرکز در هر سازمانی وجود دارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 21
Gizmo

گیزمو

اپلیکشن های کوچکی هستند که در وب سایت ها جهت انجام عملکردهای مشخصی مثل شمارش بازدیدها و یا نمایش آدرس IPها به کار می روند. گیزموها می توانند طعمه های لینک خوبی به دست آورند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Global Branding

برندینگ جهانی

یک نام تجاری جهانی، نامی است که در بسیاری از کشورها در دسترس است؛ هرچند ممکن است از کشوری به کشور دیگر فرق کند، ولی نام‌های تجاری محلی ارزش‌های مشترک و هویت ترسیمی (گرافیکی) مشابهی دارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 21
Goodwill

سرقفلی

دارایی نامشهودی که شامل ارزش نام تجاری و دیگر دارایی ها از قبیل خدمت به مشتری و روحیه ی کارمند می شود و برای بیان قدرت کسب درآمد بالاتر شرکت یا سازمان پیش بینی شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Google Bomb

بمب گوگل

تلاش متحدانه چندین وبمستر برای تغییر نتایج جستجوی است که معمولا با اهداف طنزآمیز انجام می شود. “miserable failure” جرج بوش و “greatest living American” استیون کلبرت از نمونه های معروف بمب گوگل هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Google Bowling

گوگل بولینگ

تلاش برای پایین آوردن رتبه یک سایت با استفاده از ارسال لینک‌ های آن از سایت‌های بد و اسپم. بحث زیادی حول واقعیت داشتن یا نداشتن این موضوع وجود دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Google Dance

رقص گوگل

به تغییر در SERPs (لیست نتایج جستجو) گفته می شود که توسط بروزرسانی دیتابیس یا الگوریتم گوگل سبب می شود. دلیل نگرانی و حیرت بزرگ برای وبمسترهایی که وارد SERPs می گردند. یا دوره زمانی بروزرسانی ایندکس گوگل که دیتاسنترهای مختلف ، دارای داده های متفاوتی هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Googlebot

گوگل بات

برنامه اسپایدر گوگل است.

نویسنده: یوتاب
Graphic Design

طراحی گرافیکی

طراحی گرافیکی، فرآیند آراستن کلمات و تصاویر برای انتقال پیام و شفاف سازی ادراک است و ممکن است در هر وسیله ی ارتباطی از قبیل روزنامه ها، مجله ها و سیستم های دیجیتالی تا فیلم،انیمیشن و بسته بندی ظاهر شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 22
Grid Systems

سیستم های شبکه ای

این سیستم ها به طراحی و ساختار اطلاعاتی ای که باید پیگیری شوند، اشاره دارند. همچنین به طرح بندی صفحه(صفحه آرایی)، قالب های سبک، شبکه های تصویری و الگوها اشاره می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 20
GYM

گوگل، یاهو، مایکروسافت

مخفف گوگل، یاهو و مایکروسافت. سه موتور جستجوی قدرتمند.

نویسنده: یوتاب

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.