فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
E-commerce

تجارت الکترونیکی

کسب‌ و کارهایی که به ‌صورت آنلاین تجارت می‌کنند. رایج‌ترین نوع تجارت آنلاین، خرده‌فروشان آنلاین هستند که محصولات را به‌ طور مستقیم به مصرف‌کنندگان می‌فروشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 97
EBook

کتاب الکترونیکی

نسخه‌های دیجیتال از کتاب است که در فرمت‌هایی نظیر pdf منتشر می‌شود و معمولاً بازاریابان این کتاب‌ها را برای تولید lead استفاده می‌کنند. محتوای این EBookها معمولاً طولانی‌تر از پست‌های وبلاگ است و به ‌صورت جزئی‌تر به موضوعات می‌پردازد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 87
eCPM

هزینه موثر به ازای هزار بار نمایش

درآمد مؤثر حاصل از هر هزار نمایش کامل تبلیغ به کاربران را eCPM می‌گویند. این پارامتر یکی از اصلی‌ترین معیارهای ناشران و توسعه‌دهندگان برای انتخاب شبکه تبلیغاتی و کسب درآمد از آن است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 87
Editorial Calendar

تقویم تحریریه

چیزی شبیه به نقشه برای تولید محتوا است که به شما در تولید بهترین محتوا، یافتن بهترین موضوعات، یافتن مخاطبان هدف و فرکانس انتشار محتواها کمک می‌کند. استفاده از این تقویم محتوا باعث نظم بیشتر و برطرف کردن مشکلات محتوایی می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 82
Email Automation

اتوماسیون ایمیل

ارسال خودکار ایمیل‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای مربوط به ایمیل مارکتینگ را اتوماسیون ایمیل می‌نامند. ایمیل‌های خوش‌آمدگویی، تأیید خرید و ... ازجمله ایمیل‌هایی هستند که با استفاده از سیستم‌های اتوماسیون ارسال می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 84
Email List

لیست ایمیل

مجموعه‌ای از آدرس‌های ایمیل است که برای ارسال کمپین‌های هدفمند ایمیلی کاربرد دارد. روش‌های مختلفی برای جمع‌آوری ایمیل‌های این لیست وجود دارد. لیست ایمیل‌ها معمولاً بر اساس میزان تعاملات و ویژگی‌های فردی مشترکین تقسیم‌بندی می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 85
Email Marketing

بازاریابی ایمیلی

استفاده از ایمیل در بازاریابی و با هدف جذب مشتری، افزایش فروش، حفظ ارتباط مشتری با برند و ... را ایمیل مارکتینگ می‌گویند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 82
End-of-aisle (or End- cap) Display

ویترین‌ها/ نمایشگرهای انتهای راهرو یا سالن

به موقعیت‌های مطلوب برای نمایش کالاها و اجناس بازاریابان در فروشگاه‌های خرده فروشی اشاره دارد. همان طور که از اسمش پیداست، ویترین‌هایی هستند در انتهای سالن‌ها که کاملاً واضح و در معرض دید افراد هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 123
Endorsed Brand

نام تجاری تضمین شده

یک نام تجاری که تضمین و اعتبار نام تجاری اصلی (شرکت مادر) را دربردارد. برای مثال چیپس اهوی! ببین، چیپس اهوی[1]! تجسم و تجربه‌ی مزه‌ی خالص را وعده می‌دهد؛ در حالی که نابیسکو[2] (نام تجاری اصلی) از کیفیت کلی، قدمت و تخصص در امر مواد غذایی حکایت می‌کند. نام تجاری اصلی یا منبع توانایی تأثیر در انتقال ارزش یا تخصص را دارد که به قول نام تجاری تضمین‌شده، نیرو می‌بخشد.

 

[1] Chips Ahoy

[2] Nabisco

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 128
Engagement Rate

نرخ تعاملات

معیاری است که میزان تعاملات مشتریان (تعداد لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و ...) با یک بخش از محتوا را توصیف می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 89
Essence

ماهیت

ماهیت، مجموع ویژگی‌های و مزایای نامشهود است؛ خصوصیات اصلی‌ای که یک نام تجاری را توصیف و متمایز می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 128
Event

رخداد

اقدامات و فعالیت‌هایی که توسط کاربران درون اپلیکیشن یا وب‌سایت انجام می‌شود. این رخداد می‌تواند هر چیزی باشد؛ تکمیل خرید، تکمیل یک مرحله از بازی، کلیک روی دکمه خاص، ثبت‌نام در یک فرم مخصوص و ... فعالیت‌هایی هستند که به‌عنوان یک event شناخته می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 84
Evergreen Content

محتوای همیشه سبز

محتواهای ارزشمند، باکیفیت، استاندارد و صریحی هستند که حتی پس از گذشت مدت‌زمان طولانی از انتشار آن نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و همچنان برای خوانندگان ارزشمند هستند. این‌گونه پست‌ها به دلیل ایجاد سئو خوب برای بازاریابان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 80
Every Day Low Pricing: EDLP

استراتژی ارزان فروشی، قیمت گذاری ارزان هر روزه

یک استراتژی خرده فروشی به منظور رفت و آمد و خرید دائمی مشتری با تکیه بر قیمت‌های پایین است. به همان اندازه که توانایی وال مارت در مذاکره بر سر قیمت‌های پایین با تأمین‌کنندگان، یکی از استراتژی‌های اصلی کسب و کار آن‌ها می‌شود، اهمیت EDLP نیز افزایش می‌یابد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 138
Exclusion Zone

ناحیه‌ی ممنوع

ناحیه‌ی اطراف یک جزء یا نشانه برای مثال آرم که باید خالی بماند. در دستورالعمل‌های طراحی، جزئیات اصول و دلایل مرتبط با این فضای خالی نشان داده شده است. همچنین با عناوین فضای خالی، فضای آزاد، منطقه‌ی کنترل و منطقه‌ی معافیت نیز از آن نام برده می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 131
Expectation

انتظار، توقع، پیش نگری

انتظار، تصور و عقیده‌ای است که مصرف‌کنندگان حتی قبل از امتحان یک نام تجاری درباره‌ی آن نام شکل داده‌اند. این انتظارها، کمترین اندازه‌ای هستند که نام تجاری باید بیشتر از آن برآورده کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 118
Experience

تجربه

زمانی است که مصرف کنندگان در معرض ویژگی‌های گوناگون نام تجاری قرار می‌گیرند. تجربه‌ی موفق نام تجاری در تماس با مثبت‌ترین جنبه‌های یک نام تجاری رخ می‌دهد که می‌تواند در فروشگاه، از طریق تبلیغات و وب‌سایت‌ها یا از طریق تبلیغات دهان به دهان اتفاق بیفتد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 124
Experiential Mapping

نقشه برداری تجربی

یک شیوه‌ی مدل‌سازی از تعاملات پیش‌بینی شده مشتریان که تجربه‌ی کلی آنان را در هنگام معامله‌ی یک نام تجاری بیان می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 132
Experiential Marketing

بازاریابی تجربه/ تجربه‌ای

رویکردی که سعی دارد تا یک پاسخ احساسی قوی درباره‌ی محصول یا خدمت در خریداران احتمالی برانگیزد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 129
Extension

گسترش، تعمیم، بسط

عمل استفاده از اسم تجاری فعلی (و موفق) برای کمک به جا انداختن محصول یا خدمت جدید در ناحیه یا طبقه‌ی جدیدی از بازار است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 132
External Link

لینک خروجی

لینک موجود در یک صفحه از وب سایت که به صفحه های خارج از وب سایت مذکور اشاره دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 77

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.