فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
B2B

تجارت به تجارت

B2B یا business to business به فروش محصولات و خدمات یک شرکت به شرکتی دیگر گفته می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
B2C

بنگاه به مشتری

B2C یا Business to customer به فروش محصولات و خدمات یک شرکت تجاری به مشتری عادی گفته می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Backlink

پیوند ورودی

به هر لینک به سایت یا صفحه ای از سایت یا صفحه ای دیگر گفته می شود. بک لینک از موارد تعیین‌کننده میزان بهینه‌سازی موتور جستجو می‌باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Bait and switch

طعمه و تعویض نقش

به تغییر دادن محتوای صفحه بعد از به دست آوردن رنک بالا در فهرست موتور جستجو گفته می شود.

نویسنده: یوتاب
Balanced scorecard

کارت امتیازی متوازن

این تکنیک توسط دو نویسنده، یعنی آقایان کاپلان و نورتون بری سنجش عملکرد کسب و کار به وجود آمد و بر ارزیابی های مالی، بازارها/ مشتریان، فرایندهای داخلی و رشد یادگیری سازمانی مبتنی است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
banner Advertisement

تبلیغات حامی (نوعی از تبلیغات اینترنتی)، تبلیغات بنر

آگهی که در کل عرض یک صفحه ی چاپی یا وب سایت قرار می گیرد. در صفحات وب، آگهی می تواند ثابت یا متحرک باشد که اغلب با زدن یک دکمه اطلاعات بیشتری در دسترس مخاطب قرار می گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Barrier to Entry

منع / مانع ورود به صنعت (بازار)

هر عامل قابل حمایت و دفاعی که شرکت برای دور کردن رقبا استفاده می کند، مانعی برای ورود نامیده می شود که می تواند در اشکال قانونی، طبیعی، سرمایه گذاری اضافی (حاشیه ای) تاکتیکی، تجربیات موفق کسب و کار یا نام تجاری باشند. این اصطلاح همچنین می تواند به هزینه های ورود شخص جدیدی به بازار اشاره کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Barrier to Exit

مانع خروج از صنعت (بازار)

ناتوانی یک شرکت در عقب نشینی از بازارها و اقدام های معین، یا نقل و انتقال منابع مربوط به سوی فعالیت های ارزشمندتر است. همچنین عقب نشینی بدون چشم پوشی از کل سرمایه گذاری اولیه یا بخشی از آن می تواند دشوار باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 28
Basic Elements

اجزای اساسی هویت

ابزاهای ضروری که هویت بصری را می سازند. این ابزارها شامل اسم، حروف چاپی آرم، نماد، سبک حروف چاپی، جدول رنگ و الگو (محدوده ی رنگ ها)، سبک تصویرسازی یا عکاسی و آهنگ صدا هستند. هر کدام از این اجزا برای ایجاد سیستم هویت نام تجاری با هم ترکیب می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 28
BCG Matrix

ماتریکس BCG

این ساختار که شروعش از گروه مشاوران بوستون بوده، به طور گسترده برای شرح و هدایت مدیریت پورتفولیو به کار گرفته شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
behaviors

رفتارها

رفتارهای الزام آوری که از خط مشی و ارزش های نام های تجاری پشتیبانی می کنند. این رفتارها در سطح فردی و شرکت مفهوم دارند و در نتیجه میزان پذیرش آن ها سرعت (و یا احتمال) تغییر فرهنگی را مشخص خواهد کرد. در صورت پذیرش آن رفتارها، مطمئنا تغییر فرهنگی سریع تر و بیش تر خواهد بود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Belief

باور

باور، شرحی از از افکار افراد درباره ی محصول، خدمت، نوآوری، ایده، مسئله، شرکت یا شخص است، خواه تعامل مستقیم با هر کدام از آن ها داشته اند یا نداشته اند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Below-the-line communications

ارتباطات غیر رسانه ای

اصطلاحی مورد استفاده در ارتباطاتی که مستلزم خرید رسانه های گروهی (تلویزیون، رادیو و...) نیست. با یکپارچه شدن بیشتر ارتباطات، ارتباطات رسانه ای و غیر رسانه ای کمتر وظایف مربوط به خود را توصیف می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Benchmarking

بهینه کاوی، الگوی مقایسه ای، محک زنی

بهینه کاوی، مقایسه عملکرد می باشد. بارزترین شکل آن در مقایسه با رقبا یا در صنایع خاص رخ می دهد. منشا بهینه کاوی در ساخت کالا می باشد، اما در صنایع، وظایف و اندازه گیری های خاص دیگر به کار گرفته شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Benefit segmentation

بخش بندی مزیت

روش تقسیم (بخش بندی) بازارها مبنی بر آنچه گروه های مجزای مشتری از نام جاری می خواهند. برای مثال، بازارنوشابه ها می تواند شامل بخش های مختلف برای نوشابه های سبک، سنگین، نوشابه های سبک انگلیسی و نام های تجاری نوشابه های وارداتی و غیره باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Best Global Brands

گزارش برترین نام های تجاری جهان

گزارش عملکرد سالانه درباره ارزش اقتصادی نام های تجاری برجسته جهان است که توسط اینتربرند و با استفاده از یک روش اختصاصی بر حسب دلار به صورت درصدی از برآورد ارزش کنونی سرمایه در بازار بیان می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Black hat

کلاه سیاه

به روش ها و تکنیک هایی از سئو گفته می شود که تنها بر موتور جستجو و (نه مخاطب سایت) تمرکز دارد. در این روش ها، از دستورالعمل ها و قوانین موتورهای جستجو پیروی نمی شود. مثل کامنت اسپم، کلید واژه زیاد، دستکاری لینک و ...

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Blog

بلاگ

وبسایتی است که معمولا مطالب در آن به ترتیب زمانی منتشر می شوند. بیشتر بلاگ ها از یک سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس یا جوملا استفاده می کنند. بدین ترتیب نویسنده بلاگ به جای کدنویسی سایت، روی تولید محتوا تمرکز می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Boilerplate

متن استاندارد

مجموعه بسیار هماهنگی از گزارش ها و ابلاغیه های کتبی که از آن ها در مواقع گوناگون استفاده دوباره می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Bot

بات

برنامه ای است که عملی را به صورت خودکار انجام می دهد. موتورهای جستجو از بات ها برای یافتن و افزودن صفحات وب به فهرست های جستجوی خود استفاده می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Bottom-up planning

برنامه ریزی پایین به بالا

اشاره به زمانی دارد که مدیریت ارشد، طرح هایی را از مدیران یا حوزه های سطح پایین برای گنجاندن در برنامه ریزی بازاریابی یا شرکت درخواست می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Bounce rate

نرخ پرش

نرخ پرش با اندازه گیری تعداد پرش یا خروج کاربران از وبسایت شما بدون انجام هیچ گونه فعالیت و واکنشی محاسبه می شود. در واقع منظور از Bounce یا پرش این است که وقتی کاربری وارد یک صفحه از وبسایت شما می شود بدون وارد شدن به هیچ صفحه دیگری از وبسایت شما خارج شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Brainstorming

طوفان فکری

بعد از ارائه یک مسئله یا فرصت، ذی نفعان، کارشناسان مربوط و یا شرکت کنندگان کاملا" بی طرف برای اجرای یک " جلسه ی طوفان فکری" و بحث آزاد دور هم جمع می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Brand

نام تجاری

ترکیبی از ویژگی های مشهود، غیر مشهود، و نمادین شده در یک علامت تجاری که اگر به درستی مدیریت شوند، ارزش و اعتبار به همراه می آورند. "ارزش" تعبیرات مختلفی دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Brand (or product) Extension

گسترش نام تجاری (یا محصول)

به مفهوم استفاده از یک نام تجاری مشهور برای عرضه ی کالای جدیدی در بخش متفاوتی از بازار کلی آن است. برای مثال، در نتیجه ی گسترش محصول یا نام تجاری، ژلو با نام پودینگ فوری ژلو وارد بازار شد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Brand Awareness

آگاهی از نام تجاری

آگاهی از نام تجاری عموما" در ارتباطات بازاریابی برای اندازه گیری اثربخشی استفاده می شود. این آگاهی، تعداد مشتریان هدفی را که دارای دانش قبلی از یک نام تجاری هستند، توسط شناخت نام تجاری و یادآوری آن بررسی می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 28
Brand Book

نظام نامه نام تجاری

خلاصه ای منحصر به فرد از نام تجاری در قالب کلمات و تصاویر که به نام تجاری و حکایت آن زندگی می بخشد. نظام نامه نام تجاری، معمولا" متوجه افراد داخل سازمان است و برای انتقال حکایت نام تجاری به همه ی افراد مسئول تهیه می شود تا همه در اجرای نام تجاری هماهنگ باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 28
Brand Brief

پیش طرح نام تجاری

سند برنامه ریزی هر پروژه ای نام‌سازی که اهداف کلی و جزئی، دورنمای رقابتی، قابلیت ها و عملکرد فعلی، محدودیت زمانی و بودجه را تنظیم می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 28
Brand Commitment

تعهد به نام تجاری

به میزانی که مشتری به نام تجاری معینی متعهد است، اشاره دارد. زیرا احتمال دارد در آینده نام تجاری مورد نظر خرید مجدد یا استفاده ی مجدد شود. سطح تعهد، به میزانی که امتیاز و حق استفاده مشتری از نام تجاری در برابر رقبا محافظت شده است، دلالت دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Brand Culture

فرهنگ نام تجاری

شیوه اینتربرند و فرایند بسیار مهم تضمین این که کارکنان سازمانی نخستین افرادی هستند که باید در معرض تماس با فرهنگ نام تجاری قرار بگیرند و آنچه نام تجاری قصد دستیابی به آن را دارد، عمیقا درک کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 29
Brand Cycle

چرخه نام تجاری

فرآیندی که اینتربرند برای ایجاد و مدیریت نام تجاری ارباب رجوع به عنوان یک دارایی ارزشمند استفاده می کند و گستره ای از خدمات و مزایای وابسته را فراهم می نماید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Brand Earnings

عایدات، درآمدهای نام تجاری

منظور سودهایی هستند که می توان به درستی و منصفانه فقط به نام تجاری نسبت داد. این عایدات از درآمدهایی که نام تجاری تولید می کنند، ناشی می شود و سود آنها بین همه دارایی ها یا گروه هایی که در تولید آن ها سهم دارند توزیع می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Brand Equity

ارزش ویژه نام تجاری

ارزش ویژه نام تجاری، مجموع صفات اختصاصی نام تجاری است که گاهی با عنوان سرمایه معروفیت نیز از آن نام برده می شود. یک محصول یا خدمت با ارزش ویژه نام تجاری بالا، از یک مزیت رقابتی بهره مند می شود که گاهی اوقات باعث افزایش قیمت محصول یا خدمت می شود.

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Brand Equity Insights

بینش های ارزش ویژه نام تجاری

یک ارزیابی کمی از سه جزء ارزش ویژه نام تجاری که به این شرح هستند: دانش (آشنایی، آگاهی، ارتباط)، تمایز (شخصیت نام تجاری) و تعهد (اعتبار، وفاداری و رضایت) این متدولوژی اختصاصی تحقیق از سوی اینتربرند، مفهومی از ساختار بازار و فاکتورهای تحریک کننده وفاداری و تعهد در آن ساختار را ایجاد می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Brand Essence

ماهیت نام تجاری

بیان نام تجاری به ساده ترین و منحصربه‌فردترین صورت، برای مثال، ولوو= ایمنی. AA= چهارمین مرکز خدمات اضطراری. قوی ترین ماهیت های نام تجاری، دریک نیاز اساسی مشتری خلاصه می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Brand Experience

تجربه نام تجاری

وسایلی که توسط آن ها نام تجاری در ذهن یک ذینفع ایجاد می شود. بعضی تجربیات از قبیل محیط های خرده فروشی، تبلیغات، محصولات، خدمات، وب سایت ها و ... قابل کنترل هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Brand Guidelines

رهنمودها یا خطوط راهنمای نام تجاری

هر شخصی در شرکت ها که در امر برندینگ و حفظ یک نام تجاری موفق مشارکت داشته باشد، از رهنمودهای نام تجاری استفاده می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 28
Brand Licensing

اعطای امتیاز نام تجاری به شرکت های دیگر

اجاره (بلند مدت) نام تجاری یک مالک توسط شرکت دیگر، که اکثر اوقات با گرفتن کارمزد یا حق امتیاز است. با وجود کسب میزان قابل توجهی درآمد، کسب اطمینان از محفوظ بودن ارزش های ویژه نام تجاری در طی دوره قرارداد، برای مالک نام تجاری ضروری است تا مجوز گیرنده در طی دوره قرارداد هیچ گونه آسیبی را به نام تجاری وارد نکند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Brand Management

مدیریت نام تجاری

فرایند مدیریت نام های تجاری برای افزایش ارزش ویژه نام تجاری و ارزش مالی بلند‌مدت شرکت است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Brand Manager

مدیر نام تجاری

فردی که مسئول عملکرد محصول، خدمت یا نام تجاری است. مدیر نام تجاری همچنین می تواند نظارت بر پرتفولیوی نام های تجاری، همسویی آنها برای بیشترین میزان اثربخشی و کسب اطمینان از نبود اشتباه های تاکتیکی و طراحی برنامه های مدیریت بحران را انجام دهد. او می تواند به عضو بالا دست سازمان، از قبیل نایب رئیس یا مدیر ارشد بازاریابی گزارش دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Brand platform

خط مشی نام تجاری

دیدگاه اینتربرند برای تعیین موقعیتی که اهداف سازمان، محصول، خدمت یا نام تجاری را شرح می دهد. خط مشی نام تجاری، درک عمیقی از عوامل متمایز کننده، اعتبار دهنده و مرتبط کننده نام تجاری در نظر مخاطبان هدف معین ایجاد می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Brand Positioning

موقعیت گذاری/ تثبیت موقعیت نام تجاری

موقعیت گذاری، مکان استراتژیک و منحصر به فرد نام تجاری در دورنمای رقابتی است که به طریقی با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کند و موقعیتش را از سایر رقبا در فضای رقابتی جدا می سازد و اطمینان می دهد که مصرف کنندگان می توانند بین آن نام و دیگر نام های تجاری تمایز قائل شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Brand Positioning Statement

بیانیه موقعیت گذاری نام تجاری

این بیانیه به عنوان راهنمای داخلی شرکت در خصوص یک نام تجاری مجزا بر حسب استراتژی ارتباطات بازاریابی آن به کار می رود و مزایا و تداعی هایی را بیان می کند که نام تجاری را در عرصه رقابتی خود به شکل معناداری متمایز می سازد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Brand Protection

حفاظت از نام تجاری

حفاظت از نام تجاری، به اقدام های قانونی اتخاذ شده برای ثبت انحصاری بودن یک نام تجاری و حفاظت از آن به عنوان یک دارایی اشاره دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Brand Strategy

استراتژی/ راهبرد نام تجاری

استراتژی نام تجاری طرحی است با «تصویری بزرگ»، چشم اندازی روشن و شرحی از چگونگی ارائه مزایای متمایز و مناسب به مشتریان هدف توسط نام تجاری.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Brand Strength

قدرت نام تجاری

بخشی از متدلوژی ارزش یابی نام تجاری اینتربرند و یک ارزیابی تفصیلی برای تعیین میزان تحقق درآمدهای پیش بینی شده نام تجاری است. نرخ تنزیل براساس میزان ریسک نام تجاری تعیین می شود که در نهایت به ارزش خالص درآمدهای نام تجاری منتهی می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Brand Tango

الگوی تانگوی نام تجاری

الگوی تانگوی نام تجاری، یک رویکرد اختصاصی برای برندینگ مصرف کننده است که توسط اینتربرند توسعه یافت.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Brand Valuation

ارزیابی نام تجاری

ارزیابی نام تجاری، ارزش مالی نام تجاری را ارزیابی می کند، هر چند دامنه وسیعی از شیوه ها در دسترس هستند، اما رویکرد «استفاده اقتصادی» هم اکنون گسترده ترین رویکرد شناخت شده و مورد استفاده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Brand Value

ارزش نام تجاری

اضافه ی ارزش نقدی که از تعهد مشتریان به یک نام تجاری و تمایل آنها به پرداخت پول بیشتر برای آن نسبت به پیشنهاد کالایی عادی (بدون نام تجاری) در همان طبقه محصول ناشی می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Brand Value Calculation

برآورد/ محاسبه ارزش نام تجاری

ارزش نام تجاری، ارزش خالص فعلی (NPV) پیش بینی عایدات نام تجاری است که توسط نرخ تنزیل نام تجاری تنزیل می شود. محاسبه NPV شامل دوره پیش بینی و دوره ی پس از آن می شود که توانایی نام های تجاری را برای ادامه تولید درآمدهای آتی منعکس می کند. این محاسبه، بخشی از شیوه ارزیابی اختصاصی اینتربرند است که به تعیین تاثیر استراتژی های بازاریابی، بودجه های ارتباطات، بازده سرمایه گذاری بر نام تجاری و دیگر تصمیم های سرنوشت ساز نام تجاری و کسب و کار کمک می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Brand Value Management

مدیریت ارزش نام تجاری

متدولوژی های اینتربرند برای ایجاد و مدیریت ارزش نام تجاری که مجموعه جامعی از خدمات و ابزارهاست و برای تثبیت موقعیت یک نام تجاری در زمان حال و آینده به کار می رود. هدف آن کسب وفاداری از سوی مخاطبان مورد نظر برای رساندن منافع اقتصادی به مالک نام تجاری است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Brand Values

 ارزش های نام تجاری

تعدادی از رفتارهای توصیفی که نام تجاری قصد دارد با مثال و نمونه نشان دهد. هدف از این ارزش ها به معرض نمایش گذاشتن شرکت، نام تجاری و کارکنان آن است. مثال هایی از این ارزش ها شامل شور و هیجان، ابداعی بودن، احترام، صداقت و همکاری می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 28
Brandchannel.com

مجله اینترنتی برند چنل دات کام

این مجله که در فوریه ی 2001 توسط اینتنربرند تاسیس شد، یک مجله اینترنتی است که برای تهیه چشم انداز جهانی نام های تجاری به کار می رود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Branding

برندینگ، برندسازی

روش خلاق و استراتژیک ایجاد نام های تجاری و مدیریت آنها به عنوان دارایی های با ارزش است.  

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Bread crumbs

ریزآدرس

یک بردکرامب، متن کوتاه لینک داریست که اغلب در بالای هر صفحه وجود دارد. این بردکرامب ها در آن واحد به شما نشان می دهند که شما در کجای صفحه قرار دارید. تمام کلمات بردکرامب قابل کلیک کردن است و مبدا همه آنها، صفحه خانگی سایت است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 1
Business-to-business Branding

برندینگ بین شرکت ها

ارتباطات و نام سازی در خرید و فروش بین شرکت ها. اصل ارتباطات بر روابط، مدیریت حساب (وضعیت سود و زیان) و راهکارها تمرکز دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Business-to-consumer Branding

برندینگ بین شرکت و مشتری

به ارتباطات و نام سازی مختص مصرف کنندگان اشاره دارد. هرچند این فعالیت، پیش از این در ارتباطات بازار انبوه به کار می رفت، اما امروزه نام های تجاری، بین شرکت و مشتری از ارتباطات هدفدارتری برای کارایی و اثربخشی در مصرف کنندگان استفاده می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Buyer Behavior

رفتار خریدار

اقدام صورت گرفته توسط مصرف کنندگان در طی فرایند خرید که شامل ارزیابی، امتحان، تکرار خرید و وفاداری است. درک فرایندهای تفکر مشتریان فعلی و احتمالی باعث می شود که سازمان ها پیشنهادات و ارتباطات خود را با توجه به مشتریان متناسب کنند تا به تصمیم های خرید سهولت بخشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Buzz

شایعه و همهمه

اصطلاحی که با توجه رسانه ها و عموم مردم به یک محصول یا خدمت اشاره دارد. هرگاه به میزان زیادی شایعه و همهمه وجود داشته باشد، مدیران نام تجاری کار خود را درست انجام می دهند، اما اگر سکوت کارفرما شد، مدیران باید کار خود را از اول شروع کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.