فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
SaaS

مخفف Software-as-a-Service

هر نرم ­افزاری که میزبان (hosting) یک شرکت دیگر باشد و اطلاعات شرکت مشتری را ذخیره کند مانند HubSpot، Salesforce و برنامه­ های مدیریت پروژه.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 121
Sale Funnel

قیف فروش

قیف فروش یا قیف بازاریابی، فرایند فروش محصولات و خدمات است که کسب و کارها با استفاده از آن می­ توانند کاربران را به سمت هدف نهایی هدایت کنند و در نهایت، آن­ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. تعدادی از کاربران در هر یک از مراحل قیف فروش کاسته می­ شوند و به همین دلیل، این فرایند را به یک قيف تشبیه کرده ­اند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 128
SDK

کیت توسعه نرم­ افزار

مخفف Software Development Kit. کیت توسعه نرم ­افزار، ابزاری است که توسط یک کمپانی در اختیار توسعه ­دهنده قرار می­ گیرد تا بتواند با استفاده از آن، برنامه خود را مطابق با پلتفرم آن شرکت هماهنگ کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 132
SDK Spoofing

SDK Spoofing یا replay attacks یکی از روش ­های تقلب در تبلیغات اینترنتی است. در این روش، افراد متقلب با ایجاد نشانه­ هایی از نصب ­های ظاهرا استاندارد بدون این که نصبی اتفاق افتاده باشد، بودجه­ های تبلیغاتی تبلیغ­ کنندگان را برای خود به دست می­ آورند. کشف این نوع از تقلب بسیار سخت­ تر از روش ­های دیگر نصب تقلبی مانند emulation یا install farms است. زیرا در این حالت دستگاه ­هایی که استفاده می­ شوند واقعی و در دست کاربران حقیقی هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 127
Session

سشن

یکی از شاخص­ های گوگل آنالیتیکس است. این شاخص، تعداد دفعات تعامل کاربر با سایت در یک بازه زمانی مشخص (معمولا 30 دقیقه) را اندازه ­گیری می ­کند. این شاخص به تعداد صفحاتی که توسط کاربر مشاهده می ­شود وابسته نیست؛ بنابراین، اگر یک کاربر در مدت 20 دقیقه، صفحات مختلفی از وب­سایت را بازدید کند، یک سشن محسوب می­ شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 119
SLA

مخفف Service Level Agreement. یک توافق بین تیم ­های فروش و بازاریابی است که انتظارات بازاریابان برای فروش بر اساس کمیت و کیفیت leadها و انتظارات تیم فروش برای بازاریابی بر اساس میزان پیگیری هر lead را تعریف می ­کند. ایجاد SLA به جهت ­دهی و هماهنگ ­سازی تیم ­های فروش و بازاریابی کمک می­ کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 134
SMB

مخفف Small-to-Medium Business

شرکت­ ها و کسب و کارهای کوچکی که دارای ۱۰ الی ۵۰۰ کارمند هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 118
Social Media

رسانه اجتماعی

وب­سایت یا اپلیکیشن ­هایی که برای اهداف اجتماعی مورد استفاده مردم قرار می­ گیرد و می­ توان گفت، دسترسی به آن­ها برای همه مردم به راحتی امکان­ پذیر است؛ مانندFacebook ، Twitter، LinkedIn و ... رسانه­ های اجتماعی نقش اصلی را در بازاریابی عملکردی، inbound marketing ایفا می­ کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 122
Social Networking

استفاده از سیستم ­عامل ­های مبتنی بر وب یا موبایل برای ایجاد ارتباط با مردم در شبکه ­های آنلاین که مردم در آنجا به فعالیت و اشتراک ­گذاری مطالب می­ پردازند. محبوب­ ترین این شبکه­ های اجتماعی،Facebook ، LinkedIn، Twitter  و lnstagram هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 117
Social Share

زمانی که یک کاربر وب­سایت شما را در شبکه ­های اجتماعی به اشتراک می­ گذارد. به عنوان مثال، توئیت کردن در مورد آن یا گذاشتن پست آن در+Google.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 127
Social Signals

معیاری از تأثیر SEO خارج از وب­سایت است که میزان محبوبیت یک صفحه از وب­سایت را بر اساس تعداد دفعاتی که به اشتراک گذاشته شده یا در شبکه اجتماعی مطرح شده، بیان می­ کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 125
Split Testing

زمانی که نسخه­ های مختلف یک صفحه را تست می­ کنید تا بفهمید کدام یک عملکرد بهتری دارند. ارزیابی این تست، از طریق اندازه ­گیری نرخ کلیک، نرخ تبدیل و ROI انجام می­ شود. این تست را می ­توانید برای انتخاب بهترین عنوان صفحه، بهترین تصاویر یا کل ساختار صفحه وب­سایت اجرا کنید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 138
SSP

مخفف Sell-Side Platform

همانطور که تبلیغ ­دهندگان از سیستم DSP برای خرید تبلیغات دیجیتال استفاده می ­کنند، ناشران هم برای فروش آنها از سیستم SSP استفاده می­ کنند. ناشران از این سیستم برای پیشنهاد دادن ظرفیت­ های تبلیغاتی به سامانه تبادل تبلیغات دیجیتال، شبکه­ های تبلیغاتی یا هر جایی که تقاضا وجود دارد، استفاده می­ کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 116
Subscriber

مشترک

مشترکین اشخاصی هستند که به شرکت­ ها اجازه ارسال پیام از طریق ایمیل یا روش­ های دیگر را می­ دهند. این افراد به صورت دلخواه در فرم­ های خبرنامه ثبت نام می­ کنند تا از جدیدترین اخبار مربوطه مطلع شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 117

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.