فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Database Marketing

بازاریابی پایگاه داده

شکلی از بازاریابی مستقیم است که از پایگاه داده‌های فناوری و مشتری (یا مشتری احتمالی) برای ارتباطات شخصی با مشتری استفاده می‌کند تا محصول یا خدمت را ترویج دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
De-differentiation

عدم تمایز

عدم تمایز پدیده‌ی نسبتاً جدیدی است و از بین رفتن موانع سنتی بین صنایع پیش از این متمایز را شرح می‌دهد. عدم تمایز یا همگرایی زمانی رخ می‌دهد که صنایع گوناگون با هدف اتحاد، یا همه‌ی کسب و کارهای جدید با هدف خدمت بهتر به مشتری، شکل می‌گیرند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Demographics

مطالعات جمعیت شناختی

اصطلاحی که به آمارهای مربوط به یک جمعیت اشاره دارد و معمولاً شامل جنس، سن، وضعیت تأهل، تاریخ تولد، نرخ مرگ و میر، درآمد، تحصیلات و شغل افراد می‌شود. مطالعات جمعیت شناختی هنوز هم برای شناسایی مشتریان احتمالی به کار می‌رود، اما غالباً با شیوه‌های تخصصی‌تر تکمیل و تقویت می‌شود و به درک رفتار خریدار کمک می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Design

طرح، طراحی کردن

طراحی کردن در قالب فعل، به فرایند ایجاد و اجرای طراحی برای محصول، خدمت یا ایده‌ی جدید اشاره دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 19
Design Elements

اجزای طرح

اجزای مجزایی که در کل بیان بصری نام تجاری را بر عهده دارند و شامل تصاویر، نوع، رنگ، شکل، ترکیب و غیره می‌شوند. این اجزا در کنار یکدیگر برای ارائه‌ی شخصیت و تصویر یک نام تجاری استفاده می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Design Principle

اصول طراحی

مجموعه‌ای از اهداف و پارامترها که باعث هماهنگی در توسعه‌ی نام تجاری می‌شوند. این اصول تضمین می‌کنند که ارزش ویژه‌ی نام تجاری با وجود انجام دادن بعضی اقدام‌های خلاق برای گسترش واژگان بصری (تصویری) نام تجاری حفظ می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Design to Cost

هزینه‌ی طراحی و توسعه (هزینه‌ی برنامه ریزی پیش از ساخت یا تولید)

در توسعه‌ی محصولات جدید، به رویکردی اطلاق می‌شود که هزینه را به جای نتیجه‌ی یک طرح تکمیل شده، به عنوان نیازها و ملاحظات خاص خود طراحی در نظر می‌گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 22
Differentiated Marketing

بازاریابی متمایز

یک استراتژی بازار که قصد دارد تا نام تجاری مشابه را در زمان یکسان در چندین بخش بازار به کار برد، ولی آمیزه‌ی بازاریابی هر بخش متفاوت باشد. از آنجا که هر بخش منحصر به فرد و متمایز می‌باشد، این بازاریابی مستلزم انطباق پیام و مسیر با سلیقه‌ها و هنجارهای مصرف‌کنندگان هر بخش است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Differentiation

تمایز

فرایند شناسایی، برندینگ و ارتباط مزایای واقعی و احساسی که محصول یا خدمت را در مقابل انتخاب‌های متناقض (و رقابتی) اما به ظاهر مشابه، منحصر به فرد می‌سازد. تمایز، برای هدایت فرایند تصمیم‌گیری در قلب برندینگ است تا با ایجاد مزایای مشهود و غیرمشهود، انتخاب محصول یا خدمت را آسان کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Differentiator

عامل تمایزدهنده

عامل تمایزدهنده عاملی است که شرکت، محصول یا خدمت را در صحنه‌ی رقابت از دیگر رقبا مجزا می‌کند. این عامل می‌تواند در قالب یک تفاوت عملکردی (برای مثال حقایق و ارقام) یا یک تفاوت احساسی (تصورها و تداعی‌های شرکت یا پیشنهاد) باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Digital Brand Management

مدیریت دیجیتالی (پیشرفته‌) نام تجاری

مدیریت پیشرفته‌ی نام تجاری، پاسخی به پیچیدگی و سرعت مورد نیاز برای اداره‌ی صحیح نام‌های تجاری جهانی است. در دهه‌ی گذشته، افزایش ناگهانی ابزارهای مدیریت دیجیتالی نام‌های تجاری، به منظور کنترل هماهنگی و توزیع دارایی‌های این نام‌ها بوده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Direct Marketing

بازاریابی مستقیم

شکلی از بازاریابی که در آن با استفاده از رسانه‌های آدرس‌پذیر، مانند پست، پیام‌ها به طور مستقیم برای مصرف‌کنندگان فرستاده می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Directory

دایرکتوری

سایتی است که به صفحات دایرکتوری اختصاص داده شده است. به عنوان نمونه می توان Yahoo  را نام برد. چنین سایتی، سایت های دیگر را به صورت فهرست هایی دسته بندی می کند.

نویسنده: یوتاب
Directory Page

صفحه دایرکتوری

صفحه دایرکتوری، صفحه تشکیل شده  از لینک هایی به صفحات وب مرتبط است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Discontinuous New Product

محصول جدید متناوب/ دوره‌ای

اصطلاحی که اغلب برای شرح یک نوآوری جدید- محصولی که به طور عمده از محصولات قبلی در همان حوزه متفاوت است- به کار می‌رود. این محصولات جدید غالباً از رهگذر وجود فناوری شکل می‌گیرند که در نتیجه‌ی این روند، به جای گسترش صرف بازارهای فعلی، بازارهای کاملاً جدید خلق می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Diversion

انحراف از قوانین بازار

زمانی است که محصول اصلی به یک خریدار در یک بازار یا مجرا فروخته می‌شود و سپس توسط همان خریدار بدون کسب رضایت یا اجازه از مالک نام تجاری در مجرا یا بازار دیگر دوباره فروخته می‌شود تا از مزایای موقعیت خرید و فروش همزمان قیمت بهره ببرد. این تعریف در تجارت موازی، بازار نامعلوم و فعالیت‌های بازار نامعلوم به کار می‌رود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Domain Name/ Address

نشانی یا نام ناحیه در یک شبکه

بخشی از آدرس یک صفحه‌ی وب جهانی که منبع یک وب‌سایت یا ایمیل را مشخص می‌کند، مثلاً، www.interbrand.com نام ناحیه در نشانی اینترنتی www.interbrand.com/services.asp می‌باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 22
Doorway

دروازه

صفحه وبی است که به طور خاص برای جذب ترافیک از یک موتور جستجو طراحی شده است. چنین صفحه ای شما را به سایت یا صفحه دیگری هدایت می کند. این تکنیک از تکنیک های سئو کلاه سیاه محسوب می شود.

نویسنده: یوتاب
Duplicate Content

محتوای یکسان

محتوایی که مشابه یا یکسان با محتوای موجود در وب سایت یا صفحه ای دیگر باشد. یک سایت برای داشتن محتوای یکسان جریمه نمی شود. اما سطح اطمینان پایین تری نسبت به محتوایی که توسط موتورهای جستجو ارجینال شناخته می شود، به آن اختصاص داده می شود.

نویسنده: یوتاب

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.