یوتاب

یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

نشانی وبگاه: http://www.utab.ir

آمیخته بازاریابی اصطلاحی است که توسط انجمن بازاریابی آمریکا در دهه 1950 ایجاد شد تا این موضوع را شرح دهد که چگونه بازاریابان تصمیم مهمی در مورد نحوه اجرای یک برنامه بازاریابی موفق داشته باشند.این واژه امروزه (از سال2018 )بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ؛زیرا تغییرات همواره در نظرگرفته میشود تا تکنولوژی نوین و جنبه های مختلف بازاریابی که در طول زمان تغییرکرده اند به کار گرفته شود.
4 P یا آمیخته بازاریابی با چهار P مرتبط است : قیمت (Price)  ، محصول (Product)  ، تبلیغات(Promotion)  و مکان (Place).

قیمت: در زمان تعیین قیمت،یک بازاریاب باید ارزش تمام شده یک محصول را در نظربگیرد و اینکه می تواند به طور چشمگیری استراتژی بازاریابی را تغییر دهد.قیمت پایین تضمین کننده فروش بیشتر است اما قیمت باید به گونه ای تعیین شود که هزینه های تولید و حاشیه سود را تامین کند و بقای کسب و کار را بهبود ببخشد.
محصول: بازاریاب باید چرخه زندگی محصول از تولید تا زمان مصرف در نظر داشته باشد .به طور مثال ، اولین نسخه از آی پد دارای مشکل باطری بود که بعد از مدت زمانی در روند تولید ، شرکت اپل این مشکل را حل کرد .
تبلیغات: تبلیغات شامل ،تبلیغات برای فروش و روابط عمومی است.تبلیغات تلویزیونی ،اینترنتی و چاپی و بیلبوردها همه تبلیغات محسوب میشوند .روابط عمومی توزیع گزارش مطبوعاتی به رسانه ها را دربرمیگیرد و  نمایشگاه های تجاری در رده تبلیغات برای فروش قرار میگیرند.
مکان:  همان طور که انتظار می رود مکان به معنای مرکز توزیع کالا یا محلی است که محصول به مشتری فروخته می شود.

مدل هفت P آمیخته بازاریابی
 مدل 7 P گسترش یافته مدل P 4 است و مدارک فیزیکی (Physical evidence) ،افراد (People)و فرآیند (Process) را نیز در برمی گیرد.
مدارک فیزیکی: شامل هرچیزی میشود که نشان می دهد یک کار یا تولید در حال انجام است .چه بسته بندی و چه توزیع یا دریافت محصول. اغلب کسب و کارها یک ساختمان برای شرکت ، وب سایت یا کارگاه دارند که جزو مدارک فیزیکی به شمار می آید.
افراد :افراد شامل تمام کارمندانی است که روی محصول کار می کنند و یا خدمتی را ارائه می دهند.
فرآیند : فرآیند روندی است که در سازمان وجود دارد و بر چگونگی محصول یا خدمت تاثیرمی گذارد .مانند مسیری که یک کالا برای تولید طی می کند.
نحوه شناسایی آمیخته بازاریابی مناسب با کسب و کار شما

یک گام مهم برای شروع هرکسب و کار ،شناسایی آمیخته بازاریابی مربوط به آن است تا بتواند فروش خود را آغاز کند و مشتریان خود را داشته باشد.نخستین قدم این است که یک تعریف مختصر از جامعه هدف و مشتریان خود داشته باشید.

زمانیکه جامعه هدف مصرف کنندگان خود را انتخاب کردید ،از این مجموعه برای تشخیص بازار هدف خود استفاده کنید و استراتژی های بازاریابی مناسب را برای رسیدن به این مخاطبین بیابید و استفاده کنید.سپس اهداف خود را مشخص کنید و آنچه که باید برای رسیدن به هدف خود انجام دهید را مشخص کنید.به طور مثال چند مشتری احتمالی برای رسیدن به سهم خود از بازار نیاز دارید؟

زمانی که جامعه مخاطب خود را تعیین کردید میتوانید  استراتژی های بازاریابی خود را برای رسیدن به آن به کاربگیرید.شما نیاز دارید تا میزان فروش خود را در یکسال برآورد کنید و بدانید نیاز چه تعداد مشتری را پاسخگو خواهید بود.

انتخاب یک تاکتیک بازاریابی قدم بعدی است که به شما در رسیدن به مخاطب شما کمک می کند.تاکتیک ها را براساس اهداف و بودجه خود انتخاب کنید.به طور مثال مخاطب هدف شما اطلاعات خودرا از چه رسانه ای بدست می آورد.از رسانه های آنلاین یا تلویزیون و رادیو.با شناسایی این رسانه ها،تبلیغات خود را درآن نشردهید.

یک محصول چیست؟

برطبق نظریه فیلیپ کاتلر ،اقتصاددان و استاد بازاریابی ، یک محصول چیزی بیش از یک جسم قابل لمس است.یک محصول نیازهای مصرف کننده را برطرف میکند وعلاوه بر ارزش ملموس ،دارای ارزش انتزاعی نیز هست. به این ترتیب کاتلر پنج سطح را برای محصول تعریف میکند که قابل شناسایی و توسعه است.وی به منظور شکل دادن به این ارزش انتزاعی ،پنج سطح  محصول را ذکر میکند که موردنظر مشتری است .مصرف کننده تنها زمانی که کیفیت یکسان یا بالاتر از سطح موردانتظارباشد راضی خواهد بود.

سطح مزیت ذاتی محصول

این سطح از محصول ذاتی است و تمرکز بیشتر روی این بخش از تولید است.به طور مثال یک کت گرم شما را از سرما و باران محافظت می کند .هرچه محصول مزایای ویژه بیشتری داشته باشد ،مشتریان بیشتری خواهد داشت . یک عنصر کلیدی ،یگانگی محصول اصلی است.این به موقعیت محصول دربازار و رقابت احتمالی منجرخواهد شد.

سطح عمومی محصول

سطح عمومی محصول نشان دهنده تمام ویژگی های یک محصول است.برای یک کت گرم مواردی همچون ،جنس مواد،عدم نفوذ باران،کیفیت بالای دکمه ها و دوخت و ... مورد نظر است.

سطح مورد انتظار از محصول

سطح مورد انتظار محصول شامل تمام جنبه هایی است که مشتری در زمان خرید از محصول انتظار دارد.به طور مثال ، این کت باید واقعا گرم باشد و دربرابر باران و برف از شخص محافظت کند و در زمان دوچرخه سواری راحت باشد.

سطح برتری محصول  

ارزش افزوده به این اشاره دارد که محصول باید توان رقابتی داشته باشد.این ویژگی شامل نام تجاری (برند) و لوگو است.

آیا کت سبک است و رنگ آن مناسب است یا تحت برند خاص و مشهوری تولید میشود؟عواملی مانند ضمانت و خدمات نیز در این مسئله نقش دارند.هدف این است که چیزی بیش از یک محصول ارائه گردد .

سطح ویژگی های بالقوه محصول

توسعه و تحولاتی که برای محصول درآینده رخ میدهد ، مانند پارچه کت که مانند کاغذ نازک است اما آب باران را جذب نمی کند.

رقابت

به عقیده فیلیپ کاتلر به طور عمده رقابت محصولات بر سطح ارزش افزوده آن متمرکز است. این مسئله به شناخت مصرف کننده از محصول بازمیگردد و ارزش محصول را تعیین میکند.او میگوید :"رقابت با آنچه که شرکت ها تولید می کنند تعیین نمی شود ،بلکه به ویژگی هایی مانند بسته بندی ،خدمات پس از فروش،تبلیغات ،مشاوره ،خدمات تحویل به مشتری و سایر چیزهایی که برای مصرف کننده با ارزش است تعیین می شود."

استراتژی بازاریابی

برای شرکت های تولیدی مهم است که محصولات را در یک روند صعودی از "سطح اولیه" به "سطح ارزش افزوده" برسانند تا  محصول بتواند به "سطح محصول احتمالی" رشد کند.

ارزش افزوده از پنج سطح محصول

هر سطح از پنج سطح محصول ،ارزش افزوده را برای مشتری به همراه دارد.شرکت های تولیدی در تمام سطوح به تولید توجه دارند و میتوانند محصولی شایسته را ارائه دهند.در سطح ارزش افزوده ،رقابت برای کپی کردن برخی تکنیک ها ،ترفندها و حتی ظاهر محصول مشاهده می شود.این موجب می شود که تمایز یک محصول برای مصرف کننده به تدریج دشوار شود.

به منظور توانمندسازی قدرت رقابت ،شرکت های تولیدی برعواملی تاکید می کنند که ارزش کالارابرای مصرف کننده بالاببرد؛ مانند بسته بندی ویژه ،تبلیغات هیجان انگیز،خدمات مشتری مداری و شرایط پرداخت مقرون به صرفه .این کار محدود به رضایت مشتری نیست و برای شگفت زده کردن مشتریان است.

بازاریابی ویروسی یک تکنیک بازاریابی نسبتا جدید است که از طریق اینترنت ،تبلیغ را به شکل ویروس منتقل می کند.این روش از روش های تبلیغات کلامی است که به لطف فناوری ارتباطات مدرن می تواند به سرعت درمیان گروه زیادی از مردم گسترش یابد.

نخستین بار داگلاس راشوکف، منتقد رسانه های آمریکایی در کتاب "ویروس های رسانه ای" از بازاریابی ویروسی نام برد .رسانه های اجتماعی از جمله فیسبوک،توئیتر و یوتیوب نقشه مهمی در بازاریابی ویروسی ایفا می کنند.بسترهای نرم افزاری که از طریق آنها می توان اطلاعات را به اشتراک گذاشت ،برای این شکل از بازاریابی بسیار مناسب هستند.هدف این است که تبلیغات مانند ویروس ،همه گیر شوند و گسترش یابند.به این ترتیب بازاریابی ویروسی یک روش نسبتا ارزان برای رسیدن به گروه وسیعی از مخاطبان است.

اصطلاح بازاریابی از واژه "بازار" و "یافتن" می آید ، یعنی گرفتن بازار.این اصطلاح بیش از 100سال است که رواج دارد و امروزه هنوز هم در میان شرکت های بزرگ که مایل به تسخیر بخش بزرگی از بازار و جذب مشتری هستند ،به کارگرفته میشود.

این تکنیک ،آگاهی و دسترسی مردم را به یک نام تجاری یا محصول ، با استفاده از شبکه های اجتماعی افزایش می دهد.تبلیغات به شیوه کلامی و از طریق اینترنت پخش می شوند و افراد بیشتری از آن اطلاع می یابند.هرشرکتی که قصد ایجاد ارتباط از این طریق را دارد میتواند از یک پیام تصویری برای بازاریابی استفاده کند.

امروزه سازمان های تجاری ،بازاریابی ویروسی را برای به  رسمیت شناختن برند ،تولید محصول وکسب مشتری استفاده می کنند.

بازاریابی ویروسی چگونه کار می کند؟

استفاده از این تکنیک ، بازاریابی نسبتا ساده است.دراین مورد یک واقعیت وجود دارد و آن این است که مردم پیام ها را در شبکه های اجتماعی گزینش می کنند.از این رو مهم است که برای اولین بار با یک ایده خلاق و الهام بخش ظاهرشوید و پیام تصویری تان را از طریق شبکه ای اجتماعی منتشرکنید.

پیام تبلیغاتی باید جذاب باشد و توجه مخاطب را به خود جلب کند.همچنین یک ایده خوب برای انتخاب یک گروه خاص از مخاطبان احتمال انتشار آن را کاهش می دهد.ازاین رو عاقلانه است پیام تبلیغاتی را انتخاب کنید که  برای تمام مردم جذاب باشد.به این ترتیب پیام درسراسر اینترنت پخش می شود و حتی از طریق گروه های هدف ،گروه های دیگر رانیز تحت تاثیر قرار می دهد.

بازاریابی ویروسی به معنی آلوده کردن افراد است.اگر هر فردی پس از ابتلا ویروس را به فرد دیگر منتقل کند ،شیوع ویروس مثبت خواهد بود.تا زمانی که این روند ادامه یابد ،فعالیت بازاریابی رشد می کند .اما در نهایت منافع کمتری از گروه هدف بدست خواهد آمد و این رشد متوقف خواهد شد .

برای شروع بازاریابی ویروسی ،شرکت ها معمولا از "بذرپاشی"استفاده می کنند.یک دانه کاشته می شود،رشد می کند و دانه هایی تولید می کند که متعاقبا آن ها خود را تکثیر می نمایند.این به معنی رشد مستمر تبلیغات است ؛مردم به طورفعال درمورد کمپین ،از طریق رسانه های اجتماعی اطلاع دارند .آنها برای دیدن این آگهی ترغیب میشوند و این باعث نفوذ طبیعی تبلیغات ودرنتیجه فعالیت بازاریابی ویروسی می شود.

اشکال بازاریابی ویروسی

معمول ترین شکل بازاریابی ویروسی ،ویدئو و تبلیغات است.قدرت این شیوه از آنجا ناشی میشود که مردم دوست دارند اطلاعاتی را که برایشان جالب است به اشتراک بگذارند تا شاید برای دیگران هم جالب باشد و آن ها از طریق رسانه های اجتماعی این اطلاعات را به دیگران ارسال می کنند. به انواع شیوه تبلیغات فکر کنید ،فیلم ها ،تصاویر ،متون و فلش  کارت ها.بااین حال ممکن است این شیوه نتیجه ندهد ،عموما مردم تمایلی به پیام هایی با محتوای تجاری ندارند.هم چنین ممکن است پیام خوب درک نشود و به افراد مناسب نرسد.این میتواند نتیجه بدی به دنبال داشته باشد.

مزایای بازاریابی ویروسی

  • در مقایسه با بازاریابی سنتی نسبتا ارزان است.
  • محدوده جذب مخاطب وسیع است و معمولا جوانان موردهدف بازاریابی هستند.
  • گستره بازاریابی محدود است زیرا تنها مخاطبین شبکه های اجتماعی بیننده این تبیلغات هستند.
  • توزیع تبلیغات به سرعت انجام میشود و نیازی برای ایجاد آگاهی بین مردم نیست.

معایب

طراحی و ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ساده نیست و نیاز به مهارت و تخصص خاص دارد که باید توسط کارشناسان مورد استفاده قرار گیرد.درغیر این صورت شکست کمپین قطعی است.

بعد از شروع کمپین تبلیغاتی به این شیوه دیگر کسانی که آن را شروع کرده اند کنترل زیادی برآن ندارند .

اگر کمپین نتواند مخاطب مورد نظر خود را جذب کند ،گسترش نمی یابد .

هنگامی که برای مخاطبان مشخص شده است که این پیام تجاری است، توجه به طور قابل ملاحظه ای از بین می رود.

تکنیک تبلیغاتی موفق معمولا دوبار عمل نمی کند و باید مردم هربار با ایده های جدید روبه رو شوند ،این کار آسان نیست و می تواند هزینه برباشد.

بودجه تبلیغاتی یک طرح، برای تعیین هزینه لازم، جهت رسیدن به بازار هدف مناسب و افزایش درآمد فروش را ارائه می دهد. چندین روش برای ایجاد یک بودجه تبلیغاتی وجود دارد؛ اما ترکیب روش ها می تواند بهترین راه برای رسیدن به بودجه دقیق و مورد نیاز شما باشد. شما هم چنین باید انواع رسانه هایی که می خواهید از طریق آنها تبلیغ کنید و هزینه های لازم را تعیین کنید و بدانید برای هرکدام از روش های تبلیغاتی چه میزان بودجه باید در نظر گرفته شود.

سوابق فروش

اگر حداقل یکسال از شروع کسب و کارتان میگذرد، یکی از ساده ترین روش های بودجه بندی برای شما، بازبینی فروش سال گذشته است. مبلغ کل فروش خود را در 12 ماه گذشته را حساب کنید، سپس تصمیم بگیرید چه میزان برای استفاده در کسب و کارتان در سال آینده باید لحاظ شود.ممکن است میزان بودجه سال گذشته برای شروع کار مناسب باشد، اگر بخواهید فروش را افزایش دهید ،بهتر است افزایش بودجه را نیز در نظر داشته باشید. بنابراین چشم انداز بهتری از عملکرد خود در سال آینده خواهید داشت.

اطلاعات برای برنامه ریزی بودجه

کسب و کارها با عمر کمتر از یکسال می توانند از اطلاعات فروش خود برای سال آینده استفاده کنند.زمانیکه مشخص کنید می خواهید چه میزان فروش داشته باشید، درصدی از آن را برای تبلیغات در نظر بگیرید. برای یک کسب و کار نوپا میزان هزینه مشخص نیست، بهتر است میزان هزینه تبلیغات را با توجه به میزان فروش خود تعیین کنید. کارآفرینان معمولا 10 درصد از فروش پیش بینی شده خود را برای هزینه در تبلیغات در نظر می گیرند.

توازن رقابتی

روش توازن رقابتی برای افزایش بودجه، کلید بهبود برند و حفظ نام شما در برابر مشتریان و آینده کاری شما است. این روش شامل تنظیم بودجه در قیاس با رقیبان شماست. از آنجا که سنجش هزینه رقبا ممکن نیست، باید ابزار دیگری برای جمع آوری این اطلاعات پیداکنید. به طورمثال به دنبال تبلیغ رقیب در مجلات بگردید. تجهیزات تبلیغاتی را بررسی کنید تا هزینه آگهی مشخص شود.

هدف محور

روش مبتنی برهدف، به شما یک روش تحقیق منطقی و خوب برای تنظیم بودجه ارائه میدهد که با بررسی اولیه، اهداف برنامه ریزی تان مشخص میشود. بعد از آن به بررسی انواع فعالیت های بازاریابی بپردازید.فعالیت بازاریابی که انتخاب می کنید به نوع بازار هدف شما بستگی دارد. از مشتریان خود نظرخواهی کنید و چشم اندازی که برای فروش محصولات و خدمات خود دارید را بیابید. سپس هزینه های مربوط به آن فعالیت را تعیین کنید تا بودجه خود را تنظیم کنید.

انتخاب روش تبلیغات

فعالیت های تبلیغاتی سنتی مانند آگهی در تلویزیون و رادیو یا چاپ تراکت، معمولا نیاز به پول بیشتری نسبت به ایمیل مارکتینگ و برنامه های بازاریابی اینترنتی و بازاریابی ویروسی (بازاریابی وایرال) دارند.

بودجه تبلیغاتی شرکت می تواند به استخدام متخصصان خارجی و مشاورانی که کمپین های تبلیغاتی دارند نیز تعلق بگیرد تا تبلیغات را در رسانه های و مکان های مناسب انجام دهند. فعالیت این افراد میتواند شامل قرارداد بازاریابی برای تفسیر اطلاعات باشد تا تعیین کند بودجه چگونه باید در جهت رونق کسب و کار مورد استفاده قرار بگیرد.

استراتژی بودجه بندی تغییر می کند چون توجه عمومی به تغییر از رسانه های سنتی و چاپی بیشتر بر روی رسانه های دیجیتال و آنلاین متمرکز شده است. 

ممکن است اندازه کلی بودجه تبلیغاتی شرکت تغییری نکند اما نحوه تقسیم بودجه متفاوت باشد .به طور مثال، بودجه اختصاص داده شده برای تبلیغات از طریق تلویزیون، ممکن است حالا شامل تبلیغات آنلاین شود تا مردم در گوشی های هوشمند نیز به تبلیغات دسترسی داشته باشند.

شرکت ها به طور مرتب بازده سرمایه گذاری خود را از بودجه تبلیغاتی خود می سنجند. نتایج بر محل تامین بودجه شرکت ها تاثیردارد. به طور مثال اگر تبلیغ روی بیلبورد در جذب مشتری موفق باشد بیشتر بودجه به آن تعلق میگیرد تا تبلیغ در رسانه های اجتماعی.

چشم انداز سیاست دردهه های اخیر تغییر کرده و ورود تکنولوژی به ویژه اینترنت نقش بزرگی در رخ دادن این تحولات داشته است.رسانه های اجتماعی ، به طور جدی بر فعالیت های سیاسی و طرز فکر مردم تاثیرگذار بوده است.

در جریان انتخابات از تبلیغات تا تعیین رجال سیاسی ، مردم دیدگاه ها ی خود را در رسانه های اجتماعی بازگو می کنند و هر حزب می تواند صفحات مربوط به خود را داشته باشد.

یکی از راه های تاثیر شبکه های اجتماعی بر سیاست ،وب سایت های ارتباط جمعی است.مردم ساعت های زیادی را برای استفاده از این صفحات صرف می کنند و در آن اخبار و نتایج آمارگیری و شایعات به اشتراک گذاشته می شود.

این درحالی است که در دوره های قبل ،مردم تنها از طریق تلویزیون و اخبار روزنامه ها می توانستند آخرین اطلاعات را بدست بیاورند؛ اما اخبار آنلاین یک پدیده 24 ساعته و تازه است.

رسانه های اجتماعی این راه را پیش گرفته اند و شما درحالی که می توانید  در هرساعت از وب سایت های خبری یا سیاسی اخبار را دنبال کنید، اما بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی صرف کنید .شما تمام اخبار و اطلاعات را از این  رسانه ها دریافت می کنید و با دوستانتان به اشتراک می گذارید.

تاثیر نظرسنجی‌ها

 نظرسنجی های سیاسی بخش مهمی از فعالیت های سیاسی هستند اما اغلب گمراه کننده اند ؛زیرا نظرسنجی های متعدد با نتایج ضد و نقیض زیاد است.

انواع مختلفی از نظرسنجی ها با آمار متفاوت دراینترنت نیز موجود است.درمورد شبکه های اجتماعی نیز این موضوع وجود دارد و شما می توانید در هر وب سایت یا رسانه اجتماعی دیگر نظرات و نتایج متفاوتی را مشاهده کنید.

نتایج رای گیری تاثیر زیادی برانتخابات دارد حتی اگر ناقص باشد.یک نظرسنجی می تواند ،یک پیشگویی تلقی شود.به طور مثال مردم فکرمی کنند یک کاندیدا برنده انتخابات است و به دیگر نامزد اصلا رای ندهند و او را از قبل بازنده بدانند. زمانی که مردم در رسانه های اجتماعی از یک نامزد حمایت می کنند یا رای خود را به او اعلام می کنند ،فشار زیادی بر سایر نامزدها در پیشبرد جبهه مخالف به وجود می آید.

تعامل مستقیم با سیاستمداران

از تاثیرات مثبت رسانه های اجتماعی بر سیاست می توان به این نکته اشاره کرد که مردم و رای دهندگان می توانند با کاندیداها و مقامات راحت تر ارتباط برقرار کنند.در دهه های پیش اگر تصمیم ملاقات با یک سیاست مدار یا نامزد انتخابی را داشتید ،باید لزوما در یک رویداد سیاسی شرکت می کردید و مسلم است که این امکان برای همه فراهم نمی شد.اما با استفاده از فناوی ها روز و رویدادهای مجازی می توانید به طور زنده با آنها در ارتباط باشید و از نزدیک برنامه ها و منش آنها را بشناسید.

شناخت ویژگی های جامعه و تبیین اهداف

ازرسانه ها برای تبلیغات و رساندن پیام به مخاطبان استفاده می شود .سیاست مداران نیز می توانند از این راه استفاده کنند تا جامعه را بشناسند و پیام خود را به مردم بدهند.در عصر رسانه های اجتماعی ،سیاستمداران و افرادی که مجریان سیاست هستند ،میتوانند کمپین خود را راه اندازی کنند و از آن طریق با مردم مرتبط شوند.

اگر یک کاندیدا بتواند دغدغه زنان ،دانشجویان ،بازنشستگان ،اقلیت های قومی و دیگر گروه های رای دهنده را بشناسد ،میتواند برنامه های خود را متناسب با آنها سامان دهد و پیام خود را به آن ها برساند.همانطور که تبلیغ کنندگان در شبکه های اجتماعی قادر به تجزیه و تحلیل و تبلیغات هدفمند هستند ،نامزدها نیز می توانند از این فضا استفاده مشابه را ببرند.اگر احساس می کنید پیام های ارسال شده در این رسانه ها متناسب با خواسته شماست این مسئله اتفاقی نیست و براساس همین تحلیل ها فرستاده شده است.

اخبار و شایعات

 داستان های مربوط به سیاست چه درست و چه غلط ،تحت تاثیر رسانه های اجتماعی قرار می گیرند.تشخیص اخبار واقعی از خبر جعلی دشوار است و شبکه های اجتماعی این مسئله را پیچیده تر می کنند.اخبار و شایعات منتشرشده پیرامون رهبران سیاسی و نامزدها ترکیبی از حقیقت و دروغ ،طنز و گمانه زنی است.

درحال حاضر تعداد کمی از رسانه های خبری جدی یا طنز وجود دارند که داستان های به ظاهر معتبری را منتشر می کنند. در حال حاضر سایت های طنز هم سرگرم کننده نیستند و تنها برای ارسال داستان ها استفاده می شود و نمی توان برای تحقیق بر آن ها استناد کرد.

همچنین سایت ها یا افرادی با نظرات و تعصبات سیاسی وجود دارند که اتهامات را براساس اطلاعات نادرست گزارش می کنند و تنها قصد گمراه کردن مخاطب را دارند.بنابراین قبل از قبول کردن هرخبری از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

رسانه های اجتماعی و آینده سیاست

رسانه های اجتماعی نسبتا جدید هستند و ما تاثیر آن ها را بر جامعه دیده ایم ، اما نباید از تاثیر آن ها بر تغییرات سیاسی غافل بود.به تازگی پیشنهاداتی برای رای گیری اینترنتی داده شده است که میتواند به حضور افراد بیشتری در انتخابات منجر شود.زیرا مردم پس از خواندن نظرات و لینک های موجود در شبکه های اجتماعی ،به طور لحظه ای نظر خود را بیان می کنند.

شبکه های اجتماعی به این لحاظ می توانند جامعه آماری مناسبی برای شناخت جمعیت رای دهندگان باشد .

شبکه های اجتماعی با پیشرفت درآینده می توانند تکنینک های رای گیری را تغییر دهند.با همه گیر شدن این رسانه ها انتظار می رود عملکرد دقیق تری داشته باشند  و نقش موثری در رقابت های سیاسی ایفا کنند.

عمدتا تلاش های بازاریابی مدرن براساس  تجزیه و تحلیل روانشناسی و رفتارمصرف کننده است.این نوع تجزیه و تحلیل اثربخشی بسیاری را دررسیدن به پیام های مشتریان درمورد محصولات ، خدمات و برندها نشان می دهد.این نوع بازاریابی با تکیه براین نوع اطلاعات تصویرناقصی از رفتارمصرف کننده ارائه می دهد زیرا عوامل فرهنگی موثر بر رفتارهای مصرف کننده را نادیده می گیرد.با درنظرگرفتن عوامل فرهنگی ،بازاریابان می توانند اطلاعات بیشتری از نیازها و خواسته های مصرف کنندگان بدست آورند.توانایی پیش بینی رفتارمصرف کننده در آینده ،می تواند مزیت بزرگی دربازاررقابتی امروز باشد.

دیدگاه مصرف کنندگان

معمولا بازاریابان به تحقیق پیرامون بازارهدف برای محصولات و برند خود جهت فعالیت های تبلیغاتی و توسعه محصول خود می پردازند .شناخت بازار به بازاریاب کمک می کند تا روانشناسی،انگیزه ها،نیازها و رفتارمصرفی مشتریان را درک کند.این اطلاعات معمولا براساس آنالیز کمی و علمی بازار بدست می آید.اطلاعات را می توان از منابع داده در دسترس مردم جمع آوری کرد.شرکت ها هم چنین می توانند با نظرسنجی های تلفنی یا اینترنتی و مصاحبه های میدانی داده های بازار هدف خود را بدست آوردند .

این شیوه تحقیق به بازاریابان در شناخت نیازهای اساسی مشتریان کمک می کند و آنها اسان تر می توانند اقدامات سازمان را برنامه ریزی کنند و یک استراتژی بازاریابی برای دستیابی به مشتریان بیشتر پیش بینی کنند.این شیوه تحقیق جنبه قابل توجهی از رفتارمصرف کننده بدست می دهد اما نمی تواند گرایش های فرهنگی موثر بر رفتار مصرف کننده ،درطول زمان  را بشناسد.

بینش های فرهنگی

مشکل این شیوه از بازاریابی متکی بررفتار مصرف کننده این است که اطلاعات بازاریابی بدون درنظرگرفتن مداوم تاثیرفرهنگ بدست می آید .هرجامعه یک سبک زندگی دارد و ماتریس پیچیده ای از سنت ها،پوشش،هنجارهای اجتماعی،آیین ،ادیان ،ارزش ها و زبان است.این ماتریس برنحوه دریافت اطلاعات از افراد ،برای تعیین کمیت و تناسب با یک برنامه استراتژیک تاثیر می گذارد و این کار را دشوار می کند.

بینش های فرهنگی نشان می دهد که رفتار مصرف کننده در حال تغییر است .این دید گاه به سمت تغییرات گسترده در ارزش ها ،نگرش ها و رفتارها اشاره دارند که درست در پس زمینه زندگی ما قراردارند.اما این روند در تحقیقات بازار کمی نمایانگر نیست زیرا ممکن است افراد ازاین تنش های اجتماعی و فرهنگی آگاهی نداشته باشند.

نحوه عملکرد بازاریابی فرهنگی

 بازاریابان فرهنگی به دنبال جریان ها و حرکت های غالب در فرهنگ ها می روند .به عنوان مثال شرکت "داو" را در نظربگیرید.بازاریابان فرهنگی داو با دقت و تمرکز بر زیبایی زنان نه تنها برند خود را احیا کرد بلکه یک جریان فرهنگی را نیز به وجود آورد.زنان معمولا درمورد بدن خود احساس خوشایندی ندارند و این پیام باید در اطلاعات بازاریابی لحاظ گردد.بینش داو به رویه های فرهنگی وسیع تر زنان را وادار به ترک این نگرش کرد و توانست این تغییرات را هدایت کند.تبلیغات داو انواع زیبایی های زنانه را به رخ میکشد وتوجه به این مسئله را درمرکز نگرش خود قرار داده است.این کمپین منتقدانی نیز دارد ،زیرا شکی نیست که حرکت "داو"یک نگرش جدید را به وجود آورده است.

بازاریابی فرهنگی به آنچه در فرهنگ می گذرد توجه دارد ؛بازاریابان فرهنگی باید بر مسایل فرهنگی دقیق باشند تا پیش بینی بهتری از آینده ارائه دهند.آن ها نیاز به شناسایی جریان های فرهنگی دارند تا دربرند خود تاثیر آن را نشان بدهند.

توجه به مکالمات در رسانه ها و اینترنت ،بازاریابان را قادر می سازد تا ارزش های موثر در تغییرات فرهنگی را بشناسند .به طورمثال اگر بازاریابان به استفاده روزمره تلفن های همراه توجه نکنند ، این تکنولوژی با رشد خود رفتار مصرف کننده و بازار را تغییر می دهد و تعداد زیادی از محصولات و خدمات بدون استفاده می مانند.

مزایای ادغام بینش های فرهنگی در استراتژی بازاریابی

ادغام بینش های فرهنگی به معنی یک مزیت رقابتی نیست.با این وجود یک استراتژی بازاریابی اگر به تغییرات فرهنگی توجه نکند، ناقص می ماند و به تغییرات رفتار مصرف کننده حساس می شود.بازاریابی فرهنگی برای  شرکت ها زمینه رقابت را فراهم می کند و قدرت پیش بینی و مشارکت در تغییرات را به سازمان می دهد.با قرارگرفتن در این جریان ،بازاریابان مزیت رقابتی بالایی را کسب می کنند و می توانند محصولات و برند خود را برای موفقیت های بیشتر در آینده طراحی کنند.

آینده بازاریابی باید برتغییرات فرهنگی متکی باشد .بازاریابان نیاز شرکت ها را در ساختن فرهنگ و جریان فرهنگی پاسخ می دهند و نیازها و رفتارمصرف کننده را درآینده تعریف می کنند.

تبلیغات متقابل نوعی از بازاریابی است که درآن یک محصول یا سرویس خدماتی یک شرکت ، برای مشتریان یک شرکت دیگر تبلیغ میشود.مثال معمول این امر، بازاریابی رسانه ای یک برند است .برای مثال دریک برنامه تلویزیونی ،سایت یا مجله یک محتوای مرتبط تبلیغ میشود.

در تبلیغات متقابل ممکن است دویا چند شرکت به صورت همزمان برای تبلیغ یک محصول یا خدمت فعالیت کنند، و این کاربرای هردو سود آورباشد.برای مثال : یک اپراتور تلفن همراه برای یک خواننده مشهور تبلیغ کند و برخی از آهنگ های او را به صورت انحصاری پخش کند.

برخی از شرکت های بزرگ سابقه طولانی دراین زمینه دارند و استفاده گسترده ای از تبلیغات متقابل نموده اند.در مقابل این سود،تبلیغات متقابل بد برنامه ریزی شده میتواند به طور چشم گیری منجر به شکست و ناکامی یک بلندپروازی شود.

چگونه تبلیغات متقابل را شروع کنیم ؟

تبلیغات متقابل درحقیقت برای گسترش دسترسی به محصول شماست .این شیوه از تبلیغات میتواند به معنی تبلیغ در میان رسانه های مختلف و یا همکاری با دیگر شرکت ها برای نمایش محصول یا خدمت شما باشد.

اصول زیادی برای ورود به این شکل از تبلیغات وجود دارد که کسب و کارهای کوچک باید آن را بشناسند.

ابتدا باید با شرکت یا سازمانی وارد همکاری شوید که یک شریک مناسب برای شما باشد و این اولین و مهمترین قدم است.به یاد داشته باشید ، شما تنها قصد فروش محصولات خود را ندارید بلکه  شهرت و اعتبار خود را نیز به اشتراک خواهید گذاشت.افرادی که محصولات شما و شرکتی که برای آن تبلیغ می کنید را می بینند ،فرض می کنند هردوی آن ها معتبر هستند.پس بهتر است از اعتبار و شهرت شرکت مقابل هم اطمینان حاصل کنید.

برند همسان با شما

قدم بعدی این است که ،برند همکار شما متناسب با فعالیت شما کارکند.باید یک تناسب قابل قبول بین محصولات شما وجود داشته باشد تا منجربه ارتقای محصولات یکدیگر و افزایش اعتبارهر دو شود.هزینه تبلیغات بهتراست از خودتان بپرسید آیا هزینه تبلیغات برایتان مقرون به صرفه است یا خیر؟و این هزینه ها سودآور است یا نه؟

اگر شما یک مغازه کوچک مکانیکی دارید و برای تبلیغ از بروشور وتراکت استفاده می کنید ،تبلیغ تایر یا باتری همکار درآن ها به نفع شما هست یا نه؟

انتخاب یک استراتژی

 استراتژی شما می تواند یکی از انواع بازاریابی آنلاین ،تبلیغات چاپی ،تلویزیونی یا رادیویی باشد.ابتدا باید بهترین ابزار را انتخاب کنید و سپس با شریک خود هماهنگ شوید تا با استفاده از تجزیه و تحلیل بفهمید کدام رسانه برای تبلیغ شما بهتر است و چه محتوایی را برای تبلیغ درنظر دارید.

بازارهای بازاریابی برند شما باید ثابت باشند .به یاد داشته باشید که یک ارتباط برنامه ریزی شده در برنامه خود بگنجانید.

فروش ویژه

 پیشنهادات و تخفیفات تاثیر خوبی دارند.اگر از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ استفاده می کنید یا می خواهید به طور مرتب در یک وب سایت محتوای خود را پست کنید ، دقت کنید این پیشنهاد باید بر یک ویژگی در محصول تاکید کند.

بازاریابی ایمیلی

ابزاری دیگر برای افزایش بازده سرمایه گذاری ،بازاریابی ایمیلی است .این روش یک راهکارعالی برای تبلیغ آخرین محتوای وبلاگ شما یا جی میل و شبکه های اجتماعی به عنوان یک خبرنامه است.

حضور در نمایشگاهها

کسب و کارهای کوچک که تمایل به شرکت در نمایشگاه ها دارند می توانند در نمایشگاه های محلی شرکت کنند یا حتی یک صفحه کوچک در سایت فروشگاهی داشته باشند .میتوانید یک صفحه را برای تبلیغ در سایت های مشهور اجاره کنید.

مزایای تبیلغات متقابل

- هزینه پایین تبلیغات

- موقعیت برد-برد برای هردو طرف

- بازاریابی آسان و موفقیت همزمان برای هر دو کسب و کار

شما نتیجه تبلیغ را به سرعت خواهید دید .درحقیقت استفاده از تبلیغ متقابل می تواند محصول شما را بهتر نمایش دهد .علاوه براین بازاریابی متقابل معمولا به صورت حرفه ای انجام می شود و اگر بودجه کافی برای آن داشته باشید ،موفقیت شما حتمی است.

اگر موفق به تبلیغ در کنار یک نام تجاری مشهور شوید ،شهرت شما می تواند به سرعت ،درآمدتان را افزایش دهد .

اما این روش معایبی نیز دارد . اگر یک کسب و کار منحصربه فرد داشته باشید که یک نوع کالا یا خدمت تخصصی ارائه می دهد، پیداکردن یک شریک مناسب می تواند سخت تر باشد.زمانی که از تبلیغات متقابل استفاده می کنید، داشتن یک پیام ثابت برای برند سخت است زیرا چندین کانال متفاوت برای تبلیغ وجود دارد .

 

تکنولوژی ، جهش های ارتباطی ،حمل و نقل و جریان های مالی ایجاد می کند ، وما احساس می کنیم جهان دارد کوچک و کوچک تر می شود.شرکت ها و مصرف کنندگان می توانند به لطف پیشرفت جهانی ،تجارت خود را گسترش دهند .براساس گزارش سازمان تجارت جهانی ،حجم مبادلات تجاری بین المللی بین سالهای 1951 تا 2010 به میزان 33 درصد افزایش یافته است.

برندها و محصولاتی که در یک کشور تولید می شوند ،درسایر کشورها مورد توجه و استفاده قرار می گیرند.به طور مثال BMW ، Louis Vuitton و ... .این برندها درحقیقت نماد کیفیت درزمینه تولید محصولات خود هستند.

به این ترتیب جهانی شدن فرصت هایی را نیز برای برندها ایجاد کرده تا در خارج از کشور سرمایه گذاری کنند.از آنجا که مشتریان گزینه های مشابه از محصولات را پیش رو دارند ،شرکت ها باید از کیفیت و مقرون به صرفه بودن تولیدات خود اطمینان حاصل کنند.

علاوه براین محصولات نمی توانند در سراسر جهان به طور یکسان در بازار عرضه شوند.بازاریابی جهانی فراتر از زبان جای می گیرد و شامل فرهنگ و پیچیدگی های بازار و رفتارهای مشتریان است.شرکت های آمریکایی و اروپایی ، بازارهای خود را به چیزی فراتر از صادرات تبدیل کرده اند. آنها نام تجاری خود را باتوجه به تفاوت در مصرف کنندگان ،آمارهای جمعیتی و بازارهای جهانی تطبیق داده اند.

بازاریابی بین المللی چیست ؟

 بازاریابی بین المللی به معنی کاربرد اصول بازاریابی و فروش در بیش از یک کشور ،توسط شرکت ها و گسترش آن در خارج از مرزها است.بازاریابی بین المللی براساس توسعه استراتژی بازاریابی داخلی یک شرکت است و باتوجه به شناسایی بازاریابی،هدف گیری و تصمیمات بین المللی انجام می گیرد.

به گفته انجمن بازاریابی آمریکایی (AMA)" بازاریابی بین‌المللی یک فرآیند چند ملیتی برنامه‌ریزی و اجرای مفهوم، قیمت‌گذاری، ارتقا و توزیع ایده‌ها، کالاها و خدمات برای ایجاد مبادلات است که اهداف فردی و سازمانی را راضی می‌کند."

بازاریابی جهانی چگونه کار می کند؟

پیشرفت تکنولوژی موانع ارتباطی جغرافیایی و فرهنگی را ناپدید کرده و حتی کسب و کار های کوچک تر نیزمی توانند بدون حضورفیزیکی درکشورهای دیگر به صورت بین المللی ، محصولات خود را بفروش برسانند.این به این معنی است که تقریبا هرکسی که مایل به حضور در بازارهای بین المللی باشد میتواند این کاررا در سطوح مختلف ،بسته به دانش و تحقیقاتی که پیرامون بازاریابی بین المللی داشته است ،انجام دهد.

شرکت هایی که کالایی چون غذا و گیاهان را می فروشند ،باید پیش از عرضه محصول در سطح بین المللی ،یک فرآیند نظارتی دقیق را پشت سربگذارند.بااینکه ممکن است راه دشواری برای راه اندازی کسب و کار و اقدام به صادرات بین المللی خود داشته باشند اما این فرصت را دارند که محصولات بومی خود را در کشورهای دیگر عرضه کنند .

انواع دیگری از شرکت ها که در سطح بین المللی فعالیت می کنند ،متشکل از افرادی هستند که در زمینه صادرات ،سرمایه گذاری مشترک و سرمایه گذاری مستقیم فعالیت می کنند.

صادرات ، حمل مستقیم کالا به یک کشور خارجی است.شرکت های برجسته ای که کارصادرات را به خوبی انجام می دهند ،مانند هوندا،فانتا و H & M دراین صنعت بسیار رشد کرده اند. H & M در طول سال 2012 توانسته تا 3 میلیون دلار برای یک تجارت ثانویه پرداخت کند و این یک پاداش بازاریابی برای این شرکت است  .

شرکت های تعاونی که به تلاش مشترک دو یا چند شرکت ایجاد می شوند ،به کسب سود دو جانبه میپردازند .مانند سونی اریکسون یکی از معروف ترین ایده های تجاری موفق بوده که از همکاری یک شرکت ژاپنی و یک شرکت مخابراتی سوئدی تشکیل شده است.استراتژی بازاریابی بین المللی کمک کرده است تا شرکت های موفق درسراسر جهان شناخته شده باشند و اتفاقاتی مانند شرکت های تعاونی بین المللی را رقم زده است.

یک شرکت میتواند بخشی از دارایی ثابت خودرا در خارج از کشور با هدف تولید محصول یا بخشی از محصول ،سرمایه گذاری کند.به طور مثال کامپیوترهای شرکت Dell با کارخانجات زیادی در دیگرکشورها همکار دارند و بخشی هایی از یک سیستم درآن کشورها ساخته می شود.

Dell با تاکید بر نیازهای مشتری و سفارشی سازی ،برخلاف دیگرشرکت ها که محصولات پیش ساخته خود را به فروش می رسانند ،محصولات خود را سفارشی سازی می کند.

یک تیم بازاریابی چگونه می تواند به بازارجهانی نفوذ کند؟

بسته به برند شما هرمشتری خارجی یک مشتری بالقوه است .مشتریانی که دربازازرهای خارجی زندگی می کنند ، عادات خرید ،ترجیحات و اولویت های متفاوتی با مشتریان معمول شما دارند.با زیرنظرداشتن این مشتریان از طریق تحقیقات بازار و بررسی های فرهنگی ، بازاریابان می توانند بهترین روش ها را برای رسیدن به یک برند خاص برای مشتریان بین المللی خود در نظر بگیرند.

بررسی دقیق باورها و عقاید فرهنگی مشتریان دربازارهای بین المللی مهم است .به طورمثال شرکت Pepsodent تلاش کرد تا با شعار "دندان های شمارا سفید می کند" محصول خودرا در آسیای جنوب شرقی به فروش برساند ،بدون تحقیق این نکته که مردم محلی سیاه کردن دندان هایشان را نشانه جذابیت می دانند.

یک برنامه بازاریابی به کارگرفته شده چگونه توسعه می یابد؟

برای یک شرکت کوچک یا متوسط شاید دشوار باشد تا یک برنامه بازاریابی بین المللی را طراحی کند.زیرا آن ها معمولا تخصص یا بودجه کافی برای راه اندازی یک کمپین را ندارند.این شرکت ها می توانند با استخدام یک کارگروه یا استخدام کارشناسان بازاریابی با دانش بازارهای خارجی تحقیق فرهنگی خود را انجام دهند و در اموربین المللی خود موفق شوند.

اینکه یک شرکت خواهان مشارکت با شرکت دیگری باشد یا یک نماینده بازاریابی بین المللی استخدام کند ،مهم ترین جنبه ساخت یک کمپین موفق برای بازاریابی بین المللی،جهت انجام تحقیقات برای توسعه تجارت  است.به انجام رساندن این ماموریت به شرکت ها اجازه می دهد تا پتانسیل موجود دربازارجدید  را به حداکثر برسانند.

پس از انجام تحقیقات و انتخاب بازارهدف ،کارشناسان باید استراتژی بازاریابی برند را بررسی و اصلاح کنند تا با تحقیقات جامعه شناسی مطابقت داشته باشد.استخدام یک نماینده از کشور مقصد میتواند شناخت تفاوت های فرهنگی را به درستی امکان پذیرسازد.

برای یک برند بین المللی نوظهور ، تاسیس شرکت و ارتباط با دیگرشرکت های همکار ،جهت دستیابی به موفقیت ضروری است.شرکای بازارهدف به شرکت کمک می کنند تا از حضور در بازارهایی که کمتر مورد توجه قرارمی گیرند خودداری کند.

 

تبلیغات سیاسی چیست؟

 تبلیغات سیاسی ،تبلیغاتی است که تلاش می کند برروی موضوع مورد بحث سیاسی که در زمان خاصی بسیار فراگیرشده ،اظهارنظرکند و اثربگذارد.

تبلیغات سیاسی شامل :

تبلیغات یا ارتباطات بازاریابی در مورد یک حزب سیاسی

تبلیغات برای یک کاندیدا یا نماینده

تبلیغات پیرامون یک مسئله سیاسی که می تواند با منافع عمومی مرتبط باشد یا دررابطه با سیاست های دولت قرار بگیرد.

تبلیغات توسط دولت ،احزاب سیاسی ،گروه های لابی و دیگرگروه های ذینفع می توانند دراین دسته بندی قراربگیرند.

اما تبلیغات سیاسی لزوما شامل دسته بندی های فوق نیست و می تواند تنها به عنوان آموزش و ارائه اطلاعات پیرامون مسائل سیاسی نیز در نظرگرفته شود .

تبلیغات انتخاباتی چیست؟

تبلیغات انتخاباتی شامل تبلیغات و بازاریابی انتخاباتی می شود که حاوی مطالبی است که بر رای گیری درانتخابات تاثیرمی گذارد.تبلیغات انتخاباتی لزوما محدود به دوره انتخابات نیست و تنها برای یک حزب یا نامزد انتخاباتی انجام نمی گیرد. تبلیغات انتخاباتی میتواند خارج از یک دوره و مرتبط با انتخابات دوره های بعدی هم باشد.به طورکلی این مسئله شامل کمپین های دولتی یا آموزشی خارج از دوره انتخابات نخواهد بود.

تبلیغات مجموعه ای از پیام ها هستند که به قصد نفوذ در عقاید توده مردم درنظرگرفته شده اند و به مخالفان هیچ فرصتی برای توجیه ایده هایشان نمی دهند.تبلیغات اغلب به جای گفتن حقیقت ،با دستکاری ایده ها تلاش در نفوذ بر عقاید مردم دارند و با این هدف انجام می گیرند.پس انتخابات ایده را گزینش می کند و بیشتر به دنبال بازاریابی ست.

هم چنین از آن ها برای نفوذ بر باورهای مذهبی جامعه نیز استفاده می شود.پیام تبلیغاتی مجموعه ای از پیام هایی است که به منظور تأثیر نظرات توده ها در نظر گرفته می شود و به مخالفان اجازه نمی دهد که این ایده را تکذیب کنند. به جای اینکه حقیقت را به مردم بگوید، تبلیغ اغلب با هدف دستکاری ایده ها در تأثیر رفتار تعداد زیادی از مردم است. بنابراین، ایده های گزینشی ارائه می شود.

درطول قرن بیستم ،در غرب ، واژه ی تبلیغاتی معنای منفی یافت و این به مفهوم انتشارآ گاهانه توجیه های اغلب نادرست ،اما اجباری از ایدئولوژی های سیاسی خاص بود . به این ترتیب مبلغ تلاش دارد تا شیوه درک مردم را پیرامون یک موضوع ،به نفع گروه تغییردهد.

چند نوع از تکنیک های تبلیغاتی

دسته های تبلیغاتی : تشکیل این دسته ها به منظور ترغیب مردم برای انجام یک کارخاص طراحی می شوند و بسیار از مردم ازآن الگو می گیرند و آن را انجام می دهند.می تواند تبلیغ برای یک نوشیدنی باشد در حالی که یک گروه از مصرف کنندگان آن نوشیدنی را نشان می دهد.مردم تمایل به استفاده از آن پیدامی کنند چون تعداد مصرف کنندگان آن زیاد است. درمقابل استفاده برخی افراد خاص از یک محصول آن را لوکس جلوه می دهد و خرید آن می تواند شما را از بقیه مستثنی کند ،زیرا مردم عادی توان خرید آن را ندارند.

شهادت دادن یا توصیه کردن : دراین روش تبلیغاتی معمولا از یک متخصص یا شخص معروف برای تبلیغ استفاده می شود .مثلا یک ورزشکار توصیه می کند تا کفشی با یک نام تجاری خاص داشته باشید.به طورکلی مردم چهره های مشهوررا دوست دارند.بنابراین استفاده از آن ها برای یک محصول خاص می تواند معقول باشد.تبلیغ کنندگان توصیه می کنند تا نسبت به صحت محصول آگاه باشید و این کالا اصالت دارد.

تکرار: وقتی نام یک محصول بارها درطول یک تبلیغ تکرار شود ،روش خوبی برای تبلیغ است.دراین تکنیک می توان از یک صدای زنگ دار استفاده کرد تا برای مخاطب جذاب تر باشد و در ذهن باقی بماند.

کلمات عاطفی: این به معنای ایجاد احساسات مثبت در ذهن  مردم است. کلماتی مانند "لوکس" یا "بهشت" برای به وجود آوردن احساسات خاصی در ذهن مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد و مخاطب آن را با محصول مرتبط می‌دانند.

 

بازاریابی شبکه ای نوعی از کسب و کار است که امروزه بسیار فراگیرشده و افرادی که به دنبال کارپاره وقت هستند یا فرصت شغلی انعطاف پذیری می خواهند ،به سراغ بازاریابی شبکه ای می روند.بعضی از شرکت های شناخته شده درآمریکا مانند Avon، Mary Kay Cosmetics و Tupperware براساس بازاریابی شبکه ای فعالیت می کنند.

دربرنامه بازاریابی شبکه ای ،برای سرمایه گذاری مبلغ  کمی درنظرگرفته شده و معمولا کار با خرید یک محصول آغازمی شود.امکان فروش این محصول به طورمستقیم به خانواده و دوستان و افراد نزدیک وجود دارد . بازاریابی شبکه ای از فروشندگان می خواهد تا فروشندگان دیگری را جذب کنند و به این ترتیب یک خط از فروشندگان تشکیل می شود.فروش هرکس برای افراد دیگر که قبل از او جذب شده اند نیز سودآور است.

چیزی که درمورد بازاریابی شبکه ای سخت به نظرمی رسد ،استخدام افراد برای فروش ، به جای تمرکز برفروش یک کالا یا خدمت است، که این امر افراد را به فروشنده تبدیل می کند .

یک سیستم بازاریابی شبکه ای که درآن بیشتر درآمد از راه جذب افراد به عنوان فروشنده کسب می شود ،ممکن است به عنوان یک شرکت هرمی و غیرقانونی شناخته شود. پس بهتراست پیش از سرمایه گذاری حتما درمورد فعالیت آن شرکت تحقیق کنید.

بازاریابی و فروش به صورت شبکه ای  میتواند سودآور باشد ،اما درصد کمی از درآمد افراد واقعی است .اغلب مردم به عنوان بازاریاب چندسطحی (MLM)  یا بازاریاب مستقیم فعالیت می کنند.ایده درآمدزایی بدون داشتن مهارت خاص یا سرمایه گذاری عمده و فوری جذاب است. قول افزایش تدریجی درآمد باعث می شود تا درموقعیت دشواری قراربگیرید و هرگز به موقعیت درآمدی فعلی خود بازنگردید.

اگر درحال بررسی بازاریابی چندسطحی (MLM) یا بازاریابی مستقیم (CDM) هستید ،یایک فرصت بازاریابی یک شبه می خواهید باید از خود بپرسید آیا هیچ کدام ارزش زمان،تلاش و پول شمارا دارد یا خیر.

 معرف شما چه کسی است؟

از خودتان سوالاتی درمورد شخصی که شما را معرفی کرده بپرسید و اینکه شما تا چه اندازه می توانید به او اعتماد کنید.او چقدر با شما صادق است و به طور کلی به او به چشم یک شریک تجاری ،که پیش از این نمی شناختید نگاه کنید. تمام افرادی که پیش از شما وارد این مجموعه شده اند باید مورد بررسی قراربگیرند.

محصول چیست؟

تعیین کنید که آیا این محصول ، قابل فروش در خرده فروشی ها می باشد یا از طریق کانال های دیگر یا به شیوه سنتی باید مورد بازاریابی و توزیع قراربگیرد.

هم چنین درنظرداشته باشید که محصول چه میزان مشتریان را متقاعد می کند ؛رقابت را بررسی کنید .اگر یک فروشنده باتجربه نباشید ،نباید انتظارداشته باشید که یک شبه به مقصدبرسید.برای تبلیغ انجیل باید به آن مومن بود.

چه زمانی شروع به کسب درآمد می کنید؟

براین تکیه نکنید که ماه ها یا سال ها طول می کشد تا به درآمد برسید .اگر یک تقاضای واقعی برای محصول وجود داشته باشد ،باید سرمایه گذاری را جبران کند و در طی چند هفته شما به درآمد برسید.شما باید علاوه بر سایر منابع درآمد مستمر ،قادر به کار نیمه وقت باشید.ارزیابی کنید که آیا واقعا می توانید با این کار درآمدزایی کنید یا خیر.

بازارمحصول کجاست و کجا می توان آن را تبلیغ کرد؟

بهتر است بدانید که شرکت در حال تبلیغ محصول هست یا خودتان باید تقاضا رابرای خرید آن ایجاد کنید.ببینید چه محدودیت هایی برای تبلیغ وجود دارد و چطورمی توان محصول را تبلیغ کرد ،مانند تبلیغ در وب سایت و ....اگر شما آماده باشید که وارد رقابت شوید ،خوب است .اگر نه ممکن است ترجیح بدهید با شرکتی کارکنید که سیاست آن محدود تراست.

چگونه برای کار استخدام شده اید؟

زمانی که استخدام شدید در درجه اول یک مشتری بودید و با اشاره به فرصت درآمد یا کسب و کار ،استخدام شده اید.راه اخلاقی برای ساخت یک خط از فروشندگان این است که ابتدا به عنوان مشتری وارد شوند و سپس به یک نماینده برای شرکت تبدیل گردند.ورود به عنوان یک فروشنده یا نماینده مجاز ممکن است درابتدا دلپذیرنباشد.

دلیل شمابرای انجام این کارچیست؟

این شاید مهم ترین مسئله باشد .اگر شما این کاررا انجام می دهید ،تا شما را از دغدغه درآمد نجات دهد بهتراست آن را فراموش کنید.شاید  این کار را انجام می دهید تا یک ساله پولدارشوید ؛ داشتن یک چشم انداز خوب است اما روی آن حساب نکنید.از طرفی ،اگر واقعا به محصول اعتقاد دارید،بیشترین احتمال موفقیت را برای شما وجود دارد.

بسیاری از مردم دربازاریابی شبکه ای سودزیادی کسب کرده اند اما بسیاری ازآنها به هدردادن وقت زیاد و دریافت پول کم پایان داده اند.با تحقیق وارد این کار شوید تا فرصت مناسب و انتظارات منطقی بدست آورید.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.