یوتاب

یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

نشانی وبگاه: http://www.utab.ir

 

تا کنون کتاب ها و مقالات بسیاری در زمینه برندینگ و هویت برند منتشر شده اما کتاب مختصر و مفید "طراحی هویت برند" نوشته النا ویلر یکی از بهترین و کاربردی ترین کتاب هایی است که در زمینه برند در دسترس است. این کتاب تمامی نیاز های مخاطبان خود را در رابطه با چگونگی طراحی هویت برند پاسخ می دهد و راهنمای مفیدی است که در مراحل مختلف کسب و کار می تواند مورد استفاده قرار گیرد. نویسنده کتاب طراحی هویت تلاش کرده تا جزئیاتی از شکل گیری برند و راهکار های توسعه آن را از طریق طراحی هویت برند را با زبانی ساده و کاربردی توضیح دهد. این کتاب در سه بخش اصلول برند، ایده آل های برند و آرمان های برند نوشته شده که هر کدام از بخش ها نیز به عنوان های کلیدی دیگری را در موضوع برندینگ برای خواننده رمز گشایی می کند.

 

عنوان: طراحی هویت برند

نویسنده: النا ویلر

مترجم: سید مهدی جلالی

انتشارات: سیته

سال انتشار: 1394

 

کتاب بازاریابی چریکی یکی از 25 کتاب برتر در زمینه کسب و کار است که توسط کنراد لوینسون، سرشناس ترین متخصص بازاریابی چریکی نگاشته شده است. این کتاب بیش از 21 میلیون نسخه فروش رفته و به 62 زبان ترجمه شده است. نظریه بازاریابی چریکی لوینسون تاثیر زیادی بر بازاریابی داشته و در تمام دوره های MBA در سر تا سر جهان تدریس می شود. لوینسون، بازاریابی چریکی را ابداع کرد و به مدت ده سال در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی به تدریس آن پرداخت. در بخشی از این کتاب می خوانیم: «بازاریابی رابطه ارزشمندی است که میان فروشندگان و خریداران کالا بر قرار می شود». این رابطه می تواند آنلاین، شخصی، تلفنی، با ایمیل، در یک نمایش، در یک آگهی، با شنیدن، خواندن یا دیدن شکل بگیرد. این رابطه از لحظه ای که مشتری، فروشنده را می شناسد تا زمانی که از طرف فروشنده توسط یک بازاریاب چریک زیرک ترغیب می شود، ادامه دارد. اما اگر شما یک چریکی نظامی هستید، احتمالا برای شما اتفاق نخواهد افتاد. شما آنچه را که چریک ها می دانند، می دانید- شما خودتان را به هر دری می زنید تا مشتری را جذب کنید و نمی خواهید آن مشتری را تحت هیچ شرایطی از دست بدهید. چون تشخیص می دهید که این رابطه ارزشمند شامل همان بازاریابی واقعی است. وطیفه شما به عنوان یک بازاریاب چریک این است که هر لحظه از این رابطه را برای مشتری ارضا کننده، آسان و ارزشمند کنید. زمانی که این گونه عمل کنید، به درستی یک متخصص بازاریابی چریکی خواهید بود. فهرست مطالب این کتاب شامل؛ چه چیزی واقعا بازاریابی محسوب می شود، چه چیزی بازاریابی محسوب نمی شود، تولد بازاریابی چریکی، گسترش بازاریابی چریکی، سادگی بازاریابی چریکی، اسرار شگفت انگیز بازاریابی چریکی، استراتژی بازاریابی چریکی، بازاریابی چریکی با استفاده از ضمیر نا خودآگاه، ترفندهای بازاریابی چریکی، تبلیغات چریکی، بازاریابی چریکی با استفاده در رسانه های اجتماعی، بازاریابی چریکی با استفاده از میم ها، دستیابی به مزیت بازاریابی چریکی، بازاریابی چریکی خودتان و کار آفرین چریک است.

 

عنوان: بازاریابی چریکی

نویسنده: جی کنراد لوینسون

مترجم: مجتبی واعظی

انتشارات: نوین

سال انتشار: 1395

 

نویسنده کتاب حاضر بر این باور است در کسب و کار مدرن، برند حرف اول و آخر را می زند چرا که برند ادراکی است که مشتری بر اثر تجربیات قبلی استفاده از محصول یا شنیده هایش از بازار در ذهن دارد. همچنین نویسنده معتقد است برای ایجاد برند دو سنگ بنای اصلی، عملکرد محصول و ارتباطات یکپارچه بازاریابی مورد نیاز است. در این کتاب سعی شده است با نکته بینی و دقت زیاد، همه حوزه های ارتباطات یکپارچه بازاریابی در ساخت برند مورد بررسی قرار گیرد. در کتاب حاضر  فرآیند برندسازی، نحوه تدوین استراتژی پیام و انتخاب رسانه به عنوان کانال انتقال پیام به مشتریان تشریح شده است. مخاطبان این کتاب متنوع اند. اصولا مخاطبان اصلی این کتاب صاحبان  کسب و کار و مدیران سازمان ها، آژانس های تبلیغاتی و برندسازی، صاحبان و بهره برداران رسانه های مختلف، دانشجویان رشته های مدیریت و کسب و کار، بازاریابی، تبلیغات، گرافیک، تصویر سازی و همکاران دانشگاهی هستند.

 

عنوان کتاب: اصول برندسازی با رویکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی

نویسندگان: امیر اخلاصی

انتشارات: علمی

سال انتشار: 1391

 

اساسا علوم انسانی در مملکت ما وارداتی هستند. بازاریابی و برندینگ هم یکی از دانش های علوم انسانی است که در مغرب زمین تدوین شده است و نطفه اش خلق شده با ویژگی هایی غربی که به کشور ما وارد شده است. همیشه این توصیه شده که مباحث از فیلترینگ ایرانی بگذرد و به اصطلاح ایرانیزه شود. در این کتاب سعی شده این اتفاق بیافتد و آخر هر فصلی یک بخش جدی و گاهی مفصل وجود دارد به نام وضعیت ایرانی که موضوعیت آن فصل را با توجه به بازار ایرانی مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار داده است. به عنوان مثال؛ برای ترجمه خود کلمه برند هنوز اتفاق نظری وجود ندارد و ترجمه های مختلفی از این کتاب ارائه می شود. با توجه به ریشه کلمه برند در زبان انگلیسی، که به معنای داغگذاری است و برای متمایز کردن احشام استفاده می شد همین مفهوم در زبان فارسی هم ریشه دارد و کلمه وسم به معنی داغگذاری بوده. مثالی که ذکر شد نمونه ای از مسائلی هست که در این کتاب به آن پرداخته شده است. مثال های زیادی از برند های ایرانی و خارجی در کتاب ذکر شده است. کتاب به بررسی برند دانشگاه آزاد تا بررسی برند هایی مثل گلرنگ و هایدا پرداخته و برند های شخصی مانند علی دایی، شجریان، علی کریمی و ... را شامل می شود. در این کتاب به موضوعات زیادی اشاره شده است اما عمده توجه آن به مفاهیم مدیریت برند است. به عنوان مثال در فصل دوم 27 راهکار اصلی برای زنده و بشاش نگه داشتن برند با رویکرد فرهنگ ایرانی ذکر شده است.

 

عنوان کتاب: معماری برند و برندینگ

نویسندگان: امیر حسین شفقی زاده و احمد روستا

انتشارات: بهینه فراگیر

سال انتشار: 1393

 

کتاب " خودتان را برند کنید" نوشته جان پرکیس و دیوید رویستون لی است. این کتاب به شما یاد می دهد که چگونه برای خود برند خلق کنید. بهترین کار این است که پیامی ساده به دیگران دهید تا کارمندان، مشتریان، کار فرمایان و افراد دیگر همیشه تو را با آن به یاد بیاورند و بشناسند. مسلما وقتی آن ها به تو نیاز دارند، به تو فکر می کنند. ما الگویی منحصر به فرد ترسیم کرده ایم و توسعه داده ایم که هر کسی در هر شرایطی می تواند آن را بفهمد و به آن عمل کند. این الگو به شما شناختی عمیق می دهد تا دریابید دقیقا چه کسی هستید و در چه زمینه ای بهترین می باشید. در طول این کتاب به شما نشان می دهیم که چگونه شبکه ارتباطی عظیم و قدرتمندی بسازید تا برای شما فرصت جدیدی خلق کند و حساب های بانکی شما را پر نگه دارد. مسلما شما را ترغیب می کنیم که تمرین ها را به طور کامل انجام دهید. خودتان را برند کنید، این کتاب راهنمایی است به سوی مقصدی دور دست اما زیبا.

 

عنوان کتاب: خودتان را برند کنید

نویسندگان: جان پور کیس و دیوید رویستون لی

مترجم: فاطمه باغستانی

انتشارات: نسل نو اندیش 

سال انتشار: 1395

 

کتاب حاضر توسط دو فعال حوزه تبلیغات؛ مجتبی محمدیان و پویا ایران دوست نوشته شده است. در این کتاب  اصطلاحات متداول در صنعت تبلیغات به زبانی ساده و کاربردی بیان شده است.  هر چند در این کتاب سعی شده که اصطلاحات رایج تبلیغات بیان و بررسی شوند، ولی با پیدایش و ظهور رسانه های دیجیتالی گسترده این لغات بسیار وسیع تر شده اند. با این حال این کتاب، کتاب پایه ای است و مطالعه آن برای شروع فعالیت در زمینه تبلیغات خالی از لطف نیست. در حقیقت، دانستن مطالب این کتاب برای هر فردی لازم و ضروری است. اما توصیه می کنیم تنها به این کتاب بسنده نکنید. مولفان کتاب را با هدف تاثیر گذاری بر مدیرانی نوشته اند که از دانش تبلیغات آگاهی چندانی ندارند اما می خواهند با کلمات این حوزه تخصصی آشنا شوند تا بتوانند زبان مشترکی با فعالان این حوزه بر قرار کنند. به همین دلیل در این کتاب هم کلماتی مانند برند تعریف شده و هم کلماتی همچون کامپوزیت، مورف یا سیلوئت. در نتیجه کتاب هم برای مدیران اجرایی بسیار مناسب است و هم برای کسانی که می خواهند در صنعت تبلیغات وارد شوند و یا تسلط کافی بر اصطلاحات این حوزه ندارند.

 

عنوان کتاب: جعبه ابزار تبلیغات ایران

نویسندگان: مجتبی محمدیان و پویا ایران دوست

انتشارات: آگاه

سال انتشار: 1391

 

نویسنده کتاب برند ماندگار بر این باور است که برندهای ماندگار فقط ظاهری زیبا ندارند، بلکه علاوه بر زیبایی به رفع نیازهای مشتری نیز توجه می کنند. نویسنده مفهوم برند را فقط در نام شرکت و لوگوی آن خلاصه نمی کند و آن را لباسی می داند که بر تن کسب و کار افراد نشسته، تجربه و حسی است که به مشتریان می دهد، روحی است که در جان کسب و کار افراد دمیده شده است. تاکنون کتاب های زیادی در زمینه برند سازی منتشر شده که هر کدام به سهم خود این مقوله را بررسی کرده ولی اکثرا به برند های مطرح و بزرگی نظیر اپل، گوگل، مایکروسافت پرداخته اند که استراتژی های برندسازی شان برای کسب و کارهای کوچک و متوسط کاربرد چندانی ندارد چرا که قدرت بازاریابی و تبلیغات این شرکت ها از توان کسب و کار های کوچک و متوسط خارج می باشد.

 

عنوان کتاب: برند ماندگار

نویسنده: جرمی میلر

مترجم: سعید یار احمدی

انتشارات: آموخته

سال انتشار: چاپ دوم: 1397

 

نویسنده کتاب 22 قانون تغییرناپذیر برند معتقد است که در روزگار کنونی، تنها راه متمایز شدن در بازار، تبدیل محصول، خدمت یا کسب و کار به برند است و برای تحقق این مهم، رهنمودهایی گام به گام در این کتاب ارائه شده است. ال ریس و دخترش لورا ریس در کتاب 22 قانون تغییر ناپذیر برند، راز ها و استراتژی های بحث برانگیز و غریبی را درباره برندینگ در کسب و کارهای کوچک و بزرگ فاش می کنند.  در این کتاب به مباحثی نظیر نام تجاری چیست؟ تثبیت نام تجاری چیست؟ قانون گسترش (توسعه)، قانون اختصار، قانون معروفیت، قانون تبلیغات، قانون واژه، قانون اعتبار، قانون کیفیت، قانون طبقه بندی، قانون نام، قانون افزایش خطوط ضمیمه، قانون تبعیت، قانون اسم عام، قانون شرکت، قانون زیر زنجیره ها، قانون هم خانوادگی، قانون شکل، قانون رنگ، قانون حد و مرز، قانون ثبات، قانون تغییر، قانون فناپذیری و قانون یکتایی اشاره شده است.

 

عنوان کتاب: 22 قانون تغییرناپذیر برند

نویسندگان: ال ریس و لورا ریس

مترجم: منیژه شیخ جوادی

انتشارات: سیته

سال انتشار: چاپ دوم: بهار 1391

ویراستار: ابولفتح قهرمانی

مدیر اجرایی: فیروزه یاوری

 

کتاب طراحی کمپین های تبلیغاتی در راستای استراتژیک بازاریابی به قلم جیم اوری نگاشته شده و توسط شاهین ترکمن و آتنا مقدم ترجمه شده است. در این کتاب سعی شده به قلمی ساده و روان مراحل و چارچوب های طراحی و اجرای کمپین توضیح داده شود. کتاب حاضر در سه بخش و دوازده فصل به موضوعات مختلف و مراحل علمی و اجرای کمپین نویسی تبلیغاتی می پردازد. در فصل اول که "نکته های برنامه ریزی" نام دارد، به اهمیت مواردی همچون مخاطبان هدف، روند کاری، شیوه نگارش، ملاحظات کامپیوتری، طرح کلی و نقطه شروع، اشاره شده است. عنوان فصل دوم "تحقیق" است،که با این عبارت آغاز می شود؛ تحقیقات یعنی آنچه را دیگران دیده اند، ببینید اما انطور فکر کنید که کسی قبلا فکر نکرده باشد. فصل سوم کتاب؛ بر موضوع "مشکلات و فرصت های این مسیر" تاکید دارد. بقیه فصول کتاب به این ترتیب چهارم تحت عنوان "اهداف بازاریابی"، فصل پنجم  و ششم تحت عنوان "استراتژی بازاریابی"،  فصل هفتم "ایده ی تبلیغاتی"، فصل هشتم و نهم "رسانه دیجیتال"فصل دهم با عنوان "ارزیابی" می باشد. فصول یازدهم و دوازدهم نیز با موضوعات "بازاریابی آزمایشی " و "ارائه"؛ جمع بندی کاملی در رابطه با موضوعات اصلی کتاب برای مخاطب ایجاد می نماید که به شکل عملی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

عنوان کتاب: طراحی کمپین های تبلیغاتی در راستای استراتژیک بازاریابی

نویسنده: جیم اوری

مترجمان: شاهین ترکمن و آتنا مقدم

انتشارات: سیته

سال انتشار: 1395

 

این کتاب شامل نمونه هایی از کار های تبلیغاتی نسل گذشته آژانس تبلیغاتی سیته است، نسلی که پایه گذار تبلیغات نوین در ایران بودند. در میان این آثار، نام طراحان و تبلیغات چی های بزرگی را می بینیم که برای بهترین و بزرگ ترین برند های آن زمان به طراحی، متن نویسی و تولید آگهی تبلیغاتی پرداخته اند. در آثار چاپ شده در این کتاب، به خوبی رد پای حضور دانشگاه های تجربی و افراد بی آموزگار را در کارگاه های پر شور آژانس های تبلیغاتی آن روزگار می بینیم. این کتاب در برگیرنده مطالبی از قبیل از تماشاخانه گیلان تا دفتر خیابان حقوقی، سال های دور، سال های عشق و افتخار، آوازه پر آوازه، دوره طلایی تبلیغات، بخشی از تاریخ طراحی گرافیک ایران، ستاره دنباله دار و اگهی ها است.

 

عنوان کتاب: سرخ و سیاه (سی سال تبلیغ به روایت سیته)

نویسنده: شاهین ترکمن

انتشارات: سیته

سال انتشار: پاییز 1396

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.