فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Dashboard

داشبورد

داشبورد یکی از ابزارهای مدیریت اطلاعات است که به‌ منظور دنبال کردن KPIها، معیارها و سایر نقاط کلیدی مرتبط با کسب ‌و کار، داده‌های پرتالی بر روی کامپیوتر ارائه می‌دهد. داشبورد از طریق تصویرسازی داده‌ها، مجموعه داده‌های پیچیده را به‌گونه‌ای قابل ‌فهم، ساده می‌کند تا کاربران با نگاهی گذرا بتوانند از عملکرد کسب ‌و کار خود اطمینان حاصل کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Database Marketing

بازاریابی پایگاه داده

شکلی از بازاریابی مستقیم است که از پایگاه داده‌های فناوری و مشتری (یا مشتری احتمالی) برای ارتباطات شخصی با مشتری استفاده می‌کند تا محصول یا خدمت را ترویج دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 59
De-differentiation

عدم تمایز

عدم تمایز پدیده‌ی نسبتاً جدیدی است و از بین رفتن موانع سنتی بین صنایع پیش از این متمایز را شرح می‌دهد. عدم تمایز یا همگرایی زمانی رخ می‌دهد که صنایع گوناگون با هدف اتحاد، یا همه‌ی کسب و کارهای جدید با هدف خدمت بهتر به مشتری، شکل می‌گیرند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 55
Deep Link

لینک عمیق

Deep link، در واقع لینکی است که یک کاربر اپلیکیشن موبایل را به ‌طور مستقیم به محتوای مورد نظر درون اپلیکیشن هدایت می‌کند و در صورتی‌ که کاربر اپلیکیشن را نداشته باشد، کاربر را به ‌طور خودکار به صفحه اپ استور اپلیکیشن هدایت می‌کند تا کاربر بتواند اپلیکیشن را دانلود کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Demographics

مطالعات جمعیت شناختی

اصطلاحی که به آمارهای مربوط به یک جمعیت اشاره دارد و معمولاً شامل جنس، سن، وضعیت تأهل، تاریخ تولد، نرخ مرگ و میر، درآمد، تحصیلات و شغل افراد می‌شود. مطالعات جمعیت شناختی هنوز هم برای شناسایی مشتریان احتمالی به کار می‌رود، اما غالباً با شیوه‌های تخصصی‌تر تکمیل و تقویت می‌شود و به درک رفتار خریدار کمک می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 58
Design

طرح، طراحی کردن

طراحی کردن در قالب فعل، به فرایند ایجاد و اجرای طراحی برای محصول، خدمت یا ایده‌ی جدید اشاره دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 51
Design Elements

اجزای طرح

اجزای مجزایی که در کل بیان بصری نام تجاری را بر عهده دارند و شامل تصاویر، نوع، رنگ، شکل، ترکیب و غیره می‌شوند. این اجزا در کنار یکدیگر برای ارائه‌ی شخصیت و تصویر یک نام تجاری استفاده می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 58
Design Principle

اصول طراحی

مجموعه‌ای از اهداف و پارامترها که باعث هماهنگی در توسعه‌ی نام تجاری می‌شوند. این اصول تضمین می‌کنند که ارزش ویژه‌ی نام تجاری با وجود انجام دادن بعضی اقدام‌های خلاق برای گسترش واژگان بصری (تصویری) نام تجاری حفظ می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 54
Design to Cost

هزینه‌ی طراحی و توسعه (هزینه‌ی برنامه ریزی پیش از ساخت یا تولید)

در توسعه‌ی محصولات جدید، به رویکردی اطلاق می‌شود که هزینه را به جای نتیجه‌ی یک طرح تکمیل شده، به عنوان نیازها و ملاحظات خاص خود طراحی در نظر می‌گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 55
Deterministic

داده های قطعی

داده‌هایی که به ‌صورت قطعی مشخص می‌کند کاربر کیست. به ‌عنوان‌ مثال، کارت اعتباری، شماره تلفن و آدرس ایمیل و آدرس خانه، از جمله داده‌های قطعی به ‌حساب می‌آید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Device-based Protection

نوعی روش مبارزه با تقلب های موبایلی

از جمله روش‌های مبارزه با تقلب‌های موبایلی است که دستگاه‌های متخلف را شناسایی و مسدود می‌کند. این روش، نسبتاً جدید است و سرویس‌های کمی از این روش استفاده می‌کنند. بهترین و جامع‌ترین سرویس موجود در بازار، پلتفرم DeviceRank است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Differentiated Marketing

بازاریابی متمایز

یک استراتژی بازار که قصد دارد تا نام تجاری مشابه را در زمان یکسان در چندین بخش بازار به کار برد، ولی آمیزه‌ی بازاریابی هر بخش متفاوت باشد. از آنجا که هر بخش منحصر به فرد و متمایز می‌باشد، این بازاریابی مستلزم انطباق پیام و مسیر با سلیقه‌ها و هنجارهای مصرف‌کنندگان هر بخش است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 54
Differentiation

تمایز

فرایند شناسایی، برندینگ و ارتباط مزایای واقعی و احساسی که محصول یا خدمت را در مقابل انتخاب‌های متناقض (و رقابتی) اما به ظاهر مشابه، منحصر به فرد می‌سازد. تمایز، برای هدایت فرایند تصمیم‌گیری در قلب برندینگ است تا با ایجاد مزایای مشهود و غیرمشهود، انتخاب محصول یا خدمت را آسان کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 57
Differentiator

عامل تمایزدهنده

عامل تمایزدهنده عاملی است که شرکت، محصول یا خدمت را در صحنه‌ی رقابت از دیگر رقبا مجزا می‌کند. این عامل می‌تواند در قالب یک تفاوت عملکردی (برای مثال حقایق و ارقام) یا یک تفاوت احساسی (تصورها و تداعی‌های شرکت یا پیشنهاد) باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 55
Digital Brand Management

مدیریت دیجیتالی (پیشرفته‌) نام تجاری

مدیریت پیشرفته‌ی نام تجاری، پاسخی به پیچیدگی و سرعت مورد نیاز برای اداره‌ی صحیح نام‌های تجاری جهانی است. در دهه‌ی گذشته، افزایش ناگهانی ابزارهای مدیریت دیجیتالی نام‌های تجاری، به منظور کنترل هماهنگی و توزیع دارایی‌های این نام‌ها بوده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 55
Digital Marketing

بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از تلاش‌ها در زمینه بازاریابی است که در فضای دیجیتال انجام می‌شود. بازاریابی دیجیتال شامل روش‌های مختلف از جمله بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو)، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و بلاگ‏ نویسی و ... می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Direct Marketing

بازاریابی مستقیم

شکلی از بازاریابی که در آن با استفاده از رسانه‌های آدرس‌پذیر، مانند پست، پیام‌ها به طور مستقیم برای مصرف‌کنندگان فرستاده می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 54
Directory

دایرکتوری

یک وب‌سایت شامل لیستی از صفحات با موضوعات مشابه است. برخی از دایرکتوری‌ها دارای لیستی از مشاغل موجود در هر منطقه جغرافیایی هستند که به آن‌ها فهرست محلی نیز می‌گویند. این لیست‌ها یکی از راه‌های حضور در دنیای دیجیتال است. کسب ‌و کارها با ثبت‌نام و اطلاعات تماس خود در این فهرست‌ها، راحت‌تر در نتایج جست‌وجوی کاربران پدیدار می‌شوند. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Directory Page

صفحه دایرکتوری

صفحه دایرکتوری، صفحه تشکیل شده  از لینک هایی به صفحات وب مرتبط است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 32
Disavow

یکی از ابزارهای گوگل

با استفاده از ابزار Disavow Google می‌توانید به گوگل اعلام کنید که کدام بک لینک نباید برای محاسبه رتبه‌بندی وب‌سایت در صفحه جستجو مورد استفاده قرار گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Discontinuous New Product

محصول جدید متناوب/ دوره‌ای

اصطلاحی که اغلب برای شرح یک نوآوری جدید- محصولی که به طور عمده از محصولات قبلی در همان حوزه متفاوت است- به کار می‌رود. این محصولات جدید غالباً از رهگذر وجود فناوری شکل می‌گیرند که در نتیجه‌ی این روند، به جای گسترش صرف بازارهای فعلی، بازارهای کاملاً جدید خلق می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 56
Display Ads

تبلیغات نمایشی

تبلیغات موجود در شبکه‌های نمایشی که می‌تواند در فرمت‌های مختلف مانند تصویر، فلش و ویدئو باشد. معمول‌ترین نوع آنها، تبلیغات بنری است که در سراسر وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و درون اپلیکیشن دیده می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Display Fraud

تقلب نمایشی

نوعی از تقلب‌های موبایلی است که در تبلیغات نمایشی اتفاق می‌افتد. رایج‌ترین تقلب‌های نمایشی، Ad stacking و pop-under است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 21
Display Network

شبکه نمایشی

شبکه‌ای از وب‌سایت ها و اپلیکیشن ­ها است که تبلیغات نمایشی را در صفحات وب‌سایت خود نشان می‌دهند. کسب ‌و کارها می‌توانند در این شبکه‌ها مصرف‌کنندگان خود را بر اساس موضوعات و کلمات کلیدی مورد جستجو، قرارگیری در صفحات خاص و هدف‌گیری مجدد (Remarketing)، مورد هدف قرار دهند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Diversion

انحراف از قوانین بازار

زمانی است که محصول اصلی به یک خریدار در یک بازار یا مجرا فروخته می‌شود و سپس توسط همان خریدار بدون کسب رضایت یا اجازه از مالک نام تجاری در مجرا یا بازار دیگر دوباره فروخته می‌شود تا از مزایای موقعیت خرید و فروش همزمان قیمت بهره ببرد. این تعریف در تجارت موازی، بازار نامعلوم و فعالیت‌های بازار نامعلوم به کار می‌رود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 57
DMP

پلتفرم مدیریت داده

مخفف Data-Management Platform. سیستمی که برندها برای یافتن هرگونه اطلاعات درباره کاربران و بازار، مورد استفاده قرار می‌دهند. برندها ابتدایی‌ترین داده‌ها (ایمیل کاربران، نمودار فروش و ...) را در سیستم DMP آپلود می‌کنند و با داده‌های دیگر ادغام می‌کنند تا بتوانند تصمیم‌های بهتری برای بازاریابی خود بگیرند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 22
DNS

سیستم نام دامنه

مخفف Domain Name System. پروتکلی که URL وب‌سایت که متشکل از حروف است را به آدرس IP که متشکل از اعداد است ترجمه می‌کند. URL برای کاربران اینترنت به یادماندنی است، اما آدرس IP برای استفاده در فضای وب‌سایت‌ها مناسب است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 20
Dofollow

دوفالو

این اصطلاح، نشان‌دهنده یک هایپرلینک بدون تگ nofollow است. فرض اولیه در هایپرلینک، وجود لینک dofollow است تا اینکه یک کد nofollow به آن اضافه شود. لینک‌های dofollow ازلحاظ سئو، برای URL مقصد ارزش و اعتبار ایجاد می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 21
Domain Name

نام دامنه

یک نام منحصر به ‌فرد و متشکل از حروف، اعداد، خط تیره و نقطه برای نام‌گذاری یک وب‌سایت است. مثلاً tapsell.ir نام دامنه سایت تپسل است. نام دامنه به‌ جای آدرس IP سایت (که رشته‌ای از اعداد است) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 21
Domain Name/ Address

نشانی یا نام ناحیه در یک شبکه

بخشی از آدرس یک صفحه‌ی وب جهانی که منبع یک وب‌سایت یا ایمیل را مشخص می‌کند، مثلاً، www.interbrand.com نام ناحیه در نشانی اینترنتی www.interbrand.com/services.asp می‌باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 57
Doorway

دروازه

صفحه وبی است که به طور خاص برای جذب ترافیک از یک موتور جستجو طراحی شده است. چنین صفحه ای شما را به سایت یا صفحه دیگری هدایت می کند. این تکنیک از تکنیک های سئو کلاه سیاه محسوب می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 31
Downsell

قسمتی از قیف فروش

به قسمتی از قیف فروش اشاره دارد؛ جایی که کاربر یک کالا را به دلیل گران بودن نمی‌خرد و شما در این مرحله، کالاهایی با قیمت مناسب‌تر را به کاربر پیشنهاد می‌دهید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
DSP

پلتفرمی برای خرید رسانه

مخفف Demand-Side Platform. یکی از سه تکنولوژی مورد استفاده در اکوسیستم خرید و فروش تبلیغات و جایگاه‌های تبلیغاتی است. این سیستم به بازاریابان و تبلیغ ­دهندگان امکان خرید خودکار جایگاه‌ها و ظرفیت‌های تبلیغاتی را می‌دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 20
Duplicate Content

محتوای یکسان

این اصطلاح به محتوای تکراری یا کپی اشاره می‌کند که در 2 وب‌سایت مختلف یا 2 بخش از یک وب‌سایت پیدا می‌شوند. زمانی که یک محتوای یکسان در چندین صفحه از وب‌سایت یا در چندین وب‌سایت مختلف ظاهر شود، در رتبه‌بندی صفحه جستجو مشکل ایجاد می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 30
Dynamic Content

محتوای پویا

اطلاعاتی است که برای شخصی کردن پیام‌ها و تعاملات مشتریان استفاده می‌شود و دائماً به ‌روز می‌شود. در واقع، به‌جای استفاده از ویژگی‌های آماری مشتریان مانند نام، شهر، جنسیت و ... از APIها و سیستم‌های اختصاصی خود برای ایجاد محتوای مرتبط و پویا استفاده می‌کنند و این محتوا می‌تواند شامل هر چیزی از آب‌وهوا گرفته تا برنامه زمان‌بندی فیلم‌ها یا تیتر خبرها باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

ارتباط با یوتاب

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره رایگان یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.