فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
A/B Testing

تست آ/ب

تست A/B یا آ/ب، یک تکنیک بسیار مفید است که با استفاده از آن می­ توانید شکل­ های مختلف یک المان مشخص را در یک نمونه ثابت با هم مقایسه کنید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 90
Above-the-line communications

ارتباطات رسانه ای

این اصطلاح به ارتباطات بازاریابی، شامل خرید رسانه های سنتی از قبیل تلویزیون، رادیو، چاپ و تبلیغات محیطی اشاره دارد. رسانه هایی که در آن ها نتیجه ها قابل اندازه گیری هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 151
Account Executive

متصدی حساب مشتریان

در آژانس های تبلیغاتی، این اصطلاح به شخصی اشاره دارد که روزانه بین ارباب رجوع و آژانس ارتباط برقرار می کند. با گذشت زمان، وظیفه متصدی حساب مشتریان تغییر و تکامل یافته است تا تاثیر استراتژیک تری در مدیریت روابط آژانس اعمال کند. به جای متصدی حساب مشتریان از عناوین جدیدی از قبیل برنامه ریز حساب و مدیر روابط استفاده می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 159
Acquisition

فرایند جذب کاربر باکیفیت

این اصطلاح به فرایند جذب کاربر باکیفیت یا لید اشاره دارد. به عنوان مثال، کاربران اپلیکیشن یا بازدیدکنندگان وب­سایت شما از طریق چه کانالی جذب شده ­اند. منابع رایج جذب کاربر، ارگانیک، دایرکت، رفرال، تبلیغات جستجویی، ایمیل، رسانه­ های اجتماعی، تبلیغات نمایشی و ... است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 84
Ad Extensions

اطلاعات اضافی در تبلیغات گوگل

اطلاعات اضافی که می ­توان برای تبلیغات به گوگل ادوردز اضافه کرد تا تبلیغ ­دهنده در نمایش تبلیغ از آنها استفاده کند. این اطلاعات شامل خلاصه­ ای از کسب و کار (review)، آدرس، قیمت، دانلود اپلیکیشن، لینک سایت، شماره تماس برای لینک click to call و ... است. وارد کردن این اطلاعات و استفاده از آن توسط گوگل ادوردز نرخ کلیک (CTR) را بالا می­ برد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 86
Ad Hoc Research

تحقیق موردی

نوعی تحقیق یک باره است که در زمانی مشخص برای ارباب رجوعی معین انجام می شود. تحقیقات موردی با مطالعات دائمی و طولانی مدت، از قبیل نظارت بر فروش و سود، پیگیری رضایت مشتریان و رتبه بندی ادراک مشتریان تفاوت دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 138
Ad Impression

بازخورد تبلیغ

به هر مرتبه ­ای که یک بنر تبلیغاتی توسط یک بازدیدکننده ­ای از منبعش دیده می­ شود، ثبت یک Ad Impression صورت می­ گیرد که مشخصا قابل شمارش است. البته هر باری که تبلیغ توسط منبع به نمایش گذاشته شود، یک Ad Impression محاسبه می­ گردد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 89
Ad Manager Account

حساب کاربری تبلیغات فیسبوک

حساب کاربری تبلیغات در فیسبوک است که با استفاده از آن می توان کمپین های تبلیغاتی در شبکه تبلیغاتی فیسبوک راه اندازی کرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 92
Ad Network

شبکه ارتباط بین تبلیغ دهندگان و ناشران

به گروه یا شبکه ­هایی گفته می ­شود که ارتباط بین تبلیغ ­دهندگان و ناشران را فراهم می­ کنند. می­ توان گفت که شبکه­ های تبلیغاتی نقطه تماس تبلیغ­ دهندگان و ناشران هستند که به مذاکره آن­ها در مورد عرضه و تقاضای جایگاه ­های تبلیغات کمک می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 91
Ad Server

سرور تبلیغات

سرور تبلیغات، کار مدیریت و توزیع تبلیغات در سرتاسر وبسایت ها را بر عهده دارد. ناشرین، شبکه های تبلیغاتی، آژانس ها و برخی تبلیغ دهندگان از این سرورها استفاده می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 88
Ad Stack

نوعی تقلب در صنعت تبلیغات دیجیتال

یکی از انواع تقلب در صنعت تبلیغات دیجیتال و به خصوص تبلیغات نمایشی است که چندین تبلیغ را زیر یک آگهی تبلیغاتی پنهان می ­کنند و با کلیک کاربر روی آگهی، چندین impression برای چندین برند ثبت می­ شود. در این صورت، تنها یک impression واقعی اتفاق افتاده اما تبلیغ ­دهندگان زیادی بدون به دست آوردن هیچ impression ای هزینه پرداخت می­ کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 98
adapted Marketing Mix

آمیزه بازاریابی تعدیل شده

ترکیبی از پیشنهادهای محصول است که ابتدا در یک منطقه جغرافیایی فروخته می شود و سپس برای تناسب با شرایط محلی در سایر بازارها، تغییراتی بنا به هر محل داده می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 124
Added-Value

ارزش افزوده

مزیت مشهود یا غیر مشهود ایجاد شده توسط محصول یا خدمت که عموما" مستلزم قیمت بالاتری است و وفاداری مشتری و برتری محصول یا خدمت را در نظر مشتری در پی دارد. اغلب از مولفه های ارزش افزوده  مشهود به سرعت الگوبرداری می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 128
Addictive Consumption

مصرف اعتیاد آور

یک نوع وابستگی فیزیولوژیکی یا روانی به محصولات یا خدماتی خاص است که در آن مصرف کنندگان به یک نوع از محصولات معتاد می شوند؛ گرچه اغلب مصرف اعتیادآور، به مصرف مواد مخدر، الکل و تنباکو یا اعتیاد به قمار اطلاق می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 120
Adoption

پذیرش

این اصطلاح بیانگر تصمیم مصرف کننده برای خرید محصول یا استفاده از خدمتی است. مصرف کننده اطلاعات موجود در مورد خدمت یا محصول را می سنجد و انتخابی سنجیده و با بازاریابی کامل انجام می دهد که بر سطحی از تکرار مصرف در آینده دلالت دارد و می تواند به وفاداری در خدمت یا نام تجاری مورد نظر ختم شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 130
AdSense

برنامه تبلیغاتی ارائه شده توسط گوگل

پلتفرم گوگل که با وب­سایت­هایی که قصد نمایش تبلیغات کلیکی دارند همکاری می­ کند و وب­سایت­ ها از طریق نمایش تبلیغات و هدایت ترافیک به وب­سایت تبلیغ­ دهندگان می­ توانند کسب درآمد کنند. صاحبان وب­سایت می­ توانند تصمیم بگیرند که چه تبلیغی را نمایش دهند و AdSense به ازای هر کلیک روی تبلیغ، به ناشر پول پرداخت می­ کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 82
Advertiser

تبلیغ دهنده

شخص، موسسه یا شرکتی که با هدف آگاه نمودن مردم از یک برند خاص یا افزایش محبوبیت آن، محصولات، خدمات یا رخدادهای آن برند را تبلیغ می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 100
Advertising

تبلیغات

تبلیغات شکلی از انتخاب است که بین شرکت و مخاطب هدفش با استفاده از همه‌ی رسانه های جمعی یا تعدادی از آنها، از طریق پرداخت پول انجام می شود. این فرایند معمولا از خدمات آژانس های مختلف از قبیل گروه های کارشناسی طراحی و برندینگ، آژانس های تبلیغاتی با طیف خدماتی کامل، بنگاه های بررسی بازار و گروه های خرید رسانه ها استفاده می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 130
Advertising wear out

کهنگی و ملال آورشدن، غیرموثر بودن تبلیغات

بیانگر هنگامی است که مصرف کنندگان به یک پیام تبلیغی بی تفاوت می شوند، زیرا بیش از میزان لازم در معرض آن پیام قرار گرفته اند و دیگر نگاه کردن به پیام هیچ تاثیری ندارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 129
AdWords

ادوردز

یکی از برنامه‌های تحت مالکیت گوگل است که توسط تبلیغ‌دهندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تبلیغشان در صفحات جستجوی گوگل، يوتيوب و سایر شبکه‌های تبلیغاتی گوگل نمایش داده شود. ادوردز، پلتفرم اولیه تبلیغات PPC می‌باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 102
Affiliate

سیستم همکاری در فروش

به افراد یا شرکت‌هایی گفته می‌شود که محصولات یا خدماتی را تبلیغ می‌کنند که متعلق به آن­ها نیست و در ازای این کار، درصدی از مقدار فروش یا lead حاصل از تبلیغات خود را دریافت می‌کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 97
Affinity Marketing

بازاریابی وابستگی

مدلی از مدیریت روابط مشتری یا بسط وفاداری است که برای پیوند تعهد احساسی بین مصرف کنندگان و نام های تجاری ایجاد شده است. این بازاریابی بر تبادل اطلاعات متمرکز است و به مصرف کنندگان در مورد نام های تجاری آگاهی می بخشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 128
Agency of Record

آژانس های رابط، آژانس ثبت

سمتی که به آژانس ارتباطات نخستین واگذار می شود و مسئول همه یا بعضی از وظایف برنامه ریزی، خرید و وظایف خلاق رسانه های نام تجاری یا شرکت ها هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 126
Aggregator

اگریگیتور

یک ابزار یا اپلیکیشن مبتنی بر اینترنت است که محتواها را از وب‌سایت‌های مختلف جمع‌آوری می‌کند و در یک مرکز نمایش می‌دهد. Google reader، نمونه محبوبی از این aggregator است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 88
AI

هوش مصنوعی

مخفف Artificial Intelligence. هوش مصنوعی، بخشی از علوم کامپیوتر است که بر ایجاد ماشین‌های هوشمند تمرکز دارد؛ ماشین‌هایی که مانند انسان کار می‌کنند و عکس‌العمل نشان می‌دهند. هوش مصنوعی به طرز چشمگیری به دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 98
AIDA Model

الگوی آیدا

یک الگوی "سلسه ی مراتب تاثیرات" است که بر پایه ی آگاهی، علاقه، تمایل و اقدام می باشد؛ چهار گام پی در پی که یک خریدار هنگامی که تصمیم به خرید می گیرد، طی می کند. خود الگو به قالبی موثر در طرح ریزی نگرش ها و رفتار خرید مصرف کننده اشاره می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 128
Aided Recall / Brand Awareness

یادآوری با کمک، آگاهی از نام تجاری

یک سری پرسش در مورد استفاده در تحقیقات بازار که پاسخگویان را درباره ارتباطات، نام های تجاری یا خدمات خاص به تحریک وا می دارد.                                                  

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 138
AIO's: Activities, Interests, and Opinions

تجزیه و تحلیل سبک زندگی، فعالیت ها، علاقه ها و عقاید

متغیرهایی که در مطالعه وضعیت نمودار روانی مصرف کننده برای سازمان دهی اشخاص در بخش های خاص بازار به کار می روند. این متغیرها شامل فعالیت ها، علاقه ها و عقاید هستند. این مطالعه به جای بررسی مطلق ویژگی های جمعیتی مصرف کننده به منظور درک رفتار خریدار طراحی شده است.  

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 140
Akismet

اکیسمت

یک اپلیکیشن کاربردی که به صورت گسترده برای پلتفرم‌های بلاگ­ نویسی، مانند WordPress استفاده می‌شود. این ابزار به عنوان فیلتر برای کشف لینک‌های اسپم، کامنت‌های اسپم و سایر محتواهای ناخوشایند ایجاد شده توسط کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 88
Alexa Rank

رتبه الکسا

معیاری از ترافیک و رتبه برتری وب­سایت است. شاخص الكسا هرچه کمتر باشد، نشان­ دهنده ترافیک بهتر وب­سایت است. این شاخص بر اساس ترافیک سه ماهه اخیر هر سایت با استفاده از دیتای جمع‌آوری شده از کاربران Alexa Toolbar تعیین می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 85
Algorithm

الگوریتم

مجموعه‌ای از قوانین و فرآیندها که سیستم‌های کامپیوتری برای انجام وظایف مختلف، در پیش می‌گیرند. الگوریتم در دیجیتال مارکتینگ، معمولا به مجموعه فرآیندهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها گفته می‌شود. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 91
Algorithm Update

آپدیت الگوریتم

تغییراتی که گوگل در الگوريتم‌ها ایجاد می‌کند. این تغییرات بر رتبه‌بندی سایت‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. به منظور قرار گرفتن در جایگاه بالاتر صفحات جستجو، همواره باید از این آپدیت‌ها آگاه بود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 98
Alignment

اتحاد، صف بندی، همسویی

وقتی کارکنان، نام تجاری و ارزش های شرکت را از طریق رفتار و اعمال خود دریابند و نشان دهند، به اتحاد و همسویی دست یافته ایم.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 131
Alphanumeric Naming

نام گذاری الفبایی- عددی

عمل اختصاصی حروف و ارقام برای تمایز قائل شدن بین اسامی تجاری در میان انواع محصولات است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 128
Alt Text

متن جایگزین تصویر

عبارتی که برای توصیف تصاویر آپلود شده در سایت‌ها برای توصیف آن تصاویر به کار برده می‌شود. این عبارت در ادامه کد html مربوط به تصویر می‌آید. در صورتی که کاربر توانایی لود کامل تصاویر در صفحه وب­سایت را نداشته باشد، این عبارت متنی در محل آن تصویر نمایش داده می‌شود. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 98
Ambassadors

سفیران

اشخاصی که نماینده نام تجاری هستند، اما بطور مستقیم به وظایف ارتباط بازاریابی مربوط نمی شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 130
Analytics

علوم تجزیه و تحلیل

در کسب و کار، علوم تجزیه و تحلیل اصطلاحی است که برای حالات پیچیده تحلیل داده های کسب و کار استفاده می شود. در بازاریابی و برندینگ، انواعی از شیوه های آماری و غیرآماری استفاده می شوند. در نتیجه ارزیابی فعالیت های برندینگ و بازاریابی امروزه، بیشتر موضوعی می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 133
Analytics

آنالیتیکس

جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های بازاریابی را آنالیتیکس می‌نامند. اغلب کسب و کارها برای به دست آوردن داده‌های مورد نیاز خود مانند ترافیک وب­سایت، صفحات بازدید شده و ... از ابزار Google Analytics یا اختصارا GA که برنامه ای قدرتمند و رایگان است، استفاده می‌کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 111
Anchor Store

فروشگاه پشتیبان

یک فروشگاه خرده فروشی اصلی که برای جذب خریداران در یک مرکز خرید سودمند است. اغلب در هر انتهای مرکز خرید، به قصد ترغیب تعداد بیشتری از مشتریان برای بازدید از مرکز و همچنین ایجاد آمد و شد و خرید برای همه فرشگاه های مرکز خرید، دو فروشگاه پشتیبان وجود دارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 131
Anchor Text

عنوان لینک

کلماتی که به وسیله هایپرلینک به لینک قابل کلیک تبدیل شده‌اند. در سئو، anchor text یک علامت برای رتبه‌بندی گوگل محسوب می‌شوند. در واقع، این کلمات، گوگل را از موضوع محتوایی که در آن آدرس قرار دارد مطلع می‌کند و گوگل به آن آدرس برای آن کلمات کلیدی مشابه رتبه می‌دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 106
Annual Report

گزارش سالانه

ثبت سالیانه مالی یک شرکت سهامی عام که در مجمع عمومی سالانه برای تصویب توسط سهامداران ارائه می شود. این گزارش معمولا شامل صورت حساب سود و زیان، شرحی از عملیات شرکت، ترازنامه و گزارش حسابرس و مدیر عامل شرکت است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 129
API

مجموعه‌ای از قوانین برنامه‌نویسی

مخفف Application Programming Interface. مجموعه‌ای از قوانین برنامه‌نویسی هستند که به اپلیکیشن‌ها اجازه استخراج اطلاعات از سرویس موردنظر را می‌دهند و از آن اطلاعات برای اپلیکیشن خود یا آنالیز داده‌ها استفاده می‌کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 88
Architecture

ساختار

ساختار نام تجاری راه و روش ترکیب و نام گذاری نام های تجاری شرکت و چگونگی ارتباط همه اسامی تجاری با یکدیگر است. ساختار جز مهمی در برقراری روابط استراتژیک محسوب می شود و شامل سه نوع به شرح ذیل است:                                                    

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 135
Art Director

مدیر طراحی و تولید امور هنری، مدیر امور هنری

در دنیای تبلیغات و برندینگ، مدیر تولید امور هنری مسئول ظاهر و تاثیر یک آگهی تبلیغی، بروشور، آرم شرکت یا عملیات تبلیغات تعاملی، و در آگهی تلویزیونی، مسئول سبک بصری آن است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 128
Artwork

کارها و تصاویر گرافیکی

فایل های دیجیتالی طرح یا آرم که آماده چاپ هستند کار طراحی شده بعد از تصویب طرح به تصاویر گرافیکی تبدیل خواهد شد. فایل تصاویر گرافیکی، استانداردهای اندازه مناسب، وضوح، رنگ ها، نوع و اندازه قلم ها و صفحه آرایی مطلوب را قبل از تحویل کار برای چاپ و تولید تضمین می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 127
ASO

بهینه سازی اپلیکیشن در اپ استور

مخفف App Store Optimization. به فرآیند بهینه‌سازی اپلیکیشن با هدف بیشتر، راحت‌تر و سریع‌تر دیده شدن اپلیکیشن در جست‌وجوهای یک اپ استور، ASO می‌گویند. این فرآیند شامل رتبه‌بندی اپلیکیشن‌ها از طریق جست­وجوی کلیدواژه در مارکت‌های مختلف اپلیکیشن‌های موبایل است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 86
Asset

دارایی

چیزی که ارزش استناد و پتانسیل درآمدزایی را برای مالک آن دارد. سه نوع دارایی وجود دارد: دارایی جاری، ثابت و نامشهود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 129
Assisted Installs

نصب پس از افزایش آگاهی از طریق تبلیغات

کاربران در فرایند سفر مشتری در موبایل و قبل از نصب یا دانلود یک اپلیکیشن، ممکن است چندین تبلیغ را دیده باشند و یا با آن تعامل داشته باشند، اما آخرین کلیک قبل از دانلود اپلیکیشن، مشخص­ کننده رسانه‌ای است که منجر به نصب شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 87
Associations

تداعی ها

احساسات مثبت و منفی و اعتقادها یا دانشی که مصرف کنندگان درباره نام تجاری دارند، خواه آن را بخرند یا نخرند. این تداعی ها از رهگذر رسانه های جمعی، تبلیغات دهان به دهان، مصرف آزمایشی و یا مصرف تکراری شکل می گیرند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 140
Astroturfing

آستروتورفینگ

به معنی تلاش برای ایجاد موجی از نظرات و احساسات درباره یک محصول، خدمت یا برند است. این اقدام به ظاهر از طرف شخصی بی طرف در یک گروه اجتماعی انجام می شود. در حالی که اهداف تجاری مخفیانه ای وجود دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 100
Attitude

نگرش

یک ارزیابی بادوام و ماندنی، اما کلی از یک موضوع است. نگرش ها ممکن است نام های تجاری، محصولات، خدمات، تشکیلات، تبلیغات، نوآوری ها، ایده ها، مسایل، فعالیت ها، عقاید و اشخاص را در برگیرند. نگرش ها توسط نوع شنیده های مصرف کنندگان و نوع تجربه ی واقعی آنان شکل می گیرند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 132
Attributes

ویژگی ها، صفات

ویژگی ها، خصوصیات شرکت، محصول یا خدمت هستند. آنها می توانند مثبت یا منفی و نیز کارکردی ( آنچه یک محصول انجام می دهد) یا احساسی ( چگونه احساسی به شخص می دهد) باشند. ویژگی ها، قابل اندازه گیری اند و می توانند با ویژگی های رقبای مهم مقایسه شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 126
Attribution

ابزاری برای بررسی فعالیت های کاربر

ابزاری است که به بازاریابان کمک می‌کند تا سفر کاربر (User Journey) از ابتدا تا رسیدن به فعالیت‌های کاربر در وب­سایت یا اپلیکیشن پس از اتمام سفر را تحت نظر بگیرند. این کار به بازاریابان کمک می‌کند تا بتوانند میزان موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی خود را اندازه‌گیری کنند و تغییرات لازم در جهت بهینه‌سازی وب­سایت یا اپلیکیشن و کمپین‌ها را انجام دهند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 87
Attribution Modeling

روش های شناسایی رسانه های سودآور

روش ­هایی است که تبلیغ­ دهندگان برای مشخص کردن ارزش رسانه‌ها و کانال‌های نمایش ­دهنده تبلیغات در کمپین‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. این روش‌ها به تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند تا بهترین و سودآورترین کانال‌های تبلیغاتی و بهترین ناشران را پیدا کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 79
Attribution window

بازه زمانی مورد توافق بین تبلیغ دهنده و توسعه دهنده

مدت زمانی است که یک ناشر می‌توان ادعا کند کلیک یا بازدید مشخص منجر به نصب اپلیکیشن شده است. Attribution Window، بازه زمانی است که بین تبلیغ ­دهنده و توسعه­ دهنده مورد توافق قرار گرفته است. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 107
Audience

مخاطبین

گروهی از مردم که به احتمال زیاد در معرض آگهی‌ها و تبلیغات قرار می‌گیرند. هر کسب و کاری باید پس از مشخص کردن هدف خود، مخاطبان خود را شناسایی کند و تبلیغات را در مقابل چشم آن­ها قرار دهد تا تبلیغات بهینه‌تری داشته باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 87
Audience Measurement

سنجش مخاطب

بررسی عادات مصرف کنندگان در تماشا کردن، مطالعه، گوش دادن و استفاده از رسانه های جمعی است. همچنین سنجش مخاطب، روندهای استفاده از رسانه ها را پیگیری می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 133
Audit

بازرسی

بازرسی به مفهوم بررسی جامع، سیستماتیک، مستقل و دوره ای عملکرد سازمان است. بازرسی نام تجاری به ویژه به عملکرد، ارتباطات بیرونی و درونی سازمان، تجربه ی مشتری و غیره رسیدگی می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 129
Authority

اعتبار

عددی برای سنجش میزان اعتبار یک وبسایت است. میزان اعتبار یک وب­سایت به عوامل مختلفی مانند محبوبیت، میزان ترافیک، لینک‌ها، بک لینک‌های وب­سایت و اشتراک‌گذاری مطالب وبسایت در شبکه‌های اجتماعی بستگی دارد. هرچه وب­سایت نزد کاربران محبوب‌تر باشد، از اعتبار بالاتری برخوردار خواهد بود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 99
Authority Site

اتوریتی سایت

وبسایتی با محتوای با کیفیت و معتبر که توسط دیگر سایت های معتبر و تخصصی به آن لینک داده می شود؛ به طور مثال ویکی پدیا. چنین سایت هایی رنک بالایی دارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 85
Automation

اتوماسیون

استفاده از برنامه‌های کامپیوتری به منظور انجام وظایف تکراری که انسان‌ها مسئولیت آن را بر عهده داشتند را اتوماسیون می‌گویند. به عنوان مثال در بازاریابی، فرآیندهای تکراری در ارتباط با کاربران مانند ارسال ایمیل تائید ثبت ­نام با کمک اتوماسیون سریع‌تر و مطمئن‌تر انجام می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 85
Average position

موقعیت میانگین

شاخصی در گوگل ادوردز که نشان می‌دهد تبلیغات سفارش داده شده در کجای صفحه نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. اگر این شاخص بین 1 تا 4 باشد تبلیغات در بالای صفحه نتایج (به ترتیب در لینک‌های یک و دو ...) نمایش داده می‌شود که بهترین نتیجه است. اعداد بیشتر از پنج نشان­ دهنده این است که تبلیغ در پایین صفحه نتایج گوگل نمایش داده خواهد شد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 81
Average time on site

مدت زمان میانگین ماندن در سایت

یکی از بهترین معیارهای اندازه‌گیری عملکرد وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها، متوسط زمان حضور مخاطب در آن­ها است. پایین بودن این زمان نشان­ دهنده محتوای خسته­ کننده یا وجود مشکل در بارگذاری وب­سایت است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 87
Awareness

آگاهی

آگاهی یعنی میزان دانش مصرف کننده درباره یک نام تجاری خاص. هر دو تکنیک تحقیق کمی و کیفی برای تعیین توانایی مصرف کننده در شناسایی یک نام تجاری در مقابل نام های تجاری رقبا استفاده می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 126

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.