فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Gadget

گجت

رجوع شود به Gizmo.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 99
Gap

خلأ/ شکاف بازار

هر شرکتی استراتژی‌های کسب و کار را برای نام‌های تجاری خود توسعه می‌دهد و هر مصرف کننده‌ای این نام‌های تجاری را به طور شخصی تجربه می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 130
Gateway Page

دروازه

رجوع شود به Doorway.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 91
Generic Brands

نام های تجاری عمومی، محصولات بی نام

محصولات بدون نام تجاری که معمولاً توسط خرده فروشان به قیمتی پایین‌تر از محصولات مشابه مارک‌دار (دارای نام تجاری) عرضه می‌شوند. در ابتدا، محصولات بی‌نام به اجناسی با حداقل بسته بندی، تبلیغات و ترفیعات اطلاق می‌شد، اما اکنون از این اجناس حمایت بیشتری می‌شود و امتیاز و برتری بهتری را در عرصه‌ی رقابت فراهم می‌کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 122
Generic Name

اسم عمومی یا عام، نام عادی

یک اسم تجاری که به جای یک نام تجاری خاص به یک طبقه‌ی محصول مربوط می‌شود. از جمله بدیهی‌ترین مثال‌های نام‌گذاری عام، نام تجاری کلینکس در محصول دستمال کاغذی است که به طور گسترده در همه جا اسمش آمده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 125
Generic Strategy

استراتژی عمومی یا عام

مایکل پورتر از دانشکده‌ی بازرگانی هاروارد این نظریه را مطرح کرد که سه استراتژی رهبری قیمت، تمایز و تمرکز در هر سازمانی وجود دارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 129
Gizmo

گیزمو

اپلیکشن های کوچکی هستند که در وب سایت ها جهت انجام عملکردهای مشخصی مثل شمارش بازدیدها و یا نمایش آدرس IPها به کار می روند. گیزموها می توانند طعمه های لینک خوبی به دست آورند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 98
Global Branding

برندینگ جهانی

یک نام تجاری جهانی، نامی است که در بسیاری از کشورها در دسترس است؛ هرچند ممکن است از کشوری به کشور دیگر فرق کند، ولی نام‌های تجاری محلی ارزش‌های مشترک و هویت ترسیمی (گرافیکی) مشابهی دارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 121
Goodwill

سرقفلی

دارایی نامشهودی که شامل ارزش نام تجاری و دیگر دارایی ها از قبیل خدمت به مشتری و روحیه ی کارمند می شود و برای بیان قدرت کسب درآمد بالاتر شرکت یا سازمان پیش بینی شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 127
Google AdWords

گوگل ادوردز

سرویس تبلیغات آنلاین شرکت گوگل است. این سیستم به تبلیغ ­دهندگان اجازه می­ دهد به منظور دستیابی به مشتریان، تبلیغات خود را از طریق شبکه­ های جستجو نمایش دهند. این سیستم به صورت مزایده ­ای عمل می ­کند. این سیستم مدل­ های قیمت­ گذاری مختلفی را پیشنهاد می ­دهد که به قیمت پیشنهادی (bid) کسب و کارها برای کلمات کلیدی مورد نظرشان بستگی دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 90
Google Algorithm

الگوریتم گوگل

سیستم برنامه ریاضی گوگل که تعیین می­ کند کدام وب­سایت ­ها در کدام بخش از صفحات نتایج جستجو نمایش داده شوند. این الگوریتم تحت عنوان Core Algorithm نیز شناخته می­ شود. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 81
Google Analytics

گوگل آنالیتیکس

یکی از ابزارهای کاربردی و رایگان تجزیه و تحلیل وب­سایت که توسط Google ایجاد شده است. ترافیک وب­سایت، نرخ همگرایی، معیارهای کاربری، مقایسه داده­ ها و میزان تأثیر هر کانال بازاریابی بر کسب و کار از جمله اطلاعاتی است که توسط این ابزار انداز­ه ­گیری و گزارش می­ شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 86
Google Bomb

بمب گوگل

تلاش متحدانه چندین وبمستر برای تغییر نتایج جستجوی است که معمولا با اهداف طنزآمیز انجام می شود. “miserable failure” جرج بوش و “greatest living American” استیون کلبرت از نمونه های معروف بمب گوگل هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 96
Google Bowling

گوگل بولینگ

تلاش های تخریبی برای پایین آوردن رتبه سایت های رقیب در گوگل است. این اصطلاح تحت عنوان سئوی منفی نیز شناخته می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 105
Google Dance

رقص گوگل

به تغییر در SERPs (لیست نتایج جستجو) گفته می شود که توسط بروزرسانی دیتابیس یا الگوریتم گوگل سبب می شود. این حالت معمولا در ماه­ های ابتدایی وب­سایت یا بعد از ساختن لینک ­ها رخ می ­دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 102
Google My Business

گوگل مای بیزینس

پلتفرمی است که کسب و کارها می ­توانند به منظور حضور در صفحه نتایج جستجو اطلاعاتی نظیر نام، آدرس وب­سایت، آدرس، نقشه، شماره تلفن، ساعات کاری را در آن وارد کنند. به دلیل جستجوی این پلتفرم بر اساس منطقه جغرافیایی، حضور در آن برای کسب و کارهای محلی مفید و ضروری است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 86
Google Reviews

بخش نظرات گوگل

نظرات و مرورهایی که در پلتفرم google my business گذاشته می­ شود. این نظرات در مقیاس 1 تا 5 ستاره و شامل یک پیام کوتاه است که توسط بازدیدکننده قرار داده می­ شود. این نظرات در نتایج جستجوی سایت نیز نمایش داده می­ شود و در سئو نیز تاثیرگذار است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 93
Googlebot

گوگل بات

برنامه اسپایدر گوگل است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 97
Graphic Design

طراحی گرافیکی

طراحی گرافیکی، فرآیند آراستن کلمات و تصاویر برای انتقال پیام و شفاف سازی ادراک است و ممکن است در هر وسیله ی ارتباطی از قبیل روزنامه ها، مجله ها و سیستم های دیجیتالی تا فیلم،انیمیشن و بسته بندی ظاهر شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 125
Gravity Forms

از پلاگین های وردپرس

یک پلاگین از وردپرس است که فرم تماس شخصی سازی شده را به وب سایت اضافه می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 89
Grid Systems

سیستم های شبکه ای

این سیستم ها به طراحی و ساختار اطلاعاتی ای که باید پیگیری شوند، اشاره دارند. همچنین به طرح بندی صفحه(صفحه آرایی)، قالب های سبک، شبکه های تصویری و الگوها اشاره می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 119
Guest Post

پست مهمان

نوشتن و انتشار یک محتوا توسط یک شخص در وب­سایت یا بلاگ شخص دیگری به دعوت صاحب وب­سایت یا بلاگ، پست مهمان نامیده م ی­شود. این کار معمولا برای ایجاد بک­لینک برای وبسایت، افزایش ترافیک یا افزایش آگاهی از برند انجام می­ شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 77
GYM

گوگل، یاهو، مایکروسافت

مخفف گوگل، یاهو و مایکروسافت. سه موتور جستجوی قدرتمند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 96

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.