فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Above-the-line communications

ارتباطات رسانه ای

این اصطلاح به ارتباطات بازاریابی، شامل خرید رسانه های سنتی از قبیل تلویزیون، رادیو، چاپ و تبلیغات محیطی اشاره دارد. رسانه هایی که در آن ها نتیجه ها قابل اندازه گیری هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 28
Account Executive

متصدی حساب مشتریان

در آژانس های تبلیغاتی، این اصطلاح به شخصی اشاره دارد که روزانه بین ارباب رجوع و آژانس ارتباط برقرار می کند. با گذشت زمان، وظیفه متصدی حساب مشتریان تغییر و تکامل یافته است تا تاثیر استراتژیک تری در مدیریت روابط آژانس اعمال کند. به جای متصدی حساب مشتریان از عناوین جدیدی از قبیل برنامه ریز حساب و مدیر روابط استفاده می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 29
Ad Hoc Research

تحقیق موردی

نوعی تحقیق یک باره است که در زمانی مشخص برای ارباب رجوعی معین انجام می شود. تحقیقات موردی با مطالعات دائمی و طولانی مدت، از قبیل نظارت بر فروش و سود، پیگیری رضایت مشتریان و رتبه بندی ادراک مشتریان تفاوت دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
adapted Marketing Mix

آمیزه بازاریابی تعدیل شده

ترکیبی از پیشنهادهای محصول است که ابتدا در یک منطقه جغرافیایی فروخته می شود و سپس برای تناسب با شرایط محلی در سایر بازارها، تغییراتی بنا به هر محل داده می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 28
Added-Value

ارزش افزوده

مزیت مشهود یا غیر مشهود ایجاد شده توسط محصول یا خدمت که عموما" مستلزم قیمت بالاتری است و وفاداری مشتری و برتری محصول یا خدمت را در نظر مشتری در پی دارد. اغلب از مولفه های ارزش افزوده  مشهود به سرعت الگوبرداری می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 29
Addictive Consumption

مصرف اعتیاد آور

یک نوع وابستگی فیزیولوژیکی یا روانی به محصولات یا خدماتی خاص است که در آن مصرف کنندگان به یک نوع از محصولات معتاد می شوند؛ گرچه اغلب مصرف اعتیادآور، به مصرف مواد مخدر، الکل و تنباکو یا اعتیاد به قمار اطلاق می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Adoption

پذیرش

این اصطلاح بیانگر تصمیم مصرف کننده برای خرید محصول یا استفاده از خدمتی است. مصرف کننده اطلاعات موجود در مورد خدمت یا محصول را می سنجد و انتخابی سنجیده و با بازاریابی کامل انجام می دهد که بر سطحی از تکرار مصرف در آینده دلالت دارد و می تواند به وفاداری در خدمت یا نام تجاری مورد نظر ختم شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Advertising

تبلیغات

تبلیغات شکلی از انتخاب است که بین شرکت و مخاطب هدفش با استفاده از همه‌ی رسانه های جمعی یا تعدادی از آنها، از طریق پرداخت پول انجام می شود. این فرایند معمولا از خدمات آژانس های مختلف از قبیل گروه های کارشناسی طراحی و برندینگ، آژانس های تبلیغاتی با طیف خدماتی کامل، بنگاه های بررسی بازار و گروه های خرید رسانه ها استفاده می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Advertising wear out

کهنگی و ملال آورشدن، غیرموثر بودن تبلیغات

بیانگر هنگامی است که مصرف کنندگان به یک پیام تبلیغی بی تفاوت می شوند، زیرا بیش از میزان لازم در معرض آن پیام قرار گرفته اند و دیگر نگاه کردن به پیام هیچ تاثیری ندارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
AdWords

ادوردز

پلتفرم تبلیغاتی متعلق به گوگل است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 3
Affiliate

سیستم همکاری در فروش

یک سایت افیلیت، در ازای دریافت هزینه یا حق کمیسیون، محصولات یا خدماتی را که متعلق به وبسایت دیگری است، به فروش می رساند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 6
Affinity Marketing

بازاریابی وابستگی

مدلی از مدیریت روابط مشتری یا بسط وفاداری است که برای پیوند تعهد احساسی بین مصرف کنندگان و نام های تجاری ایجاد شده است. این بازاریابی بر تبادل اطلاعات متمرکز است و به مصرف کنندگان در مورد نام های تجاری آگاهی می بخشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Agency of Record

آژانس های رابط، آژانس ثبت

سمتی که به آژانس ارتباطات نخستین واگذار می شود و مسئول همه یا بعضی از وظایف برنامه ریزی، خرید و وظایف خلاق رسانه های نام تجاری یا شرکت ها هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
AIDA Model

الگوی آیدا

یک الگوی "سلسه ی مراتب تاثیرات" است که بر پایه ی آگاهی، علاقه، تمایل و اقدام می باشد؛ چهار گام پی در پی که یک خریدار هنگامی که تصمیم به خرید می گیرد، طی می کند. خود الگو به قالبی موثر در طرح ریزی نگرش ها و رفتار خرید مصرف کننده اشاره می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 21
Aided Recall / Brand Awareness

یادآوری با کمک، آگاهی از نام تجاری

یک سری پرسش در مورد استفاده در تحقیقات بازار که پاسخگویان را درباره ارتباطات، نام های تجاری یا خدمات خاص به تحریک وا می دارد.                                                  

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
AIO's: Activities, Interests, and Opinions

تجزیه و تحلیل سبک زندگی، فعالیت ها، علاقه ها و عقاید

متغیرهایی که در مطالعه وضعیت نمودار روانی مصرف کننده برای سازمان دهی اشخاص در بخش های خاص بازار به کار می روند. این متغیرها شامل فعالیت ها، علاقه ها و عقاید هستند. این مطالعه به جای بررسی مطلق ویژگی های جمعیتی مصرف کننده به منظور درک رفتار خریدار طراحی شده است.  

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 28
Algorithm

الگوریتم

برنامه ای که توسط موتورهای جستجو برای مشخص کردن اینکه چه صفحاتی به عنوان نتایج یک جستجو پیشنهاد شوند، استفاده می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 3
Alignment

اتحاد، صف بندی، همسویی

وقتی کارکنان، نام تجاری و ارزش های شرکت را از طریق رفتار و اعمال خود دریابند و نشان دهند، به اتحاد و همسویی دست یافته ایم.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Alphanumeric Naming

نام گذاری الفبایی- عددی

عمل اختصاصی حروف و ارقام برای تمایز قائل شدن بین اسامی تجاری در میان انواع محصولات است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 27
Ambassadors

سفیران

اشخاصی که نماینده نام تجاری هستند، اما بطور مستقیم به وظایف ارتباط بازاریابی مربوط نمی شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Analytics

علوم تجزیه و تحلیل

در کسب و کار، علوم تجزیه و تحلیل اصطلاحی است که برای حالات پیچیده تحلیل داده های کسب و کار استفاده می شود. در بازاریابی و برندینگ، انواعی از شیوه های آماری و غیرآماری استفاده می شوند. در نتیجه ارزیابی فعالیت های برندینگ و بازاریابی امروزه، بیشتر موضوعی می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 22
Analytics

آنالیتیکس

برنامه ای که اطلاعات و آمار مربوط به وبسایت را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند. به عنوان مثال Google Analytics که برنامه ای قدرتمند و رایگان است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 3
Anchor Store

فروشگاه پشتیبان

یک فروشگاه خرده فروشی اصلی که برای جذب خریداران در یک مرکز خرید سودمند است. اغلب در هر انتهای مرکز خرید، به قصد ترغیب تعداد بیشتری از مشتریان برای بازدید از مرکز و همچنین ایجاد آمد و شد و خرید برای همه فرشگاه های مرکز خرید، دو فروشگاه پشتیبان وجود دارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Anchor Text

عنوان لینک

کلمات موجود در یک متن که به سایت یا مطلب دیگری لینک شده اند. به عبارت دیگر قسمت قابل مشاهده یک لینک توسط کاربر.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 3
Annual Report

گزارش سالانه

ثبت سالیانه مالی یک شرکت سهامی عام که در مجمع عمومی سالانه برای تصویب توسط سهامداران ارائه می شود. این گزارش معمولا شامل صورت حساب سود و زیان، شرحی از عملیات شرکت، ترازنامه و گزارش حسابرس و مدیر عامل شرکت است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 21
Architecture

ساختار

ساختار نام تجاری راه و روش ترکیب و نام گذاری نام های تجاری شرکت و چگونگی ارتباط همه اسامی تجاری با یکدیگر است. ساختار جز مهمی در برقراری روابط استراتژیک محسوب می شود و شامل سه نوع به شرح ذیل است:                                                    

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Art Director

مدیر طراحی و تولید امور هنری، مدیر امور هنری

در دنیای تبلیغات و برندینگ، مدیر تولید امور هنری مسئول ظاهر و تاثیر یک آگهی تبلیغی، بروشور، آرم شرکت یا عملیات تبلیغات تعاملی، و در آگهی تلویزیونی، مسئول سبک بصری آن است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Artwork

کارها و تصاویر گرافیکی

فایل های دیجیتالی طرح یا آرم که آماده چاپ هستند کار طراحی شده بعد از تصویب طرح به تصاویر گرافیکی تبدیل خواهد شد. فایل تصاویر گرافیکی، استانداردهای اندازه مناسب، وضوح، رنگ ها، نوع و اندازه قلم ها و صفحه آرایی مطلوب را قبل از تحویل کار برای چاپ و تولید تضمین می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 21
Asset

دارایی

چیزی که ارزش استناد و پتانسیل درآمدزایی را برای مالک آن دارد. سه نوع دارایی وجود دارد: دارایی جاری، ثابت و نامشهود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 24
Associations

تداعی ها

احساسات مثبت و منفی و اعتقادها یا دانشی که مصرف کنندگان درباره نام تجاری دارند، خواه آن را بخرند یا نخرند. این تداعی ها از رهگذر رسانه های جمعی، تبلیغات دهان به دهان، مصرف آزمایشی و یا مصرف تکراری شکل می گیرند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Astroturfing

آستروتورفینگ

به معنی تلاش برای ایجاد موجی از نظرات و احساسات درباره یک محصول، خدمت یا برند است. این اقدام به ظاهر از طرف شخصی بی طرف در یک گروه اجتماعی انجام می شود. در حالی که اهداف تجاری مخفیانه ای وجود دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 3
Attitude

نگرش

یک ارزیابی بادوام و ماندنی، اما کلی از یک موضوع است. نگرش ها ممکن است نام های تجاری، محصولات، خدمات، تشکیلات، تبلیغات، نوآوری ها، ایده ها، مسایل، فعالیت ها، عقاید و اشخاص را در برگیرند. نگرش ها توسط نوع شنیده های مصرف کنندگان و نوع تجربه ی واقعی آنان شکل می گیرند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 26
Attributes

ویژگی ها، صفات

ویژگی ها، خصوصیات شرکت، محصول یا خدمت هستند. آنها می توانند مثبت یا منفی و نیز کارکردی ( آنچه یک محصول انجام می دهد) یا احساسی ( چگونه احساسی به شخص می دهد) باشند. ویژگی ها، قابل اندازه گیری اند و می توانند با ویژگی های رقبای مهم مقایسه شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 28
Audience Measurement

سنجش مخاطب

بررسی عادات مصرف کنندگان در تماشا کردن، مطالعه، گوش دادن و استفاده از رسانه های جمعی است. همچنین سنجش مخاطب، روندهای استفاده از رسانه ها را پیگیری می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 25
Audit

بازرسی

بازرسی به مفهوم بررسی جامع، سیستماتیک، مستقل و دوره ای عملکرد سازمان است. بازرسی نام تجاری به ویژه به عملکرد، ارتباطات بیرونی و درونی سازمان، تجربه ی مشتری و غیره رسیدگی می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 23
Authority

اتوریتی

اتوریتی معیاری است برای سنجش اطمینان موتورهای جستجو به یک سایت. هر سایت بسته به معیارهایی، رتبه ای را توسط این ابزار بدست می آورد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 3
Authority Site

اتوریتی سایت

وبسایتی با محتوای با کیفیت و معتبر که توسط دیگر سایت های معتبر و تخصصی به آن لینک داده می شود؛ به طور مثال ویکی پدیا. چنین سایت هایی رنک بالایی دارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 2
Awareness

آگاهی

آگاهی یعنی میزان دانش مصرف کننده درباره یک نام تجاری خاص. هر دو تکنیک تحقیق کمی و کیفی برای تعیین توانایی مصرف کننده در شناسایی یک نام تجاری در مقابل نام های تجاری رقبا استفاده می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 22

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.