فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Feed

فید

محتوایی که از طریق وب سایت ها یا برنامه هایی خاص به کاربر داده می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
FFA

رایگان برای همه

FFAها یا صفحات Free For All صفحاتی پر از لینک های غیرمرتبط بوده و حاوی محتوای ارزشمندی برای کاربران نمی باشند. این صفحات معمولا توسط موتورهای جستجو جریمه می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 30
Fill Rate

درصد وجود تبلیغ

درصد وجود تبلیغ بیانگر نسبت تعداد نمایش ­های موفق تبلیغ به تعداد کل درخواست­ های ارسالی از یک رسانه به شبکه تبلیغاتی است. برای مثال، اگر یک اپلیکیشن در یک ساعت هزار درخواست نمایش تبلیغ به کاربرانش را به شبکه تبلیغاتی ارسال کند اما شبکه تبلیغاتی فقط بتواند ۵۰۰ تبلیغ را برای نمایش به اپلیکیشن بفرستند، درصد وجود تبلیغ ۵۰ درصد خواهد بود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Fingerprinting

اثر انگشت مرورگر

اثر انگشت دستگاه یا اثر انگشت مرورگر، روشی است که در آن، داده­ های پایه کاربران موبایل، با هدف شناسایی آن­ها از مرحله کلیک تا نصب جمع­ آوری می­ شوند. با استفاده از این روش، اطلاعاتی اساسی، نظیر آدرسIP دستگاه ­های موبایل به دست می ­آید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Flanker Brand

نام تجاری مهاجم

محصولی که توسط شرکت در بازاری وارد می‌شود که قبلاً در آن شهرت و ثبات را کسب کرده است. قصد نام تجاری مهاجم، افزایش سهم کلی بازار در طبقه‌ای خاص و از صحنه خارج کردن رقبا از طریق رفتار تجاوزکارانه و تهدیدگرانه است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 58
Flash

نرم افزاری ویدیویی

نوعی نرم ­افزار ویدئویی که توسط شرکت Adobe Macromedia طراحی شده است. این نرم­ افزار انیمیشن­ های گرافیکی (vector-based) با حجم پایین تولید می­ کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Flickr

فلیکر

رسانه یا شبکه ای است که کاربران می توانند در آن عکس آپلود کنند و به اشتراک بگذارند. فلیکر، بزرگ ترین سایت اشتراک گذاری عکس در جهان است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Focus Group

گروه تمرکز

گروهی از افراد که برای بحث درباره‌ی یک مسئله، ایده یا محصول دور هم جمع می‌شوند. گروه‌های تمرکز، بخش مهمی از تحقیقات بازار هستند و موفقیت آن‌ها معمولاً به کیفیت و تجربه‌ی فرد برگزارکننده‌ی جلسه بستگی دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 58
For P's: Product, Price, Promotion, Place

چهار پی (محصول، قیمت، ترفیع، مکان)

مفهوم مکرری که به منظور بیان اجزای حیاتی بازاریابی استفاده می‌شود. هرچند امروزه به عنوان روشی برای مختصرنویسی شناخته می‌شود؛ زیرا چهار پی برای گنجاندن پی‌های دیگری در بین آن‌ها از جمله خدمات قبل از فروش و پس از فروش به مشتری، گسترش یافته است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 57
Forced Click

کلیک اجباری

نوعی از تقلب ­های کلیکی هستند که کاربر را مجبور به کلیک روی تبلیغ می­ کند. به عنوان مثال، آگهی­ های تمام صفحه بدون دکمه X برای بستن آگهی که هیچ چاره ­ای برای کاربر به جز کلیک روی تبلیغ باقی نمی­ گذارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Forum

انجمن

فضایی از وب سایت است که به مکالمات و پیام های کاربران اختصاص داده شده است و معمولا به بخش پشتیبانی مربوط است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 22
Frames

فریم ها

نوعی طراحی صفحه وب که در آن دو یا تعداد بیشتری سند در یک صفحه و هر کدام در فریم خود به نمایش گذاشته می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 31
Franchise

حق استفاده از نام تجاری، امتیاز، حق مخصوص، فرانشیز

فرانشیز، یک رابطه‌ی قانونی قراردادی بین تولید کننده و یک یا تعداد بیشتری خرده‌فروش مستقل است. خریدار امتیاز، یک اسم تجاری مشهور و عامل کمک‌کننده‌ی اجرایی را کسب می‌کند. در صورتی که صاحب امتیاز علاوه بر درآمد، اندکی کنترل بر چگونگی اداره کسب و کار در اختیار می‌گیرد.

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 50
Fraud Distribution Modeling

نوعی تجزیه و تحلیل برای شناسایی تقلب

نوعی تجزیه و تحلیل است که از مدل­ های توزیع آماری برای شناسایی رفتارهای مشکوک و غیرعادی استفاده می­ شود. رایج ­ترین معیار مورد استفاده برای ترسیم مدل توزیع، فاصله زمانی بین کلیک تا نصب است. در صورتی که فاصله زمانی بین کلیک روی تبلیغ و نصب اپلیکیشن بیش از حد کوتاه باشد و غیرعادی به نظر برسد، می­ توان با ترسیم نمودار توزیع آن، به تقلب بودن نصب­ ها پی برد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Fraudulent Device

دستگاه ایجاد کننده ترافیک تقلبی

دستگاه ­های موبایل که ترافیک تقلبی بسیار زیادی ایجاد می ­کنند. سرویس ­هایی نظیر DeviceRank می ­توانند چنین دستگاه ­هایی را شناسایی و به صورت خودکار مسدود کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Freestanding Brands

نام‌های تجاری مستقل

نام‌های تجاری‌ای که شرکت‌ها زمانی که قصد دارند تأثیر پرتفولیوی نام‌های تجاری را با استفاده از قدرت نفوذ هریک از نام‌های تجاری با ارتباط کم یا هیچ ارتباطی با نام تجاری منبع (اصلی) یا دیگر نام‌های تجاری (اغلب متناقض و رقابتی) همان شرکت افزایش دهند، به کار می‌برند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 54
Frequency

فرکانس

تعداد دفعات انجام کاری در واحد زمان را فرکانس می­ گویند. در بازاریابی دیجیتال اصطلاحاتی مانند فرکانس نمایش تبلیغ و فرکانس ارسال ایمیل بیانگر تعداد نمایش تبلیغات به یک کاربر یا ارسال ایمیل در طول یک مدت مشخص است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Frequency Capping

تنظیم فرکانس نمایش تبلیغات به کاربر

تنظیم یک محدودیت برای فرکانس نمایش تبلیغات به یک کاربر در طول مدت زمان معین است. به عنوان مثال، تپسل می­ تواند فرکانس نمایش تبلیغات به کاربر را به گونه­ ای تنظیم کند که هر کاربر یک تبلیغ را بیش از سه بار مشاهده نکند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Friction

ناسازگاری

هر عنصر موجود در وب­سایت که باعث گیج کردن، منحرف کردن و یا استرس برای بازدیدکنندگان شود را Friction می ­گویند که باعث می­ شود آن­ها وب­سایت را سریع ترک کنند. استفاده از رنگ­های ناسازگار، متن­های طولانی و صفحات فرود با گزینه­ های زیاد و گیج ­کننده نمونه ­هایی از friction هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Funnel

قیف

زمانی که کاربران خود را از طریق یک قیف از پیش تعریف ­شده که شامل چندین CTA است، در طی مراحل مختلف به سمت هدف مورد نظر خود هدایت می­ کنید، در حال استفاده از قیف بازاریابی هستید. قیف بازاریابی در واقع روشی برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان ثابت در طول دوره سفر مشتری است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

ارتباط با یوتاب

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره رایگان یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.