یوتاب

یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

نشانی وبگاه: http://www.utab.ir

 

کتاب نام های تجاری، تنبل، زرنگ، خنثی دستورالعمل ساخت یک نام تجاری است که توسط احسان مهدی ­نژاد نگاشته شده است. این کتاب، اولین و تنها کتاب ساخت نام تجاری ایرانی است که کاملا بومی بوده و مطابق با شرایط روز ایران نگاشته شده است. نویسنده در این کتاب؛ الگو هایی را یافته که با استفاده درست از آنها می توان به یک نام تجاری قدرتمند مختص خود دست یافت. کل این کتاب در قالب دستور العمل نگارش شده و در انتهای هر فصل تمرین هایی نیز برای یاد گیری هر چه بیشتر خواننده فراهم شده است. در کتاب حاضر؛ روشی بیان شده که ماشین نام سازی نامیده شده است که مخاطب با آگاهی از کارکرد این ماشین فرضی می تواند به توانایی درک اصول و ساخت نام های تجاری برسد. همچنین نویسنده کتاب به بررسی تأثیر نام های شخصی افراد در تجارت پرداخته است؛ این که چه نام های شخصی ای موفق تر هستند و قوانین جدید ثبت در ایران چه مجوز هایی برای تغییر این اسامی به ما داده است. در دو فصل ویژه نیز به کلید های ساخت نام برای سایت و کتاب پرداخته شده که بسیار مهم و کاربردی هستند. در آخرین صفحات یک چک لیست ویژه قرار داده شده است تا شما هر موقع که خواستید یک نام قدرتمند برای خود بسازید این چک لیست را جلوی خودتان قرار دهید و کار برایتان ساده تر می شود.

 

عنوان کتاب: نام تجاری، تنبل، زرنگ، خنثی

نویسنده: احسان مهدی نژاد

انتشارات: سخنوران

سال انتشار: 1396

 

کتاب 1001 راهکار تبلیغاتی نوشته لوک دوپونت که درباره ی راهکار ها و روش ها است، درباره این که در دنیای تبلیغات چه چیزهایی موثر هست و چه چیز هایی نیست؛ راهکارهایی از بزرگترین تبلیغات جهان را ارائه می دهد. مباحث این کتاب با دنیای تبلیغات به روز شده است. نویسنده کتاب مذکور بسیار بر دنیای آنلاین تاکید دارد، نقش تصویرها را حساس می یابد و نکته های تازه ای برای استفاده از بذله گویی در تبلیغات یافته است. در دنیایی که مراکز شهری آن روز به روز پیچیده تر و بازارهای آن رقابتی تر می شوند، تبلیغات برای تاجران و فعالان به صورت ابزاری در آمده است. کتاب 1001 راهکار تبلیغاتی منبعی واقعی برای هر کسی است که ناچار به خلق یک آگهی است ولی حرفه ای نیست یا تنها تحت فشار زمان و سایر نیروها قرار دارد.

 

عنوان کتاب: 1001 راهکار تبلیغاتی

نویسنده: لوک دوپونت

مترجم: منیژه شیخ جوادی

سال انتشار: 1392

 

کتاب " ۱۰۱ نکته‌ای که در مدرسه تجارت یاد گرفتم" نوشته مایکل دبلیو پریس و ترجمه سهیل ترکان است.  یکی از کتاب های مفید در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که تهیه آن بسیار ساده و راحت است. کتاب حاصل تجربه های شخصی نویسنده است و می تواند نکات آموزنده ای را در مورد دیجیتال مارکتینگ برای شما به همراه دارد. البته قابل ذکر است مترجم سعی کرده نکات را با ساختار و فرهنگ کسب و کار در ایران سازگار نماید و برای همین یک سری جملات کلیدی و مهم هم با آن اضافه کرده است. خیلی از این نکات شاید برای ما عادی به نظر بیاید و جزو دانسته هایمان باشد اما ممکن است در زمانی که مورد نیاز هستن فراموششان کنیم.

 

عنوان کتاب: ۱۰۱ نکته‌ای که در مدرسه تجارت یاد گرفتم

نویسنده: مایکل دبلیو پریس

مترجم: سهیل ترکان

سال انتشار: 1394

 

آیا نام گذاری، در شرکت های صنعتی مطرح است؟ مایکروسافت، آی بی ام، جنرال الکتریک و اینتل همگی مثال هایی آشکار از این حقیقت هستند که برخی از قوی ترین و برترین نام و نشان های تجاری جهان، نام و نشان تجاری صنعتی هستند. هدف کتاب مدیریت برند های صنعتی، قرار دادن نام و نشان های تجاری صنعتی و نام گذاری در جایگاه واقعی آن ها است. در حقیقت کتاب مدیریت برند های صنعتی یکی از اولین و برترین نمونه های واقعی علم و هنر برندینگ صنعتی است و یک بخش یا مفهوم و یا معنی برای افزایش دانش نام گذاری صنعتی را ارائه می دهد. فصل های عنوان شده در این کتاب عبارتند از: شناخته شده بودن یا یکی از بسیار بودن، نام گذاری کردن یا نکردن – جنبه های برند گذاری بازار های صنعتی، شتاب و تسریع از طریق نام گذاری، داستان های موفقیت نام گذاری بازار های صنعتی، مراقب خطا ها و اشکالات نام گذاری بودن و چشم انداز آتی.

 

عنوان: مدیریت برند های صنعتی

نویسندگان: فیلیپ کاتلر و والدمار پفورچ

مترجم: کامبیز حیدر زاده

انتشارات: سیته

سال انتشار: 1391

 

تا کنون کتاب ها و مقالات بسیاری در زمینه برندینگ و هویت برند منتشر شده اما کتاب مختصر و مفید "طراحی هویت برند" نوشته النا ویلر یکی از بهترین و کاربردی ترین کتاب هایی است که در زمینه برند در دسترس است. این کتاب تمامی نیاز های مخاطبان خود را در رابطه با چگونگی طراحی هویت برند پاسخ می دهد و راهنمای مفیدی است که در مراحل مختلف کسب و کار می تواند مورد استفاده قرار گیرد. نویسنده کتاب طراحی هویت تلاش کرده تا جزئیاتی از شکل گیری برند و راهکار های توسعه آن را از طریق طراحی هویت برند را با زبانی ساده و کاربردی توضیح دهد. این کتاب در سه بخش اصلول برند، ایده آل های برند و آرمان های برند نوشته شده که هر کدام از بخش ها نیز به عنوان های کلیدی دیگری را در موضوع برندینگ برای خواننده رمز گشایی می کند.

 

عنوان: طراحی هویت برند

نویسنده: النا ویلر

مترجم: سید مهدی جلالی

انتشارات: سیته

سال انتشار: 1394

 

کتاب بازاریابی چریکی یکی از 25 کتاب برتر در زمینه کسب و کار است که توسط کنراد لوینسون، سرشناس ترین متخصص بازاریابی چریکی نگاشته شده است. این کتاب بیش از 21 میلیون نسخه فروش رفته و به 62 زبان ترجمه شده است. نظریه بازاریابی چریکی لوینسون تاثیر زیادی بر بازاریابی داشته و در تمام دوره های MBA در سر تا سر جهان تدریس می شود. لوینسون، بازاریابی چریکی را ابداع کرد و به مدت ده سال در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی به تدریس آن پرداخت. در بخشی از این کتاب می خوانیم: «بازاریابی رابطه ارزشمندی است که میان فروشندگان و خریداران کالا بر قرار می شود». این رابطه می تواند آنلاین، شخصی، تلفنی، با ایمیل، در یک نمایش، در یک آگهی، با شنیدن، خواندن یا دیدن شکل بگیرد. این رابطه از لحظه ای که مشتری، فروشنده را می شناسد تا زمانی که از طرف فروشنده توسط یک بازاریاب چریک زیرک ترغیب می شود، ادامه دارد. اما اگر شما یک چریکی نظامی هستید، احتمالا برای شما اتفاق نخواهد افتاد. شما آنچه را که چریک ها می دانند، می دانید- شما خودتان را به هر دری می زنید تا مشتری را جذب کنید و نمی خواهید آن مشتری را تحت هیچ شرایطی از دست بدهید. چون تشخیص می دهید که این رابطه ارزشمند شامل همان بازاریابی واقعی است. وطیفه شما به عنوان یک بازاریاب چریک این است که هر لحظه از این رابطه را برای مشتری ارضا کننده، آسان و ارزشمند کنید. زمانی که این گونه عمل کنید، به درستی یک متخصص بازاریابی چریکی خواهید بود. فهرست مطالب این کتاب شامل؛ چه چیزی واقعا بازاریابی محسوب می شود، چه چیزی بازاریابی محسوب نمی شود، تولد بازاریابی چریکی، گسترش بازاریابی چریکی، سادگی بازاریابی چریکی، اسرار شگفت انگیز بازاریابی چریکی، استراتژی بازاریابی چریکی، بازاریابی چریکی با استفاده از ضمیر نا خودآگاه، ترفندهای بازاریابی چریکی، تبلیغات چریکی، بازاریابی چریکی با استفاده در رسانه های اجتماعی، بازاریابی چریکی با استفاده از میم ها، دستیابی به مزیت بازاریابی چریکی، بازاریابی چریکی خودتان و کار آفرین چریک است.

 

عنوان: بازاریابی چریکی

نویسنده: جی کنراد لوینسون

مترجم: مجتبی واعظی

انتشارات: نوین

سال انتشار: 1395

 

نویسنده کتاب حاضر بر این باور است در کسب و کار مدرن، برند حرف اول و آخر را می زند چرا که برند ادراکی است که مشتری بر اثر تجربیات قبلی استفاده از محصول یا شنیده هایش از بازار در ذهن دارد. همچنین نویسنده معتقد است برای ایجاد برند دو سنگ بنای اصلی، عملکرد محصول و ارتباطات یکپارچه بازاریابی مورد نیاز است. در این کتاب سعی شده است با نکته بینی و دقت زیاد، همه حوزه های ارتباطات یکپارچه بازاریابی در ساخت برند مورد بررسی قرار گیرد. در کتاب حاضر  فرآیند برندسازی، نحوه تدوین استراتژی پیام و انتخاب رسانه به عنوان کانال انتقال پیام به مشتریان تشریح شده است. مخاطبان این کتاب متنوع اند. اصولا مخاطبان اصلی این کتاب صاحبان  کسب و کار و مدیران سازمان ها، آژانس های تبلیغاتی و برندسازی، صاحبان و بهره برداران رسانه های مختلف، دانشجویان رشته های مدیریت و کسب و کار، بازاریابی، تبلیغات، گرافیک، تصویر سازی و همکاران دانشگاهی هستند.

 

عنوان کتاب: اصول برندسازی با رویکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی

نویسندگان: امیر اخلاصی

انتشارات: علمی

سال انتشار: 1391

 

اساسا علوم انسانی در مملکت ما وارداتی هستند. بازاریابی و برندینگ هم یکی از دانش های علوم انسانی است که در مغرب زمین تدوین شده است و نطفه اش خلق شده با ویژگی هایی غربی که به کشور ما وارد شده است. همیشه این توصیه شده که مباحث از فیلترینگ ایرانی بگذرد و به اصطلاح ایرانیزه شود. در این کتاب سعی شده این اتفاق بیافتد و آخر هر فصلی یک بخش جدی و گاهی مفصل وجود دارد به نام وضعیت ایرانی که موضوعیت آن فصل را با توجه به بازار ایرانی مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار داده است. به عنوان مثال؛ برای ترجمه خود کلمه برند هنوز اتفاق نظری وجود ندارد و ترجمه های مختلفی از این کتاب ارائه می شود. با توجه به ریشه کلمه برند در زبان انگلیسی، که به معنای داغگذاری است و برای متمایز کردن احشام استفاده می شد همین مفهوم در زبان فارسی هم ریشه دارد و کلمه وسم به معنی داغگذاری بوده. مثالی که ذکر شد نمونه ای از مسائلی هست که در این کتاب به آن پرداخته شده است. مثال های زیادی از برند های ایرانی و خارجی در کتاب ذکر شده است. کتاب به بررسی برند دانشگاه آزاد تا بررسی برند هایی مثل گلرنگ و هایدا پرداخته و برند های شخصی مانند علی دایی، شجریان، علی کریمی و ... را شامل می شود. در این کتاب به موضوعات زیادی اشاره شده است اما عمده توجه آن به مفاهیم مدیریت برند است. به عنوان مثال در فصل دوم 27 راهکار اصلی برای زنده و بشاش نگه داشتن برند با رویکرد فرهنگ ایرانی ذکر شده است.

 

عنوان کتاب: معماری برند و برندینگ

نویسندگان: امیر حسین شفقی زاده و احمد روستا

انتشارات: بهینه فراگیر

سال انتشار: 1393

 

کتاب " خودتان را برند کنید" نوشته جان پرکیس و دیوید رویستون لی است. این کتاب به شما یاد می دهد که چگونه برای خود برند خلق کنید. بهترین کار این است که پیامی ساده به دیگران دهید تا کارمندان، مشتریان، کار فرمایان و افراد دیگر همیشه تو را با آن به یاد بیاورند و بشناسند. مسلما وقتی آن ها به تو نیاز دارند، به تو فکر می کنند. ما الگویی منحصر به فرد ترسیم کرده ایم و توسعه داده ایم که هر کسی در هر شرایطی می تواند آن را بفهمد و به آن عمل کند. این الگو به شما شناختی عمیق می دهد تا دریابید دقیقا چه کسی هستید و در چه زمینه ای بهترین می باشید. در طول این کتاب به شما نشان می دهیم که چگونه شبکه ارتباطی عظیم و قدرتمندی بسازید تا برای شما فرصت جدیدی خلق کند و حساب های بانکی شما را پر نگه دارد. مسلما شما را ترغیب می کنیم که تمرین ها را به طور کامل انجام دهید. خودتان را برند کنید، این کتاب راهنمایی است به سوی مقصدی دور دست اما زیبا.

 

عنوان کتاب: خودتان را برند کنید

نویسندگان: جان پور کیس و دیوید رویستون لی

مترجم: فاطمه باغستانی

انتشارات: نسل نو اندیش 

سال انتشار: 1395

 

کتاب حاضر توسط دو فعال حوزه تبلیغات؛ مجتبی محمدیان و پویا ایران دوست نوشته شده است. در این کتاب  اصطلاحات متداول در صنعت تبلیغات به زبانی ساده و کاربردی بیان شده است.  هر چند در این کتاب سعی شده که اصطلاحات رایج تبلیغات بیان و بررسی شوند، ولی با پیدایش و ظهور رسانه های دیجیتالی گسترده این لغات بسیار وسیع تر شده اند. با این حال این کتاب، کتاب پایه ای است و مطالعه آن برای شروع فعالیت در زمینه تبلیغات خالی از لطف نیست. در حقیقت، دانستن مطالب این کتاب برای هر فردی لازم و ضروری است. اما توصیه می کنیم تنها به این کتاب بسنده نکنید. مولفان کتاب را با هدف تاثیر گذاری بر مدیرانی نوشته اند که از دانش تبلیغات آگاهی چندانی ندارند اما می خواهند با کلمات این حوزه تخصصی آشنا شوند تا بتوانند زبان مشترکی با فعالان این حوزه بر قرار کنند. به همین دلیل در این کتاب هم کلماتی مانند برند تعریف شده و هم کلماتی همچون کامپوزیت، مورف یا سیلوئت. در نتیجه کتاب هم برای مدیران اجرایی بسیار مناسب است و هم برای کسانی که می خواهند در صنعت تبلیغات وارد شوند و یا تسلط کافی بر اصطلاحات این حوزه ندارند.

 

عنوان کتاب: جعبه ابزار تبلیغات ایران

نویسندگان: مجتبی محمدیان و پویا ایران دوست

انتشارات: آگاه

سال انتشار: 1391

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.