یوتاب

یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

نشانی وبگاه: http://www.utab.ir

 

در این کتاب فعالیت ها و مطالعات جدید و قدیمی در حوزه ها و مکاتب مختلف کنار یکدیگر ارائه شده اند تا دیدگاه کلی تری نسبت به مطالعات و روند معمول و متداول بازاریابی سیاسی در جهان به دست آید. این کتاب بر اساس آخرین تحقیقات موجود در رشته ی بازاریابی سیاسی تهیه شده است. بخش زیادی از مطالعات این رشته در سال های 1986 و همچنین دهه 1990 متمرکز بر مبارازات انتخاباتی بود، در آغاز قرن جدید این مطالعات سمت و سویی جدید به خود گرفت. این کتاب شامل مباحثی درباره ی محصول، تدوین استراتژی (راه حل)، بازاریابی داخلی، بازاریابی محلی سیاسی، بازاریابی الکترونیکی یا اینترنتی، نام گذاری تجاری محصول، بازاریابی سهام دار، تقسیم بندی بازار، حمایت از مصرف کننده و بازاریابی سیاسی و دموکراسی است. هر چند این کتاب به شکاف های اجتناب ناپذیر در حوزه ی مطالعات و تحقیقات صورت گرفته، همه جوانب کاربردهای بازاریابی در سیاست را پوشش نمی دهد، با این حال هدف آن صرفا کمک به مطالعه و پیشبرد تحقیق موجود نیست؛ بلکه تلاش می کند زمینه را برای تحقیقات بیشتر در حوزه بازاریابی سیاسی فراهم نماید.

 

عنوان کتاب: مدیریت بازاریابی سیاسی اصول و کاربردها

نویسنده: جنیفر لیز

مترجمان: بهرام خیری و پدرام باقر نژاد

انتشارات: بهمن برنا

سال انتشار: 1394

 

کتاب مدیریت تبلیغات توسط دکتر محمود محمدیان از اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نگاشته شده است. این کتاب  یکی از برترین کتاب ها در حوزه تبلیغات است که به عنوان منبع درسی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد معرفی می شود و ضمنا در آزمون ورودی بعضی از دانشگاه ها نظیر دانشکده ارتباطات صدا و سیما به عنوان منبع آزمون معرفی می شود. در این کتاب ضمن بررسی تاریخچه تبلیغات و برخی نظریات در این حوزه، آشنایی با الگوی ساخت تبلیغات و مراحل ساخت یک تبلیغ را از ابتدا تا انتها مورد بررسی قرار داده است. کتاب مدیریت تبلیغات به دلیل انطباق با فضای حاکم بر کسب و کار در ایران، همراه با مثال هایی ایرانی قابل کاربرد برای صاحب نظران عرصه تبلیغات در حوزه دانشگاه و بازار کار است.

 

عنوان کتاب: مدیریت تبلیغات

نویسندگان: دکتر محمو محمدیان

انتشارات: حروفیه

سال انتشار: 1396

 

این کتاب توسط یک مشاور فعال در بخش صنعت نوشته شده نه یک استاد دانشگاه. کتاب مبانی خلاقیت در تبلیغات بر اساس تجربه های کاری نویسنده نوشته شده است. نویسنده بر این باور است که با تجزیه و تحلیل کارهای شاخص و خاص در حوزه تبلیغات، می توان به الگو های کلی رسید که این الگو ها می توانند به افراد در فرآیند ایده پردازی کمک نمایند.  کتاب مبانی خلاقیت در تبلیغات می تواند تبلیغات چی ها را از دام تکرار و کپی برداری نجات دهد. در فضای تبلیغاتی کشور ما که برای خلق ایده تا حدود زیادی از روش های سنتی و ساده همچون طوفان فکری، تکنیک دلفی، تکنیک گروه اسمی و ... بسنده می شود مطالعه این کتاب می تواند مخاطب را با روش های ساده و کاربردی دیگر نیز آشنا کند. روش های این کتاب می تواند به غنای پیاده سازی روش های سنتی مانند طوفان فکری کمک نماید. دانشجویان حوزه بازاریابی و تبلیغات نیز می توانند از مزایای این کتاب بهره‌مند شوند.

 

عنوان کتاب: مبانی خلاقیت در تبلیغات

نویسنده: ماریو پریکن

مترجم : کامیار شیروانی مقدم  

انتشارات: سیته

سال انتشار: بهار 1396

 

کتاب "روانشناسی تبلیغات تجاری" حاصل سال ها تجربه کاری ساترلند در زمینه تبلیغات تجاری است. این کتاب رمز و رامز تبلیغات را می گشاید و بعضی از ساز و کار های روان شناختی بنیادین آن را شرح می دهد. این کتاب در مرحله اول برای مدیرانی نوشته شده است که در عرصه تبلیغات تجاری هزینه می کنند، کسانی مانند مدیران و سرپرستان بازاریابی، مدیران محصول،  مدیران شرکت های تبلیغاتی و تمامی افرادی که به تبلیغات و کارکرد های روان شناختی آن می اندیشند، کتاب بسیار جامع، کامل و مفیدی است.

برخی مطالب ذکر شده در این کتاب عبارتند از:

  • تبلیغ شکل یا تصویر
  • تبلیغ در نقطه فروش
  • تأثیرات تبلیغ از راه های تداعی
  • کاربرد تبلیغات
  • تبلیغات فصلی
  • آگهی های دنباله دار
  • تغییر دادن تصویر ذهنی

 

عنوان کتاب: روانشناسی تبلیغات تجاری

نویسنده: ماکس ساترلند

مترجم : سینا قربانلو

انتشارات: مبلغان

سال انتشار: 1391 

 

کتاب اعتراف های یک تبلیغاتچی شامل چکیده ای از اعتراف های دیوید اگیلوی پدر تبلیغات مدرن است. اگیلوی در این کتاب به نکاتی در مورد راه های موثر؛ ساختن بهترین کمپین ها و موفق ترین آژانش های تبلیغاتی و تجربیات خود اشاره می کند. این کتاب شامل 11 فصل «نحوه اداره یک بنگاه تبلیغاتی»؛ «نحوه یافتن مشتری»؛ «چطور باید مشتریان خود را حفظ کنیم»؛ «چطوری یک مشتری خوب باشیم»؛ «چطوری می توان درست تبلیغ کرد»؛ «تشریح نحوه نوشتن یک آگهی تبلیغاتی»؛ «نحوه ی ساختن آگهی های تصویری و پوستر»؛ «نحوه ساختن یک تبلیغ تلویزیونی خوب»؛ «نحوه ساخت تبلیغ برای محصولات غذایی، شهر های دیدنی و دارو های اختصاصی»؛ « جوان‌ترها را نصیحت می‌کند و به آنها یاد می‌دهد که چگونه به اوج قله صعود کنند» و «آیا تبلیغ کردن باید منسوخ باشد یا خیر» می باشد. در این کتاب می آموزیم تنها بخش کوچکی از خلق یک اثر تبلیغاتی مرهون الهام ها و نوگرایی ذهن است و بخش زیاد آن به دانش و سخت کوشی افراد بستگی دارد. به گفته اگیلوی یکی از مشکلات اصلی موجود در دنیای تبلیغات، وجود آدم هایی است که ذهنشان معطوف به سود آوری است نه خلاقیت. یکی دیگر از مشکلات این هست که آژانس های تبلیغاتی با تکرار اشتباه های قدیمی، پول مشتریان خود را به هدر می دهند.

عنوان کتاب: اعتراف های یک تبلیغاتچی

نویسنده: دیوید اگیلوی

مترجم : رویا گذشتی

انتشارات: سیته

سال انتشار: 1396 

 

 با شروع قرن بیستم، تبلیغات به صنعتی مهم، پویا و سازنده تبدیل شده و مطبوعات به رسانه ای شاخص در عرصه تبلیغات مبدل شده است. با پیدایش و اختراع رادیو مفهوم تلفیق صدا و موسیقی برای ایجاد تاثیرات روانی و بالا بردن میزان اثر گذاری پیام ها بر روی مصرف کننده شناخته شد. در همین سال ها، دیوید اگیلوی به عنوان یکی از بنیان گذاران تبلیغات مدرن در آمریکا، شرکت اگیلوی و ماثر را در سال 1945 بنیان نهاد. او پلی بود بین تبلیغات کلاسیک و مدرن. اگیلوی مفاهیم جدیدی را در نوشتن آگهی ها و معرفی برند های تجاری خلق نمود. تجارب او در حوزه های مختلف تبلیغات موجب شد بگویند او حقیقتا به رازهای تبلیغات دست پیدا کرده است.

دیوید اگلیوی در کتاب رازهای تبلیغات به بررسی نقش و اهمیت ارائه دلیل در تبلیغات اشاره می کند و در این کتاب به مخاطبان توصیه می کند وقتی چیزی برای گفتن ندارید آواز بخوانید. چرا که بعضی از آگهی های تلویزیونی که مسائل فروش را به صورت آهنگین می خواندند موفقیت آمیز بوده اند.

برخی مطالب ذکر شده در کتاب راز های تبلیغات عبارتند از:

  • چه نوع تبلیغی موجب فروش می شود.
  • چگونه یک بنگاه تبلیغاتی را اداره کنیم.
  • آگهی تلویزیونی را چگونه بسازیم تا محصولاتمان را بفروشد.
  • رموز موفقیت در تبلیغات شرکت به شرکت.
  • آیا آمریکا هنوز ملت برتر است؟
  • ایراد تبلیغات چیست؟
  • شش غولی که تبلیغات نوین را ابداع کردند.

 


عنوان کتاب: رازهای تبلیغات

نویسنده: دیوید اگیلوی

مترجمان: کوروش حمیدی و  علی فروزفر

انتشارات: مبلغان

سال انتشار: 1393 

 

نویسندگان در این کتاب رویه سنتی راه اندازی کسب و کار یعنی طرح نوشتن کسب و کار، مطالعه تفصیلی رقیبان و اقداماتی از این قبیل را به چالش کشانده اند و  روش بهتر و سریع تری را برای دستیابی به موفقیت پیشنهاد می دهند. در کتاب باز انجام نویسندگان تلاش کرده اند مسیری را که یک کسب و کار متولد و رشد می کند را باز طراحی کنند. نویسندگان سعی کرده اند به مخاطبان خود نشان دهند، که اگر چه ایده مهم است ولی در نهایت شیوه ی اجرا تعیین کننده خواهد بود. در این کتاب سعی شده به زبانی ساده و با بهره گیری از مثال هایی واقعی، توصیه هایی در مورد راه اندازی، رشد و به بلوغ رساندن یک کسب و کار ارائه شود. این کتاب روش های بهتری نسبت به آنچه که در پارادایم گذشته ی کار آفرینی وجود داشته، برای مدیریت رقبا، استخدام نیرو، رشد کسب و کار و توسعه محصول در یک استارتاپ ارائه کرده است. 

 

عنوان کتاب: باز انجام  

نویسندگان: دیوید هاینمایر هانسن، جیسن فرید

مترجم: بهرنگ نوروزی

انتشارات: دانش آفرین و رشد اندیشه

سال انتشار: 1395

ویراستار: میثم مویینی

 

پیتر سنگه در کتاب پنجمین فرمان به آموزش مفاهیم مرتبط با سازمان یاد گیرنده و مبانی تفکر سیستمی می پردازد. این کتاب در سال 1990 منتشر شده است. کتاب پنجمین فرمان به مخاطبان خود کمک می نماید تا سازمان خود را به یک سازمان یاد گیرنده تبدیل نماید. پیام کلی نویسنده در این کتاب این است که هیچ سازمانی برای موفقیت، رشد و پیشرفت خود نمی تواند فقط به تعداد محدودی از کارکنان خود تکیه کند؛ بلکه همه اعضای سازمان باید یاد بگیرند با هم کار کنند و دنیای بیرون و مشکلات درونی خود را از نگاهی تازه ببینند.

سنگه در این کتاب، به کسانی که خواهان ایجاد یک سازمان یاد گیرنده هستند (یا خواهان این هستند که سازمان فعلی خود را به یک سازمان یاد گیرنده تبدیل نمایند) توصیه می کند در ایجاد و توسعه ی پنج حوزه تفکر سیستمی، قابلیت های شخصی، مدل های ذهنی، چشم انداز مشترک و یادگیری تیمی سرمایه گذاری نمایید.

 

عنوان کتاب: پنجمین فرمان  

نویسنده: پیتر سنگه

مترجمان: حافظ کمال هدایت و محمد روشن

انتشارات: سازمان مدیریت صنعتی

سال انتشار: 1382

 

بن هاروویتز در کتاب سختی کارهای سخت، داستان تجربه هایش در پشت سر گذاشتن مشکلات و مخمصه هایی که در آن گیر افتاده بود را به زبانی ساده، روان و داستان گونه بیان کرده است تا برای کسانی که خود را درگیر سختی ساختن چیزی از هیچ چیزی می بیند سر نخ ها و الهاماتی را فراهم کند. این کتاب شامل 9 فصل «از کمونیست تا سرمایه خطر پذیر»؛ «جان سالم به در خواهم برد»؛ «این بار با احساس»؛ «وقتی چیزها به هم می ریزد»؛ «مواظب افراد، محصولات، منفعتت باش، به همین ترتیب» و «پایان آغاز» می باشد. این کتاب راهنمای خوبی در حوزه کار آفرینی و کسب و کار است.

 

عنوان کتاب: سختی کارهای سخت

نویسنده: بن هاروویتز

مترجم: سعید قدوسی نژاد

انتشارات: آریانا قلم

سال انتشار:   چاپ اول پاییز 1395، چاپ دوم تابستان 1396

مدیر هنری و طراح جلد: مجید زارع

 

کتاب استراتژی اقیانوس آبی بی تردید یکی از بهترین کتاب های کلاسیک در حوزه مدیریت و استراتژی است. با اینکه حدود ده سال از تألیف آن می گذرد، اما به تازگی به زبان فارسی ترجمه شده است. آقای چان کیم و خانم رنه مابورنیا نخستین بار این بحث را در سال 2004 در قالب مقاله ای در نشریه کسب و کار دانشگاه هاروارد ارائه کردند. در سال 2005 همین مباحث با مثال ها و توضیح های بیشتر و کامل تر در قالب یک کتاب جامع به چاپ رسید. بحث استراتژی اقیانوس آبی در قالب مفهوم رقابت (Competition) شکل گرفته است. نگاه نویسندگان این کتاب به رقابت با نگاه الگوهای رایج در بازاریابی و فروش متفاوت است. کتاب  استراتژی اقیانوس آبی، مجموعه ای از استراتژی ها، راهکارها و توصیه هایی را در زمینه رقابت در اختیار خوانندگان قرار می دهد. در این کتاب به صاحبان کسب و کار توصیه می شود که به اقیانوس خونین عادت کنند.

عادت کنند به:

  • رقابت کشنده و شدید را به عنوان واقعیت اجتناب ناپذیر بازار قبول کنند.
  • در پی کاهش هزینه باشند تا بتوانند قیمت های بهتری پیشنهاد دهند.
  • هزینه های منابع انسانی خود را کاهش دهند یا برای جذب نیروی انسانی قوی تر تلاش کنند.
  • با سرمایه گذاری بیش تر در فعالیت های موجود (مشابه) مقیاس خود را افزایش می دهند تا با صرفه جویی ناشی از مقیاس، هزینه های خود را کاهش دهند.

 

 

عنوان کتاب: استراتژی اقیانوس آبی  

نویسندگان: رنه مابورنیا و چان کیم

مترجم: علیرضا پور ممتاز

انتشارات: آریانا قلم

سال انتشار:   چاپ اول: بهار 1395، چاپ دوم: بهار 1396

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.