فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
CAC

هزینه به دست آوردن مشتری

مخفف Customer Acquisition Cost. کل هزینه‌های فروش و بازاریابی که برای جذب یک مشتری جدید صورت گرفته است. برای محاسبه این عدد، کل هزینه‌های بازاریابی در یک مدت مشخص مثلاً یک ماه را جمع و بر تعداد مشتریان به دست آمده از این تلاش‌های بازاریابی تقسیم کنید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 131
Callback

کال بک

اصطلاحی که تحت عنوان postback نیز شناخته می‌شود، نشانه‌ای بین یک سرور و سرور دیگر است. این علامت زمانی ایجاد می‌شود که اقدام یا رخداد خاصی درون اپلیکیشن اتفاق بیفتد. این کار به‌ صورت دستی یا خودکار انجام می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 137
Campaign

کمپین

مجموعه‌ای از کارهای مرتبط و با هدف مشخص است. مثلاً کمپین‌های تبلیغاتی با هدف معرفی محصول جدید و کمپین‌های مسئولیت اجتماعی با هدف بهبود یک بحران اجتماعی اجرا می‌شوند. در دنیای مارکتینگ، کمپین‌ها پیام‌های تبلیغاتی هستند که یک موضوع را به اشتراک می‌گذارند و محصولات یا خدماتی را در بازار تبلیغ می‌کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 141
Cannibalization

اوراق کردن

اوراق کردن زمانی رخ می دهد که گسترش (تعمیم) نام تجاری یا گسترش خط محصول، باعث کاهش فروش نام های تجاری فعلی و مشهور همان شرکت می شود. از آنجا که بخش کالاهایی مصرفی در طبقه یک محصول خاص تا حدودی به تشابه گرایش دارند، وجود همپوشانی بین نام های تجاری، عادی است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 184
Canonical

کنونیکال

یک قطعه کد است که به HTML صفحه وب اضافه می‌شود تا به گوگل نشان دهد که آیا محتوا اصلی است یا از جایی کپی شده است. محتواهای کپی باید به URL جایی که از آن کپی شده، اشاره کند. canonical برای جلوگیری از کپی شدن محتواها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 147
Captcha

تستی برای کاهش میزان اسپم

یک تست چالشی برای کاهش میزان اسپم و کشف بات در دنیای آنلاین است. در این تست‌ها، از کاربران درخواست می‌شود یک مسئله ساده (تایپ حروف و اعداد موجود در تصویر، انتخاب تصاویر مورد نظر و ...) را حل کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 136
Categories

مجموعه ها

راهی برای طبقه‌بندی محتواها در سایت و به ‌خصوص در بلاگ‏ ها است. یک راه رایج برای طبقه‌بندی و حفظ پست‌های بلاگ کنونی و قدیمی، به ‌صورت الفبایی است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 133
Category Management

مدیریت طبقه محصول

این سیستم که به شرکت پروکتر اند گمبل نسبت داده شده است، در دهه 1980 به عنوان عامل بهبودی در مدیریت نام تجاری معرفی شد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 183
Cause Branding

برندینگ مسئولیت اجتماعی / علت

برندینگ مسئولیت جتماعی در مورد سازمان های انتفاعی ای به کار می رود که قصد دارند از مزایای متقابل کمک های خیریه به سازمان غیر انتفاعی بهره ببرند و آن سازمان غیر انتفاعی، باورها، ارزش ها و مخاطبان خود را با سازمان انتفاعی تقسیم می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 192
Chain of Experience

حلقه یا زنجیره تجربه

تمام نقاط تماس شخصی و بالقوه که مشتری در زمان تعامل با نام تجاری  می تواند تجربه کند. این نقاط تماس شامل تمام حواس پنج گانه می شوند و به طور کلی باید مدیریت شوند تا تضمین گردد که قول عرضه شده نام تجاری، همان قول داده شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 188
Challenger Brand

نام تجاری چالش طلب

نام تجاری چالش طلب، رهبری در بیرون از بازار (غیربازاری) است که تلاش بسیاری می کند تا سهم بازار را از رقبا یا نامی تجاری که حضوری فعال در عرصه رقابت دارند کسب کند؛ همچنین در کسب مکان رهبری بازار تلاش می نماید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 194
Champion

قهرمان، قهرمانان

قهرمانان نام تجاری که یک رتبه از سفیران نام تجاری خود در شرکت بالاتر هستند، چشم انداز و ارزش های نام تجاری را ترویج می دهند و نام تجاری را در سازمان خود فرهنگ سازی می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 198
Channel of Communication

مسیر/ مجرای ارتباطی

سه جزء اولیه هر برنامه ارتباطی، پیام، مخاطب و مسیر هستند. مسیرها، وسایلی ارتباطی هستند که شامل وب سایت ها، کتابچه های راهنما، نیروهای فروش، تلویزیون، رادیو، روزنامه، سخنرانی عمومی، انتشارات و غیره می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 185
Chief Marketing Officer

مدیر ارشد بازاریابی

سمتی به نسبت جدید در سلسله مراتب شرکت. CMO، عموما" مسئولیت همه ارتباطات بیرون از شرکت و نیز مسئولیت اولیه اجرایی مدیریت نام تجاری رابر عهده دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 189
Choice

انتخاب

انتخاب، تصمیم گرفته شده توسط مصرف کنندگان برای گزینش یک نام تجاری خاص از میان تعدادی از نام های تجاری با خصوصیات، مزایا و قیمت های مشابه است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 191
Citation

ارجاع دادن

نام بردن از یک برند یا کسب‌ و کار با اشاره به آدرس یک وب‌سایت را ارجاع دادن می‌گویند. این کار می‌تواند با یا بدون لینک باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 134
Clean Device

دستگاه تمیز

دستگاه‌هایی که تعاملات قابل‌ توجهی با تبلیغ دارند و هیچ نشانه‌ای از کلیک، نصب و یا تعاملات تقلبی برای آن دستگاه‌ها ثبت نشده است. DeviceRank می‌تواند با استفاده از آنالیزهای صورت گرفته توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشین، این دستگاه‌ها را شناسایی کنند. هر دستگاهی با رتبه A، AA و AAA به‌عنوان دستگاه تمیز محسوب می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 137
Click Farm

مزرعه کلیک

به یک محل واقعی پر از دستگاه موبایل اشاره دارد که برای شبیه‌سازی کلیک‌های تقلبی استفاده می‌شود. با تکرار کلیک روی تبلیغات توسط این دستگاه‌های موبایل، click farm اتفاق می‌افتد و نتیجه کمپین‌های تبلیغاتی را تغییر می‌دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 127
Click Flooding

از روش های تقلب در تبلیغات آنلاین

این نوع تقلب تحت عنوان Click Spamming نیز شناخته می‌شود. این نوع تقلب، مربوط به زمانی است که فرد متخلف (ناشر یا شبکه تبلیغاتی)، کلیک کاربرانی که باعث ایجاد آن­ها نشده را به خود نسبت می‌دهد. این نوع تقلب، در ۲ حالت mobile-web و in-app اتفاق می‌افتد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 128
Click Fraud

کلاهبرداری کلیکی

کلاه برداری کلیکی (Click Fraud) نوعی کلاهبرداری در تبلیغات کلیکی (PPC) است که در آن ناشر به صورت دستی یا با استفاده از برنامه‌های خودکار، اقدام به شبیه‌سازی کلیک‌های طبیعی روی آگهی‌ها می‌کند و به دنبال کسب درآمد بیشتر به واسطه‌ کلیک روی آگهی‌ها است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 142
Click Fraud

کلاهبرداری کلیکی

نوعی از تقلب‌های موبایلی است که به کلیک‌های تقلبی صورت گرفته با روش‌های مختلف اشاره دارد. اغلب این تقلب‌ها در کمپین‌های کلیکی و نصبی اتفاق می‌افتد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 132
Click Hijacking

نوعی تقلب در تبلیغات کلیکی

نوعی از تقلب‌های موبایلی است که گزارشی مبنی بر کلیک تقلبی را بلافاصله پس از یک کلیک واقعی ارسال می‌کند و از این طریق، کلیک‌های واقعی شبکه تبلیغاتی رقیب را می‌دزدد. برای شناسایی این دزدی، باید گزارش داده‌های خام را مشاهده کنید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 136
Click Injection

نوعی تقلب در تبلیغات کلیکی

تقلب click injection، روش جدیدتر و پیشرفته‌تر روش click spam است. این نوع تقلب، اغلب در اپلیکیشن‏ های اندرویدی که به ‌سادگی و با استفاده از install broadcast ایجاد شده، اجرا می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 126
Cloaking

کلوکینگ

یکی از روش های کلاه سیاه است که در آن محتوایی که به موتورهای جستجو داده می شود با آنچه افراد می بینند تفاوت دارد. این تاکتیک برای سایت حکم مرگ را خواهد داشت و آن را از نتایج موتورهای جستجو منع خواهد کرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 136
Clutter

ازدحام و تراکم تبلیغات

از تعداد زیادی از تبلیغات و پیام های متناقض و رقابتی در مکان یا رسانه ای یکسان برای جلب توجه مصرف کننده با عنوان "ازدحام و تراکم تبلیغات" یاد می شود. برای کسب مزیت رقابتی در ازدحام و تراکم تبلیغات و ویترین های نمایش محصول و خدمت، گونه های هدفدارتر و ابتکاری تری از فعالیت ها لازم هستند. غالبا رسانه های سنتی دیگر بر آگاهی و انتخاب مصرف کننده تاثیر و نفوذ خاصی ندارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 174
CMS

سیستم مدیریت محتوا

Content Management System یا سیستم مدیریت محتوا به پلتفرم هایی همچون وردپرس یا جوملا گفته می شود که بیشتر وظایف وب مسترها را از تولید محتوا جدا می کنند. بنابراین ناشر بدون نیاز به دانش کدنویسی می تواند به ایجاد، ویرایش و مدیریت طیف وسیعی از محتواهای مختلف نظیر تصویر، متن، فیلم و ...  بپردازد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 133
CO-branding

برندینگ مشترک

استراتژی ای که در آن دو یا چند نام تجاری به طور مشترک برای شکل گیری پیشنهاد گیراتر و جذاب تر نسبت به پیشنهاد مجزای هر کدام از آن ها، در مقابل مصرف کنده در پیش می گیرند. هرچند برای نیل به موفقیت، دو نام تجاری باید مکمل یکدیگر باشند و به طور مشترک تبلیغ کنند تا مصرف کنندگان آن ها را بشناسند؛ زیرا در این حالت احتمال سود بردن مصرف کنندگان از ترکیب آن ها بیشتر خواهد بود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 177
Code

کد

زبان برنامه نویسی که برای ساخت وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. رایج‌ترین زبان مورد استفاده در طراحی وب‌سایت‌ها،JS، CSS، HTML و PHP است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 130
Code Swapping

طعمه و تعویض نقش

به Bait and Switch رجوع شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 140
Cognitive Dissonance

ناسازگاری ادراکی، ناهماهنگی شناختی

حالتی از تشویش یا ناراحتی که در تصمیم خرید وجود دارد و مستلزم اطمینان بخشی در مورد درستی تصمیم گیری است. این حالت به "ناسازگاری ادراکی" معروف است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 188
Cohort

گروهی از کاربران با ویژگی مشترک

گروهی از کاربران است که رفتار یا ویژگی مشترکی در مقابل تبلیغات دارند و بر اساس این مشخصات و رفتارها و به‌ منظور بهینه‌سازی تبلیغات طبقه‌بندی می‌شوند. کاربران می‌توانند بر اساس موارد مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی، اقدامات درون-اپ و یا هر جزئیات دیگری با کمک اتریبیوشن‏ ها طبقه‌بندی شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 133
Collateral

دفترچه راهنمای کاربر

مطلب چاپی برنامه تبلیغ، ترفیع، فروش و بازاریابی است. دفترچه های راهنمای کاربر غالبا با کتابچه های راهنما مترادف هستند که اطلاعات مربوط برای مورد هدف قراردادن مخاطبان به منظور افزایش آگاهی، تشویق به خرید و یا فراهم کردن ارزیابی پس از خرید را فراهم می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 190
Color

رنگ

رنگ جزئی احساسی و ذهنی در طراحی و ارتباطات هر شرکتی به حساب می آید. حتی به صورت ناخودآگاه، مصرف کنندگان تصمیم های خرید روزانه خویش را بر مبنای نگرش خود نسبت به رنگ اتخاذ می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 197
Comment Spam

کامنت اسپم

به ارسال نظرات در وبلاگ با هدف تولید لینک به سایت های دیگر گفته می شود. این موضوع دلیلی است که بسیاری از بلاگ ها ازگذاشتن لینک در نظرات جلوگیری می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 139
Comments

نظرات

کامنت یا نظر، محتوایی است که توسط کاربران و به‌منظور بیان نظر درباره پست بلاگ، پست شبکه‌های اجتماعی و ... ایجاد می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 129
Commodity

کالا

کالاها در اصطلاح های اقتصادی شامل تمام خدمات و اجناس می شوند. هرچند، کالا در برندینگ، محصول یا خدمتی است که به طور انحصاری به رقابت در ویژگی های کارکردی خود گرایش دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 186
Communication

ارتباطات

ارتباطات، مشتمل بر انتقال و تبادل اطلاعات توسط نوشتن، سخنرانی، وسایل الکتریکی و موارد مشابه می شود. همچنین به فرایند برقراری مفهوم عرفی درک شده ای از حقایق، افکار و عقاید بین فرستنده و گیرنده گفته می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 179
Communication Audit

ارزیابی ارتباطات

یک بررسی از مجموعه‌ ارتباطات داخلی و خارجی برحسب ظاهر و تأثیر آن‌ها، آهنگ صدا و هماهنگی پیام، جلوه‌های بصری یا روش‌های دیگر است. این ارزیابی، بینش و درکی را در مورد قوت‌ها و ضعف‌های رایج در ارتباطات و امکان وجود فرصت‌های آتی برای ارتباطات فراهم می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 184
Community

اجتماع نام تجاری

اجتماع نام تجاری، شامل هر شخصی در داخل و بیرون شرکت می‌شود که به نوعی در فرایند نام‌سازی- از بخش‌های داخلی، تأمین‌کنندگان و رسانه‌ها تا مشتریان، مشتریان احتمالی و آژانس‌های تبلیغات و روابط عمومی- دخالت دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 164
Competitive Advantage

مزیت رقابتی

عملکرد و کارایی بالاتر از متوسط شرکت، محصول یا خدمت که به درآمد و سودهای اضافی منجر می‌شود. این سودهای اضافی اغلب برای کسب مزیت رقابتی مداوم در برابر رقبا، سرمایه‌گذاری مجدد می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 174
Competitive Landscape

دورنمای رقابتی

تقریباً هر نام تجاری در محیطی رقابتی قرار دارد که با گذشت زمان و تغییر سلیقه‌های مصرف‌کننده دائم تغییر می‌یابد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 169
Competitor

رقیب

رقبا، نام‌های تجاری‌ای هستند که با یکدیگر برای موفقیت در بازار مشابه رقابت می‌کنند. این نام‌های تجاری در نظر مصرف‌کنندگان به عنوان گزینه‌های جایگزین در نظر گرفته می‌شوند؛ برای این که می‌توانند رضایت مصرف‌کنندگان را تقریباً به طور یکسان برآورده کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 184
Competitor Analysis

تحلیل رقیب

این تحلیل معمولاً بر روی نزدیک‌ ترین رقبای شرکت متمرکز است. هدف در این جا درک منابع، تجربیات و نتایجی است که یک رقیب را متمایز می‌کند. سپس از این منابع، تجربیات و نتایج می‌توان مبتنی بر اقدام‌های استراتژیک، تقلید کرد، با آن‌ها به مقابله پرداخت و یا بدان‌ ها کم توجهی نمود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 176
Concept Development & Testing

توسعه و آزمایش مفهوم

زمانی است که به خریداران احتمالی، شرحی از محصول جدید ارائه می‌گردد و واکنش‌ها و پاسخ‌های آنان در رابطه با محصول خواسته می‌شود. سپس در زمان دیگری، نمونه‌ اولیه‌ای از محصول نشان داده می‌شود و برای بازخورد تکمیلی درخواست می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 182
Conditioning

شایسته سازی، آموزش مصرف‌کننده

اقدام‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات که شرکت برای ایجاد و توسعه‌ برداشت مطلوب از نام تجاری‌اش در بازارهای خود به کار می‌گیرد. ارتباطات هماهنگ برای معرفی و آموزش مصرف کننده درباره‌ نام تجاری و مزایای مرتبط با آن لازم است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 180
Consideration Set

مجموعه‌ ملاحظات، گزینه‌های انتخابی

مجموعه‌ نام‌های تجاری در دسترس در یک طبقه که مصرف‌کنندگان می‌توانند از میان آن‌ها انتخاب کنند. مصرف‌کنندگان این مجموعه را به طریقی منطقی و سنجیده و با تمرکز بر جنبه‌های کارکردی نام‌های تجاری ایجاد می‌کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 189
Consistency

هماهنگی

هماهنگی در برندینگ دو معنا دارد: نخست، به اجرا و پیاده سازی هویت بصری و آهنگ صدای نام تجاری در کل نقاط تماس با مشتری اشاره دارد. شاید بی.ام.و بهترین مثال یک نام تجاری باشد که هویت بصری و آهنگ صدایش به طور هماهنگ در سرتاسر جهان به اجرا درآمده است؛ از جایگذاری صحیح آرم آن گرفته تا شکل طراحی صحیح معاملاتش.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 190
Conspicuous Consumption

مصرف افراطی/ تجملی

تظاهر آشکار توانایی مصرف کننده در تهیه‌ نام‌های تجاری تجملی «مصرف افراطی» نامیده می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 169
Consumer

مصرف کننده

مصرف‌کننده، استفاده کننده‌ نهایی اجناس، ایده‌ها و خدمات است که به جای فروش مجدد یا اقدام‌های دیگر، از آنها استفاده‌ مستقیم می‌کند و مالکشان می‌شود. این اصطلاح همچنین به تصمیم‌گیری نهایی اشاره دارد و از این لحاظ، بین خریدار دائمی (بالفعل) یا احتمالی (بالقوه) تمایزی قائل نمی‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 169
Consumer Choice Model

الگوی انتخاب مصرف کننده

ساختاری که در درک و شناسایی چگونگی مصرف مصرف‌کنندگان سعی دارد و اطلاعات محصولات یا خدمات گوناگون را با هم ترکیب می‌کند تا مصرف‌کنندگان بتوانند از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنند. این الگو، سلسله‌ مراتب تصمیم‌گیری را حول مزایا، تصویر، قیمت، سهولت استفاده و غیره شناسایی می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 167
Consumer Products

محصولات مصرفی

اجناس مشهود تولیدشده برای مصرف‌کنندگان نهایی (نه برای خرید و فروش) است. به نوعی محصولات مصرفی دارای نام‌های تجاری گوناگون، به طور وسیعی تبلیغ و از طریق مجاری خرده فروشی شناخته‌شده توزیع می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 187
Consumer Profile

نمای کلی/ پروفایل/ نیم‌رخ مصرف کننده

همه‌ی ویژگی‌های اختصاصی جمعیت‌شناختی، سبک زندگی و شخصیت مصرف‌کنندگان در بخش خاصی از بازار. ارزش‌های نام تجاری می‌توانند با توجه به این ویژگی‌های اختصاصی به منظور ارتباطات دقیق‌تر و صحیح‌تر تطبیق شوند تا پذیرش و استفاده‌ مداوم نام تجاری را که به وفاداری مصرف‌کننده می‌انجامد، ترویج دهند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 188
Consumer Purchasing Process

فرایند خرید مصرف کننده

کل فرایندی که مصرف‌کننده قبل از تصمیم به خرید یک نام تجاری خاص طی می‌کند. این فرایند شامل مراحل زیر است:

  • آگاهی (درک وجود یک نام تجاری)
  • علاقه (اطلاع بیشتر درباره‌ ارزش آن)
  • تمایل (تصمیم به خرید)
  • ارزیابی پس از خرید

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 165
Consumer-perceived Risks

ریسک‌های ادراک شده توسط مصرف کننده

به اطلاعات تبلیغات دهان به دهان (توصیه‌ دیگران) درباره‌ی محصول، خدمت یا نام تجاری اطلاق می‌شود. این اطلاعات بیشتر به مسائل و موضوع‌های عملکردی مربوط می‌شوند و می‌توانند بر ادراک مصرف کننده، قبل از تصمیم به خرید تأثیر بگذارند و باعث خریدن یا نخریدن محصول شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 172
Consumer/ Product Relationship

رابطه‌ محصول/ مصرف کننده

به درک چگونگی ارتباط یک نام تجاری خاص با اهداف و ارزش‌های یک مصرف‌کننده‌ مجزا بستگی دارد. درک این رابطه برای توسعه‌ استراتژی‌های مؤثر بازار ضروری است. وفاداری، هدف نهایی برندینگ است. با درک این رابطه، مالکان نام‌های تجاری قادر خواهند شد بطور شایسته‌تری نام تجاری را با خریدار تطبیق دهند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 172
Contact Form

فرم تماس

بخشی از وب‌سایت است که دارای فیلدهای قابل پر کردن برای بازدیدکنندگان است تا بازدیدکنندگان بتوانند با صاحبان وب‌سایت ارتباط برقرار کنند. این بخش معمولاً شامل نام، شماره تلفن و آدرس ایمیل مشتریان است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 139
Content

محتوا

محتوا بخشی از اطلاعات است که با هدف افزایش آگاهی، جذب مشتریان و افزایش تعاملات مشتریان در قالب‌های مختلف نظیر وبلاگ، ویدئو، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، عکس، اسلاید،  GIFو ... تولید می‌شود. محتوا نقش بسیار مهمی در افزایش ترافیک و موفقیت استراتژی بازاریابی ایفا می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 138
Contextual Marketing

بازاریابی مفهومی

نوعی از بازاریابی است که بر رساندن پیام درست به مخاطب درست در مناسب‌ترین زمان و بر اساس اولویت‌های احتمالی مخاطب تأکید دارد. این کار بر اساس شناسایی و تحلیل رفتار کاربر انجام می‌شود. هدف اصلی از این‌گونه تبلیغات، معرفی محصولات و خدماتی است که کاربران از قبل به آنها علاقه‌مند هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 135
Conversion

تبدیل

زمانی که افراد هدف مورد انتظار شما مانند کلیک بر روی لینک دانلود کتاب، ثبت‌نام در خبرنامه، خرید و ... را انجام می‌دهند، اصطلاحاً Conversion یا تبدیل اتفاق می‌افتد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 144
Conversion Rate

نرخ تبدیل

نسبت کاربرانی که هدف تعیین‌شده برای کمپین را انجام می‌دهند به کل کاربران را  نرخ تبدیل می‌گویند. به ‌عنوان ‌مثال، در صورتی‌که هدف یک کمپین، پر کردن فرم تماس باشد و 10 نفر از کل 100 بازدیدکننده وب‌سایت فرم را پر کرده باشند، نرخ تبدیل 10% خواهد بود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 153
Conversional Marketing

بازاریابی تبدیلی

فعالیتی که برای جذب مصرف‌کنندگان درنظر گرفته شده است تا اذهان، عقاید و نگرش‌های آنان را درباره‌ یک محصول تغییر دهد. این امر معمولاً با پیشنهاد محصول در قیمتی پایین‌تر از رقبا یا از طریق افزایش دادن یا جذاب کردن تبلیغ و ترفیع صورت می‌گیرد. همچنین این اصطلاح، به معنای تبدیل مشتریان احتمالی واجد شرایط به مشتریان دائمی است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 187
Cookie

کوکی

یک فایل متنی که توسط مرورگرها و وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا داده‌های کاربران در وب‌سایت (سشن، فعالیت‌های کاربر، خریدها و ...) رکورد و ذخیره شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 140
Cooperative Advertising

تبلیغات اشتراکی

قراردادی بین تولیدکننده و خرده‌فروش با شرط نام بردن از خرده‌فروش در تمام یا بعضی از آگهی‌های محلی تبلیغاتی و تجاری منتشر شده توسط تولیدکننده، برای پرداخت هزینه‌های خرده‌فروش است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 172
Copy

آگهی

در زمینه‌ی برندینگ، آگهی به کلمات گفته شده در تبلیغ تجاری یا کلمات نوشته شده در تبلیغات، مجله‌ها، روزنامه‌ها یا هر وسیله‌ ارتباطی بازاریابی اشاره دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 185
Copy Testing

آزمایش آگهی

فعالیت خاصی برای ارزیابی واکنش‌های مصرف‌کنندگان در مورد اثربخشی پیام‌های ارتباطی است. این اقدام می‌تواند هنگامی که عملیات تبلیغی در حال تهیه است (پیش از آزمایش)، در طی عملیات تبلیغی یا بعد از آن که عملیات تبلیغی به بازار عرضه شده است (پس از آزمایش) انجام شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 170
Copyright

حق تألیف

حق تألیف، مسیر قانونی طرح‌شده برای حمایت از اثر یا محصول در برابر استفاده‌ غیرمجاز توسط دیگران است. این حق با علامت © نشان داده می‌شود و حقوق قانونی خالق آن را ضمانت می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 162
Copywriting

کپی رایتینگ

استفاده از کلمات برای ایجاد یک متن قانع‌کننده به‌گونه‌ای که مردم به ادراک یک حس، فکر کردن به یک موضوع و درنهایت پاسخ دادن و انجام دادن فعالیت از قبل تعریف‌شده‌ای ترغیب شوند. کپی رایتر کسی است که با توجه به نکات روانشناسی مخاطب، بر فرآیند تصمیم‌گیری فرد در خرید کالا تأثیر می‌گذارد و تنها ابزار او در این راه، انتخاب هوشمندانه کلمات است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 121
Core Competencies

شایستگی‌های اصلی

آنچه یک شرکت به بهترین شکل انجام می‌دهد، شایستگی اصلی نامیده می‌شود. مجموعه‌ای خاص از مهارت‌ها که در افزایش توانایی شرکت برای موفقیت دخیل هستند و شرکت را قادر می‌سازند تا مزایایی را به مصرف‌کنندگان عرضه نماید و مزیت رقابتی را در بازار کسب کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 177
Corporate Identity

هویت شرکت

مربوط به نام تجاری شرکت است و از طریق ترکیب نام سازمان و استفاده از جلوه‌های بصری (آرم، رنگ، طرح‌ها و تصاویر گرافیکی) ارتباط برقرار می‌کند. به علاوه، هویت شرکت شامل همه‌ اجزای حمایت کننده از ارتباطات سازمان، از قبیل آهنگ، سبک، ساختار گرافیکی و موسیقی می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 175
COS

سیستم بهینه سازی محتوا

مخفف Content Optimization System. این سیستم، نوعی سیستم مدیریت محتوا (CMS) است، اما برای ارائه محتواهای شخصی به مشتریان، بهینه‌سازی شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 121
Cost Models

مدل های قیمت گذاری

مدل‌ها و تعرفه‌های قیمت گذاری است که تبلیغ­ دهندگان باید بابت کمپین‌های تبلیغاتی به شبکه‌های تبلیغاتی بپردازند و به‌صورت cost per گفته می‌شود. هزینه‌ای که تبلیغ دهندگان می‌پردازند، به ازای کلیک، نصب یا اقدام هر کاربر است. CPM، CPI، CPC و CPA از جمله رایج‌ترین مدل‌های پرداخت در دیجیتال مارکتینگ است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 121
Council

شورا

یک گروه کاری دائمی در شرکت که هدایت و مدیریت فرایند نام‌سازی، ارزیابی موفقیت و شکست آن و اقدام‌های لازم برای تقویت نام تجاری قبلی و اصلاح نام تجاری بعدی را بر عهده دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 169
Counterfeiting

جعل کردن

زمانی رخ می‌دهد که سازمان یا شخصی، محصول ارزان‌تر و نامرغوب‌تری را تولید کند که مشابه یک کالای مارک‌دار (دارای نام تجاری) باشد و آن را به صورتی بسته‌بندی و ارائه کند که خریدار را فریب دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 166
Country of Origin

کشور مبدأ

کشوری که نام تجاری مشهور و حمایت‌شده از آن جا نشأت می‌گیرد. طبق یک نظریه‌ قدیمی، نام تجاری تا اندازه‌ای بر اساس کشور مبدأ (مثلاً، اجناس چرم خالص ایتالیا یا ساعت سوئیس) ارزیابی و انتخاب می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 170
CPA

هزینه به ازای هر اقدام

مخفف Cost Per Action. یک مدل قیمت‌گذاری است که تبلیغ­ دهنده زمانی حاضر به پرداخت پول به شبکه‌های تبلیغاتی می‌شود که اقدام مورد نظر او (کلیک، بازدید کامل ویدئو، پر کردن فرم، عضویت و ...) انجام شود. این اصطلاح همچنین به معنی مقدار پرداخت تبلیغ دهنده به ازای اجرای هر اقدام توسط کاربر مذکور است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 127
CPC

هزینه به ازای هر کلیک

Cost Per Click یک مدل قیمت‌گذاری کمپین‌های دیجیتال است که تبلیغ­ دهنده به ازای هر کلیک به شبکه تبلیغاتی مبلغی را می‌پردازد. همچنین به هزینه ای گفته می شود که بابت هر کلیک به تبلیغ کننده پرداخت می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 143
CPCV

هزینه به ازای هر تماشای کامل ویدئو

مخفف Cost Per Complete View. یکی از مدل‌های قیمت‌گذاری کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ است که تبلیغ­ دهنده به ازای هر تماشای کامل ویدئو مبلغ مشخصی را به شبکه تبلیغاتی پرداخت می‌کند. این نوع از کمپین برای آگاه‌سازی مردم از برند مناسب است، اما در انتهای ویدئو نیز می‌تواند دارای یک بنر با CTA باشد که بیننده را به کلیک بر روی آن تشویق می‌کند. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 106
CPI

هزینه به ازای هر نصب

مخفف Cost Per Install. مقدار متوسط هزینه‌ای است که تبلیغ­ دهنده باید به ازای هر نصب به شبکه تبلیغاتی بپردازد. استفاده از این نوع مدل قیمت‌گذاری برای افزایش تعداد کاربران یک اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 117
CPL

هزینه به ازای هر لید ایجاد شده

مخفف Cost Per Lead. مقدار متوسط هزینه‌ای است که تبلیغ ­دهنده به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ که منجر به lead شده است می‌پردازد. این مقدار از تقسیم مقدار کل هزینه صرف شده در کمپین‌ها بر تعداد lead های ایجاد شده به دست می‌آید.

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 111
CPM

هزینه به ازای هزار بار نمایش

حرف M، یک شماره رومی برای 1000 است. CPM یک مدل قیمت‌گذاری است که تبلیغ دهنده باید به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش (impression) تبلیغ خود پول پرداخت کند. این نوع از کمپین‌ها برای کسب ‌و کارهایی مناسب است که هدفشان تنها آگاهی از برند (Brand Awareness) است؛ زیرا در موفقیت کمپین هیچ تضمینی برای اجرای عملی از سمت کاربر وجود ندارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 154
CR

نرخ تبدیل

مخفف Conversion Rate. درصدی از مردم که به سمت هدف شما همگرا می‌شوند و اقدام مورد نظر شما را انجام می‌دهند. به ‌عنوان ‌مثال، اگر هدف مورد نظر شما فروش محصول باشد و تبلیغ محصول به ۱۰ نفر نمایش داده شود (impression) و ۶ نفر بر روی آن کلیک و ۴ نفر محصول را خریداری کنند، نرخ همگرایی ۴ از ۱۰ نفر یعنی ۴۰ درصد خواهد بود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 115
Crawler

کرالر

یک عملکرد خودکار موتورهای جستجو که یک صفحه را فهرست ­بندی می‌کنند و سپس، سایر صفحات که صفحه اولیه به آن لینک شده را بازدید می‌کند. هرچه این چرخه به ‌مرور زمان پیش می‌رود، crawler موتورهای جستجو می‌توانند تعداد زیادی صفحه را خیلی سریع فهرست ­بندی کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 142
Creative Set

نوعی مجموعه تبلیغاتی

مجموعه‌ای از ویدئوهای تبلیغاتی، بنرهای طراحی شده در انتهای ویدئو و لینک شمارش تعداد نصب و یا تعداد کلیک که در یکی از Third Partyها ساخته شده است. این مجموعه ساخت کمپین در نوبت‌های متعدد را آسان می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 124
Creative Strategy

استراتژی خلاق

نکات عمده‌ پیام نام تجاری که شرکت‌ها قصد دارند به مخاطبان هدف منتقل کنند. مجموعه‌ای از اصول راهنما که مدیر امور هنری و نویسندگان تبلیغات در هنگام خلق عملیات ارتباطات بازاریابی یا تبلیغ از آن پیروی می‌کنند. گاهی اوقات، استراتژی‌های خلاق را خط مشی‌های نام تجاری نیز می‌نامند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 193
Credibility

اعتبار

اعتبار به معنای اعتقاد مشتریان به نام تجاری در عمل به قول خود است که به طور اساسی، از طریق هماهنگی در یک دوره‌ی زمانی بلندمدت‌تر، یا در مدت‌زمان کوتاه‌تر، توسط شیوه‌ی متقاعدکنندگی و تشویقی برنامه‌های تبلیغی به دست می‌آید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 167
Crisis Management

مدیریت بحران

طرح اقتضایی (عملیات بحرانی) کاملاً تمرین‌شده‌ای که توسط شرکت‌ها برای واکنش به وقایع ناخواسته‌ی منفی استفاده می‌شود و هدف آن، کاهش و کنترل اثرات مخرب و زیان آور مشکلات و مسائل رخ داده با استفاده از وسایل ارتباطی در اختیار شرکت است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 158
Critical Behavior Drivers

محرک‌های مهم رفتاری

مهم‌ترین جنبه‌های رفتار و عادات خرید مصرف‌کنندگان که توسط شرکت‌های تحقیقات بازار برای پیش بینی روندهای آتی استفاده می‌شود. این محرک‌ها می‌توانند با توجه به ویژگی‌های نام تجاری متناسب شوند تا ارتباط واضحی را بین نیازها و خواسته های مصرف کننده و مزایا و تداعی‌های نام تجاری نشان دهند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 183
CRM

مدیریت روابط مشتری

مخفف Customer Relationship Management. شیوه‌ها، استراتژی‌ها و فناوری‌هایی است که شرکت‌ها برای مدیریت و آنالیز تعاملات و داده‌های مشتریان با هدف بهینه‌سازی روابط شرکت با مشتریان، حفظ آنها و افزایش فروش انجام می‌دهند. سیستم‌های CRM برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان در کانال‌های مختلف طراحی شده‌اند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 178
CRO

بهینه سازی نرخ تبدیل

مخفف Conversion Rate Optimization. شاخه‌ای از دیجیتال مارکتینگ است که هدف آن بهبود نرخ همگرایی (conversion rate) است. CRO در واقع تلفیقی از روانشناسی، بازاریابی و طراحی وب‌سایت است. در این شاخه، ابتدا رفتار بازدیدکنندگان وب‌سایت را شناسایی و در انتها آن را بهینه‌سازی می‌کنند. برای این منظور از فن‌هایی نظیر تست A/B استفاده می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 109
Cross-Selling

فروش متقابل

فروش متقابل، تشویق مشتریان فعلی است به خرید یک محصول یا خدمت اصلی، تا آنان محصولات یا خدمات دیگری را از همان شرکت (به جای خرید بیشتر از همان محصول یا خدمت اصلی) خریداری کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 172
CSS

یک زبان برنامه نویسی

CSS یک کد است که به HTML یک وب‌سایت می‌گوید چگونه در صفحه مانیتور نمایش داده شود. CSS باعث صرفه‌جویی زمان طراحان وب‌سایت می‌شود؛ زیرا آن‌ها می‌توانند به ‌جای طراحی خط به خط کدها به‌ صورت جداگانه، بخش‌های متشکل از کدهای HTML را به‌صورت گروهی بسازند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 123
CTA

دعوت از مخاطب برای انجام یک کار

مخفف Call To Action. یک لینک متنی، تصویری، دکمه یا لینک وب‌سایت است که مخاطب را به کلیک بر روی آن تشویق می‌کند. CTA نقش بسیار مهمی در بازاریابی ایفا می‌کند، زیرا تبدیل مخاطبان به lead را تسهیل می‌کند. بنابراین، CTAها باید به ‌اندازه کافی قانع‌کننده، تشویق‌کننده و دارای پیشنهاد ارزشمند باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 120
Cult Brands

نام‌های تجاری مورد پرستش

نام‌های تجاری که از وفاداری مشتری برخوردارند، از یک بیعت ساده فراتر رفته و به هواخواهی پرستش‌مانند تبدیل می‌شوند. از جمله می‌توان به استفاده‌ی روزه‌مره‌ی مردم از نام‌های تجاری هارلی دیویدسون و استاربارکس اشاره کرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 178
Culture

فرهنگ

فرهنگ شرکت، مجموعه‌ی عقاید، پیشینه، تجربیات، خط مشی‌ها و فعالیت‌های آن است که شخصیت منحصربه فرد آن را شکل می‌دهند. نام تجاری شرکت، بخشی از فرهنگ آن را تشکیل می‌دهد. یک نام تجاری در واقع فرهنگ مخصوص به خود را دارد که توسط افرادی که برای آن کار و فعالیت می‌کنند با سبک عملیاتی و رفتاری آنان بیان می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 171
Customer

مشتری

اغلب به جای اصطلاح «مصرف کننده» به کار می‌رود. مشتری کسی است که واقعاً یک نام تجاری، محصول یا خدمت را می‌خرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 155
Customer Acquisition

تصاحب مشتری

فرایند استفاده از انواع تاکتیک‌های بازاریابی برای جذب مشتریانی که قبلاً از محصولات یا خدمات شرکت بی‌اطلاع بودند. به بیان ساده، هدف برنامه‌ی تصاحب مشتری، تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران واقعی است. هدف بازاریابی، متقاعد کردن مشتری به خرید و هدف برندینگ، متقاعد کردن مشتری برای ادامه‌ی خرید است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 154
Customer Behavior

رفتار مشتری

به فعالیت‌های یک کاربر در فضای وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن ها و شبکه‌های اجتماعی مانند دانلود فایل‌ها، تماشای ویدئو، لایک کردن یا خریداری محصولات گفته می‌شود که به ‌منظور بهینه‌سازی مارکتینگ قابل دنبال کردن، اندازه‌گیری، ارزیابی و آنالیز هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 122
Customer Characteristics

خصوصیات/ ویژگی‌های مشتریان

ویژگی‌های مشتریان به خصوصیات، صفات یا حقایق متمایز جمعیت‌شناختی، رفتاری و نمودار روانی آنان اشاره دارد که شامل سن، جنس، قدرت کسب درآمد، شغل (ویژگی‌های جمعیت شناختی)؛ تمایل به خرید و تکرار خرید (ویژگی‌های رفتاری)؛ خودتصویری و نگرش‌های شفاف درباره‌ی زندگی و غیره (ویژگی‌های نمودار روانی) می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 174
Customer Defection

ترک / فرار مشتری

ترک مشتری، مدت زمان مورد انتظار برای وفادار ماندن یک مشتری یا گروهی از مشتریان معین به یک محصول یا خدمت، و همچنین دوره‌ی زمانی مورد انتظار و واقع‌بینانه‌ی تولید درآمد آنان را اندازه‌گیری می‌کند. ترک مشتری یکی از فاکتورهای محاسبه‌ی ارزش دوره‌ی عمر مشتری است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 176
Customer Events/Attribute

خصوصیات مشتری

داده‌هایی است که در مورد رفتار و اطلاعات کاربران توسط سیستم CRM جمع‌آوری شده و برای شخصی‌سازی استفاده می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 111
Customer Journey

 سفر مشتری

سفر مشتری، اصطلاحی است که به ‌منظور توصیف رابطه مداوم بین مصرف‌کننده و محصول با برند استفاده می‌شود. سفر مشتری هم در دنیای کسب‌ و کارهای B2B و هم B2C استفاده می‌شود. این اصطلاح به معنای هدایت مشتری، تعامل مداوم با او و به‌ نوعی همراهی با او در طول آشنایی و استفاده از محصولات و خدمات است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 117
Customer Permissions

کسب اجازه از مشتری

درخواست‌هایی است که برندها و کسب ‌و کارها از مشتریان و مخاطبان خود برای دریافت اطلاعات شخصی، دسترسی به دستگاه و داده‌های دیگر آنها دارند. این داده‌ها می‌تواند شامل موقعیت جغرافیایی مخاطبان، اجازه دسترسی به برخی عناصر تلفن همراه و اجازه برای ارسال ایمیل باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 119
Customer Retention

حفظ مشتری

این اصطلاح به درصد مشتریانی اشاره دارد که با شرکت داد و ستد می‌کنند و تعاملات خود را با برند ادامه می دهند. این معیار معمولاً در یک دوره زمانی معین اندازه‌گیری می‌شود. به ‌عنوان‌ مثال، چه تعداد از مشتریان جدید در دو ماه اخیر به تعاملات خود با برند ادامه داده‌اند. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 174
Customer Return on Investment

بازده سرمایه گذاری بر روی مشتری

ارزشی که شرکت از سرمایه‌گذاری در تصاحب و حفظ مشتریان کسب می‌کند. این محاسبه، جزء اساسی تجزیه و تحلیل‌های نام تجاری است که در تعیین بازده سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته بر روی نام تجاری و فعالیت‌های بازاریابی کمک می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 159
Customer Satisfaction/ Dissatisfaction

رضایت یا نارضایتی مشتری

رضایت به معنای برآورده شدن یا بیشتر از حد مطلوب تأمین شدن نیازها، تمایل‌ها و انتظارهای مشتریان است؛ در حالی که نارضایتی برعکس آن است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 159
Customer Service

خدمت به مشتری

خدمت به مشتری، شامل ارتباط، تحویل و خدمات پس از فروش به افراد می‌شود که عامل کلیدی فعالیت‌های بهترین سازمان‌ها محسوب می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 177
Customization

سفارشی کردن، سفارشی سازی

سفارشی سازی، متناسب کردن محصولات یا خدمات، مطابق نیازهای خاص و منحصر به فرد بخش‌های مجزای مشتری است. این کار یک استراتژی کسب و کار برای ایجاد وفاداری از طریق تحویل متناسب‌تر و صحیح‌تر خدمات و محصولات مربوط است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 172

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.